Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2015, 00:22   #61
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Illusie?? Ik ben aandeelhouder. Ik heb een bedrijf (holding) die zich daarmee bezig houdt.
Dat is nu wat ik parasiteren noem.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 00:24   #62
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gokken is ook een ziekte.
Veel roken ook.

Maar jij komt hier toeteren dat ik daar over zou oordelen.
Ik oordeel niet.
Ik zeg enkel mijn gedacht, en dat is dat ze tegen mij niet moeten komen zagen als ze geconfronteerd wordt met de gevolgen.
Ik zeg niet dat ze moeten creperen. Jij zou graag horen dat ik dat zou zeggen.

Ik zeg nergens dat het alleen armen zijn die zoiets zou kunnen overkomen.
Maar dat wordt graag in mijn schoenen geschoven.
Wel, als twee broers evenveel erven, maar de ene is een verbrasser en de andere alleen maar levensgenieter, dan zal er een verschil optreden.

Ga dus maar voor een ander hol dan dat van de nva keffen, want je vergist je.

.
NVA...Is dat niet die partij van leugenaars en uitbuiters ?
Oud 6 juni 2015, 00:27   #63
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
U heeft dit verhaal ter plaatse verzonnen net als uw universitaire licentie!
Vandaag is er geen enkele werkgever in staat om een bouwwerk "op zijn gemakjes" te laten doen want dan gaat hij financieel kapot. Btw, een fietspad wordt niet manueel aangelegd en al zeker niet door 3 oude mensen met een tegeltje in de hand en een flesje bier in de andere hand.
Inderdaad. Dit indianenverhaal is 100 % uit de duim gezogen.
Oud 6 juni 2015, 00:32   #64
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan terug met de rode hond opgescheept zitten zeker ?
Ik hoop van niet.

.
Denkt gij nu écht dat die schoften van de NVA ook maar iets goeds zullen doen voor dit land ?
Oud 6 juni 2015, 00:37   #65
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste, werkloze 50+, ondanks die tientallen teleurstellende sollicitaties, ondanks die tientallen mails en die tientallen "eerste" gesprekken bij die personeelsdienst of RVA, Uw oplossing is; NVA heeft voor U een job! Echt. Zij vinden dat er werkgevers zijn die zonder één probleem mensen van 60, 62, 63 en binnenkort van 65, 66, 67 jaar in dienst zullen nemen. Ga naar de regoniale afdeling van de NVA in Uw streek en solliciteer. Volgens mij gaan deze mensen U met "open armen" ontvangen. Zij zijn de "architecten" van het langer aan de slag blijven. Zij hebben ongetwijfeld adressen waar U aan de slag kan blijven. Indien het U niet zou lukken schrijf dan naar de Burgemeester van Antwerpen, die gaat U zeker aan een job kunnen helpen. Groetjes en veel succes.
Aan een vriend van mij, die amper 45 is, werd onlangs gezegd dat hij " oud " begon te worden voor het soort werk waar hij achter solliciteerde : barman.
Wat moet die nu doen ? Hij kent niks anders, heeft nooit iets anders gedaan...
Oud 6 juni 2015, 00:39   #66
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Dewever heeft zelfs al een uitzondering gemaakt voor zichzelf want hij kan op 55 jaar met pensioen aan MINIMUM 6.000 Euro/maand.
Bron : radio 1 ; 5/6/2015
Een dikke pree voor de ex-dikzak. 6000 euros ! Hij zal daar dikke stronten mee scheiten, die profiteur !
Oud 6 juni 2015, 00:43   #67
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken het verschil tussen gemeentearbeiders en private arbeiders !
En het feit dat ik dat verhaaltje hier vertelde, is omdat ik er door getroffen was. Ik had niet gedacht dat zoiets nog bestond.
De aannemer zelf was geen kleintje; hij had en heeft meerdere werven, maar wellicht vangt hij hier en daar een aanbesteding waarmee hij zijn drie "oudjes" kan bezig houden.

Ook opgelet: ze stonden niet heel de tijd te zuipen, zeker niet. Versta me niet verkeerd.

.
ALS uw verhaal waar is, dan is dit werkelijk de uitzondering die de regel bevestigd. Ongeschikt om als voorbeeld te dienen van gelijk wat dus.
Oud 6 juni 2015, 01:03   #68
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Een dikke pree voor de ex-dikzak. 6000 euros ! Hij zal daar dikke stronten mee scheiten, die profiteur !
Dat heet besparen blijkbaar.

Als ze zo verder gaan met 't vel van de werkmens over z'n oren te stropen en hen te laten werken tot ze er dood bij neervallen (veel mannen halen de 60 niet eens), ondertussen hun eigen zakken vlijtig vullend, zal er straks opnieuw massaal op de rooien gestemd worden.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 06:33   #69
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NVA...Is dat niet die partij van leugenaars en uitbuiters ?
Ja, en het PS aanhangsel, spa genoemd, is de partij van de maagden en de heilige trezekes.

Zoals ge ziet kan ik ook onnozele praat verkopen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 06:36   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan een vriend van mij, die amper 45 is, werd onlangs gezegd dat hij " oud " begon te worden voor het soort werk waar hij achter solliciteerde : barman.
Wat moet die nu doen ? Hij kent niks anders, heeft nooit iets anders gedaan...
Eén mogelijkheid is dat we hem een win for life cadeau doen, zodat hij kan gaan rentenieren.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 6 juni 2015, 07:52   #71
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Eén mogelijkheid is dat we hem een win for life cadeau doen, zodat hij kan gaan rentenieren.

.
Schoofzakske, met deze reactie ga jij wel TEGEN de principes van je "eigen" partij in !
Want had de NVA nu net geen kritiek op de nationale loterij, dat deze te veel reclame maakte en jij veegt hier je Vlaams nationalistische voeten aan !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 08:18   #72
demonen
Banneling

Standaard

Een 62-jarige man uit Opglabbeek is veroordeeld tot een jaar cel en 33.000 euro boete voor gesjoemel met werknemers van zijn metaalbedrijf. De onwaarschijnlijke uitleg daarvoor luidde "dat ze zo graag werkten dat ze het gratis deden".
Voor 35 werknemers werden veel te weinig sociale bijdragen betaald tussen 2008 en 2011. Het ging voornamelijk om gepensioneerde mannen die via een speciaal statuut deeltijds te werk konden gesteld worden. In plaats daarvan gingen de werkers veel meer uren aan de slag, wat niet werd aangegeven. Zo kon de zaakvoerder ruim 140.000 euro besparen. Enkele werknemers gaven de onwaarschijnlijke verklaring "dat ze gratis meer uren gewerkt hadden omdat ze zo graag werkten". Dat werd door de rechtbank van tafel geveegd. "De mannen hebben alle belang om de waarheid te verzwijgen, aangezien ze anders geld gaan moeten terugbetalen", klonk het. Enkele werknemers gingen wel te biecht en verklaarden dat ze een contract hadden van enkele uren per week, maar voltijds aan de slag waren en de meeste uren onofficieel uitbetaald kregen. De rechter kent de zestiger uit Opglabbeek uitstel toe voor de helft van zijn celstraf en de helft van de boete. Voor een 48-jarige vrouw uit Genk werd zes maanden cel en 16.500 euro boete uitgesproken, beiden voor de helft met uitstel. Zij stond ingeschreven als officiële zaakvoerder van het bedrijf, maar in werkelijkheid stond de zestiger aan het roer. (ERS)
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-g...eden-a2350205/
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 08:18   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Schoofzakske, met deze reactie ga jij wel TEGEN de principes van je "eigen" partij in !
Want had de NVA nu net geen kritiek op de nationale loterij, dat deze te veel reclame maakte en jij veegt hier je Vlaams nationalistische voeten aan !
Win for life is geen exclusiviteit voor de nationale (k)loterij.
Mijn lidkaart van de nva, is voor mij ook een win for life.

.

Oud 6 juni 2015, 08:22   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om terug te komen op het onderwerp van de draad, namelijk werken tot 67, mag ik jullie meedelen dat ik een mail gestuurd heb naar het hoofdkwartier van de nva.

Want het is me ter ore gekomen dat er een bezorgdheid is waar we toch echt mee gaan moeten rekening houden !

Het is voor de vakbonden toch echt heel moeilijk om aan hun leden te vragen om het tot hun 67° vol te houden om stakingspiketten te bemannen.
Daar moeten we echt iets op vinden.

.

Oud 6 juni 2015, 08:38   #75
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga een aantal malen, in een paar draden, op moment dat over de pensioenen gezeverd wordt, mijn volgend zeverpuntje neerplakken:

toen Schoofken zijn eerste vakantiejobke deed, was het vooruitzicht voor vele van zijn kameraadjes:
beginnen werken op 14 jaar, en met pensioen op 65.
Dat was toen de berekening van de betaalbaarheid en de grens van de solidariteit.

.
Precies.
En dat was voor een werklozenleger moest onder houden worden en voor we recht hadden op loopbaan onderbreking, kredieturen, zwangerschapsverlof, familiaalverlof enz.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 08:45   #76
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Om terug te komen op het onderwerp van de draad, namelijk werken tot 67, mag ik jullie meedelen dat ik een mail gestuurd heb naar het hoofdkwartier van de nva.

Want het is me ter ore gekomen dat er een bezorgdheid is waar we toch echt mee gaan moeten rekening houden !

Het is voor de vakbonden toch echt heel moeilijk om aan hun leden te vragen om het tot hun 67° vol te houden om stakingspiketten te bemannen.
Daar moeten we echt iets op vinden.

.
"Het is voor de vakbonden toch echt heel moeilijk om aan hun leden te vragen om het tot hun 67° vol te houden"

Zeker als je weet dat Belgie 650000 werklozen telt, die GEEN vooruitzichten hebben op een job.
Want in 2019 zullen die 650000 werklozen in koor roepen:
show me the jobs, Bartje ! ! !
Oud 6 juni 2015, 08:50   #77
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De feiten kan jij niet naast je neerleggen schoofzak, want de NVA heeft het blok bijna volledig leeggezogen, vandaar mijn verwijzing naar bruin.
En wie heeft het blok dan leeggezogen?
De NVA was het niet want die bestonden nog niet.
Mogen we naar rood verwijzen als we over het blok hebben?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 08:54   #78
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de waan van de dag Bekijk bericht
Met een links beleid zouden 1.650.000 in koor roepen:
Show me the jobs, populisten ! 1 1
HOE noemt je dan het taaltje dat Bart Dewever spreekt als hij zegt:
"Er is werk genoeg voor IEDEREEN, alleen ze moeten WILLEN werken"

Is dit waarheid of leugen, graag een DUIDELIJK antwoord als het enigszins mogelijk is.
Oud 6 juni 2015, 08:56   #79
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Of zouden er toch taken en opdrachtjes vindbaar zijn in de vakbondswereld, die ietwat oudere mensen nuttig kunnen vervullen ?

.

Oud 6 juni 2015, 08:59   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
HOE noemt je dan het taaltje dat Bart Dewever spreekt als hij zegt:
"Er is werk genoeg voor IEDEREEN, alleen ze moeten WILLEN werken"

Is dit waarheid of leugen, graag een DUIDELIJK antwoord als het enigszins mogelijk is.
Ik heb die woorden al wel horen uitspreken,
maar niet door het Weverke.

Kunt gij aub een link geven of zoiets, zodat we weten of een van jouw vrienden jou niet iets voorgelogen heeft ?

.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be