Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2015, 23:57   #61
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ja oké, schaf dan de vdab af he.
Want als die daar enkel maar moeten zitten om hun nagels te vijlen.
³!!! de Vdab is niets meer dan een log overheidsappaaraat dat in stand wordt gehouden om gepistonneerden aan postjes te helpen getuige hun talloze veelal nutteloze workshops, cursussen en opleidingen .. wat mensen zonder werk nodig hebben zijn jobs geen bezigheidstherapie!! duh!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2015, 00:10   #62
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Duidelijke taal van een bewuste hangmatters.
awel wat belet je om hetzelfde te doen als het toch zo olé olé is! pffff!

van een kleinburgerlijke mentaliteit gesproken de schuld op de zwakkeren in de samenleving steken .. da's natuurlijk makkelijk ... !!

tiens, onlangs nog op de radio: Belgen gaan schijnbaar patrouilleren op de luchthaven van Irak ... awel dat men daar eens in snoeit/bezuinigt zou ik zeggen! wat moeten die pipo's daar gaan patrouileren??? allemaal op kosten van de belastingbetaler, by the way!!!! duh!

Laatst gewijzigd door bembem : 6 maart 2015 om 00:11.
Oud 6 maart 2015, 00:37   #63
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
awel wat belet je om hetzelfde te doen als het toch zo olé olé is! pffff!

van een kleinburgerlijke mentaliteit gesproken de schuld op de zwakkeren in de samenleving steken .. da's natuurlijk makkelijk ... !!

tiens, onlangs nog op de radio: Belgen gaan schijnbaar patrouilleren op de luchthaven van Irak ... awel dat men daar eens in snoeit/bezuinigt zou ik zeggen! wat moeten die pipo's daar gaan patrouileren??? allemaal op kosten van de belastingbetaler, by the way!!!! duh!
Waarvan denk je dat het geld allemaal gaat komen als iedereen denkt zoals jij? Uit de hemel is al uitgesloten. Dat verhaaltje staat al in het OT.
En... hangmatters betalen geen belastingen. Dus dat mag jou probleem niet zijn.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 6 maart 2015 om 00:39.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2015, 00:43   #64
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Waarvan denk je dat het geld allemaal gaat komen als iedereen denkt zoals jij? Uit de hemel is al uitgesloten. Dat verhaaltje staat al in het OT.
En... hangmatters betalen geen belastingen. Dus dat mag jou probleem niet zijn.
maar mens toch ik zit helemaal niet vrijwillig in deze situatie hoor, ik onderga! denk je nu echt dat het aangenaam is onder de armoedegrens te leven??! dan heb je het dik mis! pffff!

en het huidig gebrek aan geld werd hoofdzakelijk gegenereerd door de bankencrisis, niet door de werklozen btw.
Oud 6 maart 2015, 04:55   #65
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
³!!! de Vdab is niets meer dan een log overheidsappaaraat dat in stand wordt gehouden om gepistonneerden aan postjes te helpen getuige hun talloze veelal nutteloze workshops, cursussen en opleidingen .. wat mensen zonder werk nodig hebben zijn jobs geen bezigheidstherapie!! duh!
Wat de Vdab betreft heb je gelijk. Maar in jouw specifieke geval is dat niet de grootste drempel naar werk. Heb je jezelf al ooit eens afgevraagd of je niet gewoon neerkijkt op arbeid, oftewel fysiek werk? Had je anders niet al lang terug werk gevonden? Stel je jezelf soms die vraag bem?

Enkele maanden op je tanden bijten om daarna aan iets beter te geraken kan toch niet zo moeilijk zijn? En even tussen haakjes, muizeke Lance heeft dan blijkbaar toch meer karakter dan Tarantula Bembem. Ik heb dan misschien wel een klein, miniscuul pietje, maar blijkbaar toch twee teelballen vol karakter. By the way, ik heb genoeg voor ons beiden. Waar zit het bij jou, dat karakter?

Vooraleer je weer begint te ontkennen, hier zijn jouw eigen woorden:
Citaat:
kleine mannetjes die enkel als ongeschoolde arbeider aan de kost kunnen komen
Als je kwaad bent verbloem je het niet langer en laat je je ware aard zien. Deze zin spreekt boekdelen: je kijkt neer op mensen die aan de kost komen als ongeschoolde arbeider. Ik ben er nochtans zelf erg fier op. En ja, de wisselende uurroosters en het nachtwerk zijn soms moeilijk, maar hey, een chirurg wordt ook regelmatig uit zijn bed gebeld voor een spoedoperatie en die heeft dan zoveel jaren moeten studeren. Iedereen moet moeite doen, geschoold of niet.
Daarom moet ik iemand als Reservespeler, ook al is hij soms vervelend repetitief, gelijk geven: je bent gewoon te lui. Je kijkt neer op arbeiders. Het is jouw grootste nachtmerrie om ooit in je leven 1 dag te arbeiden.

Je zegt steeds dat je van niemand medelijden wilt, zeker van mij niet, maar het enige waar jij dagelijks op teert is het medelijden van de samenleving om jou te onderhouden. Het is waar, voor sommige mensen die geen andere keuze hebben zou het geen stimulans zijn om hen het onderhoudsgeld af te nemen. Maar in jouw geval wel, want je hebt capaciteiten genoeg om je leven een andere wending te geven, het enige wat jou ontbreekt is de wil om je fysiek in te spannen. En als de gemeenschap tegen jou zou zeggen: "Volgende maand krijg je geen euro meer van ons!" dan zou je snel aan het werk gaan als ongeschoolde arbeidster. En als je dan aan dat punt bent gekomen en eindelijk nederig hebt aanvaard wie je bent, een loser zoals ik, kunnen we samen hand in hand een Cara Pils uitdrinken terwijl we bij zonsondergang het oud brood opeten dat normaal bestemd was voor de eendjes in het park.

-------------------
Als je geen zin hebt om heel mijn preek te lezen, skip dan al het bovenstaande. Geen probleem, ik kan dat verstaan, ik krijg er zelf koppijn van als ik het herlees, amai ik kan inderdaad een stukske zagen! Samenvattend: de keywords zijn: Fysieke inspanning, nederigheid en karakter.

Laatst gewijzigd door Lance : 6 maart 2015 om 05:02.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2015, 05:56   #66
Peche
Banneling

Standaard

LOL Lance.
Grappig begonnen, maar met een knal geëindigd.
Een pluspunt in Peche's logbook of respect.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2015, 06:24   #67
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja oké, schaf dan de vdab af he.
Want als die daar enkel maar moeten zitten om hun nagels te vijlen.
De VDAB is er om te ondersteunen, niet om jouw werk te doen.
Oud 6 maart 2015, 07:17   #68
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Wat de Vdab betreft heb je gelijk. Maar in jouw specifieke geval is dat niet de grootste drempel naar werk. Heb je jezelf al ooit eens afgevraagd of je niet gewoon neerkijkt op arbeid, oftewel fysiek werk? Had je anders niet al lang terug werk gevonden? Stel je jezelf soms die vraag bem?

Enkele maanden op je tanden bijten om daarna aan iets beter te geraken kan toch niet zo moeilijk zijn? En even tussen haakjes, muizeke Lance heeft dan blijkbaar toch meer karakter dan Tarantula Bembem. Ik heb dan misschien wel een klein, miniscuul pietje, maar blijkbaar toch twee teelballen vol karakter. By the way, ik heb genoeg voor ons beiden. Waar zit het bij jou, dat karakter?

Als je kwaad bent verbloem je het niet langer en laat je je ware aard zien. Deze zin spreekt boekdelen: je kijkt neer op mensen die aan de kost komen als ongeschoolde arbeider. Ik ben er nochtans zelf erg fier op. En ja, de wisselende uurroosters en het nachtwerk zijn soms moeilijk, maar hey, een chirurg wordt ook regelmatig uit zijn bed gebeld voor een spoedoperatie en die heeft dan zoveel jaren moeten studeren. Iedereen moet moeite doen, geschoold of niet.
Daarom moet ik iemand als Reservespeler, ook al is hij soms vervelend repetitief, gelijk geven: je bent gewoon te lui. Je kijkt neer op arbeiders. Het is jouw grootste nachtmerrie om ooit in je leven 1 dag te arbeiden.

Je zegt steeds dat je van niemand medelijden wilt, zeker van mij niet, maar het enige waar jij dagelijks op teert is het medelijden van de samenleving om jou te onderhouden. Het is waar, voor sommige mensen die geen andere keuze hebben zou het geen stimulans zijn om hen het onderhoudsgeld af te nemen. Maar in jouw geval wel, want je hebt capaciteiten genoeg om je leven een andere wending te geven, het enige wat jou ontbreekt is de wil om je fysiek in te spannen. En als de gemeenschap tegen jou zou zeggen: "Volgende maand krijg je geen euro meer van ons!" dan zou je snel aan het werk gaan als ongeschoolde arbeidster. En als je dan aan dat punt bent gekomen en eindelijk nederig hebt aanvaard wie je bent, een loser zoals ik, kunnen we samen hand in hand een Cara Pils uitdrinken terwijl we bij zonsondergang het oud brood opeten dat normaal bestemd was voor de eendjes in het park.

-------------------
Als je geen zin hebt om heel mijn preek te lezen, skip dan al het bovenstaande. Geen probleem, ik kan dat verstaan, ik krijg er zelf koppijn van als ik het herlees, amai ik kan inderdaad een stukske zagen! Samenvattend: de keywords zijn: Fysieke inspanning, nederigheid en karakter.
Sterke posting. Bem mag er eens over nadenken.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2015, 07:48   #69
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Sterke posting. Bem mag er eens over nadenken.
af en toe zie je hier wat postings met niveau, dat is een feit. Deze is er zo 1.
Oud 6 maart 2015, 08:20   #70
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verleg dan de vdab naar de interim.
Blijkbaar kunnen ze daar hun licht gaan opsteken.

Raar genoeg kan een klein bureau veel meer dan de gigantische vdab dus.
Hoe zou dat komen?
DE VDAB mag niet zelf actief opzoek gaan naar werk voor een werkloze, die mag de werkloze enkel aansporen om zelf achter werk te zoeken, dit terwijl een interimkantoor juist zijn geld verdient door mensen aan het werk te zetten in andere bedrijven.
De taken van de VDAB en een interimkantoor zijn dus totaal verschillend.

Vele onder jullie weten het misschien niet, omdat jullie te jong zijn om het te hebben meegemaakt, maar toen ik begon te werken bestond de VDAB niet eens. Toen werden de taken die de VDAB nu uitvoert, uitgevoerd door de RVA. Vandaag werkt de VDAB trouwens nog steeds onder toezicht van de RVA, want het is niet meer dan een dochteronderneming van de RVA.
De volledige namen van de beide instellingen verraden dit trouwens nog steeds.
Vlaamse Dienst ArbeidsBemiddeling en Rijksdienst Voor Arbeidsvoorziening.
De VDAB had in zijn begin jaren trouwens een interimkantoor, maar heeft die van de rechtbank moeten loskoppelen en afstoten, wegens concurrentievervalsing tegenover andere interimkantoren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2015, 09:09   #71
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
LOL Lance.
Grappig begonnen, maar met een knal geëindigd.
Een pluspunt in Peche's logbook of respect.
Inderdaad. Een créme van een post.
Oud 6 maart 2015, 10:24   #72
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want miss Demir: er zijn nu eenmaal limieten, men kan nog zo hard willen, men kan geen jobs TOVEREN!

duh!
Wedden we dat als ze je zonder geld zetten , je buiten moet slapen en je slechts één maaltijd per dag aan een gaarkeuken mag gaan afhalen , dat je werk vindt.
Een beetje druk kan geen kwaad, het maakt je scherper.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2015, 10:28   #73
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
DE VDAB mag niet zelf actief opzoek gaan naar werk voor een werkloze, die mag de werkloze enkel aansporen om zelf achter werk te zoeken, dit terwijl een interimkantoor juist zijn geld verdient door mensen aan het werk te zetten in andere bedrijven.
De taken van de VDAB en een interimkantoor zijn dus totaal verschillend.

