![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
is het realistisch om u in te beelden dat je alle budgetten voor - godsdienst en kerkdienaars en andere fantasietjes daaromtrent - cultuur, sport waarvan de laatste vooral meer de politiek dient dan de sportmensen en het eerste sowieso een overlapping is met de werkloosheidsuitkering. Dus niemand nog professioneel betalen als akteur bij wijze van spreken zou ik doodnormaal vinden, en iedereen die dat wil doen moet dat maar achter zijn uren doen - drugsbeleid, en al die begeleidingsprogramma's die nu al in extenso bewezen hebben niemand af te kikken - zorgtrajecten en andere fantasietjes bij de gezondheidszorg - ombudsdiensten en andere blabal van omhooggevallen sociale accidenten die denken dat ze rechters zijn - en finaal alle sociale straathoekwerkprogramma's als je nu die allemaal eens wegdenkt, verdwijnt er gezellig 300.000 man tewerkstelling, en wordt op slag die overheid slanker en efficienter ? problemen mee ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Stuurt hij waarschijnlijk dezelfde lijst door ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2) de wever heeft gerealiseerd dat er überhaupt een soortement staatshervorming is. Zonder de wever was het nog altijd "demandeurs de rien". Maar met de hete adem van N-VA in de nek kon CD&V niet meer anders dan werkelijk iets uit de brand slepen. Anders was het gewoon Leterme III geworden zonder enige vorm van twijfel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik was bij het vreemdelingenstemrecht minder tevreden met mijn toemalige keuze voor de VLD. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kijk naar de verschillende fases: - De bedenktijd van Di Rupo was puur een chicken game met als inzet het betalen van miljarden extra intresten - Het opkopen van obligaties op de secundaire markt met geld van uitgifte van de staatsbons door de regering, is wel een geslaagde operatie, maar was ook een risico. Bedenk maar bijvoorbeeld aan de gevolgen als Griekenland uit de EURO stapt. In dat geval hadden ze beter hun cash positie aangehouden. - Na het opkopen is waarschijnlijk een markt compensatie gevolgd. Het opkoop effect wordt altijd gedeeltelijk gecompenseerd door de markt. - Sinds anderhalve maand volgt België terug proportioneel de koers van PIIGS land Italië . Het enige wat je op het conto van de regering kan schrijven is het opkopen van Belgische staatsobligaties met spaargeld van de Belgen. Jawel, spaargeld. Voor de rest zal vooral Europa er voor zorgen dat de rentes dalen, door België onder curatele te houden. Een sluitende begroting opmaken is iets wat België al decennia bewijst, niet te kunnen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
30.000 EU-burgers? Eerst inschrijven en dan nog voor enkel de gemeenteraadsverkiezingen? Dat is voor mij een scheet in een fles. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kijk naar de grafiek in mijn voorgaande post. Die topkoers is wel gecreëerd door Di Rupo omdat hij de onderhandelingen had afgebroken. In de Wall Street verschenen vervolgens alarmerende berichten over het niet kunnen vormen van een regering in België. Dus eerst de koers opdrijven met 26% door een zeer gevaarlijk spelletje van Di Rupo en vervolgens dit gebruiken als bewijs dat de koers gezakt is, is wel zeer kort door de bocht. Sowieso, zou de rente gelijk moeten zijn aan deze van Nederland. Tenminste als de politiek van Wallonië niet als molensteen rond ons nek zou hangen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier Laatst gewijzigd door Dirk A : 17 februari 2012 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste Jack, dat is nochtans perfect combineerbaar. Het is niet omdat gij het (nog) niet begrijpt, dat het niet realistisch zou zijn.
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had hier eerst "innige deelneming" getypt.
Maar ik wil constructief zijn. Daarom de vraag: hoe voelt u zich na drie maanden regering met liberalen?
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik zou in Marokko ook niet mogen stemmen zelfs al woon ik daar 20 jaar. Hier moet dit wel kunnen. Ik woon in brussel waar meer allochtonen zijn dan niet allochtonen. Ik heb er schrik voor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan me echter vergissen, ik zal het eens nakijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Klopt, ook niet EU-burgers mogen stemmen.
Ineens ook gelezen dat bvb. nog geen 4% van de Mechelse niet EU-burgers een aanvraag heeft gedaan... Scheet in een hele grote fles dus. Maar in de kaakslagsymboliek van malcontente kankeraars waarschijnlijk een extra bleitargument. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zal dit het geval zijn? Ik weet het niet maar had het liever vermeden dat we er uberhaupt schrik voor moeten hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Gouverneur
|
![]() Omdat het nog maar één maal gemeenteraadsverkiezingen geweest zijn sinds de invoering. Om dan van nooit te spreken vind ik nogal cru. ook is het aantal vreemdelingen er sinds 2006 niet op geminderd. Maar ik hoop dat je gelijk hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België heeft meer afstand genomen van de route die de PIIGS landen nemen. Ons land is nog altijd de volgende op het lijstje. We zitten gewoon wat verder uit de gevaarzone. Als er terug heronderhandelingen komen om Elio Di Rupo I te vervangen dan komen we quasi onmiddellijk terug in de gevaarzone. De markten zijn niet vergeten dat we wereldrecordhouder van de langste regeringsformatie. Een betere grafiek is om de spread met Duitsland in grafieken te vergelijken om de effecten van de eurocrisis af te zwakken. Ik vind de juiste tickers hiervoor niet meer terug in Bloomberg.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 februari 2012 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom was ik ook enorm teleurgesteld dat de N-VA niet afkwam met een ernstig en welgemeend voorstel voor het opstarten van een noodregering onder zijn leiding. Iedereen wist dat er geen haast was bij de regeringsformatie dat op het moment dat er zware druk van buitenaf kwam akkoorden snel gevormd kunnen worden.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |