![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit is absoluut NIET uit te leggen, en geeft een perceptie naar de bevolking dat een patroon die mensen buiten smijt, daarvoor een bonus krijgt. Zelfs al is de realiteit wat genuanceerder, hoe kun je dat anders aan de man in de straat uitleggen ? De Graeve is ongetwijfeld een zeer goede manager, die zijn bedrijf door een zeer cyclische crisis zal loodsen. Maar echt grote geesten beseffen toch wel dat je zelf niet in een beursgenoteerde onderneming die dan nog zeer goede opvolging door de media krijgt een dikke weddeverhoging kunt geven aan de patron als er 600 man buitenvliegt ??? Hoe leg je dat uit aan die 600 gezinnen ? Geef die man een bonus op een langetermijn objectief, daar moet niemand kritiek op geven of het is platte afgunst. Maar op 2 februari 600 ontslagen aankondigen in belgie en 1250 in china (vergeet iedereen blijkbaar) en dan einde maart aankondigen dat de grote baas een kliein fortuin krijgt als loonsverhoging is totaal van de pot gerukt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De overheid wil niet eens ingrijpen bij Belgacom, wat zouden ze dan het recht hebben om in te grijpen bij bedrijven waar ze niet eens aandeelhouder zijn.
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En verbieden dat iemand die in Monaco zijn belastingen betaalt met een Belgische kampioenentrui rond rijdt. (wat zou die per jaar verdienen?) Laatst gewijzigd door fantoom : 30 maart 2012 om 18:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Neem nu een Jean-Luc Dehaene, een persoon die nét hetzelfde doet. Het goede oude principe van ons-kent-ons telt hier volledig, en is ook hetgene dat dit mogelijk maakt; We spreken hier over "louter" de CEO's, m.a.w het zijn afgevaardigden waarvoor de raad van bestuur de verhoging goedkeurd... het is, maw, niet de baas die het zichzelf toekent (want dan was de rechtvaardiging hiervoor eigenlijk vrij simpel... ) Op de golfclub van Waterloo staat daar Bert van Bekaert en die zegt: "Jean-Luc, kunt ge dat niet regelen met Luc & Pol dat ze akkoord gaan mij een loonsverhoging te geven van 10%? Ik ken toevallig Louieke & Johnny van Inbev, en ik doe dan een goed woordje voor uw loonsverhoging." Ik verzeker u dat er daar op die golfclub 2 dure champagne glazen in een keelgat worden gegoten, tezamen met hun mede-golfers van de overheid. Want het zijn ook de regeringspartijen die afgevaardigden hebben in (tenminste) de overheidsbedrijven. Dus samengevat.... Ik zou niet rekenen op de overheid om hier wat aan te doen
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 30 maart 2012 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In dit geval wel. Ik neem aan dat je er ondertussen al achter bent dat de term "misbruik" geen strikt juridische term is?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De overheid heeft het recht om overal in te grijpen waar ze dat wil.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Omdat meneer dat zo wenst is het daarom nog niet de realiteit
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij best.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Fictie
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heeft niets te maken met wat ik al dan niet wens.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Ik zou er mijn hand niet voor in het vuur steken. Bekaert is een geglobaliseerd bedrijf, en die kunnen dat boekhoudkundig perfect regelen dat er geen rosse euro winst zou worden gemaakt binnen deze landsgrenzen tenzij dat echt noodzakelijk is.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 30 maart 2012 om 19:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Geen enkel persoon verdient dergelijk loon, noch zo'n opslag. Ik kan maar 1 woord bedenken... schaamteloos
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Strafsanctie: verbeurdverklaring van alle in België gelegen bezittingen van het bedrijf. Bye bye buitenlands dochterbedrijf.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Tja die duizend+ man die in Belgie werken, daar betaalt bekaert geen patronale bijdragen voor, geen werkgeversdeel rsz.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor. Dat bedrijf kan gewoon verder uitgebaat worden. De werknemers hoeven daar niet eens iets van te merken.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |