![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ouders die hun kinderen onwettig van school halen om vroeger op reis te vertrekken | |||
dienen gesanctioneerd te worden door hen een administratieve geldboete te laten betalen. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
gesanctioneerd te worden door een deel van het kindergeld (tijdelijk) af te nemen. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 18,18% |
dienen een 'alternatieve' straf opgelegd te krijgen door de rechtbank (bijvoorbeeld taakstraf of gemeenschapsdienst). |
![]() ![]() ![]() |
3 | 13,64% |
dienen een waarschuwing of vermaning te krijgen, maar niets meer. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 27,27% |
dienen niet gesanctioneerd te worden. Het is hun goed recht. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 45,45% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() Feitelijk is dit heel simpel. Om praktische redenen is het schooljaar ingedeeld in periodes van vakantie en lesdagen. Iedere school en zelfs klas doet zijn curriculum en testen in een eigen tempo en planning. Wanneer dat gedaan is en er nog een aantal dagen overschieten, wordt er nu eenmaal nutteloze activiteiten georganiseerd.
Doe toch eens even normaal. Biedt die kinderen de mogelijkheid om te gaan. Wat heeft een leraar er aan met een bende kinderen te zitten die niet gemotiveerd de minuten aftellen tot de vakantie? Kicken ze daarop misschien? Meer zelfs: als men de zaken nu eens efficiënter zou aanpakken en gewoon opvang zou voorzien, dan kunnen een deel van de leraars OOK al weg als ze dat willen. En geloof me vrij, zij die nu zo afgunstig staan te roepen "normvervaging" zullen dan, bij gelegenheid, ook een dagje vroeger aanzetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat klopt misschien wel, maar dat is de "juridische" kant van de zaak. De feitelijke kant van de zaak is: zelfs zonder die 4 dagen hou ik mijn kinderen van het school als er daarmee een betere vakantie in zit. Ze hebben leerplicht, geen schoolplicht, en als ze niets leren op school in die periode, zie ik mij niet gebonden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En bij mijn weten is de wettelijke verplichting 20 dagen congé, dus tenzij ge in één of andere uitzondering zit (zoals deeltijds werken misschien), geloof ik van die 3 weken niks
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Dat je je als burger aan de regels dient te houden. Je kinderen vroeger van school halen om op reis te vertrekken is onwettig en bovendien niet erg netjes tegenover die 'domme' ouders die wel hun kinderen de week laten uitdoen en helaas duurder op reis moeten vertrekken. Het is tegenwoordig ieder voor zich en al de rest kan stikken, een 'mooie' boodschap om als ouder aan je kinderen door te geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() Zolang touroperators kortingen blijven aanbieden, zal dit mensen in de verleiding brengen. Buiten de schoolvakanties zouden reisorganisatoren sowieso alle schoolgaande kinderen tussen 6 en 18 jaar moeten weigeren. Ik ging eens einde november een week naar de Caraïben en zelfs daar zaten ouders op met Vlaamse schoolgaande kinderen. Hoe is dit in godsnaam mogelijk !?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat 'briefje' van vier dagen zou overigens stante pede moeten afgeschaft worden, ongewettigd afwezig zou nooit mogen plaatsvinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Scholen hem maar een beperkt aantal dagen om examens af te nemen en deliberaties te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is geen stok achter de deur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nog niet gezien ik wil daar gerust op reageren hoor
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Dat is niet waar, Jan.
Veel mensen denken dat. Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 april 2012 om 23:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik vraag me eigenlijk af of het mogelijk is je als burger aan alle mogelijke regels te houden. Eigenlijk zouden ze tegenwoordig beter een extra vak 'wetgeving' vanaf de lagere school inlassen want wie kent alle regels? Ben je dan zelfs nog normaal en geen masochist?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het probleem in het hedendaagse onderwijs ligt hem niet zozeer in het feit dat de kinderen / jongeren af en toe eens over de schreef gaan, dat gebeurde vijftig jaar geleden ook wel eens, maar in het gegeven dat ouders hun kinderen niet meer (durven te) sanctioneren voor dit gedrag op school naar de leerkrachten toe. Indien je vroeger als kind op school iets mispeuterd had en daar dan straf voor kreeg, kreeg je er van je ouders nog een paar 'peren' bij, tegenwoordig komen de ouders naar school en ze willen de leerkracht een pak rammel geven of ze dienen een klacht in. Daar zit het grootste probleem hem in de dag van vandaag, een fundamenteel gebrek aan respect voor het onderwijzend personeel. En hoe kan je verwachten dat de kinderen respect vertonen als hun ouders zelf geen greintje respect hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Staatssecretaris
|
![]() Het onderwijzend personeel legt de vakantiedata toch niet vast?
|
![]() |
![]() |