Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2012, 23:30   #61
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Niks op MauP komt nog maar in de buurt van wat een Vic Van Aelst orakelt.
Zoals bijvoorbeeld?
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 23:31   #62
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Vic Van Aelst is een held
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 23:45   #63
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Een vrijheidsstrijder.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 00:32   #64
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Ik stond ooit te wachten op een lift in oostende,om naar boven naar een restaurant te gaan,de lift was voorzien voor 8 personen en wij waren met 4 mensen en er stonden ook nog 2 oudere mensen een koppel,net als de lift er aankwam,kwamen er ook nog 4 franstaligen aan.
Wij stapten in en achter ons ook alle anderen,toen de mevrouw van het ouder koppel opmerkte dat er 2 mensen teveel in de lift stonden(het was ook te merken aan gedrang)begon 1 van de franstaligen op te merken dat wij dan maar moesten uitstappen,en plots waren wij salle flamands en stupide cochons en nog zoveel meer,ik vond het walgelijk en ben samen met mijn zoon uitgestapt om de trap naar boven te nemen.
Toen ik daar boven aan kwam en mijn vrouw en dochter stonden aan te schuiven voor plaats voegden wij ons bij hun om tot mijn eigen verbijstering die zelfde gasten te horen reclameren dat ik achter hun moest aanschuiven.
Enfin om kort te gaan dat spelleke dat die speelde pakte niet,en verder wil ik er geen woorden aan vuil maken,maar snapt ge waar ik naar toe wil?
Dit is niet meer dan een fait diver,maar het stemt tot nadenken,het was niet de woordenwisseling die mij verwonderde,maar het taalracisme tegen burgers van hetzelfde land,hoe dom kan je zijn om dat aan te moedigen als media of als politieker,of het nu nederlandstaligen of franstaligen betreft.
Oud 23 januari 2012, 08:15   #65
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat was een boutade en niets anders.
er zijn wel meer van die "boutades" hé.
Oud 23 januari 2012, 16:30   #66
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat heeft Vic Van Aelst dan ge-orakelt volgens u, buiten het feit dat hij een waarheidsgetrouw relaas heeft gebracht van zijn ervaringen als Vlaming in Brussel en zijn frustraties daarover?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 16:31   #67
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus de ideologie van BDW is niet beïnvloed door zijn familiale achtergrond?
Discriminatie op grond van afkomst is grondwettelijk verboden.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 16:37   #68
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Ik stond ooit te wachten op een lift in oostende,om naar boven naar een restaurant te gaan,de lift was voorzien voor 8 personen en wij waren met 4 mensen en er stonden ook nog 2 oudere mensen een koppel,net als de lift er aankwam,kwamen er ook nog 4 franstaligen aan.
Wij stapten in en achter ons ook alle anderen,toen de mevrouw van het ouder koppel opmerkte dat er 2 mensen teveel in de lift stonden(het was ook te merken aan gedrang)begon 1 van de franstaligen op te merken dat wij dan maar moesten uitstappen,en plots waren wij salle flamands en stupide cochons en nog zoveel meer,ik vond het walgelijk en ben samen met mijn zoon uitgestapt om de trap naar boven te nemen.
Toen ik daar boven aan kwam en mijn vrouw en dochter stonden aan te schuiven voor plaats voegden wij ons bij hun om tot mijn eigen verbijstering die zelfde gasten te horen reclameren dat ik achter hun moest aanschuiven.
Enfin om kort te gaan dat spelleke dat die speelde pakte niet,en verder wil ik er geen woorden aan vuil maken,maar snapt ge waar ik naar toe wil?
Dit is niet meer dan een fait diver,maar het stemt tot nadenken,het was niet de woordenwisseling die mij verwonderde,maar het taalracisme tegen burgers van hetzelfde land,hoe dom kan je zijn om dat aan te moedigen als media of als politieker,of het nu nederlandstaligen of franstaligen betreft.
Zo kennnen we onze franstaligen.
Ongeacht rang of stand, zij wensen in het frans bediend te worden.
Ook in Vlaanderen.
Wie dat niet doet of kan is racist.

Citaat:
Bekende dj in Carré: "Die Vlaamse agenten waren racisten"

Een bekende Brusselse dj heeft een nare aanvaring gehad met Vlaamse agenten. Het incident vond gisteravond plaats aan de Carré, waar Daddy K wel vaker komt draaien.

"Als er te veel volk is, rijden we via de achterkant van de parking binnen", klinkt het. "Zo gaat het hier al meer dan tien jaar aan toe.
Gisteren werd ik echter tegengehouden door de politie.
Ik leg hen kalm uit dat ik een huisdj ben en ze spreken me in het Nederlands aan.
Ik versta wat ze zeggen, maar jammer genoeg spreek ik die taal heel slecht. Die agenten hadden echter geen oren naar mij en verscherpten hun toon.
Ze dreigden er zelfs mee mij te arresteren en reden als wilden tegen mijn auto.
Schandalig vind ik dat.

In mijn ogen zijn het racisten, want ze wilden geen Frans praten tegen mij.

Ik ben voor een eengemaakt België, maar dan moet je wel alle talen spreken. Zeker als je bij de politie bent.

