![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenaardige Lotenfeestkledij in de straten van Het Beloofde Land.
“Twin Towers and other costumes this Purim.” (Ynet) ![]() ![]() Ileana en Nehorai, 7-jarige tweeling als de Twin Towers gekleed Ilay and Nehaoray, seven-year-old twins from Israel whose parents “playfully” decided to dress their children up in famous twin costumes: the Twin Towers. Not only are the kids dressed as the famous New York City buildings, they are fashioning the structures while on fire… with the planes sticking out of the side right near the children’s eye holes.Bron : Shalomlife - Kid's Purim Costume Idea: The Burning Twin Towers? [PHOTO] U kan het echter nog steeds bekijken in de nationale versie : Bron : ynet Happy Purim!http://www.whitehouse.gov/blog/2013/02/22/happy-purim
Wansmakelijke verkleding of past dit perfect binnen 'de traditie' en hoe deze mensen de feiten van 11 september 2001 ervaren? Een slechte keuze van de ouders van deze kinderen of een perfecte weerspiegeling van wat men ginds denkt over deze betekenisvolle terreurdaad? Hoe zou de media op deze indrukwekkende verkleding reageren indien deze bvb. door Islamitische kinderen gedragen werd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Waarschijnlijk zouden de media inderdaad zeer goed het onderscheid kunnen maken tussen (zelfs een smakeloze) vertoning van degenen die al de kant van de slachtoffers van 9/11 staan en degenen die al de kant van de daders staan. Jij niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Om een juiste keuze te maken tussen sympathie voor de slachtoffers of sympathie voor de daders moet men echt niet behoren tot de "gecontroleerde media", hoor. Vreemd dat sommige mensen dat een moeilijke keuze vinden.
Laatst gewijzigd door Helias : 2 maart 2013 om 21:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals... ![]() Netanyahu would never stop bragging about how wonderful 9/11 was. Seven years after the attack, he was still saying: "We are benefiting from one thing, and that is the attack on the Twin Towers and the Pentagon.” (Ha'aretz, Apr 16, 2008 - “Report: Netanyahu says 9/11 terror attacks good for Israel”.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat is het probleem precies?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Het feit dat het Joden zijn maakt dat inderdaad waarschijnlijker.
Gaat er iemand vanuit dat deze Joden 9/11 aan het vieren waren en dat zulks door hun volksgenoten aanvaard werd (NB zelfs de gepubliceerde foto van deze onverstandige maar onschuldige smakeloosheid werd gebannen)? Indien niet is dit nog maar eens een domme en vooral wanhopige poging om de intrinsieke perfiditeit van de Joden en Israel aan te tonen. Zielig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie niet echt in waarom je van dit onbeduidend feit een draad maakt, tenzij natuurlijk je het een leuke aanleiding vindt om "de Jood" er eens van langs te geven. En je weet heel goed wat mijn opinie is betreffende Israel en de VS. Maar ik heb behalve aan rechtse racistische Israeli en Amerikanen ook een grote hekel aan antisemieten die zich als links voordoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De titel van dit verwijderde artikel was “Twin Towers and other costumes this Purim.” (Ynet). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gezien bepaalde feiten ivm het gebeuren van 11 september 2001 is deze informatie misschien toch relevant. Mijn vraagstelling in de OP is dan ook in die zin geformuleerd. Citaat:
De Iraanse media publiceerde omtrent deze feestelijkheden en foto een zeer kritisch artikel welke ik niet geplaatst heb en U zonder twijfel als antisemitisch zult beschouwen. U kan deze HIER lezen. BTW ik bezig mij absoluut niet met het links/rechts-paradigma, wel kan ik uit alle kampen bepaalde standpunten waarderen. Nogmaals mijn vraagstelling :
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is naar Uw mening dus enkel een kwestie van 'onschuldige smakeloosheid'? Laatst gewijzigd door zonbron : 2 maart 2013 om 23:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ynetnews reageert op de Iraanse media
ynetnews - Israeli '9/11 costume' inspires conspiracy theory in Iran 2 maart 2013 - Unique, if inappropriate, Purim costume resembling 2001 terror attack on World Trade Center has Iranian media atwitter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zonbron
Citaat:
Sommige religieuze groepen zien 9/11 als de straf van God. Maar het kan ook voortkomen uit een carnavalesque traditie om met alles te lachen, ook het meest tragische, dat is typisch Joods en dat kan ik zwaar appreciëren. Ik ben ook zo, tragische gebeurtenissen moeten herdacht en betreurd worden, maar ook bespot worden. Humor geeft het leven kleur, ook zwarte humor. De Belgische(westerse) traditie om tragische gebeurtenissen dood te zwijgen en er vooral niet mee te lachen past mij niet, sorry. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn ook Arabieren die van zelfspot een kunst op zichzelf maken, zie je genoeg op youtube. Maar ik had het uitdrukkelijk over de meerderheid, ik zei "over het algemeen genomen". Over het algemeen genomen zijn Joden egoïstische, rechtse zakken die vooral aan hun eigen portefeuille denken. Maar er zijn dus uitzonderingen.
Maar zelfs de egoïstische, rechtse zakken zijn over het algemeen in staat tot zelfspot. Dat zie je minder bij Arabieren of mensen van West-Europese origine. Laatst gewijzigd door tomm : 2 maart 2013 om 23:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je beweert hier dat de meerderheid van Arabieren geen zelfspot heeft.. Ik vind dat een onnozele uitspraak en het komt totaal niet overeen met mijn ervaringen. Op basis van wat beweer je dat? Laatst gewijzigd door mvd : 3 maart 2013 om 00:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat Joden zich durven verkleden blijkbaar
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |