Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2013, 20:46   #1
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard Bizarre Poeriemfeestkledij in de straten van Israël

Eigenaardige Lotenfeestkledij in de straten van Het Beloofde Land.

“Twin Towers and other costumes this Purim.” (Ynet)

Ileana en Nehorai, 7-jarige tweeling als de Twin Towers gekleed
Ilay and Nehaoray, seven-year-old twins from Israel whose parents “playfully” decided to dress their children up in famous twin costumes: the Twin Towers. Not only are the kids dressed as the famous New York City buildings, they are fashioning the structures while on fire… with the planes sticking out of the side right near the children’s eye holes.

Popular news website Ynet originally posted the image, with the headline “Twin Towers and other costumes this Purim.” After several commenters remarked about how the title was almost as distasteful as the costume itself, the publication chose to remove it.
Bron : Shalomlife - Kid's Purim Costume Idea: The Burning Twin Towers? [PHOTO]

U kan het echter nog steeds bekijken in de nationale versie :

Bron : ynet
Happy Purim!

The White House Office of Public Engagement sends its best wishes to all those celebrating Purim on Sunday. On this holiday, we read the words of the Megillah, which tells of the miraculous salvation of the Jewish people. We recall the courage of Queen Esther and her cousin Mordechai, whose bold actions reversed an evil plot, transforming a day of impending sorrow into a day of happiness. From these heroic individuals, we learn the qualities of leadership, and what it means to sacrifice for a cause larger than oneself.
http://www.whitehouse.gov/blog/2013/02/22/happy-purim

Netanyahu would never stop bragging about how wonderful 9/11 was. Seven years after the attack, he was still saying: "We are benefiting from one thing, and that is the attack on the Twin Towers and the Pentagon.” (Ha'aretz, Apr 16, 2008 - “Report: Netanyahu says 9/11 terror attacks good for Israel”.)

Wansmakelijke verkleding of past dit perfect binnen 'de traditie' en hoe deze mensen de feiten van 11 september 2001 ervaren? Een slechte keuze van de ouders van deze kinderen of een perfecte weerspiegeling van wat men ginds denkt over deze betekenisvolle terreurdaad?

Hoe zou de media op deze indrukwekkende verkleding reageren indien deze bvb. door Islamitische kinderen gedragen werd.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 21:02   #2
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Hoe zou de media op deze indrukwekkende verkleding reageren indien deze bvb. door Islamitische kinderen gedragen werd.
Waarschijnlijk zouden de media inderdaad zeer goed het onderscheid kunnen maken tussen (zelfs een smakeloze) vertoning van degenen die al de kant van de slachtoffers van 9/11 staan en degenen die al de kant van de daders staan. Jij niet?
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 21:19   #3
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Waarschijnlijk zouden de media inderdaad zeer goed het onderscheid kunnen maken tussen (zelfs een smakeloze) vertoning van degenen die al de kant van de slachtoffers van 9/11 staan en degenen die al de kant van de daders staan. Jij niet?
Inderdaad, zonder twijfel zal de gecontroleerde media 'de juiste keuze' maken...
HIER
Oud 2 maart 2013, 21:20   #4
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Williams Bekijk bericht
Nu een feest waar Palestijnen de Holocaust uitbeelden met skeletten en ovens in Nazi uniforms.
Euhm... inderdaad.
HIER
Oud 2 maart 2013, 21:25   #5
Helias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Inderdaad, zonder twijfel zal de gecontroleerde media 'de juiste keuze' maken...
Om een juiste keuze te maken tussen sympathie voor de slachtoffers of sympathie voor de daders moet men echt niet behoren tot de "gecontroleerde media", hoor. Vreemd dat sommige mensen dat een moeilijke keuze vinden.

Laatst gewijzigd door Helias : 2 maart 2013 om 21:30.
Oud 2 maart 2013, 21:38   #6
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waaruit blijkt deze empathie voor de slachtoffers dan wel?

Nogmaals...

Netanyahu would never stop bragging about how wonderful 9/11 was. Seven years after the attack, he was still saying: "We are benefiting from one thing, and that is the attack on the Twin Towers and the Pentagon.” (Ha'aretz, Apr 16, 2008 - “Report: Netanyahu says 9/11 terror attacks good for Israel”.)
HIER
Oud 2 maart 2013, 21:39   #7
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waaruit blijkt deze empathie voor de slachtoffers dan wel?

Nogmaals...

Uit hun ras blijkbaar.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 22:17   #8
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

En wat is het probleem precies?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 22:26   #9
Helias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Uit hun ras blijkbaar.
Het feit dat het Joden zijn maakt dat inderdaad waarschijnlijker.

Gaat er iemand vanuit dat deze Joden 9/11 aan het vieren waren en dat zulks door hun volksgenoten aanvaard werd (NB zelfs de gepubliceerde foto van deze onverstandige maar onschuldige smakeloosheid werd gebannen)?

Indien niet is dit nog maar eens een domme en vooral wanhopige poging om de intrinsieke perfiditeit van de Joden en Israel aan te tonen.

Zielig.
Oud 2 maart 2013, 22:29   #10
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Mag ik uit Uw antwoord opmaken dat U de OP noch de vraagstelling begrepen hebt?
HIER
Oud 2 maart 2013, 22:36   #11
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ik zie niet echt in waarom je van dit onbeduidend feit een draad maakt, tenzij natuurlijk je het een leuke aanleiding vindt om "de Jood" er eens van langs te geven. En je weet heel goed wat mijn opinie is betreffende Israel en de VS. Maar ik heb behalve aan rechtse racistische Israeli en Amerikanen ook een grote hekel aan antisemieten die zich als links voordoen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 22:38   #12
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Gaat er iemand vanuit dat deze Joden 9/11 aan het vieren waren en dat zulks door hun volksgenoten aanvaard werd (NB zelfs de gepubliceerde foto van deze onverstandige maar onschuldige smakeloosheid werd gebannen)?

Indien niet is dit nog maar eens een domme en vooral wanhopige poging om de intrinsieke perfiditeit van de Joden en Israel aan te tonen.

Zielig.
Deze 'onschuldige' smakeloze foto werd enkel gebannen in de internationale berichtgeving, wegens het grote aantal negatieve commentaren op de site van Ynet en elders. Echter op het nationale platform van deze site prijkt deze foto nog steeds, enkel de internationale berichtgeving aangaande werd door hunzelf gecensureerd en door een 'gepaster artikel' vervangen.

De titel van dit verwijderde artikel was “Twin Towers and other costumes this Purim.” (Ynet).
HIER
Oud 2 maart 2013, 23:01   #13
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik zie niet echt in waarom je van dit onbeduidend feit een draad maakt, tenzij natuurlijk je het een leuke aanleiding vindt om "de Jood" er eens van langs te geven. En je weet heel goed wat mijn opinie is betreffende Israel en de VS.
Ik heb erover nagedacht om deze foto in de 9 11-draad te posten, maar heb er uiteindelijk een draadje voor opgestart. Op andere fora wordt dit onderwerp ook besproken.

Gezien bepaalde feiten ivm het gebeuren van 11 september 2001 is deze informatie misschien toch relevant. Mijn vraagstelling in de OP is dan ook in die zin geformuleerd.

Citaat:
Maar ik heb behalve aan rechtse racistische Israeli en Amerikanen ook een grote hekel aan antisemieten die zich als links voordoen.
Waarom ervaart U het publiceren van dit in Uw ogen onbeduidend gegeven als antisemitisch?

De Iraanse media publiceerde omtrent deze feestelijkheden en foto een zeer kritisch artikel welke ik niet geplaatst heb en U zonder twijfel als antisemitisch zult beschouwen. U kan deze HIER lezen.

BTW ik bezig mij absoluut niet met het links/rechts-paradigma, wel kan ik uit alle kampen bepaalde standpunten waarderen.

Nogmaals mijn vraagstelling :

Wansmakelijke verkleding of past dit perfect binnen 'de traditie' en hoe deze mensen de feiten van 11 september 2001 ervaren? Een slechte keuze van de ouders van deze kinderen of een perfecte weerspiegeling van wat men ginds denkt over deze betekenisvolle terreurdaad?

HIER
Oud 2 maart 2013, 23:08   #14
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zielig.
Wat viert men tijdens de Poeriem en wat is de betekenis ervan? Hoe staat deze verkleding daarmee in verband? Graag...

Het is naar Uw mening dus enkel een kwestie van 'onschuldige smakeloosheid'?
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 2 maart 2013 om 23:09.
Oud 2 maart 2013, 23:17   #15
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ynetnews reageert op de Iraanse media

ynetnews - Israeli '9/11 costume' inspires conspiracy theory in Iran
2 maart 2013 - Unique, if inappropriate, Purim costume resembling 2001 terror attack on World Trade Center has Iranian media atwitter.

Israeli '9/11 costume' inspires conspiracy theory in Iran

Unique, if inappropriate, Purim costume resembling 2001 terror attack on World Trade Center has Iranian media atwitter

A unique, if somewhat inappropriate, costume made for seven-year-old twins has sparked an Iranian conspiracy theory. An article written by Dr. Kevin Barrett and published Saturday on the state-run Iranian Press TV website, claims that this was expression of Israeli joy regarding the successes of the September 11th attacks.

The article, titled "Israel celebrates successful 9/11 operation on Purim holiday," stressed that the costume, which depicts the two al-Qaeda hijacked planes as they crashed into the World Trade Center in New York; proved the success of "Zionist scheme."

The author compared Purim, which he called "a strange holiday," to the September 11, 2001 attacks: "Purim exalts and commemorates an ancient operation very much like 9/11. It glorifies the deceptions of Esther, who concealed her Jewish identity to seduce the King of Persia, then slyly tricked him into slaughtering 75,000 people deemed 'enemies of the Jews,'" wrote Barrett.

Barrett, a lecturer at the University of Wisconsin and a radioman, further compared, writing: "In other words, Purim celebrates Jews lying, secretly penetrating the highest levels of government, and manipulating the leaders of an empire into mass-murdering perceived 'enemies of the Jewish people.'"

He added that if Israeli is successful in its scheme to cause the US to attack Iran, or cause the outbreak of WWIII, modern Queen Esthers will not only cause the death of millions, but rather even hundreds of millions will lose their lives in the war.

Barrett, who is no newcomer to anti-Israeli article writing, also said that, "The Israeli schoolchildren dressed up as the burning Twin Towers are not the first Zionists to wildly celebrate Israel's biggest-ever attack on America.

"That honor belongs to the 'dancing Israelis,' five Mossad spies who set up their cameras in Liberty State Park, across the harbor from the World Trade Center, early in the morning of September 11, 2001, and pointed those cameras at the as-yet-undamaged Twin Towers." He also noted that this footage has not yet been publicized.

...

"And when the Towers were blasted to powder in explosive controlled demolitions, the 'dancing Israelis' went crazy with joy. Their plan had succeeded," he said.

The Iranian talkbackers bought the bait. Some of them wrote that Iran must prepare itself for an attack, others attacked Israel and the Zionists.
HIER
Oud 2 maart 2013, 23:22   #16
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

zonbron

Citaat:
Ik heb erover nagedacht om deze foto in de 9 11-draad te posten, maar heb er uiteindelijk een draadje voor opgestart. Op andere fora wordt dit onderwerp ook besproken.

Gezien bepaalde feiten ivm het gebeuren van 11 september 2001 is deze informatie misschien toch relevant. Mijn vraagstelling in de OP is dan ook in die zin geformuleerd.

Sommige religieuze groepen zien 9/11 als de straf van God. Maar het kan ook voortkomen uit een carnavalesque traditie om met alles te lachen, ook het meest tragische, dat is typisch Joods en dat kan ik zwaar appreciëren. Ik ben ook zo, tragische gebeurtenissen moeten herdacht en betreurd worden, maar ook bespot worden. Humor geeft het leven kleur, ook zwarte humor. De Belgische(westerse) traditie om tragische gebeurtenissen dood te zwijgen en er vooral niet mee te lachen past mij niet, sorry.

