![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat moet die nu doen ? Hij kent niks anders, heeft nooit iets anders gedaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Een dikke pree voor de ex-dikzak. 6000 euros ! Hij zal daar dikke stronten mee scheiten, die profiteur !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze zo verder gaan met 't vel van de werkmens over z'n oren te stropen en hen te laten werken tot ze er dood bij neervallen (veel mannen halen de 60 niet eens), ondertussen hun eigen zakken vlijtig vullend, zal er straks opnieuw massaal op de rooien gestemd worden.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ge ziet kan ik ook onnozele praat verkopen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want had de NVA nu net geen kritiek op de nationale loterij, dat deze te veel reclame maakte en jij veegt hier je Vlaams nationalistische voeten aan ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Een 62-jarige man uit Opglabbeek is veroordeeld tot een jaar cel en 33.000 euro boete voor gesjoemel met werknemers van zijn metaalbedrijf. De onwaarschijnlijke uitleg daarvoor luidde "dat ze zo graag werkten dat ze het gratis deden".
Voor 35 werknemers werden veel te weinig sociale bijdragen betaald tussen 2008 en 2011. Het ging voornamelijk om gepensioneerde mannen die via een speciaal statuut deeltijds te werk konden gesteld worden. In plaats daarvan gingen de werkers veel meer uren aan de slag, wat niet werd aangegeven. Zo kon de zaakvoerder ruim 140.000 euro besparen. Enkele werknemers gaven de onwaarschijnlijke verklaring "dat ze gratis meer uren gewerkt hadden omdat ze zo graag werkten". Dat werd door de rechtbank van tafel geveegd. "De mannen hebben alle belang om de waarheid te verzwijgen, aangezien ze anders geld gaan moeten terugbetalen", klonk het. Enkele werknemers gingen wel te biecht en verklaarden dat ze een contract hadden van enkele uren per week, maar voltijds aan de slag waren en de meeste uren onofficieel uitbetaald kregen. De rechter kent de zestiger uit Opglabbeek uitstel toe voor de helft van zijn celstraf en de helft van de boete. Voor een 48-jarige vrouw uit Genk werd zes maanden cel en 16.500 euro boete uitgesproken, beiden voor de helft met uitstel. Zij stond ingeschreven als officiële zaakvoerder van het bedrijf, maar in werkelijkheid stond de zestiger aan het roer. (ERS) http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-g...eden-a2350205/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn lidkaart van de nva, is voor mij ook een win for life. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om terug te komen op het onderwerp van de draad, namelijk werken tot 67, mag ik jullie meedelen dat ik een mail gestuurd heb naar het hoofdkwartier van de nva.
Want het is me ter ore gekomen dat er een bezorgdheid is waar we toch echt mee gaan moeten rekening houden ! Het is voor de vakbonden toch echt heel moeilijk om aan hun leden te vragen om het tot hun 67° vol te houden om stakingspiketten te bemannen. Daar moeten we echt iets op vinden. .
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat was voor een werklozenleger moest onder houden worden en voor we recht hadden op loopbaan onderbreking, kredieturen, zwangerschapsverlof, familiaalverlof enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeker als je weet dat Belgie 650000 werklozen telt, die GEEN vooruitzichten hebben op een job. Want in 2019 zullen die 650000 werklozen in koor roepen: show me the jobs, Bartje ! ! ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De NVA was het niet want die bestonden nog niet. Mogen we naar rood verwijzen als we over het blok hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Er is werk genoeg voor IEDEREEN, alleen ze moeten WILLEN werken" Is dit waarheid of leugen, graag een DUIDELIJK antwoord als het enigszins mogelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of zouden er toch taken en opdrachtjes vindbaar zijn in de vakbondswereld, die ietwat oudere mensen nuttig kunnen vervullen ?
.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar niet door het Weverke. Kunt gij aub een link geven of zoiets, zodat we weten of een van jouw vrienden jou niet iets voorgelogen heeft ? .
|
![]() |
![]() |