Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 20 juni 2014, 13:58   #61
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De reactieve krachten worden overschat.
Ondertussen weten we nog altijd niet wat dat ''rechts'', waar jij je theorieën (sorry, 'de waarheid') aan ophangt, nu precies inhoudt.

Citaat:
Dacht je echt dat ik de N-VA een bende fascisten zou noemen? Ik heb het al meerdere keren gezegd dat ik Geert Bourgeois een zeer bekwaam politicus vind en dat ik het op een heel aantal terreinen, niet in het minst inzake erediensten, grotendeels met hem eens ben.

Op dezelfde manier is het niet omdat ik Villepin wel kon smaken dat ik nu plots Sarkozy minder ranzig moet vinden, ook al zitten zij in dezelfde partij
.

Je insinueerde dat duidelijk door Arno eerder in deze draad bij te treden. Later komen we dan te weten dat je eigenlijk zijn uitspraken niet gelezen had, maar gewoon ''de discussie wou verbreden''. Tja... ik kan geen gedachten lezen eh, en ik houd ook niet elke post van jou bij.
mvd is offline  
Oud 20 juni 2014, 14:24   #62
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Waar kunnen we dat lezen?
K&k

Een echte klassieker !
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 20 juni 2014, 15:12   #63
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Ondertussen weten we nog altijd niet wat dat ''rechts'', waar jij je theorieën (sorry, 'de waarheid') aan ophangt, nu precies inhoudt.
Wel, ik heb de zaak al verschillende keer uitgelegd, maar ik kan natuurlijk niet garanderen dat jij het zal begrijpen.

Citaat:
Je insinueerde dat duidelijk door Arno eerder in deze draad bij te treden. Later komen we dan te weten dat je eigenlijk zijn uitspraken niet gelezen had, maar gewoon ''de discussie wou verbreden''. Tja... ik kan geen gedachten lezen eh, en ik houd ook niet elke post van jou bij.
Je doet anders wel heel vlot aan gedachten-lezen: niet lezen wat er staat, maar wat je veronderstelt dat de ander in zijn gedachten heeft. Heb je al eens een test verbaal redeneren afgelegd?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 20 juni 2014, 16:43   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Geen tijd en goesting om heel de draad te lezen, maar toch zo hautain om mijn mening even te laten weten:

de reactie van vb. Den Hengel op zijn facebook, en de blamage van Verhofstadt in de Vlaamse pers, alleen al vond ik kostelijk genoeg om de keuze van fraktie te maken.

Verder is het duidelijk hoe vrij we gelaten worden intern de fraktie. We krijgen de voordelen van deel uit te maken van een fraktie (en die zijn niet min), maar we moeten amper iets terug in de plaats doen.

Gegeven het feit dat al die frakties in het europarlement een warboel zijn met mengelingen van links/rechts, centro/regio, pro of anti euro, ethisch progres/conserv ... maakt het niet veel uit.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 20 juni 2014, 19:23   #65
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Ze hebben daar gewoon de beste garanties gekregen om onafhankelijk te kunnen blijven functioneren.
Er zitten daar inderdaad vreemde vogels in die fractie, maar die vormen een minderheid.
Trouwens, de CD&V heeft de partij van Victor Orban in zijn midden, ook niet bepaald "Mr Proper".
.. de beste garantie om onafhankelijk te kunnen functioneren lijkt mij te erin te bestaan bij geen enkele fractie aan te sluiten .. wat vreemd dat die bollebozen van vlaems-nazionalisten daar niet opgekomen zijn ..
.. afijn ik kan me niet inbeelden dat meneer vanovertvelt verleden jaar ooit gedacht moet hebben dat hij voortaan tafel en bed delen zou met deze marginaaltjes .. meneer vanovertvelt kan het nu vast wel schudden bij zijn peergroep .. een opiniebijdrage van meneer vanovertvelt zie ik niet zo meteen nog opduiken in de DS, DT of DM ..
.. lees ik het goed .. u probeert deze uitschuiver te vergoelijken door naar de esbattementen van de CD&V te verwijzen .. hoe wanhopig kan een mens zijn ?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 20 juni 2014 om 19:26.
4x10E6 is offline  
Oud 20 juni 2014, 20:19   #66
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Ik was teleurgesteld in het programma Terzake gisteren. In plaats van iemand van het NVA uit te nodigen om de keuze voor de conservatieven in het Europees parlement toe te lichten, nodigt men enkel iemand van de Liberalen uit, een strekking voor wie het NVA niet gekozen had in het Europees parlement. De uitgenodigde liberaal was Rutten en die kwam niet veel verder als de teneur in de 'Vlaamse' geschreven pers (voor zover ik die heb kunnen inschatten) met voornamelijk insinuaties van racisme tegen de Conservatieven, nu de derde grootste fractie in het Europees parlement. De journalist had misschien best wat kritischer gereageerd en gevraagd of Rutten de conservatieven van Brits premier Cameron ook racisten vond, aangezien dit de grootste fractie van deze politieke familie is. Maar deze voor de hand liggende reactie kwam bij de journalist van de VRT niet op. De journalist gaf Rutten liever een spreekbuis voor anti NVA reklame zonder het NVA de kans op een weerwoord te geven. Bijzonder onsmakelijke journalistiek.

Het is de norm op de VRT vertelden omstaanders me die dagelijks die zender bekijken en niet raar opkeken bij dit staaltje van propaganda.

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 20 juni 2014, 20:25   #67
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik was teleurgesteld in het programma Terzake gisteren. In plaats van iemand van het NVA uit te nodigen om de keuze voor de conservatieven in het Europees parlement toe te lichten, nodigt men enkel iemand van de Liberalen uit, een strekking voor wie het NVA niet gekozen had in het Europees parlement. De uitgenodigde liberaal was Rutten en die kwam niet veel verder als de teneur in de 'Vlaamse' geschreven pers (voor zover ik die heb kunnen inschatten) met voornamelijk insinuaties van racisme tegen de Conservatieven, nu de derde grootste fractie in het Europees parlement. De journalist had misschien best wat kritischer gereageerd en gevraagd of Rutten de conservatieven van Brits premier Cameron ook racisten vond, aangezien dit de grootste fractie van deze politieke familie is. Maar deze voor de hand liggende reactie kwam bij de journalist van de VRT niet op. De journalist gaf Rutten liever een spreekbuis voor anti NVA reklame zonder het NVA de kans op een weerwoord te geven. Bijzonder onsmakelijke journalistiek.

Het is de norm op de VRT vertelden omstaanders me die dagelijks die zender bekijken en niet raar opkeken bij dit staaltje van propaganda.
Dit is inderdaad onze Vlaamse gesubsidieerde regimepers ten voete uit.
marie daenen is offline  
Oud 20 juni 2014, 21:38   #68
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
De VLD die zo hypocriet is om eerst alles te doen om die 4 n-va zetels binnen te halen haalt nu ( wat ze vroeger met VB deden) alle demoniserings en criminaliseringsmiddelen uit de kast.

Vergelijkingen met het 3de rijk en associatie met racisme , homofobie etc zijn het enige wat de beroepsverraderspartij van de FDF FLANDRE nog in petto heeft.

Wordt het eens geen tijd dat men de verantwoordelijken van deze demonisering voor de rechter sleept wegens laster . Voor 1 of andere groen linkse gek vindt dat men dat '' gevaar" moet stoppen.

Wat Rutten en co doen is niet meer of minder dan aanzetten tot haat en geweld van al diegenen die niet in hun progressieve EUSSR dogma s geloven.
Politieke jurisprudentie is blijkbaar ook niet jou sterkste vak.
speurneus is offline  
Oud 20 juni 2014, 21:44   #69
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Pfff, voor een Belgische rechter kan je niets bereiken. Beter is dat NVA een paramilitaire vleugel opricht.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 20 juni 2014 om 21:44.
Max van Dietschland is offline  
Oud 20 juni 2014, 21:52   #70
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Pfff, voor een Belgische rechter kan je niets bereiken. Beter is dat NVA een paramilitaire vleugel opricht.
Heb jij je trommel nog?
Zit uw korte broek niet te strak na al die jaren?
Another Jack is offline  
Oud 20 juni 2014, 23:43   #71
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Heb jij je trommel nog?
Zit uw korte broek niet te strak na al die jaren?
De uwe knelt zo te zien....
Svennies is offline  
Oud 21 juni 2014, 00:39   #72
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht
Het blijft wel een feit dat N-VA niet in fris gezelschap zit in die Europese fractie. Waarom ze daar vrijwillig voor gekozen hebben is me een raadsel. Dan blijven ze nog beter onafhankelijk.
|Opruimen van dat hypocriet, rot en stinkend OVLD partijtje is een goede zaak en laat in tegenstelling met wat u daarover denkt een frisse wind waaien door de EU. Er moet dringend gekuist worden in de EU. Minder EU is betere EU. Of noemt u een partij die allochtonen a volonte binnenlaten soms fris. Ik noem dat de afval, de parasieten van de wereld binnenlaten. Om nog maar niet te spreken van de religiegekken. Daar is niets fris aan.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 21 juni 2014 om 00:41.
DeProf_eet is offline  
Oud 21 juni 2014, 01:17   #73
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het is een universele wet dat de normvervanging rond een historisch feit evenredig toeneemt naarmate de tijd verstrijkt.
Door te pas en te onpas te verwijzen naar de jaren '30 en/of de Holocaust om een politiek statement te maken of een puntje te scoren, bagatelliseert men die historische feiten en de normvervaging daaromtrent neemt nog feller toe.
En het bagatelliseren van de Holocaust en/of de aanzet tot, staat maar een trapje lager dan verheerlijking of ontkennen.
Ik zou niet durven zeggen dat de holocaust in casu gebagatelliseerd wordt: in de ECR lopen er effectief types rond die de kampen liever vandaag dan morgen terug in werking zouden willen zien.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline  
Oud 21 juni 2014, 01:24   #74
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Neen, wat wordt gezegd, is dat de opkomst van N-VA onder dezelfde omstandigheden gebeurt als de jaren '30: crisis en groeiende intolerantie. Dat betekent nog niet dat N-VA fascistisch is.
Wat niet is, kan nog komen. N-VA heeft het laatste jaar zo'n bocht genomen, dat ik mij aan alles verwacht.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline  
Oud 21 juni 2014, 08:56   #75
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht
Het blijft wel een feit dat N-VA niet in fris gezelschap zit in die Europese fractie. Waarom ze daar vrijwillig voor gekozen hebben is me een raadsel. Dan blijven ze nog beter onafhankelijk.
lees er alles over op:
http://www.n-va.be/nieuws/n-va-vindt...d-eurorealisme

