![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien ze stoppen met Brussel miljoenen toe te steken hebben ze meteen geld genoeg daarvoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik het voorstel van meneer Happart las.....
![]() Meneer Happart had er in "zijnen tijd" al een handje van weg om de boel op stelten te helpen zetten,en heeft zijn streken niet verloren... Terwijl de "gecompromitteerde democratische partijen van het algemeen belang" nog kortgeleden een aanvalletje openden op de N-VA en hun "confederalistisch gedachtengoed met een achterpoortje" smijt meneer Happart het in het open... Die zag niemand komen waarschijnlijk.... Ook zijn waarschuwing dat Wallonie zich niet (meer) moet laten in de luren leggen door een bepaalde groep Franstalige Brusselse politici ,en de verder durende scheiding tussen gewest en gemeenschap aan Franstalige kant (met bijhorend kostenplaatjes)heeft hij meteen maar eventjes op tafel gelegd..(dat is bijzonder non-poco,zoiets openbaar zeggen, bezuiden de taalgrens!) welwelwel ,José heeft ongetwijfeld nog een andere agenda,maar de kern van de boodschap klinkt goed : ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 23 januari 2013 om 18:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De traditionele Vlaamse partijen zullen een hartaanval krijgen als ze die uitspraken van Happart lezen. Dat wil namelijk zeggen dat N-VA incontournable zal zijn na 2014 en dat zij slechts een zielige bijrol zullen moeten spelen.
Laatst gewijzigd door Hypochonder : 23 januari 2013 om 18:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tenzij de NVA pakweg 80 % vd. stemmen haalt in Vl...
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 23 januari 2013 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad. We hebben al gezien dat ze er niet voor terugdeinzen om te regeren zonder meerderheid aan Vlaamse kant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is echter méér aan de hand: uit de PISA-rapporten van de OESO is al vaker gebleken dat er toch wel iets schort aan de 'kwaliteit' die door het Enseignement de la Fédéretcéra wordt geleverd. En dat heeft natuurlijk ook een weerslag op de 'kwaliteit' van de nieuwe generaties leerkrachten, die de in snel tempo wegens pensioenregelingen verdwijnende oudere generaties komen vervangen. Ik geloof niet dat ik daar nog een tekeningetje bij moet maken, hé?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En op dat niveau heeft de N-VA aan 51% van de stemmen genoeg.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Bart Maddens beweerde dat met de vorige verkiezingen voor het Vlaamse Parlement, België door het oog van de naald gekopen is, omdat de V-partijen samen bijna de meerderheid hadden.
Ik begrijp dat niet zo goed....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 23 januari 2013 om 21:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de N-VA 80% haalt, dan zal de volgende federale Vlaamse minderheidsregering gevormd worden met de Walen en die andere 20%. En dat zal zo blijven duren totdat de sociale zekerheid instort.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Genoeg om wat te doen djimi? Geloof je werkelijk dat de partij die Belgie tegen elke prijs in stand wil houden het land in gevaar gaat brengen?
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen zoals u, en binnenkort - als ik eens € 12,50 te véél heb - misschien ook ikzelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat is eigenlijk de reden dat ik lid ben geworden, dat is ondertussen al zolang geleden dat ik het vergeten was.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() Dat nva het land in stand wil houden door via een confederatie de belgische staat stap voor stap af te bouwen, dat moet je me toch eens nader verklaren??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Ja? Dat lijkt me vrij duidelijk. Zelfs vanuit het oh zo verre Holland is dat zichtbaar.
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Klinkt ernstig en dramatisch, maar in de realiteit zal de eerste stap nooit gezet worden. We spreken dus over een actieplan dat misschien wel meer dan 50 jaar gaat duren. En dit in een systeem waarin je je objectieven moet bereiken binnen een spanne van maximum 4 a 5 jaar of er komt niets van in huis. Een goed verstaander...
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
maar dat wil niet zeggen dat dat moet veranderen.
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen: ik krijg nergens dat rapportje vast. ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |