Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2014, 09:49   #61
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Dan mag men in zo'n school dus een foto of tekening van hun profeet naast het kruisbeeldje en andere beeltenissen van alle religies hangen? Juist?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 09:57   #62
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dan mag men in zo'n school dus een foto of tekening van hun profeet naast het kruisbeeldje en andere beeltenissen van alle religies hangen? Juist?
Dat zou theoretisch gezien enkel mogelijk zijn in het lokaal waar islamitische godsdienst wordt gegeven.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 10:03   #63
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Waarom moet de hoofddoek voor leerlingen eigenlijk verboden worden? De partij die jij aan de macht helpt, wil het zelfs niet voor loketpersoneel van het gemeentehuis verbieden.
Omdat religieuze tekenen gewoon niet thuishoren in een school. Omdat het integratie belet doordat die kinderen met een 'wij' symbool rondlopen. Omdat sektarische en religieuze kledij ongepast is in het opzet van een school om jongeren te leren nadenken over de maatschappij en hoe ze deze willen zien. Omdat het totaal ongeloofwaardig is dat jonge meisjes deze kledij op een beredeneerde manier maken dus dat er vermoedelijk sociale dwang bij komt te kijken. Omdat het een barrière vormt voor een groot deel van de niet-moslims om hen als gelijken te zien en zeker een beletsel is voor vlotte interactie tussen de hele klas. Omdat gelijkheid onder leerlingen best gewaarborgd blijft als iedereen zijn religieuze mening privé blijft houden en er niet mee te koop loopt als ware het een reclame paneel voor godsdienst. Omdat het botst met neutraliteit, een basisvereiste voor een evenwaardige behandeling van iedereen, medeleerling zowel als leerkrachten en dat in de twee richtingen.

En ja, ik ben het voor de volle 100% oneens met het standpunt terzake van sp.a
Daarover heb ik in alle duidelijkheid mijn gal zitten spuwen in de diverse draadjes waar het opheffen van het gentse hoofddoekenverbod aan bod kwam. Ik blijf hopen dat de volgende vlaamse regering dit zal opnemen in het regeerakkoord.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 10:05   #64
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat zou theoretisch gezien enkel mogelijk zijn in het lokaal waar islamitische godsdienst wordt gegeven.
Ik stel voor dat we de tekening van de MO er zelf hangen , vermits dat niet mag van de moslims.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 10:08   #65
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik stel voor dat we de tekening van de MO er zelf hangen , vermits dat niet mag van de moslims.
Ieder zijn humor.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 10:09   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
ja hoor! en de sint krijgt terug een kruis, en zwarte piet mag ook weer meespelen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 10:11   #67
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
²
Een goede zaak dat deze beknotting van het individueel zelfbeschikkingsrecht op de schop gaat. Het recht van de ene om een hoofddoek te dragen, is ook het recht van een ander om lang haar of een hanekam te dragen.
De realiteit wijst echter uit dat veel mensen afwijzender staan tegenover een hanekam of puper haar dan tegenover een hoofddoek. Als dat niet de wereld op z'n kop is.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 10:13   #68
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Omdat religieuze tekenen gewoon niet thuishoren in een school. Omdat het integratie belet doordat die kinderen met een 'wij' symbool rondlopen. Omdat sektarische en religieuze kledij ongepast is in het opzet van een school om jongeren te leren nadenken over de maatschappij en hoe ze deze willen zien. Omdat het totaal ongeloofwaardig is dat jonge meisjes deze kledij op een beredeneerde manier maken dus dat er vermoedelijk sociale dwang bij komt te kijken. Omdat het een barrière vormt voor een groot deel van de niet-moslims om hen als gelijken te zien en zeker een beletsel is voor vlotte interactie tussen de hele klas. Omdat gelijkheid onder leerlingen best gewaarborgd blijft als iedereen zijn religieuze mening privé blijft houden en er niet mee te koop loopt als ware het een reclame paneel voor godsdienst. Omdat het botst met neutraliteit, een basisvereiste voor een evenwaardige behandeling van iedereen, medeleerling zowel als leerkrachten en dat in de twee richtingen.

Daarover heb ik in alle duidelijkheid mijn gal zitten spuwen in de diverse draadjes waar het opheffen van het gentse hoofddoekenverbod aan bod kwam. Ik blijf hopen dat de volgende vlaamse regering dit zal opnemen in het regeerakkoord.
2!!!!
Oud 11 april 2014, 10:25   #69
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat religieuze tekenen gewoon niet thuishoren in een school.
Dat is uw mening. Een gemeenschapsschool hoort geen religie uit te dragen. Maar het gaat in deze niet om de school, maar om de individuele leerlingen. Wil jij mij bv. ook het recht ontnemen een kruisje te dragen op een gemeenschapsschool?

Citaat:
Omdat het integratie belet doordat die kinderen met een 'wij' symbool rondlopen. Omdat sektarische en religieuze kledij ongepast is in het opzet van een school om jongeren te leren nadenken over de maatschappij en hoe ze deze willen zien.
Je bent het dus eens met Vlaams Belang. De Wever heeft heel duidelijk gezegd dat religie geen enkele rol speelt om te bepalen of iemand al dan niet Vlaming onder de Vlamingen is. Ook uw leiders van de spa hechten geen belang aan hoofddoeken. Ze willen het zelfs niet verbieden voor staatspersoneel achter loketten (wat nog iets anders is dan leerlingen). Maar ja, mogelijk draait spa binnenkort weer met de wind.

Citaat:
Omdat het totaal ongeloofwaardig is dat jonge meisjes deze kledij op een beredeneerde manier maken dus dat er vermoedelijk sociale dwang bij komt te kijken.
Hoeveel beredeneerde beslissingen maken tienermeisjes waar geen sociale dwang bij komt kijken?

Citaat:
Omdat het een barrière vormt voor een groot deel van de niet-moslims om hen als gelijken te zien en zeker een beletsel is voor vlotte interactie tussen de hele klas. Omdat gelijkheid onder leerlingen best gewaarborgd blijft als iedereen zijn religieuze mening privé blijft houden en er niet mee te koop loopt als ware het een reclame paneel voor godsdienst.
Hoeveel moslima's zaten er bij u in de klas?

Citaat:
Omdat het botst met neutraliteit, een basisvereiste voor een evenwaardige behandeling van iedereen, medeleerling zowel als leerkrachten en dat in de twee richtingen.
Ik heb het je in het verleden al eens gevraagd, maar je hebt er nooit op geantwoord. Voor uw club is multicultuur een feest en een verrijking, waarom is het dan opeens een probleem als die diversiteit tot uiting komt in een klaslokaal? Dat is toch heel erg hypocriet, vanuit uw ideologie?

Citaat:
Dat is allemaal van geen enkel belang. Jij stemt voor een partij die de immigratie van moslims, en dus de islamisering, nog verder zal doen toenemen.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 11:34   #70
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:
Dat is uw mening.
idd, daarom is het hier een forum.
Citaat:
Een gemeenschapsschool hoort geen religie uit te dragen. Maar het gaat in deze niet om de school, maar om de individuele leerlingen.
Neutraliteit vereist het niet toelaten van religieuze tekenen uiteraard zowel voor de school zelf als voor de leerlingen. Anders is het een lege doos.
Citaat:
Wil jij mij bv. ook het recht ontnemen een kruisje te dragen op een gemeenschapsschool?
Uiteraard, voor zover dat zichtbaar is.
Citaat:
Je bent het dus eens met Vlaams Belang. De Wever heeft heel duidelijk gezegd dat religie geen enkele rol speelt om te bepalen of iemand al dan niet Vlaming onder de Vlamingen is.
Discussies infantiliseren door dergelijke onzinnige gevolgtrekkingen erbij te sleuren draagt zelden bij tot een kwalitatieve discussie.
Er is geen enkele reden om te stellen dat ik het met het blok eens ben. En wat bart de wever te zeggen heeft over de mate dat iemands religie geen rol speelt of hij vlaming is, heeft niets te maken met het neutraliteitsbeginsel dat scholen best hanteren. Waarom zou een moslima met of zonder hoofddoek minder of meer vlaming zijn ? Je sleurt er zaken bij die er niets mee te zien hebben. Het gaat enkel over neutraliteit.

Citaat:
Ook uw leiders van de spa hechten geen belang aan hoofddoeken. Ze willen het zelfs niet verbieden voor staatspersoneel achter loketten (wat nog iets anders is dan leerlingen). Maar ja, mogelijk draait spa binnenkort weer met de wind.
Misschien nog even herhalen wat ik eerder zei : ik ben het niet eens met wat sp.a hier enkele maanden geleden op een congres over besliste en ben zeer zeker niet van plan mijn persoonlijk standpunt daaraan te conformeren.

Citaat:
Hoeveel beredeneerde beslissingen maken tienermeisjes waar geen sociale dwang bij komt kijken?
Geen idee van. Ik lees in jouw zin in elk geval geen reden om af te wijken van het neutraliteitsbeginsel als uitgangspunt voor het goed functioneren van een school.
Op een nogal vreemde manier schijn je sociale dwang voor het dragen van hoofddoeken hier acceptabel te vinden, omdat er andere sociale dwang bestaat ?
Citaat:
Hoeveel moslima's zaten er bij u in de klas?
geen enkele, dat was in die tijd normaal

Citaat:
Ik heb het je in het verleden al eens gevraagd, maar je hebt er nooit op geantwoord. Voor uw club is multicultuur een feest en een verrijking, waarom is het dan opeens een probleem als die diversiteit tot uiting komt in een klaslokaal? Dat is toch heel erg hypocriet, vanuit uw ideologie?
Uw club ? Jij denkt van veel te weten over mensen en hun motieven maar je zit totaal vast aan je vlaams blok geindoctrineerde denkbeelden. Het resultaat daarvan veruitwendigt zich dan in staaltjes van sektair denken zoals hierboven.
Multiculturaliteit is een realiteit, met de eigenschappen die daar bijkomen maar dat heeft to-taal niets te zien met het neutraliteitsbeginsel voor scholen. Het is geen enkel probleem dat er in een klas moslims zitten, en ook geen enkel probleem dat er katholieken zitten, of een jood, dat de helft bestaat uit atheisten enz enz
Het enige dat van belang is, is dat ze daarvan geen uiterlijke tekenen dragen.
De diversiteit heeft trouwens op zich niets te zien met neutraliteit. Of gaan we bij gebrek aan een hoofddoek 'plots' niet meer zien dat een meisje roots heeft in een ander continent ? De blanke school is iets van het verleden. De blanke maatschappij ook.
Diversiteit spruit voort uit de afkomst van mensen. Hun religie is hun privé zaak en daar hebben wij niets over te zeggen wat ze daar privé mee doen. Maar niet in de publieke ruimte die een school is.

Op de schoolbanken zijn er geen moslims, geen katholieken, geen atheisten, enkel leerlingen.

Citaat:
Dat is allemaal van geen enkel belang.
Daar zal ik zelf wel over beslissen
Citaat:
Jij stemt voor een partij die de immigratie van moslims, en dus de islamisering, nog verder zal doen toenemen.
Ook deze boutade van jou heeft niets te zien met de gewenste neutraliteit in scholen.
Er zijn draadjes genoeg om te bakkeleien over immigratie en de islam. Daaraan ontbreekt het hier niet.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 11 april 2014 om 11:36.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 11:37   #71
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Ik wens niet langer door een gesluierde vrouw bediend te worden in de Hema; is dit onwettelijk?

In de UK moeten mensen die varkensvlees kopen, hun aankopen aan een kassa betalen die niet bemand is door een moslim....ik vind dit een goeie zaak, het plaveit de weg voor vele andere mogelijkheden voor ons.
Dus als alle loketten bemand worden door moslims kunnen die zeggen: ik help u niet, want u bent een ongelovige. Dan zijn er twee mogelijkheden: zich bekeren tot de islam of dat sujet door het loketraampje trekken.
Oud 11 april 2014, 11:39   #72
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ieder zijn humor.
Tut, tut, tut, het is mijne godsdienst en dan is alles dik in orde.
Oud 11 april 2014, 11:58   #73
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Dus als alle loketten bemand worden door moslims kunnen die zeggen: ik help u niet, want u bent een ongelovige. Dan zijn er twee mogelijkheden: zich bekeren tot de islam of dat sujet door het loketraampje trekken.
Te gek voor woorden

Ik beeld mij in dat ik aan de kassa van een supermarkt zou werken, een geluierd vrouwmens bij mij krijg waarop ik zeg dat ik haar niet kan bedienen vermits ik me niet kan vinden in haar misogynistisch hoofddoek....
Dit zou meer dan waarschijnlijk het resultaat zijn:
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 12:08   #74
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Te gek voor woorden

Ik beeld mij in dat ik aan de kassa van een supermarkt zou werken, een geluierd vrouwmens bij mij krijg waarop ik zeg dat ik haar niet kan bedienen vermits ik me niet kan vinden in haar misogynistisch hoofddoek....
Dit zou meer dan waarschijnlijk het resultaat zijn:
Ik zie massieve inteelt, volgens mij minstens een paar honderd jaar.
Oud 11 april 2014, 12:12   #75
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neutraliteit vereist het niet toelaten van religieuze tekenen uiteraard zowel voor de school zelf als voor de leerlingen. Anders is het een lege doos.
Vreemde definitie van neutraliteit. Neutraliteit betekent dat je een onpartijdige houding inneemt. Het is logisch dat een school een onpartijdige houding aanneemt, door bv. geen religie uit te dragen. Maar waarom zouden leerlingen zichzelf niet mogen uiten? Vrijheid blijheid toch?

Citaat:
Dan hebben christenen ook het recht om niet mee te betalen voor uw staatsonderwijs, toch?

Het katholiek onderwijs heeft nu al een beter reputatie dan het gemeenschapsonderwijs.

Citaat:
Discussies infantiliseren door dergelijke onzinnige gevolgtrekkingen erbij te sleuren draagt zelden bij tot een kwalitatieve discussie.
Er is geen enkele reden om te stellen dat ik het met het blok eens ben.
Toch wel, uw club spa stemde tegen het voorstel van Bouckaert. Enkel Vlaams Belang en LDD stemden voor. Je bent het in deze dus eens met het Vlaams Belang.

Citaat:
En wat bart de wever te zeggen heeft over de mate dat iemands religie geen rol speelt of hij vlaming is, heeft niets te maken met het neutraliteitsbeginsel dat scholen best hanteren. Waarom zou een moslima met of zonder hoofddoek minder of meer vlaming zijn ? Je sleurt er zaken bij die er niets mee te zien hebben. Het gaat enkel over neutraliteit.
Je laat na op de vraag te antwoorden.

Citaat:
Geen idee van. Ik lees in jouw zin in elk geval geen reden om af te wijken van het neutraliteitsbeginsel als uitgangspunt voor het goed functioneren van een school.
Op een nogal vreemde manier schijn je sociale dwang voor het dragen van hoofddoeken hier acceptabel te vinden, omdat er andere sociale dwang bestaat ?
Als een school kruisjes dragen of hoofddoeken dragen verbiedt, is dat geen vorm van sociale dwang?

Citaat:
Ben je dan wel geplaatst om te zeggen dat religieuze tekens uitdragen een ''beletsel is voor vlotte interactie tussen de hele klas'' ?

Citaat:
Uw club ? Jij denkt van veel te weten over mensen en hun motieven maar je zit totaal vast aan je vlaams blok geindoctrineerde denkbeelden. Het resultaat daarvan veruitwendigt zich dan in staaltjes van sektair denken zoals hierboven.
Multiculturaliteit is een realiteit, met de eigenschappen die daar bijkomen maar dat heeft to-taal niets te zien met het neutraliteitsbeginsel voor scholen. Het is geen enkel probleem dat er in een klas moslims zitten, en ook geen enkel probleem dat er katholieken zitten, of een jood, dat de helft bestaat uit atheisten enz enz
De diversiteit heeft trouwens op zich niets te zien met neutraliteit. Of gaan we bij gebrek aan een hoofddoek 'plots' niet meer zien dat een meisje roots heeft in een ander continent ? De blanke school is iets van het verleden. De blanke maatschappij ook.
Diversiteit spruit voort uit de afkomst van mensen. Hun religie is hun privé zaak en daar hebben wij niets over te zeggen wat ze daar privé mee doen. Maar niet in de publieke ruimte die een school is.

Diversiteit spruit niet enkel voort uit de afkomst van mensen, evenzeer uit religie of andere levensbeschouwelijke overtuiging. Niemand ontkent dat de multiculturele samenleving een realiteit is, daar gat het niet om. Partijen zoals SPa staan daar zeer positief tegenover en verketteren mensen die zeggen dat zo een model niet werkt. Ik vraag mij af waarom jij als spa'er het dan een probleem vind dat die diversiteit tot uiting komt in een klaslokaal. Probeer daar eens op te antwoorden. (''het moet neutraal zijn'' is geen antwoord, de vraag is waarom)

Citaat:
Ook deze boutade van jou heeft niets te zien met de gewenste neutraliteit in scholen.
Er zijn draadjes genoeg om te bakkeleien over immigratie en de islam. Daaraan ontbreekt het hier niet.
Dat heeft daar alles mee te maken. Je kunt immers heel dat debat niet los zien van de demografische transitie en islamisering die op dit moment plaats vind.

