Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2014, 02:21   #61
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Aha. Eerst was het de partijtop; nu moet u schijnbaar teruggaan tot de jaren tachtig...

En welke bewijzen heeft u voor FdW achter de hand? Of is hij gewoonweg schuldig omdat hij FdW is?

het stripverhaal van onlangs dat het VB uitbracht, er kwamen net geen Orthodoxe Joden (en Chinezen) aan te pas omdat ze natuurlijk weten 'als we dat doen dan zijn we helemaal de pineut' ..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2014, 03:14   #62
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

@bembem, voor mijn info: Zijn "Chinezen" en hiermee bedoel ik alle Z-O Aziatische personen dan ook het mikpunt van etnische aanvallen in Het Noordelijke landsgedeelte, of in Brussel of in Wallonie of in de Kantons?

Ik heb er geen idee over maar zou het wel raar vinden.
Moet ik me nu zorgen maken wanneer mijn echtgenote en ik opnieuw een bezoekje aan de streek willen brengen?
Oud 9 juni 2014, 03:44   #63
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Zijn er geen wetten die propaganda verbieden ?

"Het doel is om de perceptie te kweken dat de acties van de ene groep altijd ethisch en eerbaar zijn en de acties van de andere groep altijd oneerbaar en onethisch zijn."

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 9 juni 2014 om 03:59.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2014, 05:05   #64
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
@bembem, voor mijn info: Zijn "Chinezen" en hiermee bedoel ik alle Z-O Aziatische personen dan ook het mikpunt van etnische aanvallen in Het Noordelijke landsgedeelte, of in Brussel of in Wallonie of in de Kantons?

Ik heb er geen idee over maar zou het wel raar vinden.
Moet ik me nu zorgen maken wanneer mijn echtgenote en ik opnieuw een bezoekje aan de streek willen brengen?

voor zover ik weet niet nee, net zomin dat er problemen zijn met Indonesiërs in Nederland, en dat zijn nochtans moslims ..
Oud 9 juni 2014, 05:28   #65
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

maar stel dat het hier ineens vol zou lopen met Chinezen, dan zou men dat vanuit extreem-rechtse hoek ook niet zomaar tolereren en allerlei lapmiddelen verzinnen om het 'gele gevaar' een halt toe te roepen ..

en stel dat het hier ineens vol met Orthodoxe Joden zou lopen, en dat ze bvb. omwille van één of andere reden wel achter het loket zouden willen in hun 'attire', er zou nogal wat kritiek ontstaan op hun keppeltjes, zwarte klederdracht, baarden etc. om nog maar niet van hun besneden *bieps* te spreken lol
Oud 9 juni 2014, 06:21   #66
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Net zoals Philippe 1 van Belgie "last" kan hebben van de uitspraken van zijne papaa,zit ook Mevrouw Le Pen opgescheept met een oude seniel van een pa die echt nog denkt dat het FN iets is zoals in de jaren 80...(exact waar zijn dochter zo hard aan gewerkt heeft om dit om te buigen,en met eminent succes lijkt het wel)....

Tsja....je kunt die ouwe moeilijk in de oven stoppen voordat ie dood is....

Laatst gewijzigd door kelt : 9 juni 2014 om 06:21.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2014, 06:41   #67
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Net zoals Philippe 1 van Belgie "last" kan hebben van de uitspraken van zijne papaa,zit ook Mevrouw Le Pen opgescheept met een oude seniel van een pa die echt nog denkt dat het FN iets is zoals in de jaren 80...(exact waar zijn dochter zo hard aan gewerkt heeft om dit om te buigen,en met eminent succes lijkt het wel)....

Tsja....je kunt die ouwe moeilijk in de oven stoppen voordat ie dood is....
Vader Le Pen is helemaal niet seniel. En zeer consequent, hij volhardt in dit soort taalgebruik al meer dan zestig jaar. En hij is nog steeds de ere-voorzitter van het familiebedrijfje ...

