![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed, laat niemand nog zijn nek uitsteken om anderen werk te geven. 't Zal rap gedaan zijn met de dikke pensioenen van de ambtenaren die dachten dat ze véél werkten als ze 40 uur per week presteerden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Ook werklozen zijn dus zowel ontvangers als betalers? Dat onder dezelfde noemer plaatsen van alle soorten 'werk' leidt ons in snel tempo naar de afgrond. Zelfstandigen,ondernemers,KMO en multinationals hebben we nodig. Geen duizenden ambtenaren, advocaten, werklozen, politici.... Vandaag kan ons mank systeem niet zonder maar daar moet toch wel heel snel verandering in komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 7 maart 2014 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() Gezien werken in het buitenland valt onder de noemer ge zijt stom als ge het niet doet, en burgies relatief intelligent zijn, verwondert mij dat niet. Er valt voor goede werknemers gewoon veel meer te rapen in het buitenland.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 7 maart 2014 om 09:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Wel, blijkbaar zijn er dan 2/3 wel stom...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of ik het van u heb of van de schoof maar het is echt briljant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() inderdaad. Dat versta ik er ook uit. Maar als ge mijn postgeschiedenis doorneemt merkt ge wel dat ik het niet zo hoog op heb met Ir. Daar zijn behoorlijk veel papegaaien bij, en blokken is voldoende om te slagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() Het zijn in elk geval niet die paar uitstervende flaminganten die hier een revolutie kunnen ontketenen.
![]()
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() Er zijn meer flaminganten in ieder klaslokaal dan BUB-kiezers in belgië.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() 20.000 dus? Binnenkort dan ook 80 of 100.000 ?
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Ik zat meer te denken aan 10 of 20.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor zover ik weet is de huidige crisis wel echt de schuld van eerlijke privé bedrijven zijnde de Banken en niet van overheden ! Er zijn natuurlijk eerlijk werkende ondernemingen maar de cowboys ertussen wil ik toch liever niks mee te maken hebben ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou de omgekochte/omkoopbare ambtenaren niet te eten willen geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het toezicht bij de overheid is nu éénmaal veel groter....Trouwens ik blijf erbij ; Er zijn misschien te veel ambtenaren maar de grootste financiële crisis als huidige en die bijna leidde tot de ganse ondergang is niet veroorzaakt door de overheden maar wel door de hebzucht van de privé sector ...De banken en niemand anders zijn de oorzaak geweest....pure privé dus. Het is dankzij de tussenkomst van de overheden dat het ergste is vermeden ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om de markten te sussen heeft het ECB de geldpersen non-stop Euro's laten drukken en oa België onder zijn paraplu laten schuilen. Hier staan wel zware verplichtingen tegenover beter bekend als het six-pack. België moet aan de markten bewijzen dat ze wel kredietwaardig zijn. Daarom mag het geen begrotingstekorten meer hebben en moet het zijn enorme schuldenberg afbouwen naar 60% BBP in 15 jaar. De belangrijkste reden waarom België zo'n schuldenberg heeft zijn de 1.300.000 ambtenaren waarvan 40% (statutairen) ook nog eens een geperekweerd exuberant pensioen ontvangt. Volgens analisten zal de gemiddelde Belg 30 �* 40% verarmen en moet men de statutaire pensioenen op niveau van de privésektor brengen om het stelsel betaalbaar te houden. België wordt één van de armste landen van de Westerse wereld waar bedrijven massaal delokaliseren en de werkloosheid blijft oplopen zeker nu ook de ambtenaren massaal ontslagen gaan worden. Niet de banken hebben België verplicht om zulke schuldenberg op te bouwen. Dat was een beslissing van de politici die niet met geld kunnen omgaan en geen pijnlijke maatregelen durfden treffen uit angst om niet herkozen te worden. Veruit de meeste politici zijn beroepspolitici die ook nog cumuleren en hun familieleden (zelfs zonen en dochters) op strategische plaatsen zetten. Veel van deze politici behoren tot de rijkste mensen van België! Laatst gewijzigd door demonen : 7 maart 2014 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En met welk geld deed die dat ? Toch niet met de netto-opbrengsten en toegevoegde waarden van de ambtenaren zeker ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Je mag een dossier vol met 'merkwaardige' gevolgtrekkingen die de beurs van menig ambtenaar ten goede komt doorsturen naar de top en naar de politieke verantwoordelijken, overal worden de ogen dichtgeknepen. Die ene correcte politieker die durfde te reageren heeft nu geen verkiesbare plaats meer.... |
|
![]() |
![]() |