Laatst gewijzigd door mvd : 11 april 2014 om 12:14.
Oud 11 april 2014, 12:15   #76
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemde definitie van neutraliteit. Neutraliteit betekent dat je een onpartijdige houding inneemt. Het is logisch dat een school een onpartijdige houding aanneemt, door bv. geen religie uit te dragen. Maar waarom zouden leerlingen zichzelf niet mogen uiten? Vrijheid blijheid toch?
Vrijheid is nooit absoluut.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 11 april 2014, 12:16   #77
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik zie massieve inteelt, volgens mij minstens een paar honderd jaar.
Moet wel....hoe zouden ze anders nog kunnen kweken....alleen een moeder kan zoiets aantrekkelijk vinden
Oud 11 april 2014, 12:17   #78
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat bart de wever te zeggen heeft over de mate dat iemands religie geen rol speelt of hij vlaming is, heeft niets te maken met het neutraliteitsbeginsel dat scholen best hanteren. Waarom zou een moslima met of zonder hoofddoek minder of meer vlaming zijn ? Je sleurt er zaken bij die er niets mee te zien hebben. Het gaat enkel over neutraliteit.
Het ging erover dat jij zei dat een hoofddoek de integratie belemmert. Dat is helemaal niet zo in de ogen van N-VA, Sp.a, CD&V, Vld, Groen, enz...
Dat is wél zo in de ogen van Vlaams Belang. Je bent het ook hier dus eens met het Vlaams Belang.

Laatst gewijzigd door mvd : 11 april 2014 om 12:18.
Oud 11 april 2014, 12:19   #79
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

[quote=Pandareus;7094638]
Citaat:

idd, daarom is het hier een forum.

Er is geen enkele reden om te stellen dat ik het met het blok eens ben. En wat bart de wever te zeggen heeft over de mate dat iemands religie geen rol speelt of hij vlaming is, heeft niets te maken met het neutraliteitsbeginsel dat scholen best hanteren. Waarom zou een moslima met of zonder hoofddoek minder of meer vlaming zijn ? Je sleurt er zaken bij die er niets mee te zien hebben. Het gaat enkel over neutraliteit.

Misschien nog even herhalen wat ik eerder zei : ik ben het niet eens met wat sp.a hier enkele maanden geleden op een congres over besliste en ben zeer zeker niet van plan mijn persoonlijk standpunt daaraan te conformeren.

Op de schoolbanken zijn er geen moslims, geen katholieken, geen atheisten, enkel leerlingen.

Daar zal ik zelf wel over beslissen

Hierin ben ik het volledig met je eens. Religieuze kentekenen horen niet thuis op een school die geen religie uitdraagt. Let wel: een school die geen religie uitdraagt. Ik zou het zelf volkomen normaal vinden als een katholieke school hier en daar een Jezusbeeldje ophangt in de klaslokalen, omdat ze zich uit als een katholieke school. Bijgevolg vind ik het dan ook raar dat een katholieke school zich moet aanpassen aan een paar kinderen van moslimouders die vinden dat de school zich maar moet schikken naar hen en hun geloof. Wat doen streng religieuze moslimkinderen op een katholieke school, vraag ik mij dan af. Was er dan geen andere school in de buurt? Wel, als die katholieke school de meest nabije was, dan moeten die moslimkinderen zich schikken naar de regels van die katholieke school, of ze komen er niet in, punt uit. Maar natuurlijk plooit iedereen hier braafjes in dit land voor de allochtonen. Het feit dat ondertussen in Antwerpen ongeveer 3/4 van de leerlingen allochtoon is, helpt ook niet echt.
Oud 11 april 2014, 12:20   #80
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ging erover dat jij zei dat een hoofddoek de integratie belemmert. Dat is helemaal niet zo in de ogen van N-VA, Sp.a, CD&V, Vld, Groen, enz...
Dat is wél zo in de ogen van Vlaams Belang. Je bent het ook hier dus een met het Vlaams Belang.
Wat denk jij daarover?
Denk jij dat het dragen van een hoofddoek (al dan niet onder passieve/actieve dwang van familie/vrienden) bevorderlijk is voor het respecteren van gelijke rechten tussen de geslachten?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be