![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Minister
|
Als je aan 50km tegen een betonnen brug rijdt, ben je dood (tenzij je een ferrari hebt met ingebouwde cel die je beschermd ofzo). Alleen zal een persoon die op de weg let, aan 50km per uur nog een brug kunnen ontwijken of bijsturen (zijdelingse klap) of remmen. Aan 140 heb je veel minder tijd om te reageren en zijn remafstanden veel langer, heeft een kleine afwijking een veel grotere impact etc.
|
|
|
|
|
|
#62 | ||||||||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
|
|
|
|
|
#63 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijk is het bijzonder leuk dat de overheid een flinke stuiver er aan overhoudt. Wel is het natuurlijk niet het doel van de zaak. Maar ja, je hebt altijd hardleerse mensen en die kan men maar niet genoeg in de portemonnee zitten.
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Doe binnenkort maar eens je ogen open in Zwitserland....of je geen verscil merkt met de bewegwijzering en verkeersborden. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 juli 2015 om 13:35. |
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Mooie brainwashing wordt hier weeral tentoon gespreid. Ik pas mij constant aan naargelang de omstandigheden. Als het druk is, rijdt ik trager tot ik de snelheid van de auto's rondom mij heb. Als de wind hard waait en er wordt aan mijn auto getrokken, rijd ik trager tot ik terug stabiel rijd. Wanneer het regent, minder ik snelheid voor 1) mindere grip en 2) minder goed zicht. Het kan goed zijn dat ik op de snelweg plots maar 100 kmh rijd omdat de weersomstandigheden niet sneller toelaten. Maar dat is dan geen probleem. Wanneer de baan echter leeg is, de hemel blauw en het wegdek droog, geef ik ook navenant gas. Ik heb medelijden met sukkels zoals jullie die denken dat ze zolang ze zich altijd aan de snelheidslimiet houden, veilig zijn. En dan plots verschieten dat ze toch een ongeval hebben, zelfs onder de snelheidslimiet. |
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Wanneer er verderop op de snelweg even stroppend verkeer is, vliegt u vol in de rem, terwijl een normale, goede of veilige chauffeur op een rustige manier zijn gas eventjes lost en zo de verkeersdoorstroming niet hindert. Goed bezig hoor. |
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
De snelheidsbeleving tussen deze auto's is zeer verschillend. Ik kan in elke auto perfect inschatten of ik eerder tegen de 100 rijdt, of eerder tegen de 160. Maar het verschil tussen 115 en 125 kan je niet zomaar voelen. En dat is net belangrijk. |
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je bent écht een zonnekindje hé jij... |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die knop uitschakelen is een toch minder realistische en efficiente beweging dan wat van het gas gaan denk ik.Want sowieso zal je na een tijdje op cruise rijden een zekere dosis aandacht verliezen.
|
|
|
|
|
|
#73 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom? Cruise-control op 120 en je hoeft van héél de rit alleen nog je stuur vast te houden, voor je te kijken, en te anticiperen indien nodig. |
|||
|
|
|
|
|
#74 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#75 |
|
Minister
|
Je hebt daar geen voeling mee hé. Je kan niet anticiperen met een knopje. Enige mogelijkheid is dat jij vlak voor de file vol in de remmen gaat. Onze expert ivm cruise control heeft dat toch haarfijn uitgelegd.
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En dat knopje van de CC in mijn auto zit perfect ter hoogte van waar je handen op het stuur staan. Ik zie écht niet in wat daar minder 'realistisch' of 'effeciënt' aan is: één klein beweginkje met de duim, en de CC ligt af. En voor mensen die daar problemen mee hebben: van zodra je je rempedaal of koppelingspedaal ook maar een fractie induwt, vervalt de CC ook. |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Had ik die wijsheid en dat anticiperend vermogen in het verkeer maar... ![]() |
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Minister
|
Die wijsheid en dat anticiperend vermogen kan je enkel verkrijgen door in een aftandse renault clio te rijden. Je moet op zonnige dagen wel het schuifdak sluiten zodat je geen zonnesteek krijgt anders kunnen andere kwaliteiten en talenten eronder lijden.
|
|
|
|