![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
In België rendeert kopen en verhuren ook niet binnen een leven. De beste belegging is waarschijnlijk landbouwgrond kopen en verpachten. Landbouwgrond zal op lange termijn zeer schaars worden, plus je hebt kans dat het verkaveld wordt, daarmee betaalt 1 kavel een hectare terug. Citaat:
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 18 december 2012 om 10:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
1e is er al een max. pacht die je mag tellen. Als ik dat zo ff uitreken voor een stukske waarvan ik de prijzen ken, kom ik op gemiddeld een opbrengst van 1,18% (2,4 euro per are). Dan moet ge al een héél pak landbouwgrond verpachten voor ge daar een schamel pensioentje aan overhoudt. Wat betreft schaars worden: ge kunt die pachter daar met geen stokken afkrijgen. Waarom zou die dat dan kopen als hij het toch kan blijven gebruiken zonder investering? Verkavelen? Vergeet dat maar. Als dat woongebied wordt, gaat de Vlaamse overheid dat eerst onteigenen voor algemeen nut. Gij krijgt landbouwgrond vergoed. bron pachtprijzen: http://lv.vlaanderen.be/nlapps/docs/default.asp?id=1013 Laatst gewijzigd door pajoske : 18 december 2012 om 11:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Marktwerking m'n beste, zelfs de overheid is daar niet immuun voor.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 18 december 2012 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Moet ik mij slecht voelen omdat ik niet mee wil gaan in onze geriatrische maatschappij waarin de noden van de ouderen centraal staan ?
U zult mij geen schuldgevoel aanpraten hoor ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Neen,je KAN je niet slecht voelen,DAT is jouw probleem.
Schuldgevoelens ? Dat kennen psycho's niet. Hoe oud mag men worden,Tavekske,vooraleer men het hoekje om MOET? Tja,met die babyboomers is er werk aan de winkel,he vent. Je gaat over moeten werken,jongske. Wat is de naam van je sekte alweer? OUD must OUT? Niet vergeten,een goeie psych nemen.(een jeugdige uiteraard) ZION. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Maar inderdaad, het pensioen van ouderen is mijn probleem niet. Ieders pensioen zou zijn eigen probleem moeten zijn. Helaas maakt men daar mijn probleem van door de huidige onbestaande pensioenskas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Ergens moeten wij ons verplicht voelen om het grootste deel van onze welvaart te gebruiken voor a) afbetaling staatsschuld aangegaan door de vorige generatie en b) betalen van de gezondheidszorg, pensioenen en rusthuizen voor deze generatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Je moet niet alles zo zwart-wit zien. De generatie die niet (of veel te weinig) bijgedragen heeft, maar wel getrokken is de generatie van mijn grootouders. De generatie waarvan velen hun leven gegeven hebben in de oorlogen. De generatie van mijn ouders is de generatie waarvan velen niet bijgedragen hebben. Huismoeders, kinderen van zelfstandigen enz. Maar dat is ook de generatie waarvan velen al op 12 jaar de schopol moesten verlaten en uit werken gingen. Dan is er mijn generatie. Waarvan velen altijd bijgedragen hebben. maar waarvan een groot aantal ook enkel getrokken heeft. Denken we aan de huisvrouwen die tientallen jaren hebben mogen doppen. Nu is het uw generatie. De generatie die procentueel veel moet bijdragen, maar die (onrechtstreeks) al van bij hun geboorte ontvangen. Of dacht gij dat uw studies enkel door uw ouders bekostigd werden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meer uitgeven dan mogelijk was is decennia lang de teneur geweest in de vaderlandse politiek. Toen waren jullie aan de macht. Dat was jullie generatie. Ik leefde toen nog niet. En nu, hebben we wel het huis waarin we wonen, maar ook de enorm zware factuur van dat huis. Weet u wat wij dat noemen ? Een vergiftigd geschenk. En daarom moeten wij nu met zijn allen extra hard werken. Om de extreem dure verworvenheden van jullie terug te draaien zodoende de factuur nog niet meer op te laten lopen. Met als resultaat dat mijn kinderen en ik waarschijnlijk nooit een euro pensioen gaan zien. Leuk, werken voor een vorige generatie haar schulden af te betalen. Wij zouden moeten werken voor onze toekomst ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Je raaskalt Tavekske.