van overtveld is geen onnozelaar...

Wat "onfris gezelschap" betreft....In de andere fracties vinden we :
-leugenaars
-poenscheppers
-bedriegers
-luiaards....
-nuttelozen...
-maffioso
-reservebank-politici

.....

enfin...niks "menselijks" is het EP vreemd...

Laatst gewijzigd door kelt : 21 juni 2014 om 09:10.
kelt is offline  
Oud 21 juni 2014, 09:11   #76
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik zou niet durven zeggen dat de holocaust in casu gebagatelliseerd wordt: in de ECR lopen er effectief types rond die de kampen liever vandaag dan morgen terug in werking zouden willen zien.
Oei, denk u dat EDR het in zijn hoofd heeft gehaald om van heel Vlaanderen, zoals de Israelieten doen met Gaza, een open gevangenis te maken onder hun curratelen geplaatst?

De francofonie heeft inderdaad geen lessen uit de jaren dertig getrokken en gaat nu ongehinderd, onder luid applaus van een veel betere regimepers dan dat er in die tijd bestond, dezelfde toer op.

Maar ja, geef toe, wat kan er nu op tegen de grote francofonie?
marie daenen is offline  
Oud 21 juni 2014, 09:14   #77
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
De uwe knelt zo te zien....
Waar zie jij dat?
Another Jack is offline  
Oud 21 juni 2014, 09:15   #78
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wat niet is, kan nog komen. N-VA heeft het laatste jaar zo'n bocht genomen, dat ik mij aan alles verwacht.
Waarom wacht u om wat wel al is en wat nu al vies stinkt nu onmiddelijk te straffen ipv vermeend mogelijke zonden van anderen, die zij die nu vies stinken in de weg staan, aan te klagen?

Beetje hypokriet niet?
marie daenen is offline  
Oud 21 juni 2014, 09:58   #79
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
|Opruimen van dat hypocriet, rot en stinkend OVLD partijtje is een goede zaak en laat in tegenstelling met wat u daarover denkt een frisse wind waaien door de EU. Er moet dringend gekuist worden in de EU. Minder EU is betere EU. Of noemt u een partij die allochtonen a volonte binnenlaten soms fris. Ik noem dat de afval, de parasieten van de wereld binnenlaten. Om nog maar niet te spreken van de religiegekken. Daar is niets fris aan.
.. wat leuke avatar heeft u me daar .. doet me aan iemand anders denken .. maar waarvoor ik u lastig val .. "allochtonen �* volonté binnenlaten" .. tsja .. ik laat in het midden of het "�* volonté" of niet gebeurt .. maar leg eens uit .. een allochtoon binnenlaten .. wie niet binnen is, is noch alloch, noch autoch .. toch ?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 21 juni 2014, 10:12   #80
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. wat leuke avatar heeft u me daar .. doet me aan iemand anders denken .. maar waarvoor ik u lastig val .. "allochtonen �* volonté binnenlaten" .. tsja .. ik laat in het midden of het "�* volonté" of niet gebeurt .. maar leg eens uit .. een allochtoon binnenlaten .. wie niet binnen is, is noch alloch, noch autoch .. toch ?
Hangt natuurlijk af waar die op dat moment is, toch?
HRobin is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be