![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad. Een klassieke tripartite is de beste weg voor Peeters om minister-president te blijven.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals ik het zie kan CD&V door wederom in het midden van het bed te belanden de zaak in haar voordeel aansturen. Ondanks ze de verkiezingen niet gewonnen hebben, hebben ze die in feite de facto gewonnen omdat N-VA niet groot genoeg is, en de anderen niet klein genoeg. Mijn analyse is in deze gewoon eerlijk, N-VA heeft teveel stemmen afgesnoept van het VB, niet dat ik die stemmen slecht vind, zeker niet, maar we hebben niet genoeg van de klassieke partijen afgepakt. |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zoals het er nu uitziet heeft een tripartite 66 zetels (op 124)
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het idee van de tripartite zal wel een psychologische drempel betekenen: de NVA kan niet "zomaar" doen wat zij wilt omdat zij niet incontournable is.
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me trouwens af of een meerderheid NVA-OVLD ook mogelijk zal zijn, als "Zwaard van Damoclès" boven het hoofd van de CD&V. Het zijn interessante tijden! ![]()
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetgeen ik maanden geleden al zei: De Belg is nog nooit zo rijk geweest en er komt weer een Di Rupo kabinet. Dewever en zijn vrienden zullen nog meer dubbelmandaten binnenrijven, dus ook zij tevreden. |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar het zou de geloofwaardigheid van de politiek niet ten goede komen. Ik hoop op de tripartite N-VA / CD&V / Open VLD op beide niveaus
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Zeus;7160140]Inderdaad. Een klassieke tripartite is de beste weg voor Peeters om minister-president te blijven.[/QUOTE
In een tripartite zijn er minder postjes te verdelen per partij dan in een "bipartite" N-VA en CD&V en dat is het enige wat telt voor de Tjeven ![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen voor de tjeven hoor.
Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 mei 2014 om 19:26. |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Witte Kaproen;7160189]
Citaat:
Miam, twee postjes voor de CD&V.
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als de O-VLD iets wil doordrukken, zal het alleen niet lukken. En een 2de Maggie De Block effect - tijdelijk en lokaal - zal later niet meer lukken. |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Kris Peeters pleegt politieke zelfmoord als hij dat nog eens probeert
Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 25 mei 2014 om 19:32. |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Bad Attila;7160211]Geens for prime minister!
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als hij meewerkt kan CD&V of de MR een Begische premier leveren ,eventueel Peeters zelf. |
|
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Je kunt niet ongestraft een derde van de Vlaamse maatschappij aan de kant zetten. Doe je dat wel, dan vallen er bij de volgende verkiezingen hele rake klappen. En mogelijk niet alleen politieke klappen maar ook op het gezicht van Wouter Beke
|
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Als er een Vlaams MP van N-VA-origine komt, zal het Homans zijn
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 25 mei 2014 om 19:39. |
![]() |