Onze generatie aan de macht? Thuis misschien,ja. Op 14,uit werken.Op 18,jaar legerdienst. Daarna,met 2,voltijds werken. Dacht U dat WIJ,ons huis,auto,enz. gratis voor niks kregen? In mijn geval,arme sukkel, 30 jaar continue-shift gewerkt. Vroeg,laat,nacht,weekend,feestdagen,bioritme totaal stuk. En dat noem jij,PROFITEREN? Weet je wel wat WIJ,hebben afgedragen,Tavekske? En nu moet ik gewoon het HOEKJE OM? Vertel eens even,wat de import van moslims,oostblokkers,en andere goudzoekers U kost. Gebruik daar uw krachtige(?) termen bij,jongske. Minder de parvenue uithangen,dat moet uw generatie doen. Uw waarheid tegen de mijne. ZION. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
De pot verwijt de ketel.... In onze tijd hadden wij geen 6 of 7 regeringen met hun administratie nodig om dit land te besturen. Toen kregen jongeren geen dopgeld zonder één dag gewerkt te hebben. Waren jongeren niet in de mogelijkheid om na enkel jaren werken een jaartje op wereldreis te gaan op kosten van de gemeenschap. Werden wegen aangelegd, om de economie te stimuleren. Wat is er van die grote verbindingsweg overgebleven in het dorp waar ge opgegroeid zijt? Op veel plaatsen is die herleid tot de breedte van een halve eeuw geleden. EN waarde bomen vroeger langs de weg stonden, zetten ze die nu midden op de weg. Dat is het zogezegde nuttig gebruik van overheidsgeld van uw generatie. PS ik weet dat ik aan het veralgemenen ben, maar dat is een reactie op jouw veralgemening over vorige generaties. Laatst gewijzigd door pajoske : 18 december 2012 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Het is nu wel genoeg geweest he kerel!
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Ge kunt er niet tegen dat mensen uw verworven rechten in vraag stellen blijkbaar.
De realiteit is dat wij met 380 miljard euro aan schulden zitten en een pensioensysteem gemaakt op de leest van 50 jaar geleden. Hoe langer we de hervormingen uitstellen, hoe zwaarder de volgende generatie het gaat hebben. Maar dat interesseert u natuurlijk niet. Ergo, waarom zou het mij moeten interesseren wat er met u gebeurt ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als het u hier niet aanstaat stap het dan af,of vergelijk het loon dat gij opstrijkt eens met hetgene een arbeider verdiend,ge hangt me de keel uit met uw afkeer voor alles wat u niet aanstaat!
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() Niettegenstaande uw hoog diploma en uw grote verwachtigingen,en de goedbedoelde opvoeding van uw ouders heeft het blijkbaar geen zin om met u een zinnig gesprek te hebben,spijtig maar zo zie je maar dat een hoog iQ
in uw geval alleen dient om de strijd aan te gaan met de door u zo te mijden gepensioneerden,mss moet ge het is proberen met echte mensen die buiten een hoog iQ ook een EQ hebben.
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 18 december 2012 om 21:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad krijgen heel wat Nederlanders hun huisjes niet verkocht maar vergelijk niet Nederland met België op dit gebied en vooral niet met Vlaanderen. Hier zijn en zullen de prijzen voor courante woningen niet instorten. Wel is het zo dat miljoenen panden zoals er veel te vinden zijn te Brasschaat en soortgelijke, momenteel moeilijk verkoopbaar zijn,"tijdelijk". Ik merk dat dergelijke kasten van villa's, kastelen groot op een zakdoek grond, op dit moment te koop aangeboden worden tegen prijzen van 7 �* 800.000 € om ze kwijt te geraken. Dat wordt de volgende markt waarop bouwpromotoren zich zullen storten. Villa's van die grote opsnijden, desnoods met enige uitbreiding, in verschillende wat luxueuzere appartementen met gemeenschappelijke tuin en zwembad. Let maar op mijn woorden. Gaan verkopen als zoete broodjes en vraagt minder rompslomp in zake bouwtoelatingen en architecten kosten. Voor het overige gaan de prijzen hier zeker niet kelderen. Er is nagenoeg geen bouwgrond ter beschikking en er is een aanzienlijke bevolkingsgroei, vooral in Vlaanderen met de allochtoonse bevolking. Ken je dat? Vraag en aanbod? Waar gaan al die mensen wonen? in tipi's? Ik denk het niet. Zoek voor te beginnen maar eens een appartement te huur en zie maar eens aan welke bedragen je er met heel veel geluk eentje gaat vinden. Bovendien maakt de overheid de reglementering en voorschriften daaromtrent steeds maar strikter waardoor eigenaren op kosten gedreven worden. Vanzelfsprekend zullen ze die investering verhalen bij de huurders of kopers. Momenteel is uw beste pensioensparen appartementsgebouwen met kleine appartementen die tegen betaalbare prijzen verhuurt worden. Ik heb er zelf twee en in geen één van de twee is er ook maar één appartement beschikbaar, en komt er uitzonderlijk eens eentje vrij, is het onmiddellijk terug verhuurd. Ik heb zelfs aanvragen van mensen voor het geval er een appartementje zou vrij komen. |
|
![]() |
![]() |