Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2012, 23:53   #61
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik vind het inderdaad pervers, maar dat is natuurlijk mijn mening. Over dat laatste gaat het eigenlijk niet, maar wel over de vraag of dergelijke zaken ook in een schoolomgeving besproken en getoond horen te worden.
Uh neen.
Oud 13 april 2012, 23:53   #62
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet ik nu concluderen dat u poep-, plas- en kotsseks niet als "pervers" beschouwt?
Neen, ik beschouw dat als perversiteiten en ik begrijp niet waarom een discussie over sexualiteit per se over perversiteiten en niet over natuurlijke zaken moet gaan.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 23:54   #63
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raadsel 5 Bekijk bericht
Dat is precies wat ik zeg?
Dan is er toch geen probleem?
Oud 14 april 2012, 00:00   #64
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh men, kallikles meen je dit nu. DIe zogenaamde perversiteiten zijn net zo natuurlijk als wat dan ook.
Volgens de Sade wel, inderdaad, en hij geeft als argument: als het niet natuurlijk was, zou het niet bestaan.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 14 april 2012, 00:01   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Neen, ik beschouw dat als perversiteiten en ik begrijp niet waarom een discussie over sexualiteit per se over perversiteiten en niet over natuurlijke zaken moet gaan.
Wel, dat is toch heel eenvoudig: als je ervan uitgaat dat men op school schijnbaar wel zoen- en vrijtechnieken moeten tonen, waarom zou men dat dan beperken tot wat u (en ik) de "normale" dingen beschouwt? Wie of wat bepaalt dan de ideologische lijn?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 00:01   #66
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben een andere mening toegedaan, maar nu ga ik jullie laten. Welterusten!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 14 april 2012, 00:01   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens de Sade wel, inderdaad, en hij geeft als argument: als het niet natuurlijk was, zou het niet bestaan.
Alleen is dat geen argument. De dood bestaat ook. Ziekte ook. Doodslag ook. Moord ook.

Het bestaan van iets betekent nog geen morele legitimatie.
Oud 14 april 2012, 00:05   #68
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, dat is toch heel eenvoudig: als je ervan uitgaat dat men op school schijnbaar wel zoen- en vrijtechnieken moeten tonen, waarom zou men dat dan beperken tot wat u (en ik) de "normale" dingen beschouwt? Wie of wat bepaalt dan de ideologische lijn?
Ik denk dat er nood is aan een sexuele opvoeding die vertrekt vanuit fundamentele waarden. Hoe die het best kan georganiseerd worden, in een maatschappij met zovele verschillende opinies, is een moeilijk vraagstuk.

Als er alleen maar katholieken, moslims en Joden waren, dan was het gemakkelijker geweest. Maar als je naar de levensovertuigingen kijkt, dan zie je dat de Lavey-aanhangers en de Pastafariërs even talrijk zijn. Begin dan maar eens tot een consensus te komen!

Zo zie je maar: je focus op immigratie is eerder een bliksemafleider van de echte problemen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 14 april 2012, 00:06   #69
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen is dat geen argument. De dood bestaat ook. Ziekte ook. Doodslag ook. Moord ook.

Het bestaan van iets betekent nog geen morele legitimatie.
Inderdaad. De sofismes van de Sade zijn gemakkelijk te doorprikken.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 14 april 2012, 00:12   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er nood is aan een sexuele opvoeding die vertrekt vanuit fundamentele waarden. Hoe die het best kan georganiseerd worden, in een maatschappij met zovele verschillende opinies, is een moeilijk vraagstuk.

Als er alleen maar katholieken, moslims en Joden waren, dan was het gemakkelijker geweest. Maar als je naar de levensovertuigingen kijkt, dan zie je dat de Lavey-aanhangers en de Pastafariërs even talrijk zijn. Begin dan maar eens tot een consensus te komen!

Zo zie je maar: je focus op immigratie is eerder een bliksemafleider van de echte problemen.
Laat seksuele opvoeding iets zijn voor het gezin. Laat seksuele voorlichting iets zijn voor de school.
Oud 14 april 2012, 00:23   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben tegen sexuele voorlichting op school. Omdat dat sexualiteit iets is dat je zelf moet onderzoeken, stap voor stap dingen bij jezelf ontdekken, dingen afvragen enz. Dat moet niet een of andere docent je uit gaan leggen.
De biologische kant van de zaak kan weldegelijk uitgelegd worden en hoort ook uitgelegd te worden.
Oud 14 april 2012, 00:39   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nah, dan wordt het op een rationele manier uitgelegt, het kind moet eerst ontdekken, en afvragen. En dan gaat hij of zij vragen stellen, en dan wordt er uitgelegt. Maar de eerste stap moet altijd van het kind zelf komen.
Moderne pedagogie dus, een die ondertussen bewezen heeft dat ze mensen recht de dieperik inrijdt.
Oud 14 april 2012, 18:08   #73
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Misbruikte jongeren beleven het trauma en het leed , nemen de moed op te reageren , en het antwoord van Danneels is ,

In deze tijd van Pasen zal ik voor U bidden en de verrezen heer vrgen uw leed te helen .Sorry dan ik Danneels schrijf , zoiemand kan ik moeilijk aanspreken met mijnheer en zeker niet met monsigeur .

Ik denk echt wel dat die mensen van een andere planeet komen of tijdens hun opleiding echt ontvreemd en ontworteld zijn uit een normale gevoelswereld .