Citaat:
Waarom ervaart U het publiceren van dit in Uw ogen onbeduidend gegeven als antisemitisch?
Net omdat het onbeduidend is. Dus moet U wel een specifieke agenda hebben om het toch te posten.

Citaat:
De Iraanse media publiceerde omtrent deze feestelijkheden en foto een zeer kritisch artikel welke ik niet geplaatst heb en U zonder twijfel als antisemitisch zult beschouwen. U kan deze HIER lezen.
Sommige Iraanse en Arabische media zijn dan ook zonder meer antisemitisch in hun berichtgeving. Begrijpelijk misschien gezien de misdaden van Israel, maar niet correct.

Citaat:
BTW ik bezig mij absoluut niet met het links/rechts-paradigma, wel kan ik uit alle kampen bepaalde standpunten waarderen.
Ik kan begrijpen dat je pro-Arabisch bent en anti-Israel, maar je moet goed onthouden dat veralgemeningen altijd verkeerd zijn. Er zijn ook Joden die het echt wel goed menen, en lak hebben aan het establishment in Washington of Jerusalem. Als je 2 Joden samenzet krijg je 3 opinies, luidt het gezegde. Dat geldt trouwens ook wel ergens voor Arabieren, een verwant semitisch volk.

Citaat:
Hoe zou de media op deze indrukwekkende verkleding reageren indien deze bvb. door Islamitische kinderen gedragen werd.]
Dan zou het waarschijnlijk om een verheerlijking van 11/09 gaan, Arabieren zijn over het algemeen niet in staat tot zelfspot. Op veel vlakken staan ze achter ten opzichte van de Joden, daarom ook dat ze de meeste oorlogen verliezen. Ik hoop dat ze zichzelf vlug heruitvinden en succesvol worden.
Oud 2 maart 2013, 23:33   #17
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je moet goed onthouden dat veralgemeningen altijd verkeerd zijn

Citaat:
Arabieren zijn over het algemeen niet in staat tot zelfspot. Op veel vlakken staan ze achter ten opzichte van de Joden, daarom ook dat ze de meeste oorlogen verliezen. Ik hoop dat ze zichzelf vlug heruitvinden en succesvol worden.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 23:37   #18
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Er zijn ook Arabieren die van zelfspot een kunst op zichzelf maken, zie je genoeg op youtube. Maar ik had het uitdrukkelijk over de meerderheid, ik zei "over het algemeen genomen". Over het algemeen genomen zijn Joden egoïstische, rechtse zakken die vooral aan hun eigen portefeuille denken. Maar er zijn dus uitzonderingen.

Maar zelfs de egoïstische, rechtse zakken zijn over het algemeen in staat tot zelfspot. Dat zie je minder bij Arabieren of mensen van West-Europese origine.

Laatst gewijzigd door tomm : 2 maart 2013 om 23:40.
Oud 3 maart 2013, 00:08   #19
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn ook Arabieren die van zelfspot een kunst op zichzelf maken, zie je genoeg op youtube. Maar ik had het uitdrukkelijk over de meerderheid, ik zei "over het algemeen genomen". Over het algemeen genomen zijn Joden egoïstische, rechtse zakken die vooral aan hun eigen portefeuille denken. Maar er zijn dus uitzonderingen.

Maar zelfs de egoïstische, rechtse zakken zijn over het algemeen in staat tot zelfspot. Dat zie je minder bij Arabieren of mensen van West-Europese origine.
Je zegt eerst dat veralgemeningen altijd fout zijn, en in dezelfde post een paar regels later maak je een veralgemening. Dat is toch vrij belachelijk?

Je beweert hier dat de meerderheid van Arabieren geen zelfspot heeft.. Ik vind dat een onnozele uitspraak en het komt totaal niet overeen met mijn ervaringen. Op basis van wat beweer je dat?

Laatst gewijzigd door mvd : 3 maart 2013 om 00:08.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2013, 00:18   #20
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
dat Joden zich durven verkleden blijkbaar
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be