![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() Ik had het eigenlijk over eerdere posts van jou, sorry als het niet duidelijk was.
Wat u zegt is dat jongeren soms nog niet sterk genoeg staan in hun kritisch denken, en dat er de kans bestaat dat ze klakkeloos gaan overnemen wat de rocksterren zeggen. U zegt m.a.w. dat de jongeren gebrainwashed worden door de rocksterren. Daarom pleit u voor een beperking van de politieke boodschappan van rockers. Dit lijkt heel hard op wat politiekers zeggen over Vlaams Blok stemmers: dat de stemmers beivloed worden door het populisme van het Blok, dat ze bang gemaakt worden,.... m.a.w. dat ze zelf niet kritisch genoeg kunnen denken en kiezen voor de makkelijke oplossingen van het Blok. Daarom vinden de politiekers dat er een Cordon moet bestaan. Alletwee zijn het nogal denigrerende opmerkingen vind ik, omdat men er in beide gevallen vanuit gaat dat de jongeren/blokstemmers mensen zijn zonder kritische redeneervermogen, en omdat men er voor pleit om deze mensen via censuur te beschermen tegenover hun veronderstelde domheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Als er groepen zijn die als boodschap hebben "kill all the negroes, kill all the jews", waarom mogen er dan geen groepen zijn die een nummer brengen "kill bush"? Citaat:
![]() U beschouwt zangers nog altijd als een apart soort mensen, dat blijkbaar geen politieke mening mogen hebben (of die dan toch niet uitspreken) en enkel liekes mogen maken over de bloemekes en de bijkes. Ooit gehoord van "censuur"? Citaat:
Daarbij: GM is gekend om zijn expliciete clips (zeker nu zijn muziek achteruit boert), zoals die ene na zijn arrestatie in het herentoilet. Stoort u zich daaraan? Then switch the damn tv off!!! Citaat:
i know youre a real kind man but could you please stop lyin' cuz' next you'll bomb iran you told us saddam had guns and nuclear missiles too but that was just for fun should have known youre kidding too Bedoelt u iets meer in dit genre? ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() het gaat van zielig naar meelijwekkend... Het orakel Illwill met Zijne Speciale Gave der Muziekaale Gehoorigheit kent plots de hidden agenda van zowat de halve muziekwereld. Ge moet de contacten maar hebben, nietwaar ?
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Right on, Turkje!
[size=1]Nu moet ik bij deze aanmoedigingskreet enkel nog wat muziek bedenken, en dan kan ik mijn positie als muzikant gaan misbruiken om met deze boodschap de argeloze luisteraartjes te indoctrineren ![]()
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 28 juli 2004 om 15:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bring it to mama !
PS: Daarbij, is het niet zo dat Kerry in sommige filmpjes van Bush-aanhangers reeds is vergeleken met Hitler? Nou, dan kan ik enkel maar zeggen: Bruce, geeft 'er nog een lap op !
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 28 juli 2004 om 15:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Met dat soort problemen kan ik u echter niet helpen.
![]() |
![]() |
#72 | ||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
2. "kill all the negroes, kill all the jews" is evengoed opruiende propaganda tegen groepen of personen, dus is even verwerpelijk als "kill bush" volgens mijn uiteenzettingen. Citaat:
Citaat:
Kheb ook al vaak het verschil gemaakt tussen propaganda tegen personen en groepen en algemene maatschappijkritiek. Als britney spears een liedje maakt "Turkje is een gore zak, kill the bastard" gaat u dit dan nog als meningsuiting catalogeren? Censuur bestaat zelfs nu al, probeer maar eens in antwerpen voor het stadshuis "ALLE TURKEN TERUG NAAR HUN LAND" te roepen een paar uurtjes aan een stuk. Vrije meningsuiting is goed, maar er moeten grenzen zijn. Geen persoonlijke aanvallen en politieke propaganda om te beginnen. Veel mensen hebben iets tegen de propaganda die je in de pers ziet. Bush die nog maar eens een speech afsteekt over massavernietigingswapens in Irak bijvoorbeeld. Als een artiest dan propaganda gaat afsteken is het zomaar goed? alle propaganda is even verwerpelijk en ik zie niet in waarom propaganda goed te praten is gewoon omdat het ons goed uitkomt. Niemand weet 100% zeker of er massavernietigingswapens waren, wat al de bush speeches tot leugenachtige propaganda herleid. Niemand weet 100% zeker dat er geen massavernietigingswapens waren, wat uw eigen textje even goed tot leugenachtige propaganda herleid. Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#74 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als je iemand vraagt, ben jij beïnvloedbaar door reclame zal de meerderheid neen zeggen. Als je dan het effect van reclame op verkoopscijfers zou bekijken zou blijken dat veel meer mensen blijkbaar beïnvloed waren door die reclame. Dat is niet omdat die mensen dom zijn hé, zeker niet. Ikzelf drink coca cola zonder ook maar ooit eens andere merken geprobeerd te hebben. Je ziet vantegenwoordig zoveel reclame op tv dat het gewoon vervelend is. Moest dat geen effect hebben zouden bedrijven daar geen geld in steken hé. Ik ben ook niet de eerste de de vergelijking maakt tussen reclame en propaganda. Reclame werkt onbewust, waarom zou politieke propaganda in muziek ook onbewust je mening niet aanpassen. Daarom verandert dit nog niet op wie je stemt, maar het verandert het gevoel dat je over personen en partijen hebt. Mensen zijn emotionele wezens, of ze het nu beseffen of niet. En als je een negatief gevoel over iemand hebt, ga je meer aandacht geven aan negatieve commentaren over hem dan aan positieve.
