Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2013, 16:18   #61
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik had gelezen dat die ribbelstroken het jaagpad omvatten maar links en rechts aan de kant wel een halve meter zonder ribbels gelaten werd ... dus alleen maar lastig voor 'peleton'rijders ?? ...
Idd, hier al een paar maal uitdrukkelijk geciteerd.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 16:20   #62
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, er is een probleem. Net zoals er ook een probleem is met de bepaalde automobilisten, vrachtwagenchauffeurs, enzovoort.

Snelheid is m.i. niet het probleem op de jaagpaden. Wel de wijze waarop sommige wielertoeristen zich een weg banen bij drukker fietsverkeer op het jaagpad.

Wat een mogelijke oplossing is, weet ik niet. Alleen is nu al duidelijk dat de stroken geen oplossing zijn voor het probleem. Wel integendeel, het creëert er meer dan er ooit waren.
Ik geef toe dat het niet de ideale oplossing is, want voor mijn part mogen de partime Merckxen en Van Impes gerust een stukje snel rijden, mits dit geen overlast geeft.

Dat ze het erger maken is een -zoals u wel ruiterlijk zal toegeven- een hoogst subjectieve interpretatie. Ze bieden iets van oplossing in mijn opinie, maar toch weeral jammer dat enkele asocialen voor zo'n maatregel moeten zorgen waar toch discussie over is (bij mijn weten al drie onderwerpen hier over geopend en de moderatie slaapt blijkbaar).
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 18:21   #63
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom, weg dus met een deel van de utilitaire fietsmobiliteit. Nu vormen jaagpaden een bijzonder belangrijke as in het bovenlokaal functioneel fietsnetwerk. Dit schrappen is een enorme stap terug.
Een functioneel fietspad is berekend op 15 km/u. Geen probleem met kasseien. Ik heb mijn hele jeugd over kasseien naar school gefietst. Nooit een lekke band of te laat gearriveerd.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 15 juli 2013 om 18:21.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 20:21   #64
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag mij af wie er hier asociaal is. Waarom mogen gezinnen met kinderen op de jaagpaden en geen pelotons wielertoeristen. Wat maakt dat de recreatieve fietser meer recht heeft op het gebruik van de jaagpaden dan wielertoeristen.

Trouwens zolang de rest van de Vlaamse fietspaden in erbarmelijke staat blijven, zullen de wielertoeristen genoodzaakt zijn om massaal gebruik te maken van jaagpaden. Als men de andere fietspaden verbetert krijg je veel meer spreiding.

Trouwens 30 km/u is behoorlijk traag voor een peloton, iedere gas boete dat ik daar ooit zou van gaan krijgen vliegt onherroepelijk in de vuilnisbak. Ze moeten mij maar voor de rechtbank slepen.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 15 juli 2013 om 20:22.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 21:20   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik had gelezen dat die ribbelstroken het jaagpad omvatten maar links en rechts aan de kant wel een halve meter zonder ribbels gelaten werd ... dus alleen maar lastig voor 'peleton'rijders ?? ...
Geen halve meter, hoor. Ongeveer dertig centimeters. Op sommige plaatsen flink minder.

En niet alleen lastig voor peletonrijders. Voor alle recreanten die in groepen rijden. En ook heel oncomfortabel voor ouders met een fietskar bijvoorbeeld.

Bij grote drukte zal niet iedereen trouwens netjes achter elkaar gaan rijden. Dus, de gewone recreant zal het ook wel voelen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 21:25   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Een functioneel fietspad is berekend op 15 km/u.
Dat vindt u ter plaatse uit. Nergens in het Fietsvademecum - de officiële leidraad voor het Vlaams Gewest - wordt zoiets voorgeschreven.
Oud 15 juli 2013, 21:28   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Trouwens zolang de rest van de Vlaamse fietspaden in erbarmelijke staat blijven, zullen de wielertoeristen genoodzaakt zijn om massaal gebruik te maken van jaagpaden. Als men de andere fietspaden verbetert krijg je veel meer spreiding.
In Vlaanderen worden er maand na maand nieuwe fietspaden gelegd. Van soms uitstekende kwaliteit.

Daarnaast zijn er heel wat jaagpaden in bijzonder slechte staat. Ooit langs het kanaal Gent-Brugge gereden, voorbij Beernem? Of de rechteroever van de Schelde nabij Gavere? Of hele stukken van het kanaal naar Roeselare? Of het rommelig gedeelte rond Ooigem? Ronduit slecht.
Oud 15 juli 2013, 21:30   #68
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen probleem met kasseien. Ik heb mijn hele jeugd over kasseien naar school gefietst. Nooit een lekke band of te laat gearriveerd.
Als u graag over kasseien rijdt, moet u dat maar doen. Niemand houdt u tegen. De meerderheid van de fietsers denkt daar anders over. In Brugge wordt sedert jaar en dag geklaagd over de vele kasseistraten en hoe dit het comfort van de fietsers zwaar naar beneden haalt. Eenzelfde klacht bestond er ook in Leuven. Daarom heeft het stadsbestuur in meerdere straten comfortstroken gelegd.
Oud 16 juli 2013, 08:29   #69
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij af wie er hier asociaal is. Waarom mogen gezinnen met kinderen op de jaagpaden en geen pelotons wielertoeristen. Wat maakt dat de recreatieve fietser meer recht heeft op het gebruik van de jaagpaden dan wielertoeristen.
Niet. Ze mogen er dan ook op. Het enige wat van hen gevraagd wordt is dat ze rekening houden met de rest van het verkeer. Erg he?

