Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Hoe dient 'België' met Fouad Belkacem om te springen?
Hem de Belgische nationaliteit onmiddellijk afnemen, en stante pede uitleveren aan Marokko. 73 76,04%
Hem de Belgische nationaliteit onmiddellijk afnemen, en vervolgens hier bestraffen. 3 3,13%
Hem een laatste keer waarschuwen. 0 0%
Hij heeft recht op een standbeeld op de Brusselse Grote Markt. 3 3,13%
Anders, nl. : ... 17 17,71%
Aantal stemmers: 96. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2012, 19:53   #61
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Geef de man 'n nog groter platform, zodat iedereen eindelijk wéét wat islam ìs en wat er zoal in dat heilig boekske staat, want wat de man verkondigt is enkel maar wat de leer voorschrijft!
2
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Vrijlaten die gast en hem zijn gedacht laten zeggen...en regelmatig in het nieuws brengen...breed maatschappelijk debat...enz....
2

Zo is dat, los van een uitwijzing naar Marokko, zou ik die koranrukker op tv wel eens in discussie willen zien gaan, met een Matthias Storme, een Urbain Vermeulen of zelfs ne sos of ne groene.
Zo kan iedereen met eigen oren horen, ook 'halve' moslims dus, wat voor maatschappelijke BS die islam eigenlijk wel is en in wezen geen zak te bieden heeft op de individueel-maatschappelijke noden en uitdagingen van deze tijd, maar in wezen een dictatoriale onderwerpingsideologie is.
Dan gaan de ogen van de goedmensen mss wat sneller open.

Aldus, dames en heren van de media: Fouad Belkacem in Prime Time graag, want dat wordt een blockbuster.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 20:14   #62
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Een mannelijke bij die een keer kan paren met een vroutje en dan dood gaat? Gebruik Di Rupo zou ik zeggen...
Ik heb het over dit soort bijen:

Zéér nuttig!

Laatst gewijzigd door quercus : 7 juni 2012 om 20:17.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 20:15   #63
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dat jij hier eerder off topic het Vlaams Nationalisme bij betrok. Voor franstaligen die in Vlaanderen komen wonen zijn er helemaal geen gevolgen. Die zien geen enkele reden Nederlands te spreken. Vlamingen zijn zo vriendelijk die Franstaligen in het Frans aan te spreken op straat of te bedienen (in winkels ziekenhuizen, banken etc) en hun kinderen sturen zij gewoon over de taalgrens naar school. Met als gevolg voortschrijdende verfransing en het verdwijnen van het Nederlands, zodra zij voldoende groot in aantal zijn stellen zij dan eisen zoals franstalige scholen op Vlaams grondgebied (later dan de aansluiting bij Brussel (Anschluss). Als het aan u ligt gaat de verfransing gewoon verder. En dat kan jou geen zier schelen.
Dat kan mij wel schelen, maar niet uit een xenofoob of nationalistisch gegeven zoals bij U.
Citaat:
Net zoals het jou geen zier kan schelen dat het hier vroeg of laat een islamitisch hellegat zou worden of niet.
Opnieuw, dat zou mij wel kunnen schelen, maar U heeft overduidelijk gesteld dat U gewoon immigranten, anderstaligen of andersdenkenden buiten wilt kegelen, waarschijnlijk uit een kollektivistisch gegeven, en dat het weinig kan schelen over welke religie het gaat. Ik quote:
Citaat:
"Een vreemdeling, in woord en daad en met buitenlands paspoort op zak, die een regelrecht gevaar is voor deze samenleving. Belgische nationaliteit afpakken en buiten, zo rap mogeijk"
Ik zie hier geen woord gerept over de islam, enkel over paspoorten, taal en 'vreemd gedrag'. Paspoorten, waardeloze fucking papieren, waartot U en de Staat mensen reduceren. Het is duidelijk. Voor U is een individu niets meer dan de papieren die hij op zak heeft, de taal die hij spreekt of de cultuur waaruit hij afkomstig is. Een zeer zielig collectivistisch wereldbeeld.
Citaat:
Zolang dat iedereen maar zijn goesting kan doen en u gerust laat.
Als iedereen zo zou leven en zich met zijn eigen zaken zou bemoeien, zou de wereld er een stuk mooier uitzien.
Citaat:
Het probleem daarbij is wel dat indien je sommigen hun gang laat gaan zij jou niet gerust gaan laten omdat zij dan de wetten (sharia) zullen stellen en dat het dan te laat is om er nog iets aan te doen. Wie is er uiteindelijk een gevaar voor onze samenleving. Jij of ik ?
Ik ben degene die mensen hun plan wilt laten trekken! Jij en de niet zo verschillende fundamentalistische moslims willen een grijze massa van gelijkdenkenden zien en iedereen die er wat anders uitziet, wat anders denkt of anders praat buitenkegelen. Moet ik echt kiezen welke dictator ik verkies? De recht-nationalistische kollektivist of de sociaal conservatieve theocratische kollektivist? Jij bent zo gefocust op een duivelsbeeld dat jij hebt opgehangen van 'DE moslim', dat je niet doorhebt dat wat jij hier allemaal predikt even haatvol en even tiranniek is als hen. Jij hebt te lang in de afgrond zitten staren. Dan begint de afgrond terug te staren.
Ooit gehoord van 'Those who would sacrifice liberty for security...'?

