![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan mag men in zo'n school dus een foto of tekening van hun profeet naast het kruisbeeldje en andere beeltenissen van alle religies hangen? Juist?
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, ik ben het voor de volle 100% oneens met het standpunt terzake van sp.a Daarover heb ik in alle duidelijkheid mijn gal zitten spuwen in de diverse draadjes waar het opheffen van het gentse hoofddoekenverbod aan bod kwam. Ik blijf hopen dat de volgende vlaamse regering dit zal opnemen in het regeerakkoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja hoor! en de sint krijgt terug een kruis, en zwarte piet mag ook weer meespelen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() De realiteit wijst echter uit dat veel mensen afwijzender staan tegenover een hanekam of puper haar dan tegenover een hoofddoek. Als dat niet de wereld op z'n kop is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote]idd, daarom is het hier een forum.
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er is geen enkele reden om te stellen dat ik het met het blok eens ben. En wat bart de wever te zeggen heeft over de mate dat iemands religie geen rol speelt of hij vlaming is, heeft niets te maken met het neutraliteitsbeginsel dat scholen best hanteren. Waarom zou een moslima met of zonder hoofddoek minder of meer vlaming zijn ? Je sleurt er zaken bij die er niets mee te zien hebben. Het gaat enkel over neutraliteit. Citaat:
Citaat:
Op een nogal vreemde manier schijn je sociale dwang voor het dragen van hoofddoeken hier acceptabel te vinden, omdat er andere sociale dwang bestaat ? Citaat:
Citaat:
Multiculturaliteit is een realiteit, met de eigenschappen die daar bijkomen maar dat heeft to-taal niets te zien met het neutraliteitsbeginsel voor scholen. Het is geen enkel probleem dat er in een klas moslims zitten, en ook geen enkel probleem dat er katholieken zitten, of een jood, dat de helft bestaat uit atheisten enz enz Het enige dat van belang is, is dat ze daarvan geen uiterlijke tekenen dragen. De diversiteit heeft trouwens op zich niets te zien met neutraliteit. Of gaan we bij gebrek aan een hoofddoek 'plots' niet meer zien dat een meisje roots heeft in een ander continent ? De blanke school is iets van het verleden. De blanke maatschappij ook. Diversiteit spruit voort uit de afkomst van mensen. Hun religie is hun privé zaak en daar hebben wij niets over te zeggen wat ze daar privé mee doen. Maar niet in de publieke ruimte die een school is. Op de schoolbanken zijn er geen moslims, geen katholieken, geen atheisten, enkel leerlingen. Citaat:
Citaat:
Er zijn draadjes genoeg om te bakkeleien over immigratie en de islam. Daaraan ontbreekt het hier niet. Laatst gewijzigd door Pandareus : 11 april 2014 om 11:36. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik beeld mij in dat ik aan de kassa van een supermarkt zou werken, een geluierd vrouwmens bij mij krijg waarop ik zeg dat ik haar niet kan bedienen vermits ik me niet kan vinden in haar misogynistisch hoofddoek.... Dit zou meer dan waarschijnlijk het resultaat zijn: ![]()
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het katholiek onderwijs heeft nu al een beter reputatie dan het gemeenschapsonderwijs. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Diversiteit spruit niet enkel voort uit de afkomst van mensen, evenzeer uit religie of andere levensbeschouwelijke overtuiging. Niemand ontkent dat de multiculturele samenleving een realiteit is, daar gat het niet om. Partijen zoals SPa staan daar zeer positief tegenover en verketteren mensen die zeggen dat zo een model niet werkt. Ik vraag mij af waarom jij als spa'er het dan een probleem vind dat die diversiteit tot uiting komt in een klaslokaal. Probeer daar eens op te antwoorden. (''het moet neutraal zijn'' is geen antwoord, de vraag is waarom) Citaat:
Laatst gewijzigd door mvd : 11 april 2014 om 12:14. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is wél zo in de ogen van Vlaams Belang. Je bent het ook hier dus eens met het Vlaams Belang. Laatst gewijzigd door mvd : 11 april 2014 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() [quote=Pandareus;7094638]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Denk jij dat het dragen van een hoofddoek (al dan niet onder passieve/actieve dwang van familie/vrienden) bevorderlijk is voor het respecteren van gelijke rechten tussen de geslachten?
|
![]() |
![]() |