![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd, hier al een paar maal uitdrukkelijk geciteerd.
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat ze het erger maken is een -zoals u wel ruiterlijk zal toegeven- een hoogst subjectieve interpretatie. Ze bieden iets van oplossing in mijn opinie, maar toch weeral jammer dat enkele asocialen voor zo'n maatregel moeten zorgen waar toch discussie over is (bij mijn weten al drie onderwerpen hier over geopend en de moderatie slaapt blijkbaar). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Een functioneel fietspad is berekend op 15 km/u. Geen probleem met kasseien. Ik heb mijn hele jeugd over kasseien naar school gefietst. Nooit een lekke band of te laat gearriveerd.
Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 15 juli 2013 om 18:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vraag mij af wie er hier asociaal is. Waarom mogen gezinnen met kinderen op de jaagpaden en geen pelotons wielertoeristen. Wat maakt dat de recreatieve fietser meer recht heeft op het gebruik van de jaagpaden dan wielertoeristen.
Trouwens zolang de rest van de Vlaamse fietspaden in erbarmelijke staat blijven, zullen de wielertoeristen genoodzaakt zijn om massaal gebruik te maken van jaagpaden. Als men de andere fietspaden verbetert krijg je veel meer spreiding. Trouwens 30 km/u is behoorlijk traag voor een peloton, iedere gas boete dat ik daar ooit zou van gaan krijgen vliegt onherroepelijk in de vuilnisbak. Ze moeten mij maar voor de rechtbank slepen. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 15 juli 2013 om 20:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En niet alleen lastig voor peletonrijders. Voor alle recreanten die in groepen rijden. En ook heel oncomfortabel voor ouders met een fietskar bijvoorbeeld. Bij grote drukte zal niet iedereen trouwens netjes achter elkaar gaan rijden. Dus, de gewone recreant zal het ook wel voelen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast zijn er heel wat jaagpaden in bijzonder slechte staat. Ooit langs het kanaal Gent-Brugge gereden, voorbij Beernem? Of de rechteroever van de Schelde nabij Gavere? Of hele stukken van het kanaal naar Roeselare? Of het rommelig gedeelte rond Ooigem? Ronduit slecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u graag over kasseien rijdt, moet u dat maar doen. Niemand houdt u tegen. De meerderheid van de fietsers denkt daar anders over. In Brugge wordt sedert jaar en dag geklaagd over de vele kasseistraten en hoe dit het comfort van de fietsers zwaar naar beneden haalt. Eenzelfde klacht bestond er ook in Leuven. Daarom heeft het stadsbestuur in meerdere straten comfortstroken gelegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vrije stroken L en R langs de bestaande ribbelstroken wordt verbreed.
http://www.hildecrevits.be/en/evalua...rde-oudenaarde ´t Schijnt dat de (huilende) wielertoeristen (de watjes) ontroostbaar waren dat ze hun record langs het kanaal niet meer konden verbeteren. LOL ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 juli 2013 om 20:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel voor dat u dat even aan de Bruggelingen "van aangezicht tot aangezicht" komt vertellen.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...30513_00580277 |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wel vaststaat, is dat de Fietsersbond zich heel negatief heeft uitgelaten over deze stroken. Zoals u ook wel weet, staat de Fietsersbond niet voor wielertoerist, maar wel voor de gewone fietser, de utilitaire en/of recreatieve fietser. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals sommige automobilisten het trager verkeer van onze wegen willen verbannen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan zijn.
Maar ik ben alvast nog nooit de huid vol gescholden omdat ik wandelaars voor de voeten liep. Een peloton wielertoeristen hoorde ik wel al vaak foeteren op die hinderlijke wandelaars. Lijkt mij wel degelijk “meestal”. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welneen, laten we zeggen dat bepaalde wielertoeristen eerder hun mond opendoen dan sommige wandelaars. Het aanvoelen blijft.
|
![]() |
![]() |