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 7 juni 2012 om 20:24.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 20:33   #64
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
2

2

Zo is dat, los van een uitwijzing naar Marokko, zou ik die koranrukker op tv wel eens in discussie willen zien gaan, met een Matthias Storme, een Urbain Vermeulen of zelfs ne sos of ne groene.
Zo kan iedereen met eigen oren horen, ook 'halve' moslims dus, wat voor maatschappelijke BS die islam eigenlijk wel is en in wezen geen zak te bieden heeft op de individueel-maatschappelijke noden en uitdagingen van deze tijd, maar in wezen een dictatoriale onderwerpingsideologie is.
Dan gaan de ogen van de goedmensen mss wat sneller open.

Aldus, dames en heren van de media: Fouad Belkacem in Prime Time graag, want dat wordt een blockbuster.
3.

Zo simpel is dat!

Indien de man misdaden begaan heeft, zware feiten op z'n kerfstok, zoals roofoverval, inbraak e.d., dáárvoor veroordelen en ook effectief in de cel smijten, maar n�*et voor 't verkondigen van wat zijn ideologie voorschrijft, want dan kan de hele zooi ook meteen verboden worden!

Dus ja; Prime Time graag voor de man, élke dag opnieuw...tot 't eindelijk doordringt.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 20:57   #65
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef de man 'n nog groter platform, zodat iedereen eindelijk wéét wat islam ìs en wat er zoal in dat heilig boekske staat, want wat de man verkondigt is enkel maar wat de leer voorschrijft!

Op de site van Knack staat een zeer goed onderbouwde lezersbrief daarover te lezen.

Citaat:
Belkacam deed in feite niks anders dan de koranteksten verkondigen. Die koran vormt de basis van de islamitische religie, die hier in België ERKEND werd. Het is een beetje raar dat men eerst een religie erkent en subsidieert maar de volgelingen die deze religie dan strikt willen toepassen gaat vervolgen? De koran roept nu eenmaal op tot het vermoorden van ongelovigen. De koran eist nu eenmaal dat ze geen vriendschappen sluiten met andersdenkenden... de koran is gewoon een blauwdruk voor oorlogsvoering, inclusief de wetten op executie in geval van afvalligheid(desertatie). De koran eist dat de dochters enkel met moslims mogen huwen. Het lijstje is eindeloos. En dié religie werd erkend door de Belgische staat (CVP?) en dik gesubsidieerd, ook al rollen de leden van de moslimexecutieve nog steeds al vechtend over de grond over wie de meeste subsidies kan verduisteren. Waarom aanvaard men een religie terwijl de fundamenten niet compatibel zijn met onze wetten?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 21:13   #66
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Op de site van Knack staat een zeer goed onderbouwde lezersbrief daarover te lezen.
Ik zou die lezersbrief zomaar zèlf geschreven kunnen hebben.
Oud 7 juni 2012, 21:35   #67
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou die lezersbrief zomaar zèlf geschreven kunnen hebben.
Jij zou daar zeker toe in staat zijn. Je hebt dan ook geen greintje eerbied voor de vredevolle islam.
Oud 7 juni 2012, 21:42   #68
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Dat kan mij wel schelen, maar niet uit een xenofoob of nationalistisch gegeven zoals bij U.
Hoezo xenofoob, nationalistisch ?

