Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2013, 18:41   #61
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jouw eerste zin rammelt en de tweede is onbegrijpbaar.
Het is niet mijn schuld dat de door mezelf gebruikte zinsbouw voor u te hoog gegrepen is, je had maar wat langer naar school moeten gaan.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 10 oktober 2013 om 18:42.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 19:21   #62
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Alle adoptiekinderen gaan vroeg of laat op zoek naar hun roots en de redenen waarom ze ter adoptie werden opgegeven.
Neen hoor.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 19:36   #63
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het is niet mijn schuld dat de door mezelf gebruikte zinsbouw voor u te hoog gegrepen is, je had maar wat langer naar school moeten gaan.
Naast jouw onverstaanbaar gebroebel etaleer je ook nog veel holle pretentie.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 20:17   #64
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Iets (pure, gezonde logica) zegt me dat er velen op dit forum zijn die maar beter niet eens in aanmerking komen als mogelijke adoptie-ouders... Alvast meneerken Six toch niet.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 10:23   #65
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Edina. Zou het in het belang van alle partijen niet
beter zijn om alle adopties van buitenlandse kinderen te verbieden ? Ik
heb zo stillekesaan de indruk van wel. Niemand wordt er definitief beter
van.
Ik zie niet in waarom dat zou moeten verboden worden (en vind het eerlijk gezegd ook wel vreemd dat net een aanhanger van het liberalisme een dergelijk verbod zou willen invoeren).

In de praktijk is het aantal interlandelijke adopties sowieso enorm gedaald, doordat men is gaan beseffen dat men er alles moet aan doen om in de eerste plaats naar opvang in eigen land te zoeken, maar die is natuurlijk niet altijd voorhanden. Bovendien is men in de meeste landen ook afgestapt van volledig gesloten adoptie (waarbij de adoptieouders geen enkele informatie krijgen over de biologische ouders en ook het geadopteerde kind die informatie later niet kan krijgen) toen bleek dat informatie over de biologische ouders zeer belangrijk was voor de adoptiekinderen op zoek naar hun identiteit. En tenslotte blijken de meerderheid van de adopties vandaag wel positief. Men heeft ondertussen wel geleerd uit het verleden. En dat sluit ineens terug aan bij het onderwerp van deze draad. Die ervaring speelt immers mee in het selectieproces.

Dat neemt niet weg dat er nog knelpunten zijn die weggewerkt moeten worden, want misbruik blijft jammer genoeg bestaan. Zoals recente schandalen in Haiti en China aantonen, waar kinderen die ter adoptie werden aangeboden geen wezen bleken te zijn of niet waren afgestaan door de biologische ouders.

Laatst gewijzigd door Edina : 11 oktober 2013 om 10:23.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 10:30   #66
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik neem aan dat u met "buitenlands" gewoon "andere zogenaamde rassen" bedoelt? Want blijkbaar hadden de kinderen die problemen niet vroeger toen hen geeneens verteld werd dat papa en mama niet hun echte papa en mama waren. Maar dat is natuurlijk moeilijk vol te houden met zo'n leuk koreaantje nietwaar.
Nee, ik bedoel met buitenlands alle interlandelijke adopties, dus niet alleen de interraciale. Tegenwoordig is er echt wel een consensus dat kinderen al zo jong mogelijk moeten geïnformeerd worden over het feit dat ze geadopteerd zijn om latere problemen te vermijden. Weliswaar op het niveau van de leeftijd van het kind. Het is nogal naïef om te denken dat men zoiets gedurende het hele leven kan verborgen houden. En als het uitkomt op latere leeftijd is dit niet alleen zeer moeilijk te verwerken voor degene die geadopteerd werd, maar zorgt dit bijna zonder uitzondering voor problemen in de relatie met de adoptieouders. Dat is één van de struikelblokken in de selectieprocedure trouwens. Kandidaat-adoptieouders die het onderscheid tussen biologische en geadopteerde kinderen niet willen of kunnen erkennen.

Laatst gewijzigd door Edina : 11 oktober 2013 om 10:30.
Oud 11 oktober 2013, 10:37   #67
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
Heb je daar ook een studie over? Je weet echt alles over kinderen hé... geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om zelf mijn roots op te zoeken, laat staan dat ik wil weten waarom ik ter adoptie werd opgegeven - over dat laatste hoef je je hoofd niet over te breken toch? Redenen zijn makkelijk op te sommen, hoef je geen queeste van te maken. Het was destijds hun beslissing, het zij zo. Bye mommie & deddie.
Daar bestaan inderdaad studies over, maar ik heb die niet meteen bij de hand nu. O.a. van David Brodzinsky, een autoriteit op gebied van adoptie. Met op zoek gaan naar zijn roots, bedoel ik niet noodzakelijk contact met biologische familie zoeken, maar ook gewoon informatie inwinnen over de biologische ouders. En ik schreef ook expliciet "vroeg of laat", want dat kan ook op latere leeftijd. Hoewel die vragen er vaak al komen in de puberteit, wanneer men op zoek is naar zijn identiteit, zijn er ook andere cruciale momenten in het leven waar die nieuwsgierigheid plots kan opduiken, zoals zelf kinderen krijgen of je adoptieouders verliezen.
Oud 11 oktober 2013, 10:51   #68
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ben je daar zeker van?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Vraag is wat ze met 'kleine baby's' bedoelt. Voor mij is alles onder de leeftijd van twee jaar een 'kleine baby'. Gewoonlijk zijn ze jonger.
Ja, ik ben daar zeker van. De cijfers van vorig jaar kan je in dit rapport vinden. Meer dan 70% va de kinderen waren ouder dan 1 jaar en de gemiddelde leeftijd was 3,1 jaar.

Aangezien men vanaf 18 maanden over peuters en niet meer over baby's spreekt, zijn dat dus zeker geen "kleine" baby's zoals circe schreef (maar zij houdt er zoals wel vaker een eigen terminologie op na).

En ja, het eerste levensjaar is zeer belangrijk in de ontwikkeling van een kind. Het is niet omdat je daar als volwassene geen herinneringen meer aan hebt, dat gebeurtenissen in die periode niet van heel groot belang kunnen zijn voor de ontwikkeling. Hechtingsstoornissen vinden niet zelden hun basis in die vroege levensfase.
Oud 12 oktober 2013, 20:01   #69
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom dat zou moeten verboden worden (en vind het eerlijk gezegd ook wel vreemd dat net een aanhanger van het liberalisme een dergelijk verbod zou willen invoeren).
Omdat het niet zo onliberaal is te stellen dat in eerste plaats de belangen van het adoptiekind voorop mogen staan. Adoptie vertrekt vanuit een behoefte bij mogelijke adoptieouders. Het adoptiekind is meestal te jong om een mening te kunnen uiten. Dus ja, ik vind het liberaal ok om aan het individu, het kind, te denken, met alle begrip voor de kinderloze partners.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2013, 20:39   #70
F.B.
Parlementslid

Standaard

Selectie op adoptieouders is één zaak. Die ouders zijn als druggebruikers. Om aan hun gading te voorzien, bestaat er een heel netwerk van kinderhandel. Allemaal omdat die mensen per sé een zwartje of een geeltje of een bruintje willen hebben (een beetje zoals een kind een puppy wil, oost Europese kindjes zijn minder in trek). Waar het vandaan komt, kan hun niet schelen. Wat ze niet weten kan ook niet aan hun geweten knagen.
Wie het over adoptie heeft moet dat in 1 adem met kinderhandel/kinderontvoeringen.
Je hoort dan wel eens zeggen,.. Ja maar,... de meeste adopties zijn wel serieus, en lopen wel goed af. De rest is dan collateral damage.

