Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2013, 04:50   #61
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat was geen "land van een ander". Sedert de Romeinse bezetting (vanaf 63 v.C.) van het onafhankelijk Hasmoneïsche Israël is deze staat altijd eigendom geweest van iemand anders: Romeinen, Byzantijnen, Arabieren, Turken en tenslotte Britten. De enige onafhankelijke staat die er ooit geweest is was Israël.
Er is ook nooit een onafhankelijke staat Vlaanderen geweest, wil dat dan zeggen dat Vlamingen geen recht hebben in Vlaanderen te wonen?
Palestijnen zijn de enige die er permanent gewoond hebben, Palestina is dan ook hun land.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2013, 05:00   #62
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

D'ARTOIS

Citaat:
In de Amerikaanse samenleving kun je de Joden niet uitvlakken omdat, ondanks alle heibel die ze onderling maken, wonderwel in staat zijn als een clustergroep op te treden.
Een groot deel van de financiële wereld is in hun handen en dat zet een zware druk op wat ze willen bereiken.
In Israël zijn ze er niet altijd blij mee, maar kunnen niet anders dan het over zich heen laten komen.
In Israël verdient men gemiddeld de helft of 1/3 van wat men hier binnen
landen zoals NL, B en D verdient. En Israël is niet goedkoper.
De helft of meer van hun BNP gaat op aan defensie.
inderdaad. Veel Israeli zelf zijn ook niet onverdeeld gelukkig met de gang van zaken. Een vredesakkoord met de Palestijnen zou voor Israel economisch en financieel een goede zaak zijn.

Citaat:
De fout die in '48 is gemaakt is tweeledig:
1) onvoldoende rekening gehouden met de agressie van de landen om het mandaatgebied;
2) geen faciliteiten afgedwongen voor de alreeds verblijvende feddahin.

Die fouten kunnen niet meer ongedaan worden gemaakt en meer dan dat neemt Israël nu land in beslag dat het feitelijk niet toekomt.
Dat dit gepaard gaat met Ku Klux Klan-achtige taferelen is eigenlijk wel de druppel die de sympathie laat verdijnen.[
Israel heeft de meeste Palestijnen in 1948 gewoon feitelijk verdreven en hun land afgepakt. Dan weet je dat zoiets niet goedkomt.
Oud 4 maart 2013, 05:16   #63
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Stalin heeft op een bepaald moment wel veel Joden uit de partij gezet, de zogenaamde "cosmopolieten" (Joden met familie in het Westen). Maar antisemiet was hij nooit, de vrouw van de nummer 2 en tevens goede vriend van Stalin Molotov was Joods.

Stalin zei daarover:

National and racial chauvinism is a vestige of the misanthropic customs characteristic of the period of cannibalism. Anti-semitism, as an extreme form of racial chauvinism, is the most dangerous vestige of cannibalism.

Anti-semitism is of advantage to the exploiters as a lightning conductor that deflects the blows aimed by the working people at capitalism. Anti-semitism is dangerous for the working people as being a false path that leads them off the right road and lands them in the jungle. Hence Communists, as consistent internationalists, cannot but be irreconcilable, sworn enemies of anti-semitism.

In the U.S.S.R. anti-semitism is punishable with the utmost severity of the law as a phenomenon deeply hostile to the Soviet system. Under U.S.S.R. law active anti-semites are liable to the death penalty.[10]

http://en.wikipedia.org/wiki/Stalin_and_antisemitism

Je moet weten dat Rusland onder het tsarisme een erg antisemitisch land was waar Joden met de regelmaat van de klok vervolgd werden. Antisemitisme leefde ook erg onder de bevolking, dus zijn standpunt en campagnes tegen antisemitisme waren wel degelijk van belang.
Sommigen beweren dat Stalin zelf van Joodse afkomst was. Wat denk U daarover?

Excuseer mij, maar zoveel ken ik niet over de Russische geschiedenis. Is het geen feit dat op een gegeven moment deze zogenaamde Russiche antisemieten aka Christene anti-communisten ogenlijk in de minderheid waren en het uiteindelijk zij waren die het meeste onderdrukt werden en gevaar liepen voor vervolging of uiterst zware sancties? Misschien vergis ik mij...

Terzijde, ik houd in elk geval niet van 'communists, as consistent internationalists'.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2013, 05:29   #64
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De greep van Joden op de financiële wereld is op zich geen onzin, maar geeft wel aanleiding tot onzin en complottheorieën. Dat de Joden de wereld willen regeren is een verhaaltje dat al lang meegaat, bvb. "de ouderen van zion", geschreven in opdracht van de tsaar.

De Joden willen de wereld niet regeren, maar het is wel zo dat drukkingsgroepen met veel invloed in Washington op het Amerikaanse Midden-Oosten beleid wegen.
Ik kan mij niet ontdoen van een bepaalde indruk... dat U zich toch op een of andere manier enige oogkleppen opzet. U zal dat niet graag horen, ik zeg het trouwens ook niet graag, maar toch met alle mogelijke respect.

Wat deed Jesus met de geldwisselaars in zijn tempel?

Goed, ik ga me daar geenszins op blindstaren noch beweer ik dat deze belangrijke (internationale) beweging (=zionisme) de uiteindelijke begoeden van de zogenaamde conspiracy zijn, daar ben ik absoluut niet van overtuigd.
Maar ik krijg wel de indruk dat ze om een of andere reden maar al te graag de kop van Jut spelen.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 4 maart 2013 om 05:30.
Oud 4 maart 2013, 05:54   #65
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Sommigen beweren dat Stalin zelf van Joodse afkomst was. Wat denk U daarover?

Excuseer mij, maar zoveel ken ik niet over de Russische geschiedenis. Is het geen feit dat op een gegeven moment deze zogenaamde Russiche antisemieten aka Christene anti-communisten ogenlijk in de minderheid waren en het uiteindelijk zij waren die het meeste onderdrukt werden en gevaar liepen voor vervolging of uiterst zware sancties? Misschien vergis ik mij...

Terzijde, ik houd in elk geval niet van 'communists, as consistent internationalists'.
Stalin was een raszuivere Georgiër, geen Jood.

De etnische Russen waren steeds in de meerderheid, zowel numeriek als in de partij.
Oud 4 maart 2013, 06:03   #66
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stalin was een raszuivere Georgiër, geen Jood.

De etnische Russen waren steeds in de meerderheid, zowel numeriek als in de partij.
Goed, mss zal ik ooit het Stalin museum in Gori bezoeken...
HIER
Oud 4 maart 2013, 10:43   #67
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Goed, mss zal ik ooit het Stalin museum in Gori bezoeken...
Er bestaan plannen om het standbeeld van Stalin terug te plaatsen, nu Saakashvili van de macht verdreven is.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be