![]() |
![]() |
#75 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
PS. 'Fear is a weapon of mass destruction', komt dat niet uit een liedje van Faithless?
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 28 juli 2004 om 15:43. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | ||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "Propaganda zou moeten geband worden, maar dat is utopisch".
Dat vind ik zowat de belangrijkste zin uit uw relaas. Ik weet zelfs niet of media ooit kan zonder propaganda. Is het niet normaal dat iemand die de macht heeft om nieuws te brengen, automatisch selecteert? En die selectie is volgens mij per definitie subjectief. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Daarbij: propaganda kan zowel positief als negatief werken (de Vietnam oorlog is bvb. sterk beïnvloed geweest door de relatieve vrijheid die de pers had om de meest gruwelijke beelden aan het publiek te tonen. Het is normaal dat zulke gruwelijke beelden een zeer uitgesproken invloed hebben op de publieke opinie. Tegenwoordig zitten we weer meer aan het andere eind van de slinger, met de "embedded journalists" tijdens de tweede gofloorlog. Beide vormen van machtsmisbruik van en door de pers zijn te catalogeren als propaganda.). Zolang echter dat er vrijheid van meningsuiting bestaat voor iedereen, kunnen we er redelijk zeker van zijn dat we zoveel mogelijk stemmen in het debat kunnen horen.
![]() |
![]() |
#78 | |||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Daarom moet dit forum ook niet gesloten worden, zoals Turkje verkeerdelijk concludeerde uit mijn uitspraken. Citaat:
U haalt de vrijheid van meningsuiting aan. Maar dat vind ik een misbruik van het principe omdat niet iedereen gelijke kansen heeft om daarvan gebruik te maken. Zoals ik al veel aanhaalde, ik kan met mijn boodschap niet evenveel mensen bereiken als een bekende vlaming, een wereldster, maar ook een politicus... In die zin hebben zij dus meer meningsuiting dan iemand anders. Daar heb ik een probleem mee. Hier is echter geen oplossing voor... Citaat:
Ik vrees echter dat veel mensen kritisch staan tegenover overheidspropaganda en veel minder kritisch staan tegenover artiesten met wiens mening zij zichzelf min of meer kunnen identificeren. Ik zie niet graag dat artiesten als helden worden onthaald omdat zij tenminste "durven" opkomen tegen "het systeem", alsof de artiesten de onverbloemde waarheid spreken en "het systeem" alleen maar leugens zegt. Zowel het systeem als de artiesten die ertegen opkomen moeten over dezelfde kam gescheerd worden.
![]() |
![]() |
#79 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat het blok betreft, ik stem voor geen enkele partij maar ik heb wel veel gemeenschappelijke meningen als het blok zoals over vreemdelingenbeleid (ben zelf een vreemdeling geweest trouwens) en criminaliteit. Veel blokkers zie ik niet op tv die mensen schrik proberen aan te jagen hoor. Als ze ergens schrik voor krijgen zijn het gewoonweg de nieuwsFEITEN en wat ze zelf meemaken en zien op straat. Door al deze factoren worden de mensen dus beinvloed en niet enkel door de VB reclame (terechte of onterechte), er is dus volgens mij niemand en zeker geen jongere die zo een fan is van bv. De winter om zonder nadenken op het blok te stemmen. Wat jongeren dus bij hun idolen wel doen. Wat ik dus zeg is helemaal niet denigrerend. Ik vind dat het VB feiten mag gebruiken om zijn gelijk te halen, dat is wat elke partij trouwens doet dus waarom het VB niet? Indien het onwaar is wat men verteld dan pas moet men ingrijpen en duidelijk maken aan de mensen dat die boodschap onwaar is, maar dan moet men het niet gewoon zeggen, nee, dan moet men DUIDELIJKE argumenten en bewijzen aanhalen dat het VB gewoonweg een leugenpartij is. Als ze dan toch volgens velen zoveel leugens verkopen moet dat toch niet zo moelijk zijn denk ik é. Er is trouwens een verschil tussen jongeren willen beschermen voor het gevaar dat ze een blinde mening copieren (wat gewoon ligt aan het feit dat ze jong en beinvloedbaar zijn), en zeggen dat het mensen zijn zonder redeneringsniveau en dat ze dus dom zijn ofzo. |
|
![]() |
![]() |