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 9 juni 2014 om 06:41.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2014, 06:52   #68
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Vader Le Pen is helemaal niet seniel. En zeer consequent, hij volhardt in dit soort taalgebruik al meer dan zestig jaar. En hij is nog steeds de ere-voorzitter van het familiebedrijfje ...
Dat familiebedrijfje is de eerste politieke partij in Frankrijk geworden. Le Pen choqueert feitelijk niet de doorsnee mensen maar doelbewust een categorie moralisten en media die niet liever vragen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2014, 07:50   #69
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Le Pen is een walgelijke smeerlap.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2014, 08:15   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
het stripverhaal van onlangs dat het VB uitbracht, er kwamen net geen Orthodoxe Joden (en Chinezen) aan te pas omdat ze natuurlijk weten 'als we dat doen dan zijn we helemaal de pineut' ..
Aha. Daar gaan we weer met de veronderstelde misdaad. In jullie gedachtegang is het Vlaams Belang op voorhand schuldig. Geen bewijzen nodig. Men veronderstelt de fout.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2014, 08:18   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
maar stel dat het hier ineens vol zou lopen met Chinezen, dan zou men dat vanuit extreem-rechtse hoek ook niet zomaar tolereren en allerlei lapmiddelen verzinnen om het 'gele gevaar' een halt toe te roepen ..

en stel dat het hier ineens vol met Orthodoxe Joden zou lopen, en dat ze bvb. omwille van één of andere reden wel achter het loket zouden willen in hun 'attire', er zou nogal wat kritiek ontstaan op hun keppeltjes, zwarte klederdracht, baarden etc. om nog maar niet van hun besneden *bieps* te spreken lol
Ga eens naar Berchem. U zult er heel wat van die orthodoxe Joden zien lopen. Waarom vormen deze mensen geen probleem? Heel eenvoudig: ze zorgen op geen enkele manier voor maatschappelijk overlast; ze zijn niet oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers; er is geen sprake van enorme werkloosheid en maatschappelijke uitval in die groep.
Oud 9 juni 2014, 08:52   #72
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Le Pen is een walgelijke smeerlap.
Want?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2014, 09:20   #73
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat familiebedrijfje is de eerste politieke partij in Frankrijk geworden. Le Pen choqueert feitelijk niet de doorsnee mensen maar doelbewust een categorie moralisten en media die niet liever vragen.
In welke film? De eerste politieke partij in Frankrijk is nog steeds de PS van Hollande en dit tot 2017. Hollande zit aan de "Elysée" en niet Le Pen.
We hebben het maar over Europese verkiezingen en het verandert helemaal niets aan het beleid op het nationaal vlak. De grote winnaar van de Franse verkiezingen is trouwens het feit dat 58% van de Franse bevolking - meer dan de helft van de bevolking! - NIET ging stemmen. Meer dan de helft van de Fransen heeft dus geen interesse (meer) in politiek, dat is nog niet niets. Het FN is dus "winnaar"......................met 10 �* 11% van de Fransen die gingen stemmen. Noemt u dat nog verkiezingen? Ik alvast niet!

Laatst gewijzigd door Everytime : 9 juni 2014 om 09:27.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2014, 09:22   #74
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Aha. Daar gaan we weer met de veronderstelde misdaad. In jullie gedachtegang is het Vlaams Belang op voorhand schuldig. Geen bewijzen nodig. Men veronderstelt de fout.
Wanneer ik Annemans zie staan naast de dochter van Le Pen om te proberen samen met het FN een Europese fractie te vormen, dan is het plaatje duidelijk.

En dan kun u nog oreren dat de dochter niet per se dezelfde opinie hoeft te hebben als de vader, dan mag dit theoretisch zo wel wezen, maar dochter Le Pen en Vader Le Pen zijn in hetzelfde bedje ziek. De dochter is maar even racistisch als de vader maar ze camoufleert het beter. Ze speelt het handiger dan Jean Marie Le Pen.

Nu, wanneer mensen zoals Annemans en zijn partij met zulke mensen willen gaan samenwerken, dan zegt dat veel over het VB. Hetgeen me trouwens ook niet in het minst verwondert. En Van den Berghe, last but not least, u bent dan een fervent lid van het VB...en diepgelovig katholiek. Waarschijnlijk nog een katholiek dan die nog steeds denkt dat het 'de joden zijn die Christus hebben vermoord en daardoor vervloekt zijn.'

Alhoewel dit laatste natuurlijk volslagen onzin is, toch even meegaan met bovenstaande redenering: wees maar blij dat ze dat gedaan hebben (alhoewel het de Romeinen waren), want als er geen kruisdood was geweest, was er geen zogezegde opstanding geweest en ook geen katholicisme.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 juni 2014 om 09:25.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2014, 09:37   #75
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
In welke film? De eerste politieke partij in Frankrijk is nog steeds de PS van Hollande en dit tot 2017. Hollande zit aan de "Elysée" en niet Le Pen.
We hebben het maar over Europese verkiezingen en het verandert helemaal niets aan het beleid op het nationaal vlak.
Gezien de laatste Europese verkiezingen haalt de FN van Le Pen 24% het rechtse UMP 21% en de PS amper 14%. Ik zal voortaan duidelijker zijn opdat iedereen het begrijpt (of het wil begrijpen) dat het een extrapolatie is moesten er nu terug presidentsverkiezingen zijn. Het zou dan nog weinig waarschijnlijk zijn dat Marine Le Pen presidente wordt.

Het is nog al evident dat Hollande nu teert op verkiezingen die voor nooit meer zo gaan uitvallen.
Oud 9 juni 2014, 09:38   #76
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wanneer ik Annemans zie staan naast de dochter van Le Pen om te proberen samen met het FN een Europese fractie te vormen, dan is het plaatje duidelijk.

En dan kun u nog oreren dat de dochter niet per se dezelfde opinie hoeft te hebben als de vader, dan mag dit theoretisch zo wel wezen, maar dochter Le Pen en Vader Le Pen zijn in hetzelfde bedje ziek. De dochter is maar even racistisch als de vader maar ze camoufleert het beter. Ze speelt het handiger dan Jean Marie Le Pen.

Nu, wanneer mensen zoals Annemans en zijn partij met zulke mensen willen gaan samenwerken, dan zegt dat veel over het VB. Hetgeen me trouwens ook niet in het minst verwondert. En Van den Berghe, last but not least, u bent dan een fervent lid van het VB...en diepgelovig katholiek. Waarschijnlijk nog een katholiek dan die nog steeds denkt dat het 'de joden zijn die Christus hebben vermoord en daardoor vervloekt zijn.'

Alhoewel dit laatste natuurlijk volslagen onzin is, toch even meegaan met bovenstaande redenering: wees maar blij dat ze dat gedaan hebben (alhoewel het de Romeinen waren), want als er geen kruisdood was geweest, was er geen zogezegde opstanding geweest en ook geen katholicisme.
VB en het FN zijn zowiezo hetzelfde. Maar ja, het huidige FN camoufleert hun opinies. Ik herinner me nog een reportage op France 2 over het success van extreem-rechtse partijen in Europa. En dan komt een reportage over "Golden Dawn", die Griekse neo-nazistische partij. En Philippot, van het FN, daarna te beweren dat ze niets met "Golden Dawn" in Griekenland en "Jobbik" in Hungarije te maken hebben...................terwijl dit hetzelfde is.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2014, 10:04   #77
ilfalco
Minister-President

Standaard

woorden van le pen zijn voor de islam fascisten en hun aanhangers dan de onthoofdingen en kogels van moslims die wereldwijd alle andersgelovigen afslachten.... ja de Oude lepen is fout en een provocateur maar het valt in te niet bij de hypocrisie van de islamocollabos die hun ogen sluiten voor de meest moordadige ideologie ooit en er zelfs propagandisten van zijn uit electoraal voordeel.

Vooral erg voor marine le pen dat die oude gek alles verknoeit wat zij opbouwt. Voor 1 keer ben ik voor politieke euthanasie.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2014, 10:11   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
VB en het FN zijn zowiezo hetzelfde. Maar ja, het huidige FN camoufleert hun opinies.
Kortom, ook hier weer hetzelfde: men wordt sowieso schuldig geacht. Bewijzen zijn niet nodig.
Oud 9 juni 2014, 10:19   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Waarschijnlijk nog een katholiek dan die nog steeds denkt dat het 'de joden zijn die Christus hebben vermoord en daardoor vervloekt zijn.'
Lees eens hoofdstuk acht uit het evangelie volgens Johannes. Daarin valt te lezen hoe Jezus zelf de Joden omschrijft die Zijn Messiasshap niet willen erkennen.
Oud 9 juni 2014, 10:23   #80
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat Marine Le Pen in Frankrijk succes heeft ie gemakkelijk te begrijpen. De steden worden nog meer dan hier overspoelt door Noord Afrikanen, zwarten, moslims etc. In satelliet steden rond Parijs en andere grote steden zijn Westerlingen een zeldzaamheid geworden.

Straatcriminaliteit, drugs etc zijn daar dan ook massaal aanwezig. Als de politie al zou durven optreden zijn er onmiddellijk destructieve rellen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be