Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2014, 20:26   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
presentatie van de producten, kwaliteit van de producten en de algemene dienstverlening.
Ja, dat eerste is waar. In de Aldi zitten de producten nog in halfopen dozen. In een Carrefour of DH bijvoorbeeld worden ze uitgestald, bijgetrokken en netjes in rijtjes gezet. Alleen, in mijn ogen is dat laatste allemaal totaal bijkomstig. Ik zie daar zelfs de meerwaarde niet van in.

Kwaliteit van de producten. Tot nu toe onbewezen stelling.

Dienstverlening? Wat verwacht u van een supermarkt? In de plaatselijke Aldi zijn de kassiersters vriendelijk. Als een product slecht was of beschadigd, krijg je steeds een nieuw. Zonder kasticket en zonder gedoe. Dan vraag ik mij af: wat wilt u nog meer? Paaldansende kassiersters of zo?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 20:30   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overigens een zinloze discussie want u neemt blijkbaar enkel de prijs in overweging....
neem nu fruit en groenten die zijn zelfs duurder in die sovjetbarakken.
Dat beweert u, maar ik zie tot op heden geen enkel concreet element dat dit kan staven.
Oud 6 april 2014, 20:32   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Iedereen heeft zijn keuze zeker? Ik winkel doorgaans in de lokale Carrefour supermarkt afwisselend met Lidl die veel goedkoper is en toch producten van goede kwaliteit heeft. Het voordeel is dat je op 10 minuten buiten bent omdat je maar een viertal gangen hebt.

Aldi ligt me minder en Colruyt absoluut niet.
Naargelang het te kopen product winkelen we met ons gezin in Aldi, Lidl, Carrefour, Colruyt en - maar dan heel zelden - DH. In Nederland doen we altijd Aldi, Lidl en C1000. Bij uitzondering eens AH.
Oud 6 april 2014, 20:46   #64
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Naargelang het te kopen product winkelen we met ons gezin in Aldi, Lidl, Carrefour, Colruyt en - maar dan heel zelden - DH. In Nederland doen we altijd Aldi, Lidl en C1000. Bij uitzondering eens AH.
Ik ga zelden of nooit naar Nederland daarentegen wel minstens 2 keer per maand naar Frankrijk. Als ik niet te moe ben of als het niet te laat is stop ik in de Auchan. Ik denk niet dat je levende krabben in bovenstaande winkels in Holland kunt kopen.

Altijd een feest om die thuis dan levend te koken in water met selder peper en look. Ik krijg al water in de mond. Voor mij hoeven die Cora van Mora toestanden niet, is eerder om te kotsen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 20:48   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga zelden of nooit naar Nederland daarentegen wel minstens 2 keer per maand naar Frankrijk. Als ik niet te moe ben of als het niet te laat is stop ik in de Auchan. Ik denk niet dat je levende krabben in bovenstaande winkels in Holland kunt kopen.

Altijd een feest om die thuis dan levend te koken in water met selder peper en look. Ik krijg al water in de mond. Voor mij hoeven die Cora van Mora toestanden niet, is eerder om te kotsen.
Wij kopen het ene noch het andere. En "Cora van Mora" kan je in België in zowat iedere frituur kopen...
Oud 6 april 2014, 20:53   #66
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
presentatie van de producten, kwaliteit van de producten en de algemene dienstverlening.
Ik ken wat bedrijven die (willen) leveren aan Aldi. Allemaal zeggen ze dat hun beste kwaliteit soms nog niet goed genoeg is boor Aldi. Wat Aldi niet wil, verkopen ze dan maar aan pakweg Carrefour.
Oud 6 april 2014, 20:54   #67
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij kopen het ene noch het andere. En "Cora van Mora" kan je in België in zowat iedere frituur kopen...
Helaas dat kan je, maar als je van mij tourteau (grote ronde krab) gaat geproefd hebben zal dat wel een mijlpaal in gastronomie zijn (voor relatief weinig geld)
Oud 6 april 2014, 21:07   #68
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helaas dat kan je, maar als je van mij tourteau (grote ronde krab) gaat geproefd hebben zal dat wel een mijlpaal in gastronomie zijn (voor relatief weinig geld)
Neen, dank u, ik heb het nu eenmaal niet echt voor vis en schaaldieren. Geef mij maar vlees.
Oud 6 april 2014, 21:08   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Ik ken wat bedrijven die (willen) leveren aan Aldi. Allemaal zeggen ze dat hun beste kwaliteit soms nog niet goed genoeg is boor Aldi. Wat Aldi niet wil, verkopen ze dan maar aan pakweg Carrefour.
Wie ermee te maken krijgt, weet dat Aldi hoog mikt naar kwaliteit en laag naar prijs. Alleen zijn de bestelde hoeveelheden dermate groot, dat het toch winstgevend wordt voor een fabrikant.
Oud 6 april 2014, 21:10   #70
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Doet me denken aan lang geleden toen ik oesters ging kopen op de zaterdagmarkt in Sluis. Verbaasde Hollanders vroegen me hoe ik die klaarmaakte. Toen ik zei gewoon opensteken en rauw opeten met eventueel wat peper en citroen (hoeft niet) dan keken ze me aan met een walg gevoel.