Hoe moet een slachtoffer zich voelen zeg , " Ik zal voor u bidden "

De schaamte ver voorbij .
Als Danneels vroeger wat forser ingegrepen had als kardinaal, dan had hij nu niet zoveel moeten bidden.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 23:44   #74
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als Danneels vroeger wat forser ingegrepen had als kardinaal, dan had hij nu niet zoveel moeten bidden.
ZEER JUIST . en zo fors had het niet moeten zijn, hij had zijn telefoon moeten nemen en naar 101 bellen en zeggen , Er is hier een probleem aan mij voorgelegt dat ik niet kan verrechtvaardigen , wil U dat even van me overnemen .

WAT ik niet begrijp is dat er nog geen priesters gewoon opgepakt zijn en in de gevangenis beland zijn , net als een andere kinderverkrachter .

Ho Ja Ik moet mijn woorden afwegen , zelfs de burgers die kinderen verkrachten worden in België nog 7 kansen gegeven om in herhaling te treden .

Ons gerecht is nogal vergevingsgezind hé .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2012, 23:45   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ZEER JUIST . en zo fors had het niet moeten zijn, hij had zijn telefoon moeten nemen en naar 101 bellen en zeggen , Er is hier een probleem aan mij voorgelegt dat ik niet kan verrechtvaardigen , wil U dat even van me overnemen .

WAT ik niet begrijp is dat er nog geen priesters gewoon opgepakt zijn en in de gevangenis beland zijn , net als een andere kinderverkrachter .

Ho Ja Ik moet mijn woorden afwegen , zelfs de burgers die kinderen verkrachten worden in België nog 7 kansen gegeven om in herhaling te treden .

Ons gerecht is nogal vergevingsgezind hé .
Mij valt op dat er hier mensen worden veroordeeld op basis van algemeenheden. Bij mijn weten is in België nog altijd iedereen onschuldig tenzij zijn schuld door het gerecht en bij rechterlijk vonnis vastgesteld wordt.
Oud 14 april 2012, 23:53   #76
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Mij valt op dat er hier mensen worden veroordeeld op basis van algemeenheden. Bij mijn weten is in België nog altijd iedereen onschuldig tenzij zijn schuld door het gerecht en bij rechterlijk vonnis vastgesteld wordt.
Volledig mee eens , en waarom heeft de kerk dan het recht om vermeende misdadigers dan van het gerecht te onttrekken ?

Om ervoor te zorgen dat het nooit zou kunnen onderzocht worden .
Oud 14 april 2012, 23:56   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volledig mee eens , en waarom heeft de kerk dan het recht om vermeende misdadigers dan van het gerecht te onttrekken ?

Om ervoor te zorgen dat het nooit zou kunnen onderzocht worden .
De Kerk heeft dat recht ook niet, maar tussen een klacht en daadwerkelijk schuld ligt er soms een enorme ravijn.
Oud 15 april 2012, 00:06   #78
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry voor mijn opmerking , maar voor een diep gelovig mens die vele normen en waarden diep in zich draagt , neemt U het recht op verdediging toch wel heel sterk op . Waar is de verdediging van de slachtoffers die in diepe schaamte zelfs niet kunnen en durven naar buiten komen en getuigen ?

Denk jij dat het voor een slachtoffer een leuk ervaring is om eens voor de rechtbank , de getuigen en de pers in het lang en het breed uit te leggen in alle details hoe een priester zijn penis in je kindermondje ramde tot zijn sperma in je keel spoot .

Denk je dat dat mentaal haalbaar is voor een slachtoffer ? ik denk dat dat opnieuw moeten verklaren en getuigen, herkenbaar in het publiek , nog vele malen moeilijker is dan de perverse intieme daad zelf .

En de dader gaat op vakantie met een glaasje wijn en een boek lezen in het prachtig park , ne keer bidden en t'is vergeven .

Bent U verwonderd dat er mensen geen moer meer geloven van die schijnheilige barmhartigheid
Oud 15 april 2012, 00:09   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry voor mijn opmerking , maar voor een diep gelovig mens die vele normen en waarden diep in zich draagt , neemt U het recht op verdediging toch wel heel sterk op . Waar is de verdediging van de slachtoffers die in diepe schaamte zelfs niet kunnen en durven naar buiten komen en getuigen ?

Denk jij dat het voor een slachtoffer een leuk ervaring is om eens voor de rechtbank , de getuigen en de pers in het lang en het breed uit te leggen in alle details hoe een priester zijn penis in je kindermondje ramde tot zijn sperma in je keel spoot .

Denk je dat dat mentaal haalbaar is voor een slachtoffer ? ik denk dat dat opnieuw moeten verklaren en getuigen, herkenbaar in het publiek , nog vele malen moeilijker is dan de perverse intieme daad zelf .

En de dader gaat op vakantie met een glaasje wijn en een boek lezen in het prachtig park , ne keer bidden en t'is vergeven .

Bent U verwonderd dat er mensen geen moer meer geloven van die schijnheilige barmhartigheid
U gaat er weer eens van uit: een klacht tegen een priester = vaststelling van schuld.

Alleen nog dit: ik heb slechts misprijzen voor geestelijken die het gewicht van hun geestelijk ambt misbruiken door zich aan kinderen te vergrijpen. Bij mij kan dit op geen enkele verzachtende omstandigheden rekenen. Alleen, er wordt vandaag de indruk gewekt alsof er honderden en honderden dossiers bestaan waarin bewijzen staan dat die geestelijken schuldig zijn, waarbij de Kerk moedwillig alles in de doofpot zou gestopt hebben. D�*t is echter een aanfluiting van de werkelijkheid.
Oud 15 april 2012, 00:09   #80
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
De Kerk heeft dat recht ook niet, maar tussen een klacht en daadwerkelijk schuld ligt er soms een enorme ravijn.
Komaan zeg dat kerkelijk recht is een misbruik van recht en een dekmantel voor misbruik

En tussen het misbruikt zijn, en dan het nog eens te moeten navertellen een woeste oceaan .
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be