Citaat:
Opnieuw, dat zou mij wel kunnen schelen, maar U heeft overduidelijk gesteld dat U gewoon immigranten, anderstaligen of andersdenkenden buiten wilt kegelen, waarschijnlijk uit een kollektivistisch gegeven, en dat het weinig kan schelen over welke religie het gaat.
Ach zo waar staat dat. Waar zie jij dat ik een probleem heb met boedhisme, christendom, hindu of wat dan ook. Een religie dient een priveaangelegenheid te zijn en te blijven.

Citaat:
Ik quote:
Ik zie hier geen woord gerept over de islam, enkel over paspoorten, taal en 'vreemd gedrag'. Paspoorten, waardeloze fucking papieren, waartot U en de Staat mensen reduceren. Het is duidelijk. Voor U is een individu niets meer dan de papieren die hij op zak heeft, de taal die hij spreekt of de cultuur waaruit hij afkomstig is. Een zeer zielig collectivistisch wereldbeeld.
Iemand die de islam van profeet mohammed aanhangt en perfect navolgt die is inderdaad vreemdeling in woord en daad. Dat kan men geen Vlaming of eender andere westerling noemen. Die is antiwesters.

Citaat:
Als iedereen zo zou leven en zich met zijn eigen zaken zou bemoeien, zou de wereld er een stuk mooier uitzien.
Moest de islam niet bestaan zou de wereld inderdaad al een veel vredelievender plek zijn om in te leven.

Citaat:
Ik ben degene die mensen hun plan wilt laten trekken! Jij en de niet zo verschillende fundamentalistische moslims willen een grijze massa van gelijkdenkenden zien en iedereen die er wat anders uitziet, wat anders denkt of anders praat buitenkegelen.
Dan ziet u dat verkeerd. Ik ben net tegen een grijze massa. Ik ben geen slaaf van allah. Ik verzet mij juist tegen de islam. U niet. U hoopt dat door alles zijn gang te laten gaan (moei u met uw eigen zaken is uw motto) dat alles wel goed komt met de islam. Niks is minder waar.

Citaat:
Moet ik echt kiezen welke dictator ik verkies? De recht-nationalistische kollektivist of de sociaal conservatieve theocratische kollektivist? Jij bent zo gefocust op een duivelsbeeld dat jij hebt opgehangen van 'DE moslim', dat je niet doorhebt dat wat jij hier allemaal predikt even haatvol en even tiranniek is als hen. Jij hebt te lang in de afgrond zitten staren. Dan begint de afgrond terug te staren.
Ooit gehoord van 'Those who would sacrifice liberty for security...'?
Jij weet gewoon niet wat je zegt man.
Oud 7 juni 2012, 21:48   #69
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Jij zou daar zeker toe in staat zijn. Je hebt dan ook geen greintje eerbied voor de vredevolle islam.
Eerbied? Mwoeha!
Oud 7 juni 2012, 21:49   #70
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Belgisch pasport afpakken en uitleveren aan Marokko.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 21:59   #71
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerbied? Mwoeha!
Zoals ik al zei, geen greintje eerbied.
Oud 8 juni 2012, 05:42   #72
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Een islamitische variant op de biernazi's: nerds die geen meisjes konden krijgen en gepest werden op school, en zich dan maar aansluiten bij een stel hersenloze mislukkelingen.
Die teletubbie uit Boom

...