Ondertussen is er Sergio gekomen maar Holland is nog steeds geen mijlpaal in de gastronomie.
Oud 6 april 2014, 21:13   #71
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie ermee te maken krijgt, weet dat Aldi hoog mikt naar kwaliteit en laag naar prijs. Alleen zijn de bestelde hoeveelheden dermate groot, dat het toch winstgevend wordt voor een fabrikant.
Niet iedereen wil leveren voor Aldi wegens de te hoge eisen. Enkel de groten in hun sector kunnen dat.
Oud 6 april 2014, 21:13   #72
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dank u, ik heb het nu eenmaal niet echt voor vis en schaaldieren. Geef mij maar vlees.
In China eet ik regelmatig slangenvlees. Bijzonder lekker, gezond en weinig caloriën. Uw pallet verruimen Jan.

Bovendien "good for the man" zeggen ze daar. En ik moet zeggen dat er iets van waar is.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 6 april 2014 om 21:16.
Oud 6 april 2014, 21:19   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doet me denken aan lang geleden toen ik oesters ging kopen op de zaterdagmarkt in Sluis. Verbaasde Hollanders vroegen me hoe ik die klaarmaakte. Toen ik zei gewoon opensteken en rauw opeten met eventueel wat peper en citroen (hoeft niet) dan keken ze me aan met een walg gevoel.

Ondertussen is er Sergio gekomen maar Holland is nog steeds geen mijlpaal in de gastronomie.
Oesters eten vind ik persoonlijk ook "geen mijlpaal in de gastronomie". Meestal slikken mensen de inhoud van de oester zo vlug mogelijk binnen om dan vlug naar de schuimwijn te grijpen. Veeleer een hoog "m'a tu vu"-gehalte.
Oud 6 april 2014, 21:23   #74
ilfalco
Minister-President

Standaard

ik kan dat van groenten en fruit wel met concrete voorbeelden staven.... maar ik ga me daar echt niet mee bezighouden. maar vergelijk zelf maar eens de prijzen. Een voorbeeldje bakje aardbeien van 500 gr aldi kost nu meer dan 3 e en bij Carrefour net geen 2 euro.

Als jullie pizza's en lasagnes van den aldi lekker vinden des te beter....

Ik verkies ook de echte cola en niet de rommel van Aldi die er moet voor doorgaan.
Het zou het laatste zijn waar ik op zou besparen mocht ik dat ooit nodig hebben.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 21:24   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik kan dat van groenten en fruit wel met concrete voorbeelden staven.... maar ik ga me daar echt niet mee bezighouden. maar vergelijk zelf maar eens de prijzen. Een voorbeeldje bakje aardbeien van 500 gr aldi kost nu meer dan 3 e en bij Carrefour net geen 2 euro.
Tja, wie nu aardbeien wil... Net alsof je nu watermeloen op je bord zou willen hebben...
Oud 6 april 2014, 21:25   #76
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elementary my dear Watson. De lonen, de loonlasten, de belastingen zijn hoger in Belgium en de flexibiliteit van de werknemers is lager. U kan niet de kip en het ei hebben.
Inderdaad de loonlasten en de belastingen zijn hoger in België dan in Nederland.
De Noord-Zuid transfers moeten toch met iets betaald worden.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 21:26   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jullie pizza's en lasagnes van den aldi lekker vinden des te beter....
Natuurlijk niet, maar die van andere huismerken zijn ook niet te vreten. Geef mij maar de lasagne die mijn vrouw samen met de oudste dochters bereid. Nergens te koop.
Oud 6 april 2014, 21:30   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik verkies ook de echte cola en niet de rommel van Aldi die er moet voor doorgaan.
Het zou het laatste zijn waar ik op zou besparen mocht ik dat ooit nodig hebben.
Er zijn zoveel alternatieven voor de zogezegde "echte" cola. Iedere supermarkt heeft haar eigen huismerk. Daarnaast hebben ook een aantal brouwerijen hun eigen cola. En er is natuurlijk ook Pepsi.
Oud 6 april 2014, 21:37   #79
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Jodenkoek ?!!! Is dat niet provocerend voor moslims !!!?
Ik zou dat maar beter verbieden voor er rellen van komen !
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Picture 174.jpg‎
Bekeken: 45
Grootte:  78,9 KB
ID: 93514  

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 22:32   #80
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
trouwens ik vind aldi helemaal niet goedkoop.... als ze al goedkoop zijn krijg je rommel. En als ze hetzelfde aanbieden of vergelijkbaar dan betaal je evenveel en je zit nog steeds in een ]sovjetstijlwinkel met ditto klanten. Er zal zeker een publiek voor zijn maar voor je portemonnee moet je het niet doen.

.

lol, zowat iedereen winkelt tegenwoordig bij Aldi
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be