Citaat:
Trouwens 30 km/u is behoorlijk traag voor een peloton, iedere gas boete dat ik daar ooit zou van gaan krijgen vliegt onherroepelijk in de vuilnisbak. Ze moeten mij maar voor de rechtbank slepen.
Stoer doen op een forum is één, daar effectief gaan staan... Ik heb nog nooit iemand gezien die daar de grote Jan gaat uithangen bij de politierechter...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 20:47   #70
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

De vrije stroken L en R langs de bestaande ribbelstroken wordt verbreed.

http://www.hildecrevits.be/en/evalua...rde-oudenaarde

´t Schijnt dat de (huilende) wielertoeristen (de watjes) ontroostbaar waren dat ze hun record langs het kanaal niet meer konden verbeteren. LOL

Laatst gewijzigd door Micele : 16 juli 2013 om 20:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 20:50   #71
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De vrije stroken L en R langs de bestaande ribbelstroken wordt verbreed.

http://www.hildecrevits.be/en/evalua...rde-oudenaarde

´t Schijnt dat de (huilende) wielertoeristen (de watjes) ontroostbaar waren dat ze hun record langs het kanaal niet meer konden verbeteren. LOL
Dat kan wel. Maar niet in peloton. Moeten ze het zelf rooien. Da's pas presteren !
Oud 16 juli 2013, 20:52   #72
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u graag over kasseien rijdt, moet u dat maar doen. Niemand houdt u tegen. De meerderheid van de fietsers denkt daar anders over. In Brugge wordt sedert jaar en dag geklaagd over de vele kasseistraten en hoe dit het comfort van de fietsers zwaar naar beneden haalt. Eenzelfde klacht bestond er ook in Leuven. Daarom heeft het stadsbestuur in meerdere straten comfortstroken gelegd.
Ga dan fietsen op de omloop van Zolder, watje !
Oud 16 juli 2013, 21:46   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga dan fietsen op de omloop van Zolder, watje !
Ik stel voor dat u dat even aan de Bruggelingen "van aangezicht tot aangezicht" komt vertellen.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...30513_00580277
Oud 16 juli 2013, 21:49   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
't Schijnt...

Wat wel vaststaat, is dat de Fietsersbond zich heel negatief heeft uitgelaten over deze stroken. Zoals u ook wel weet, staat de Fietsersbond niet voor wielertoerist, maar wel voor de gewone fietser, de utilitaire en/of recreatieve fietser.
Oud 16 juli 2013, 21:57   #75
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niemand zegt dat wielertoeristen niet op jaarpaden mogen rijden, wel dat ze zich ook aan de snelheidsbeperkingen moeten houden. Meestal zijn het juist de wielertoeristen die gezinnen met kinderen niet op de fietspaden dulden.
Net zoals sommige automobilisten het trager verkeer van onze wegen willen verbannen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 22:21   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Niemand zegt dat wielertoeristen niet op jaarpaden mogen rijden, wel dat ze zich ook aan de snelheidsbeperkingen moeten houden. Meestal zijn het juist de wielertoeristen die gezinnen met kinderen niet op de fietspaden dulden.
Net zoals sommige automobilisten het trager verkeer van onze wegen willen verbannen.
Neen, niet "de" wielertoeristen. Wel, "bepaalde", "sommige" wielertoeristen. Net zoals er trouwens ook recreanten zijn die geen snelle fietsers dulden. Er is onverdraagzaamheid aan beide zijden, hoor. Alleen moet men niet veralgemenen, want dat is de waarheid geweld aan doen.
Oud 16 juli 2013, 22:27   #77
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, niet "de" wielertoeristen. Wel, "bepaalde", "sommige" wielertoeristen. Net zoals er trouwens ook recreanten zijn die geen snelle fietsers dulden. Er is onverdraagzaamheid aan beide zijden, hoor. Alleen moet men niet veralgemenen, want dat is de waarheid geweld aan doen.
Er stond dan ook "meestal".
Oud 16 juli 2013, 22:36   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er stond dan ook "meestal".
Ook dat "meestal" vind ik onterecht.
Oud 16 juli 2013, 22:44   #79
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook dat "meestal" vind ik onterecht.
Kan zijn.
Maar ik ben alvast nog nooit de huid vol gescholden omdat ik wandelaars voor de voeten liep.
Een peloton wielertoeristen hoorde ik wel al vaak foeteren op die hinderlijke wandelaars.
Lijkt mij wel degelijk “meestal”.
Oud 16 juli 2013, 22:51   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan zijn.
Maar ik ben alvast nog nooit de huid vol gescholden omdat ik wandelaars voor de voeten liep.
Een peloton wielertoeristen hoorde ik wel al vaak foeteren op die hinderlijke wandelaars.
Lijkt mij wel degelijk “meestal”.
Welneen, laten we zeggen dat bepaalde wielertoeristen eerder hun mond opendoen dan sommige wandelaars. Het aanvoelen blijft.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be