Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2015, 09:50   #61
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
En daarom zijn neusdruppels geen geneesmiddel.
Dus het is enkel een geneesmiddel als het een ziekte geneest volgens jou?

Niet volgens de geneeskunde anders:

Citaat:
Indeling naar therapeutisch doel
Causale therapie: bestrijden van de oorzaak van een ziekte.
Symptomatische therapie: bestrijden van de gevolgen van een ziekte. Palliatieve therapie: verlichten van pijn (genezen is geen doel, vaak bij terminale patiënten)

Preventieve therapie: voorkomen van een ziekte.
Diagnostische toediening: het toedienen van een stof met als doel uit te vinden aan welke aandoening de patiënt lijdt of welke de oorzaak van de aandoening is.

De grens tussen deze indelingen is om allerlei redenen niet zo heel scherp:
Zo is wat vandaag de oorzaak van een bepaalde ziekte lijkt, misschien morgen slechts een gevolg en ligt de oorzaak dieper. Zo dacht men vroeger dat een combinatie van stress en maagzuur de oorzaak van maagzweren was. Het maagzuur neutraliseren of de productie ervan onderdrukken was dan een causale therapie. Nu weet men dat de hoofdoorzaak van maagzweren een bacterie is (Helicobacter pylori) en is een antibacteriële therapie de meest causale therapie geworden.
Het gevolg van een ziekte is tegelijkertijd vaak de oorzaak van een volgende ziekte. Is het bestrijden van het gevolg dan een symptomatische of een preventieve therapie?
Oud 17 juni 2015, 09:52   #62
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daarom zijn neusdruppels geen geneesmiddel.
nogthans staan de meeste neusdruppels geregistreerd als geneesmiddel
Oud 17 juni 2015, 09:57   #63
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Tsja, wat verwacht je van iemand die het denkt beter te weten dan de professionals uit de medische wereld.

Laatst gewijzigd door JBM : 17 juni 2015 om 09:59.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 12:29   #64
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik had het ook al in de gaten maar toch bedankt voor de waarschuwing.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Hicks
It's okay to drink your drug. We meant those other drugs. Those untaxed drugs. Those are the ones that are bad for you.

De drugproblematiek uit de doeken gedaan.

Zuip u dood, alles ok, want belasting op betaald.

Rook een jointje, 'vroeg of laat krijgen we u te pakken en ga je naar de gevangenis, want geen belasting op betaald.'
Oud 17 juni 2015, 12:30   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Tsja, wat verwacht je van iemand die het denkt beter te weten dan de professionals uit de medische wereld.
Hij is toch maar wat aan het trollen.
Oud 17 juni 2015, 13:16   #66
zeddie
Banneling

Standaard

Legalisering medische wiet leidt niet tot meer gebruik door tieners.
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 13:17   #67
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

De drugproblematiek uit de doeken gedaan.

Zuip u dood, alles ok, want belasting op betaald.

Rook een jointje, 'vroeg of laat krijgen we u te pakken en ga je naar de gevangenis, want geen belasting op betaald.'

.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 juni 2015 om 13:18.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 13:24   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeddie Bekijk bericht
Nog een bewijs dat aantoont dat legalisering niet automatisch leidt tot een hoger gebruik....integendeel.Maar dat wisten we al lang gezien de Nederlandse jeugd blijkbaar minder cannabis gebruikt dan de Belgische.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 15:07   #69
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dus het is enkel een geneesmiddel als het een ziekte geneest volgens jou?
Ja, is dat niet duidelijk in de term zelf? Het woord geneesmiddel bestaat namelijk uit 2 delen: 'genees' en 'middel'. Een genees-middel is dus een middel dat geneest.
In het Engels hebben ze een uitdrukking voor dit soort situaties: the bleeding obvious.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht

Niet volgens de geneeskunde anders:
Nergens lees ik in uw quote dat een geneesmiddel een middel is dat niet geneest.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 15:09   #70
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Nog een bewijs dat aantoont dat legalisering niet automatisch leidt tot een hoger gebruik....integendeel.Maar dat wisten we al lang gezien de Nederlandse jeugd blijkbaar minder cannabis gebruikt dan de Belgische.
Dat staat er niet. Er staat 'medische' wiet.
Oud 17 juni 2015, 15:10   #71
geertvdb

Standaard

Citaat:
En dat maakt dat neusdruppels een ziekte genezen?

Dat is zoals erkende godsdiensten. Maakt dat die godsdiensten plots 'waar'?
Oud 17 juni 2015, 15:14   #72
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat echt? Denk een na!

Weet u dan niet dat kankercellen zeer veel energie nodig hebben? Veel meer dan gewone cellen. Als u eet geeft u ook aan kankercellen voedsel om te vermenigvuldigen.
Het is niet zomaar dat een lichaam de hongerknop uitzet. Dat is een ultieme strategie om de kanker te onderdrukken. Namelijk de uithongeringsstrategie.
Ik denk na en kan als gewezen kankerpatiënt ook uit ervaring spreken. Ik weet heel goed wat kanker is, dus daar hoeft u geen les in te geven, maar je moet wel een complete uil zijn, wanneer je niet inziet dat eten, waar je omwille van chemo bijwerkingen vaak totaal geen zin meer in hebt, erg belangrijk is om enigszins fit te blijven, de behandeling aan te kunnen en fysiek niet nog verder achteruit te hollen.
Het lichaam zet trouwens " helemaal niet de hongerknop uit omwille van de kanker " maar omwille van de medicatie in de vorm van chemo en bestraling. Zelden iemand zo over kanker uit zijn nek weten kletsen.

Dus ja wie kanker heeft en amper enige eetlust heeft baat bij het gebruik van cannabis, evengoed chronische zieken die door jarenlang morfinegebruik of andere medicatie weinig eetlust hebben.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 15:16   #73
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is zoals erkende godsdiensten. Maakt dat die godsdiensten plots 'waar'?
En u weet niet dat er bijvoorbeeld neusdruppels zijn met antibiotica in , die voorgeschreven worden voor ontstekingen in neusholtes?
Hoop dat u geen dokter bent, gezien uw kennis over medicatie.
Oud 17 juni 2015, 15:18   #74
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertdb Bekijk bericht
gelieve uw eigen uitgevonden definitie niet te poneren als waarheid.

volgens de wet:
Citaat:
Artikel 1.
- § 1. Voor de toepassing van deze
wet wordt verstaan onder :
(Article 1
er
.
1) « geneesmiddel, zijnde hetzij een
geneesmiddel voor menselijk gebruik, hetzij
een geneesmiddel voor diergeneeskundig
gebruik » :

a) geneesmiddel voor menselijk gebruik :

- elke enkelvoudige of samengestelde
substantie, aangediend als hebbende
therapeutische of profylactische
eigenschappen met betrekking tot ziekten bij
de mens; of
- elke enkelvoudige of samengestelde
substantie die bij de mens kan worden
gebruikt of aan de mens kan worden
toegediend om hetzij fysiologische functies te
herstellen, te verbeteren of te wijzigen door
een farmacologisch, immunologisch of
metabolisch effect te bewerkstelligen, hetzij
om een medische diagnose te stellen;
kan je me ergens aangeven dat het moet genezen? Direct of zelfs maar indirect?

linkje:http://www.fagg-afmps.be/nl/binaries...m290-27168.pdf

kan je zelf wel googlen
Oud 17 juni 2015, 15:20   #75
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooreerst:
Oh dank u dat ge over evolutie begint

Ten 2e: daar waren we het helemaal niet over eens. Het gebruik van cannabis heeft een zeer groot evolutionair voordeel, maar niet voor de mens, enkel voor de plant. De plant is als het ware - en u kent mijn opvatting daarover denk ik - slimmer dan de mens.
Ben jij dat lekker stuk van op facebook btw? Zo ja, wil ik met jou ook altijd evolutionair nuttige dingen doen hoor.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 15:20   #76
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk na en kan als gewezen kankerpatiënt ook uit ervaring spreken. Ik weet heel goed wat kanker is, dus daar hoeft u geen les in te geven, maar je moet wel een complete uil zijn, wanneer je niet inziet dat eten, waar je omwille van chemo bijwerkingen vaak totaal geen zin meer in hebt, erg belangrijk is om enigszins fit te blijven, de behandeling aan te kunnen en fysiek niet nog verder achteruit te hollen.
Het lichaam zet trouwens " helemaal niet de hongerknop uit omwille van de kanker " maar omwille van de medicatie in de vorm van chemo en bestraling. Zelden iemand zo over kanker uit zijn nek weten kletsen.

Dus ja wie kanker heeft en amper enige eetlust heeft baat bij het gebruik van cannabis, evengoed chronische zieken die door jarenlang morfinegebruik of andere medicatie weinig eetlust hebben.
hij is aan het trollen, dus neem hem niet serieus
Oud 17 juni 2015, 15:26   #77
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Uw machtsargument dat u 'weet wat kanker is' omdat u kanker heeft gehad is degoutant. Denkt u niet dat ik kanker van dichtbij heb meegemaakt? Dit is zo laag bij de grond.

U antwoordt niet op mijn argument. Een kankercel is een cel die meer energie nodig heeft dan een gewone cel. De vraag die ik steeds opnieuw moet stellen en waar ik geen antwoord op krijg is: Is het wel verstandig om bij kanker artificieel de honger op te wekken en zo de kankercellen energie te geven?
Bij chemo zet het lichaam de hongerknop af, en hebt u zich al eens afgevraagd waarom dat is?

In de titel van de thread staat er dat cannabis een wondermedicijn is. Tegen die onzin ga ik in. Mirakels bestaan niet. Dit soort valse argumenten voor legalisatie bestrijd ik met veel plezier.
Alsof blowers inzitten met de problemen van anderen. Wat een hypocrisie.
Oud 17 juni 2015, 15:26   #78
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hij is aan het trollen, dus neem hem niet serieus
Doe ik niet, erger me hoogstens over dat hoogdravende, nergens op slaand geneuzel van een stuk betweter die regelrechte nonsens als waarheden verkoopt. Moet je bij Alice niet mee aankomen draven.
Oud 17 juni 2015, 15:30   #79
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw machtsargument dat u 'weet wat kanker is' omdat u kanker heeft gehad is degoutant. Denkt u niet dat ik kanker van dichtbij heb meegemaakt? Dit is zo laag bij de grond.

U antwoordt niet op mijn argument. Een kankercel is een cel die meer energie nodig heeft dan een gewone cel. De vraag die ik steeds opnieuw moet stellen en waar ik geen antwoord op krijg is: Is het wel verstandig om bij kanker artificieel de honger op te wekken en zo de kankercellen energie te geven?
Bij chemo zet het lichaam de hongerknop af, en hebt u zich al eens afgevraagd waarom dat is?

In de titel van de thread staat er dat cannabis een wondermedicijn is. Tegen die onzin ga ik in. Mirakels bestaan niet. Dit soort valse argumenten voor legalisatie bestrijd ik met veel plezier.
Alsof blowers inzitten met de problemen van anderen. Wat een hypocrisie.
Je beseft toch wel dat kanker, wat inderdaad ongecontroleerde celdeling is, los staat van de noodzaak om via voedsel je weerstand en uithoudingsvermogen op peil je houden?
Je mag een oerdomme mening hebben maar wanneer je gaat drammen met je onzin, alsof de groei van kanker afhangt van wat je normaal eet, dan heb je de intelligentie van een pinda hoor.

Nog nooit gehoord dat het gewezen kankerpatiënt zijn, uiteraard op de hoogte van wat dit is, een " machtsargument " zou zijn, gaat het nog wel met jou?

Laatst gewijzigd door alice : 17 juni 2015 om 15:31.
Oud 17 juni 2015, 15:48   #80
geertvdb

Standaard

Citaat:
gelieve uw eigen uitgevonden definitie niet te poneren als waarheid.

volgens de wet:

kan je me ergens aangeven dat het moet genezen? Direct of zelfs maar indirect?

linkje:http://www.fagg-afmps.be/nl/binaries...m290-27168.pdf

kan je zelf wel googlen
Maar uw linken interesseren mij de ballen. Ik heb ook geen definities uitgevonden. Ik ga -NOGMAALS- in tegen de mythe dat cannabis ziekten wonderbaarlijk geneest.

Wel, vertel mij (en dit is de zoveelste keer dat ik het vraag) welke ziekte cannabis wonderbaarlijk geneest.

Om u het antwoord te besparen: geen enkele, en dat weet u goed genoeg.

Dat argument van 'wondergeneesmiddel' is een drogreden om legalisatie door te drukken. Het enige wat blowers willen is goedkope stuff en overal te koop. Zoals elke verslaafde denken blowers enkel aan zichzelf. Nu, dat is niet erg, de meeste mensen denken enkel aan zichzelf. Maar de 'nobele' uithangen en pretenderen onbaatzuchtig te zijn, dat is verschrikkelijk hypocriet, en daar heb ik een hekel aan.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be