Vele onder jullie weten het misschien niet, omdat jullie te jong zijn om het te hebben meegemaakt, maar toen ik begon te werken bestond de VDAB niet eens. Toen werden de taken die de VDAB nu uitvoert, uitgevoerd door de RVA. Vandaag werkt de VDAB trouwens nog steeds onder toezicht van de RVA, want het is niet meer dan een dochteronderneming van de RVA.
De volledige namen van de beide instellingen verraden dit trouwens nog steeds.
Vlaamse Dienst ArbeidsBemiddeling en Rijksdienst Voor Arbeidsvoorziening.
De VDAB had in zijn begin jaren trouwens een interimkantoor, maar heeft die van de rechtbank moeten loskoppelen en afstoten, wegens concurrentievervalsing tegenover andere interimkantoren.
Destijds ging de rva actief mee op zoek met de werkloze en gaven ze de luie werkgevers een flinke uitbrander als die niet reageerde op zijn vacatures.
In die tijd stonden alle werk aanbiedingen ook nog gewoon in de kranten.
Nu is het allemaal via vdab.
Het is een weg die ze zelf geopend hebben maar waar de bezoekers in verdwalen.
Hoe verklaar je anders de zovele blijvende werklozen die steeds maar bot vangen?

Men moet hier niet de omgekeerde bewijsvoering toepassen.
Oud 6 maart 2015, 11:15   #74
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Destijds ging de rva actief mee op zoek met de werkloze en gaven ze de luie werkgevers een flinke uitbrander als die niet reageerde op zijn vacatures.
Hoe verklaar je anders de zovele blijvende werklozen die steeds maar bot vangen?

De werkaanbiedingen staan nog steeds in de kranten hoor.
Vooral in de regionale weekblaadjes.
Je moet dus echt niet via de VDAB om werk te vinden.

Op je vraag hoe men het moet verklaren dat er zoveel werklozen geen werk vinden, is het antwoord ingewikkelder.
Binnen sommige beroepen vinden de werkgevers bijna geen geschikte kandidaten, terwijl er in andere beroepen aan overaanbod is in werknemers.
Een bedrijf dat een administratieve bediende wil aanwerven, krijgt meer dan 1000 sollicitanten, terwijl een bedrijf dat een lasser nodig heeft gelukkig mag zijn als er 2 kandidaten zich aanmelden.
En daar zit er reeds een groot probleem, vele zijn fout geschoold voor de jobs die er zijn.
Andere zijn dan weer te laag geschoold voor de jobs.
Maar vaak zijn de opleidingen in onze scholen ook achterhaald en moeten de bedrijven de mensen met de juist basiskennis eerst nog verder opleiden voor zij inzetbaar zijn.
Oud 6 maart 2015, 11:28   #75
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De werkaanbiedingen staan nog steeds in de kranten hoor.
Vooral in de regionale weekblaadjes.
Je moet dus echt niet via de VDAB om werk te vinden.

Op je vraag hoe men het moet verklaren dat er zoveel werklozen geen werk vinden, is het antwoord ingewikkelder.
Binnen sommige beroepen vinden de werkgevers bijna geen geschikte kandidaten, terwijl er in andere beroepen aan overaanbod is in werknemers.
Een bedrijf dat een administratieve bediende wil aanwerven, krijgt meer dan 1000 sollicitanten, terwijl een bedrijf dat een lasser nodig heeft gelukkig mag zijn als er 2 kandidaten zich aanmelden.
En daar zit er reeds een groot probleem, vele zijn fout geschoold voor de jobs die er zijn.
Andere zijn dan weer te laag geschoold voor de jobs.
Maar vaak zijn de opleidingen in onze scholen ook achterhaald en moeten de bedrijven de mensen met de juist basiskennis eerst nog verder opleiden voor zij inzetbaar zijn.
In de periode van januari 2014 tot en met maart 2014 kondigden 40 technische bedrijfseenheden een voornemen tot collectief ontslag aan; dit
had betrekking op 2449 werknemers. http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=be

Die 2449 mensen zouden dus volgens u in de streekkrantjes een nieuwe loopbaan moeten vinden? En dat zijn nog maar de ontslagen van drie maanden. Voor het hele jaar komen we dus op een 10.000 mensen, tel daar de schoolverlaters bij en mensen die hun job verliezen om andere redenen.
Oud 6 maart 2015, 11:32   #76
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
In de periode van januari 2014 tot en met maart 2014 kondigden 40 technische bedrijfseenheden een voornemen tot collectief ontslag aan; dit
had betrekking op 2449 werknemers. http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=be

