![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik volg je, maar wat kunnen vrouwenbewegingen dan wel doen?
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De laatste decennia is er een stroming actief geweest in onze Europese maatschappijen (Nederland, België, GB, e.a. om zo weinig mogelijk moslims op hun teen te trappen, in de hoop dat alles goed komt op termijn. Soms leek het wel op een rode loper die voor hen werd uitgerold. Het extreme ervan is zeer actueel met het kindermisbruik jarenlang in Rothenam (GB) dat niet aangepakt werd omdat plaatselijke politici niet beschuldigd wilden worden van racisme, en de allochtone gemeenschap niet wilde schofferen. Nu pas wordt alles omgespit. Veel te laat. Ik ben het niet eens met die tendens. Het heeft zijn tijd gehad maar die tijd is nu om. Jij zit toch wel een beetje nog steeds op dat spoor: doe iets niet want dan wakker je het vuur alleen maar aan, en vallen er nog meer onschuldige slachtoffers. Ik denk dat protesten als deze legitiem zijn. Meer nog omdat er plots op deze planeet geen know-how blijkt te zijn om 250 Nigeriaanse meisjes te ontzetten. Of gevangen genomen vrouwen en kinderen door IS. En met know-how bedoel ik niet bombardementen en drones, maar alternatieve spitsvondigheden. Een degelijk scenario. Het is duidelijk in deze gevallen dat vrouwen door de hele mensenpopulatie op deze planeet aanzien en geëvalueerd worden als tweederangsburgers. Wij gaan niet terug naar de Middeleeuwen, maar een greintje hoofse ridderlijkheid moet kunnen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
![]() Citaat:
De droevige waarheid is, dat hun mond opendoen hier een averechts effect heeft. En al zeker als het op zo een manier gebeurt. IS en Boko Haram zullen heus niet van schrik terugdeinzen wanneer ze die beelden zien. Integendeel. De enige manier om die gekken van weerwoord te dienen is de uitschakeling. En mijn verontschuldigingen, als dit niet aan de vrouwenbewegingen is weggelegd. Ik denk eerder dat een hoop vuurkracht een effectievere manier is om die gasten onschadelijk te maken. Weerwoord geven omwille van weerwoord is heel democratisch, maar compleet ineffectief.
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 2 september 2014 om 17:22. |
||
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat soort beesten zijn niet vatbaar voor welke vorm van rede ook. Zwijgen en toegeven om ze niet op hun pik te trappen heeft enkel tegenovergestelde resultaten! Ze zien dat ze resultaat boeken en schrik aanjagen met hun gedoe, ze hebben enkel minachting voor ons. Alvast beginnen met keihard alle moslims in onze contreien die blijk geven van "wij worden hier de baas of anders..." moeten er uit! Een moslim met een grote bek: schop hem het land uit en stop met er onderhouds- en ander geld aan te spenderen op kosten van onze belastingbetalers! Hoog tijd dat iedereen beseft dat godsdienstvrijheid en mensenrechten niet toepasselijk moeten zijn op lieden die zich als varkens en moordenaars gedragen! Allah en zijn stront-islam kan de hoogste boom in. |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 2 september 2014 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Komt de boodschap niet aan soms? Allez, politici e.a. : IS verslagen is een beetje mannenwerk. Maar soms moet een vrouw voor een mannenwerkje (kwestie van spierkracht) dagen aan een stuk zeuren om dat gedaan te krijgen. Trouwens, heeft iemand er al aan gedacht om die gasten levend te vangen? Dat zou zeer interessant kunnen worden. De vangtechniek op zich en alles wat jaren nadien gebeurt met ons denken en met hun denken. |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij gaan de zaken de komende jaren escaleren. Meer bootvluchtelingen (er zijn er de laatste weken veel verdronken, maar de toevloed begint te lijken op een constante toestroom. En de pers hecht er niet veel belang aan. Misschien omdat ze weten dat de mensen dat soort berichten kotsbeu zijn. Ik zal altijd humanitair de zaken bekijken, maar het is nu wel echt tijd om de zaken over een andere boeg te gooien. De E.U. moddert wat aan. Potverdorie, als het mijn keuken was onder E.U. toezicht dan stond de schimmel hoog in de tassen in de wasbak. |
|
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals ik voordien al schreef, lijkt men al de gevangen genomen vrouwen en kinderen aan de kant te schuiven. Ze leven nog en leven onder terreur maar men heeft hen opgegeven. Vrouwen kunnen geen beslissingen nemen op militair vlak, maar ze kunnen wel de mannen die het wel kunnen er op wijzen dat er vrouwen en kinderen ontzet moeten worden, en liefst zo snel mogelijk voor die vrouwen met een kind in de buik van een IS-strijder bevrijd worden. De tragedie kan alleen maar groter worden. |
|
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
![]() Citaat:
Waarom komen de vrouwen dan niet op straat? Zowel moslima's als anderen?
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En er zijn zoveel betogingen, die het verkeer ophouden, enz. Maar je hebt gelijk hoor, waar is de vrouwenbeweging in Vlaanderen? Bestaat die nog? Misschien liggen de vrouwen hier wakker van de geschikte kinderopvang of de geschikte school te vinden voor hun kinderen, hun relatie alive and kicking te houden en hun job te verzorgen. Dat lijkt me al een hele opdracht. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |