![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Nieuwe leidingen e.d. zijn trouwens kosten voor de verhuurder, het OCMW dus in dit geval.Trouwens voor het bedrag dat zij daar huurt vind ik het maar logisch dat je voor een deel mee opdraait voor de kosten. Zelfs een studio heb je niet aan 140 euro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
soit, ik heb geen zin om er verder over te discussieren, ik ken de zaak onvoldoende, en ik denk u ook. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus bijvoorbeeld minder dan 1000 euro per maand verdient? Volgens de barema, die afhankelijk zijn van het aantal inwoners van de gemeente of stad, heeft een schepene van een stad met bijna een half miljoen inwoners natuurlijk wel een goed loon. Netto zou het neerkomen op ongeveer 150.000 oude franken. Bron? De baremawetgeving terzake. Kijk zelf maar na. En anders denk je maar verder dat Chantalleke met een klerkensalaris moet toekomen... Ik ken trouwens iemand die van het OCMW leeft, en een bescheiden appartementje dient te huren aan 330 euro per maand... Dat is dus meer dan de helft van zijn toelage. Volgens jou is er niks aan de hand. Chantalleke is nu eenmaal een arm sukkeltje en kan dus niet meer dan 150 euro huur betalen... Ocharme toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Wat de zaak betreft. Met uw redenering kan men elke post op het forum sluiten, want ik veronderstel dat niemand voldoende op de hoogte is van de zaken die hier aan bod zijn gekomen. Trouwens de zaak in kwestie is ruim in de media geweest om er een goed zicht op te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
http://www.vacature.com/scripts/inde...headingID=4368 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De gemeentewet bepaalt dat het salaris van een schepen een percentage is van het salaris van de burgemeester. Hoeveel die burgemeester verdient hangt dan weer af van het salaris van de gemeentesecretaris en het aantal inwoners van de gemeente. ![]() Zowel burgemeester als schepenen hebben geen echte arbeidsovereenkomst met de gemeente. Uiteindelijk vervullen ze tijdelijk een bestuurlijk mandaat, al dan niet in combinatie met de job die ze tevoren uitoefenden. Zodra dat mandaat afloopt of wanneer ze ontslag nemen, vallen ze terug in hun vroegere situatie. Alleen wie naast zijn gemeentelijke ambt geen ander beroep heeft, kan eventueel rekenen op een werkloosheidsvergoeding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mevrouw Pauwels krijgt dus 6.508 euro BRUTO. Zoals je weet, gaat de helft daarvan naar vadertje staat, wat betekent dat er zowat 3.250 euro NETTO overblijft. Een bepaald percentage daarvan, moet mevrouw Pauwels, net als andere politici, afdragen aan de partijkas. Laten we gemakshalve aannemen dat mevrouw Pauwels maandelijks over 3.000 euro kan beschikken. Enig idee hoeveel mevrouw Pauwels per maand spendeert aan onkosten die een gevolg zijn van haar ambt? Hoe kan JIJ nu in vredesnaam een kijk hebben op de financiële toestand van mevrouw Pauwels? Overigens, stel dat zij nu inderdaad haar goedkope sociale woning verlaat (we zullen er gemakshalve even van uitgaan dat zij geen enkele emotionele binding heeft met haar woning, haar thuis), wat moet ze dan doen als ze na 6 jaar niet opnieuw verkozen wordt? Een dure woning huren en binnen de kortste keren in financiële moeilijkheden raken? Veel beter zou zijn om het woningprobleem bij de wortels aan te pakken: er is eenvoudigweg een tekort aan goede, betaalbare huurwoningen. in plaats van allerlei regionale regeringen en parlementen in stand te houden, die de belastingbetaler jaarlijks handevol geld kosten, zou men beter al die gewestelijke flauwekul afschaffen en het vrijgekomen geld onder meer spenderen aan het bouwen van sociale woningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kosten die het gevolg zijn van uw ambt zijn bij mijn weten nog steeds aftrekbaar van uw belastingen. Ik dacht trouwens dat die VISA kaart daarvoor diende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Worden die visa-kaarten nog gebruikt dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom is dat bij mevrouw Pauwels niet gebeurt. En waarom weigert het OCMW van Antwerpen daar momenteel iets aan te doen. Dat wordt ook genoemd, ons kent ons! Ten andere........ in elke gemeente heeft het OCMW de plicht een VRIJ gehouden woning te hebben voor opvang van zulke rampproblemen. Dus het zou onmogelijk ze moeten zijn om die mensen geen opvang te geven. Maar eerlijkheidshalve moet ik wel vetellen dat de gemeente Evergem in hetzelfde bedje ziek WAS! Ze moesten zelfs een container huren om een familie op te vangen. De andere woningen waren allen bezet door asielzoekers! Laatst gewijzigd door fernand : 7 augustus 2004 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs Fernand is er sprakeloos van se...
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Maar ja het is mij al opgevallen dat de meeste discussies met u in dogma's eindigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werd daar onlangs geen rekening betaald met VISA en per vergissing nog eens als onkostennota ingediend ? Foutje van de administratie noemt men dat dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |