![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is nood aan een stevige opwaardering van het Duits in de Vlaamse scholen. Dit zo beter de tweede taal worden, verplicht 5u per week. Frans nog 2u als keuzevak, net als Engels of Russisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij bestaan er geen "mooie" en "lelijke" talen, een taal is een taal. Natuurlijk zijn er talen die men liever dan anderen hebt en ieder heeft zijn/haar eigen mening daarover maar om te zeggen dat er "mooie" en "lelijke" talen zijn, is totaal belachelijk. Vlamingen die het Frans niet graag hebben, zijn volgens mij Vlamingen die tegen België zijn : tegen België impliceert dus ook tegen de Franstaligen aangezien de Franstaligen - in het officiële Belgische kader - deel uit België maken. Pas op, ik zeg natuurlijk niet dat alle Vlaams-Nationalisten tegen het Frans zijn; ik zeg dat de Vlamingen die het Frans niet graag hebben, maken deel van de Vlaams-Nationalisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het grootste deel v.d. Vlamingen wéét dat dé wereldtaal nu Engels is. Een zijdelings gevolg hiervan is natuurlijk dat Frans opzij wordt geschoven. Niet meer dan dat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wat betreft die reconquista, en invasie van 2�*3 miljoen man is geen goede strategie. Valt teveel op en wekt weerstand. Druppelsgewijs tot men voor een fait accompli staat. Dat hebben we geleerd van onze Brusselse francofone broeders. ![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk overigens dat u meer kans maakt met uw initiatief dan met die reconquista per druppelsgewijze infiltratie… ![]() |
|
![]() |
![]() |