Wat er die nacht gebeurd is, heeft me echt gechoqueerd." (svm)

HLN 23/01/12 15u09

Laatst gewijzigd door Anselmo : 23 januari 2012 om 16:37.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 17:20   #69
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Leuke oefening, maar ge had u die moeite kunnen besparen. Uw analyses zijn immers per definitie onbetrouwbaar.
Die van "onderzoekster" Magda Michielens evenzeer. Luister naar wat Sinardet (die n.b. op het onderwerp is gepromoveerd) erover te zeggen heeft: http://www.radio1.be/programmas/vand...erspreidt-haat
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 17:20   #70
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Die van "onderzoekster" Magda Michielens evenzeer. Luister naar wat Sinardet (die n.b. op het onderwerp is gepromoveerd) erover te zeggen heeft
ik zou niet weten waarom
gepromoveerd voor een mickey mouse "diploma"

Laatst gewijzigd door born2bewild : 23 januari 2012 om 17:21.
Oud 23 januari 2012, 18:01   #71
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

De RTBf verdient de Pravda-prijs voor evenwichtige journalistiek, aldus onze Bkrijgerke loooooool
Oud 23 januari 2012, 18:01   #72
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Een vrijheidsstrijder.
VWarrior
Oud 23 januari 2012, 18:03   #73
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Diredubbele 2!

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 23 januari 2012 om 18:04.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 18:39   #74
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Die van "onderzoekster" Magda Michielens evenzeer. Luister naar wat Sinardet (die n.b. op het onderwerp is gepromoveerd) erover te zeggen heeft: http://www.radio1.be/programmas/vand...erspreidt-haat
Sinardet is absoluut niet neutraal. Het is een wetenschappelijke studie en je zou beter eerst die studie bekijken voor je een conclusie trekt of uw kapstok aan de conclusies van iemand anders hangt. Bekijk het eerst zelf en vorm dan zelf een mening. Het is wel degelijk gefundeerd.
Als men de SPA op zo'n manier zou bejegenen in MauP dan zou u wel anders piepen. U komt altijd met de mening aandraven van personen waarvan we weten dat ze niet neutraal zijn. Die studie is wetenschappelijk en de mensen die de studie gedaan hebben, hebben dat al eerder gedaan op andere thema's. Racisme is trouwens verboden. Of bent u voor racisme ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 18:40   #75
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Diredubbele 2!
Vic Van Aelst zegt inderdaad waar het op staat maar is een ongelikte beer en een boer. Hij dient alleen om in de pot te roeren en wat te stoken. Volledig zinloos. Al was hij een mooi tegengewicht misschien tegen het FDF.
Oud 23 januari 2012, 19:27   #76
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Sinardet is absoluut niet neutraal. Het is een wetenschappelijke studie en je zou beter eerst die studie bekijken voor je een conclusie trekt of uw kapstok aan de conclusies van iemand anders hangt. Bekijk het eerst zelf en vorm dan zelf een mening. Het is wel degelijk gefundeerd.
Als men de SPA op zo'n manier zou bejegenen in MauP dan zou u wel anders piepen. U komt altijd met de mening aandraven van personen waarvan we weten dat ze niet neutraal zijn. Die studie is wetenschappelijk en de mensen die de studie gedaan hebben, hebben dat al eerder gedaan op andere thema's. Racisme is trouwens verboden. Of bent u voor racisme ?
Stuyckp weet het beter dan een politoloog die een doctoraat maakte over het onderwerp... no further questions, your honor.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 20:06   #77
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Stuyckp weet het beter dan een politoloog die een doctoraat maakte over het onderwerp... no further questions, your honor.
een politicoloog zou beter een job zoeken
Oud 23 januari 2012, 20:14   #78
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van Aelst is meer een gefrustreerde man dan iets anders. Op antwoord van zijn woorden tegenover de Franstaligen, zou de regio waar hij woont, juist een absolute Franstalige meerderheid moeten hebben.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 20:16   #79
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Sinardet is de huispoliticoloog en nuttige idioot van dienst bij de RTBf.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 20:16   #80
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij hebt die studie niet gelezen en de filmpjes niet gezien.
Je weet niet waarover je spreekt en hangt zonder nadenken uw kapstop aan de eerste beste Belgicist. Sinardet is niet neurtraal, punt aan de lijn. Diploma of geen diploma. Of moet ik mijn professoren erbij halen die de Vlaams Nationalisten steunen. Uw argument over uw gedoctoreerde politoloog en Belgicist houdt dus geen steek. Denk liever zelf na. Iets moelijker maar probeer het toch maar.
Een wetenschappelijke studie is wat ze is. De bewijzen zijn te vinden in filmpjes, maar je moet wel veel geduld hebben en is beeldmateriaal voor 8u.
En jij bent te lui om daar bijvoorbeeld een uurtje van mee te pikken. Kom maar terug zagen als je minstens een uurtje hebt bekeken.
Mise au Point is racistisch. Voor een staatszender zou dit verboden moeten worden.
En ik heb het u al gezegd, ik weet het inderdaad beter. Als diploma's zo belangrijk zijn wilt ge uw diplomatje naast de mijne leggen ? Ik kan u vertellen het is er meer dan 1. Mag ik raden marketing ?
Als uw aanmatigend toontje niet ophoudt tegen mij kan u van mij hetzelfde verwachten. U moet ermee ophouden om op de man te spelen. Wees deftig of hou je bek. Met uw geblér en gejank altijd. Het gaat over MENINGEN. En Sinardet heeft geen gelijk. U zal een onafhankelijke bron moeten aanhalen, Sinardet is verbrand. Uw mening is dus op lucht gebaseerd. Je hebt nog niet de moeite gedaan om de studie zelf te bekijken. Die studie is niet zonder meer te negeren.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 23 januari 2012 om 20:24.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be