‘We noemden hem “die teletubbie”. Nu ja, wij... de jongeren in Borgerhout noemden figuren als Belkacem teletubbies. Waarom? Omdat ze raar gekleed zijn en grappig, zeker?'

(Bron: De Standaard)
Oud 8 juni 2012, 06:40   #73
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Gewoon loslaten, hij misdoet niks, maar wel het schorremorrie dat echte misdrijven pleegt aanpakken.
Oud 8 juni 2012, 06:48   #74
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Religie is een dankbaar fenomeen om mensen tegen elkaar op te zetten. Dat is een klassieke tactiek. Ik beschouw Sharia4Belgium als een kunstmatige bende die daarvoor gebruikt wordt. Wel vraag ik me af door wie ze betaald worden.

Die Belkacem zijn Belgische nationaliteit afnemen en naar Marokko sturen, lost het kleinste van de problemen op. Wat mij betreft, mogen ze dat meteen doen, voor hij mensen meesleurt in zijn destructieve houding. Laat het gerust een precedent zijn.

De media verwijt ik overdreven aandacht aan die Sharia4Belgium. Waarom krijgen moslims die gewoon hun religie beleven en voor de rest gewoon leven, niet evenveel forum?
Ik ben er zeker van dat er binnen de, zeer gevarieerde en diverse, moslimgemeenschap heel wat stemmen zijn die van Sharia4Belgium af willen. En hoe rapper hoe liever.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 06:49   #75
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Gewoon loslaten, hij misdoet niks, maar wel het schorremorrie dat echte misdrijven pleegt aanpakken.
Wie zijn dat dan?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 8 juni 2012, 06:50   #76
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die de islam van profeet mohammed aanhangt en perfect navolgt die is inderdaad vreemdeling in woord en daad. Dat kan men geen Vlaming of eender andere westerling noemen. Die is antiwesters.

Moest de islam niet bestaan zou de wereld inderdaad al een veel vredelievender plek zijn om in te leven.
Waaruit bestaat de perfecte navolging van de islam?

Moest de islam niet bestaan, vond men wel iets anders uit om ambras te maken.
Oud 8 juni 2012, 06:51   #77
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Waarom krijgen moslims die gewoon hun religie beleven en voor de rest gewoon leven, niet evenveel forum?
Omdat religie in onze tijd en onze streken, door de meeste mensen volkomen oninteressant, en ridicuul wordt gevonden, en dus niet echt media-aandacht waard.
Pilaarbijters, en grondkussers, met imaginaire vriendjes, zijn het vermelden niet waard, behalve wanneer ze oorlog beginnen te voeren in onze steden, en onze kinderen verkrachten.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 8 juni 2012 om 06:52.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 06:53   #78
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wie zijn dat dan?
Degenen die politieburoos belagen, auto's affakkelen, winkelruiten vernietigen, etc.
Kortom wie gevolg geeft aan oproepen tot geweld.
Oud 8 juni 2012, 06:54   #79
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat religie in onze tijd en onze streken, door de meeste mensen volkomen oninteressant, en ridicuul wordt gevonden, en dus niet echt media-aandacht waard.
Pilaarbijters, en grondkussers, met imaginaire vriendjes, zijn het vermelden niet waard, behalve wanneer ze oorlog beginnen te voeren in onze steden, en onze kinderen verkrachten.
Uiteindelijk gaat het hier niet over religie als dusdanig. Wel over maatschappijvisie.

Maar.. moet ik dan begrijpen dat wat in de media komt door de meeste mensen als interessant bevonden wordt?
Oud 8 juni 2012, 06:56   #80
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Degenen die politieburoos belagen, auto's affakkelen, winkelruiten vernietigen, etc.
Kortom wie gevolg geeft aan oproepen tot geweld.
Oproepen tot geweld zou jij dan onbestraft laten? Wie er gehoor aan geeft, die wordt wel gestraft?

Awel, dat zou ik nog sympathiek vinden. Dan zou ik meteen dagelijks een aantal oproepen tot geweld de wereld in sturen. Tegen politici, tegen banken, tegen media en tegen nog zoveel meer. Geen probleem, toch?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be