![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Door de macht van de overheid weg te halen, en de macht terug in de handen van burgers te leggen, ga je automatisch vrijheid weghalen. Er is geen contragewicht in een absoluut vrije en minimalistisch gestuurde maatschappij tegen individuen die door middel van geld, wapens en dwang hun wil opleggen aan anderen. Een sterke staat die dwang uitoefent is de beste garantie dat mensen, hoe contradictorisch het ook moge klinken, een hoge mate van vrijheid kunnen genieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() Omdat ik van mijn vrijheid gebruikmaak om mijn persoonlijk leven af te schermen.
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() Neen. Daarom heb ik het woord 'bijna' gebruikt. De kans is namelijk ook bestaande dat de persoon in kwestie onwezenlijk naïef is.
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel grappige bijeenkomsten, die "blauwe maandagen". Fils a papas, uniform in bootschoentjes en hemdje van Ralph Lauren, die klagen over de sociale zekerheid terwijl ze zelf nog nooit een minuut hebben gewerkt.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En uiteraard mag geen enkele overheidsdienst private grond betreden zonder de toestemming van de eigenaar, tenzij er natuurlijk een misdaad plaatsvindt op die grond. Maar dat die vraag überhaupt gesteld wordt, is voor sommigen blijkbaar al een bewijs dat alle (ex-)LVSV'ers krankjorum zijn. Dat u een karikatuur wil maken van de blauwe maandagen, is uw goed recht. Maar verwacht niet dat ik dat au sérieux neem.
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is uw mening dan geen onderdeel van uw persoonlijk leven (rare term trouwens...)? Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 juli 2015 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(Ik ben fundamenteel tegendraads, maar dat hadt ge waarschijnlijk wel al door. Hoe meer u ernaar vraagt, hoe minder kans dat ik daarover iets los.)
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik probeerde gewoon te achterhalen of uw handelen overeenstemt met uw mening. Of dat je echt aan burgerlijke ongehoorzaamheid doet. Uw animositeit zegt alles... ![]() Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 juli 2015 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Chinees spreekwoord dat betekent: ge gaat daar nogal met uwe kop tegen een muur lopen dat het nog niet weinig pijn gaat doen). .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() De sociaaldemocratie en de Sovjet-Unie hebben inderdaad wel meerdere gelijkenissen.
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() Want anonimiteit betekent dat iemand iets te verbergen heeft. Qua totalitaire logica kan dat wel tellen.
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb daar toch nooit naar gevraagd? Ik vroeg me gewoon af of hoe iemand concreet aan burgerlijke ongehoorzaamheid doet in ons land anno 2015. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus uw uitspraak van dat een sociaaldemocratie te vergelijken is met een Sovjetstaat, is belachelijk. De mensen die het kunnen weten verklaren u voor gek. We kennen hier een ongekend niveau van vrijheid, maar daar zitten wel verplichtingen aan vast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nebur heeft wel een punt vind ik.
Wanneer je een Amerikaanse politicus hoort praten, dan zal hij om de drie zinnen het woord "vrijheid" gebruiken. Daarmee bedoelt hij in de eerste plaats de vrijheid van het individu om zich te ontplooien zonder overmatige dominantie van de overheid. Heeft u al eens een Belgische politicus het woord "vrijheid" horen gebruiken? Ik kan het me alleszins niet herinneren.
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom de politie niet afschaffen of privatiseren?...omdat libertariërs een staat willen die wel de 'stick' uitdeelt, maar niet de 'carrot'. Wel de repressie, maar niet de herverdeling.
Private contracten...dat moet heilig zijn. Collectieve actie daartegen mag niet. Het ligt voor de hand dat zo'n systeem leidt tot een slavenmaatschappij. Zonder collectieve actie zouden kinderen nog steeds 12 uren per dag werken in ongezonde omstandigheden ter eer en glorie van een aantal extreem rijken die de industrie in handen hebben. Private contracten zijn namelijk heilig zogezegd. Openingspost is een recept voor een corporatieve dictatuur in de praktijk. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 juli 2015 om 13:58. |
![]() |
![]() |