Die 2449 mensen zouden dus volgens u in de streekkrantjes een nieuwe loopbaan moeten vinden? En dat zijn nog maar de ontslagen van drie maanden. Voor het hele jaar komen we dus op een 10.000 mensen, tel daar de schoolverlaters bij en mensen die hun job verliezen om andere redenen.
Er verdwijnen niet alleen jobs hé Marie , er komen er ook bij en voor de schoolverlaters die er aankomen zijn er ook mensen die op pensioen gaan.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2015, 11:32   #77
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Weet dat ik zelf geregeld mensen heb te werk gezet dus ik heb enige ervaring.
Destijds stonden zowat alle vacatures in de streekkrant.
De opkomst was werkelijk overweldigend.
200 man voor 1 vacature op 1 dag ontvangen was normaal.
Dan heeft iemand het luminieuze idee gehad om op brievenbussen een sticker te laten zetten dat men geen reclame drukwerk meer mocht posten.
Viola...nog slechts 1 op 100 ontving zijn werk aanbiedingen.
De opkomst was gedaan.
Daarna heeft men het gedigitaliseerd.
Viola het was vanaf dan gans gedaan.

Nu is het zo dat wie een bepaald beroep wil doen zelf moet gaan speuren op internet naar websites die ze aanbieden.
Quasi onmogelijk.
Komt er nog bij dat als je vind, hun standaard sollicitatie email invult ...ze die niet lezen of beantwoorden.
Waarom? Dikwijls omdat de verantwoordelijke net in verlof of ziekte is en een ander vind dat dit niet zijn werk was.
Daarnaast; heb je dan de vele zogenaamde ibo jobs en andere gesubsidieerde met grote kortingen op loonlasten en het cirkeltje begint rond te komen.
Gevolg, werkgevers zoeken alleen nog maar tussen gesubsidieerde en laten de rest enkel nog de gaten opvullen.
De vdab annex Eva subsidieerd en schort langs de andere kant degenen die er uit vallen.

Met andere woorden het is als op de bouw.
Iedereen wil het beste maar kiezen het goedkoopste. In die gevallen polen en Bulgaren en noem maar op zolang het niet veel kost.
Competenties?
Voor eigen duur volk liggen ze hoog, voor vreemdelingen zijn er geen criteria.
Met nog eens andere woorden....we zijn serieus hypocriet.
Oud 6 maart 2015, 12:33   #78
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht

-------------------
hallo? ik kende je beroep al van voor onze blind date hé, je hoeft nu geen veralgemeningen te maken en beweren dat ik op arbeiders neerkijk want laten we duidelijk wezen: dat is niet de hoofdreden waarom ik niet verder met je heb afgesproken, dus gelieve mij niet zwart te zitten maken op basis van een uit zijn context getrokken iets ... niet mijn schuld dat je wat aan de kleine kant bent en ik liever grotere mannen heb

en euh ik heb zelf heus wel al de handen uit de mouwen gestoken qua jobs .. besides waarom spel je mij de les? je beweert zelf in een andere thread dat ik 'lichtjes schizofreen' ben .. awel, dan behoor ik op Fod hé

niet mooi dat je een bijna-gehandicapte zo de les tracht te spellen
Oud 6 maart 2015, 12:49   #79
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht

Ik begrijp wat je bedoeld, maar het zit wel ietsjes anders in elkaar.
Kijken we even naar Ford Genk, daar word de technische afdeling automontage gesloten.
Maar de mensen die daar werken hebben geen technische kennis over hoe je een motor van een wagen moet onderhouden en herstellen.
Ook hebben die mensen niet de kennis over hoe je een blust uit een wagen moet wegwerken en de wagen moet herspuiten.
Die mensen hun kennis gaat niet verder dan de reeds klaar gelegde stukken aan te pakken en ze op de aangegeven plaats met de klaar ligde bouten en moeren op de aangegeven plaatsen te bevestigen.
Om het grof te zeggen, leg bij die mensen 1 onderdeel op een andere manier weg en ze krijgen die wagen niet meer gemonteerd.
Oud 6 maart 2015, 12:57   #80
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

ja en niet te vergeten dat ze ondanks dit toch voldoende bewijzen van inspanningen naar het zoeken van werk dienen voor te leggen aan de Rva anders geen uitkering .. dus degenen die hier beweren dat werklozen geen klop uitvoeren zitten er wel goed naast ...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be