![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en hij heeft in het kopstukkendebat duidelijk laten verstaan, dat dat ook zijn ambitie is .
#62 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgische leugens mogen niet betwijfeld worden.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 mei 2014 om 20:54. |
||
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
N-VA kan in 40% van het land gewoon geen stemmen halen, dus je moet kijken naar die 32%. Als je 2 verkiezingen op rij de sterkste partij uitsluit ten voordele van de regimepartijen dan heb je gewoon geen democratie meer. Vooral als je weet dat populariteit snel slijt. Als je aan de top van de populariteit komt en dan op 9 jaar tijd niet in de federale regering komt, ondanks 2 afgetekende verkiezingsoverwinningen, dan gaat je populariteit onvermijdelijk achteruit, en kun je nooit deelnemen aan de macht. Dat wil zeggen dat 3 establishment partijen het op een maffieus akkoordje kunnen gooien om elke vierde partij die hen niet aanstaat ten eeuwigen dage buiten te houden, en dat is totaal ondemocratisch. Dat is voor mij hetzelfde niveau als van Khadaffi, met dat verschil dat ze niet op het volk schieten, nog niet...
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 mei 2014 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 25 mei 2014 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
#67 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik geloof niet dat een geminoriseerde CD&V in een regering stapt die gedomineerd wordt door de PS, met een zwak O-VLD partijtje.
Dat wordt politieke zelfmoord en snel stekkertrekkerij. Er zal een coalitie komen met N-VA, CD&V, O-Vld en MR (2de partij maar sterkste winnaar in Franstalig België)en CDH. Of niets. |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Master of the Games. |
|
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Als er een klassieke tripartite gevormd wordt zal dat onder leiding zijn van CD&V, Peeters heeft gezegd zijn vel duur te verkopen. Dat geldt niet alleen voor NVA maar ook voor de andere partijen.
Feitelijk is CD&V de grote overwinnaar van de verkiezingen. Zoals eerder gezegd raar politiek systeem, waar je eigenlijk een absolute meerderheid in zetels moet halen om zeker te zijn. Kijk maar naar Stefaan De Clerck in Kortrijk na de gemeenteraadsverkiezingen. |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Havens, autosnelwegen, spoorwegen, luchthavens blokkeren om de economie volledig plat leggen. Zijn de Vlamingen daartoe bereid om een nieuw bestuur te krijgen ?
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 25 mei 2014 om 21:11. |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
![]() Het is trouwens niet serieus bedoeld hé. |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Die man heeft hulp nodig om zijn linker en zijn rechterschoen van elkaar te onderscheiden
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Men zegt dat BDW veel water in zijn wijn zal moeten doen, maar de programma's tussen N-VA, CD&V en OpenVLD overlappen voor meer dan 60%. Ook dat is een voordeel om te kunnen onderhandelen met gelijkgezinden. Ik hoop dan ook dat CD&V en OpenVLD dat goed voor ogen houden. Er zitten trouwens veel ondernemers bij deze 3 partijen. Die zullen hopelijk genoeg drukken op de schouders van OpenVLD en CD&V. Laatst gewijzigd door hamac : 25 mei 2014 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
CD&V zou wel meelopen, en toen de bocht al bijna genomen was, rekenden ze allemaal nog op Peeters om het verraad tegen te houden. En met de nationale feestdag was het in kannen en kruiken. Ik vertrouw die partijen dus niet, en als ik de interviews zie, dan heb ik verre van de indruk dat zij zich verslagen voelen. Degucht vond zelfs dat N-VA nu feitelijk een N-VA / VB kartel is, omdat er zoveel ex-VB kiezers daar nu zitten (natuurlijk is dat nooit een probleem als VB'ers naar groen, CD&V, O-VLD, SP.a lopen). Ik merk dat VLD zich gedraagt als een overwinnaar, SP.a komt ook bijzonder blij over, CD&V ziet het nog helemaal zitten. Omdat ze al lang afgesproken hebben dat als het mathematisch mogelijk is ze de N-VA gaan van de macht houden ? Bart wordt wel eventjes snel gefeliciteerd met de overwinning, maar het deert hen kennelijk niet. Dat is zeer verdacht.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 25 mei 2014 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Als de NVAers gewoon thuisblijven, is de economie toch ook direct naar de zak?
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is moeilijk in te schatten wat de strategie is van De Wever. Ik denk dat zijn idee was van oncontournable te zijn in de Vlaamse regering, maar daarvoor moest N-VA + VB meer dan 50% halen. Dat is mislukt. Het was een zware gok. Als de N-VA oncontournable was op Vlaams niveau kon ze haar eisen stellen zoveel ze wilde - wie ook het opvulsel zou zijn, en met een Vlaamse regering volledig in haar macht kon ze van daaruit het federale niveau dwingen, via het opvulsel dat aan de Vlaamse regering wilde deelnemen (waarschijnlijk de CD&V, misschien O-VLD). Alles steunde, denk ik, op die hoop. Daardoor zijn er geen vrienden gemaakt en geen pre-coalities afgesproken op Vlaams niveau, en is elke vorm van forcing op federaal niveau naar de knoppen. Toen BDW dat begon te beseffen dat VB + N-VA geen 50% ging halen in Vlaanderen, is hij meer de liberale toer opgegaan, en is vertjeefd, maar het was te laat, de anderen willen er niet van horen en blijven nog liever aan de macht in een vormloos, ideeloos geheel dat bij de neus geleid wordt door de PS. |
|
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() En is dus een geschikte kandidaat=premier.
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De eindverantwoordelijk rust natuurlijk bij de Vlamingen die blijven stemmen op partijen die hun kiezers naaien.