http://www.radio1.be/programmas/och1/412216
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/...el-rsquo.dhtml
http://www.standaard.be/cnt/g2o6o9j1
http://www.hln.be/hln/nl/6156/Aardbe...erhandel.dhtml
http://www.doorbraak.eu/gebladerte/11386f89.htm
http://www.carinehutsebaut.com/non-f...n-kinderhandel
http://www.mo.be/artikel/adoptiepara...ndel-uitroeien
http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/00...12_0001_AC.pdf

Lijst niet limitatief
Oud 12 oktober 2013, 21:20   #71
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk zou ik afraden aan kandidaat adoptieouders van een kind van hier te adopteren want de kans is groot dat het een gevolg van geval van incest is.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 12:36   #72
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk zou ik afraden aan kandidaat adoptieouders van een kind van hier te adopteren want de kans is groot dat het een gevolg van geval van incest is.
Is dat zo ?
Oud 13 oktober 2013, 12:43   #73
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik bedoel met buitenlands alle interlandelijke adopties, dus niet alleen de interraciale. Tegenwoordig is er echt wel een consensus dat kinderen al zo jong mogelijk moeten geïnformeerd worden over het feit dat ze geadopteerd zijn om latere problemen te vermijden.
Een consensus. En door wie gebeurt dat dan, dat informeren ? Door de adoptieouders, neem ik aan. Je zal mij toch niet vertellen dat instanties zich na enige tijd in je gezinsleven mengen om het adoptiekind te vertellen waar het uiteindelijk vandaan komt.
Oud 14 oktober 2013, 00:49   #74
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat zo ?

Grotendeels ja.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 01:02   #75
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Grotendeels ja.
De meeste "vreemde" adoptiekinderen zijn Aziatisch of Oostblok met een belangrijk deel sub Sahara.
Oud 14 oktober 2013, 08:17   #76
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat zo ?
Die kans zit er idd in.

Maar het probleem dat je kunt worden geconfronteerd met de natuurlijke ouders lijkt me een veel groter probleem.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 09:05   #77
doremi
Gouverneur

Standaard

De strenge controles m.b.t. adoptie roepen bij mij vooral vragen op naar het natuurlijk ouderschap. Met een brommertje dat 45 km/u mag mogen rijden is in ons land moeilijker te bekomen dan kinderen mogen maken. Geeft te denken...

De discussie over verplichte sterilisatie is nog jong en heel erg gevoelig, maar we gaan ons toch eens de vraag moeten stellen, wat vinden we het belangrijkst. De vrijheid om kinderen te maken (zo veel je wil) of de rechten/mogelijkheden van die kinderen waarborgen. Deze 2 factoren zijn in zeer veel gevallen in conflict en deze gevallen nemen exponentieel toe.
Oud 14 oktober 2013, 09:42   #78
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
De strenge controles m.b.t. adoptie roepen bij mij vooral vragen op naar het natuurlijk ouderschap. Met een brommertje dat 45 km/u mag mogen rijden is in ons land moeilijker te bekomen dan kinderen mogen maken. Geeft te denken...

De discussie over verplichte sterilisatie is nog jong en heel erg gevoelig, maar we gaan ons toch eens de vraag moeten stellen, wat vinden we het belangrijkst. De vrijheid om kinderen te maken (zo veel je wil) of de rechten/mogelijkheden van die kinderen waarborgen. Deze 2 factoren zijn in zeer veel gevallen in conflict en deze gevallen nemen exponentieel toe.
Interessante bedenking, hoewel ik het niet zo eens ben met je stelling. Waarom geen afzonderlijke topic over het recht op (natuurlijk) ouderschap.
Oud 14 oktober 2013, 15:08   #79
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de praktijk is het aantal interlandelijke adopties sowieso enorm gedaald, doordat men is gaan beseffen dat men er alles moet aan doen om in de eerste plaats naar opvang in eigen land te zoeken, maar die is natuurlijk niet altijd voorhanden.
Edina. Je zegt dus dat de Belgische overheid de adoptie van eigen volk promoot. Je weet dus blijkbaar meer dan ik, want daar zie en lees ik geen signalen over.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be