Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2016, 19:31   #61
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Ik ga er mijn pollen vanaf houden. Te riskant op het moment.
Oud 15 januari 2016, 20:14   #62
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als je zelf kan (en wil ) knutselen dan ben je waarschijnlijk beter af met een pré-electronica auto.
En met die exoten is het zoals met andere verzamelspeculatiedingen. Enkel de écht klassiekers gaan hun waarde behouden. Begin jaren '80 heb ik een Miura gezien voor 300,000 frank. Als ik het geld gehad had had ik hem gekocht en was ik nu rijk
Zwijg me daarvan.
Ik heb ooit een detomaso pantera voor 75000 bfr weten verkopen

En nog zulke kalibers.
Oud 15 januari 2016, 20:36   #63
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zwijg me daarvan.
Ik heb ooit een detomaso pantera voor 75000 bfr weten verkopen

En nog zulke kalibers.
Mambo, ik zever niet. Als ze in 2018 het statuut oldtimer herzien gaan er een aantal van hun sokkeltje vallen.
Oud 15 januari 2016, 20:49   #64
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Mambo, ik zever niet. Als ze in 2018 het statuut oldtimer herzien gaan er een aantal van hun sokkeltje vallen.
Hangt ervan af. Eigenlijk is het nu idioot, je kan met een oldtimer rijden zonder naar de keuring te gaan.

Dus keuring verplicht als je ermee wil rijden lijkt mij perfect verantwoord.

We zitten wel serieus off topic
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2016, 21:10   #65
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hangt ervan af. Eigenlijk is het nu idioot, je kan met een oldtimer rijden zonder naar de keuring te gaan.

Dus keuring verplicht als je ermee wil rijden lijkt mij perfect verantwoord.

We zitten wel serieus off topic
Is veel meer dan alleen de keuring.

Aan de andere kant : mijn wagen rijdt elk jaar zo'n 500-700 km. Zie je je al met een gewone wagen om de 700 km naar de keuring gaan, of om de 2000 km ?
Oud 15 januari 2016, 21:16   #66
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is veel meer dan alleen de keuring.

Aan de andere kant : mijn wagen rijdt elk jaar zo'n 500-700 km. Zie je je al met een gewone wagen om de 700 km naar de keuring gaan, of om de 2000 km ?
Ja ik ken mensen met een 5 jaar oude auto die maar 2000 km per jaar rijden en dus naar de controle moeten.

De huidige oltimerwet is gewoon idioot. Je koopt een wrak van 25 jaar oud: betaalt weinig of geen belastingen/verzekering en moet niet naar de controle en rijdt maar (ongelimiteerd in km dacht ik, kan mij vergissen).
Oud 15 januari 2016, 23:05   #67
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja ik ken mensen met een 5 jaar oude auto die maar 2000 km per jaar rijden en dus naar de controle moeten.

De huidige oltimerwet is gewoon idioot. Je koopt een wrak van 25 jaar oud: betaalt weinig of geen belastingen/verzekering en moet niet naar de controle en rijdt maar (ongelimiteerd in km dacht ik, kan mij vergissen).
Ik denk dat U zeer weinig weet van oldtimers.
Oud 15 januari 2016, 23:13   #68
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat U zeer weinig weet van oldtimers.
Ik denk dat u handig gebuik maakt van de oldtimerwetgeving
Oud 15 januari 2016, 23:33   #69
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u handig gebuik maakt van de oldtimerwetgeving
QED

Kijk kerel, onderdelen van een oldtimer zijn duur en zeer moeilijk verkrijgbaar en er veel mee rijden is alleen al om die reden uit den boze. Dan heb ik het nog niet over de waardevermindering en het bijkomende risico op ongevallen.

U kletst dus gewoon wat uit uw nek over iets waar U niets over weet.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 15 januari 2016 om 23:35.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2016, 00:07   #70
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
QED

Kijk kerel, onderdelen van een oldtimer zijn duur en zeer moeilijk verkrijgbaar en er veel mee rijden is alleen al om die reden uit den boze. Dan heb ik het nog niet over de waardevermindering en het bijkomende risico op ongevallen.

U kletst dus gewoon wat uit uw nek over iets waar U niets over weet.
Dank u voor de opmerkingen over mijn nek

http://www.oldtimerweb.be/informatie...oldtimers.aspx

Komaan wees nu eens eerlijk en zeg dat je de Staat die je zo veracht aan het belazeren bent
Oud 16 januari 2016, 09:28   #71
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan wees nu eens eerlijk en zeg dat je de Staat die je zo veracht aan het belazeren bent
Iemand die je veracht belazeren, lijkt me toch logisch?
Een dievenbende verachten, lijkt me toch logisch?
Dus de twee samen, dito?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2016, 09:36   #72
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
De Belgische beurs maakte in 2015 wel 13,5 % winst.

De armen moeten inleveren, indexsprong, geen speculatietaks voor de rijken, hogere belastingen, bezuinigen, hogere elektriciteitsrekening, duurder water, spaarboekjes brengen 0,25 % op, ...

De kloof tussen de rijken en armen wordt weer groter.

www.neutr-on.be
www.n-vb.be

De normale werkende Belg levert intussen zwaar in via het pensioensparen door het kelderen van de beurs
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2016, 15:47   #73
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dank u voor de opmerkingen over mijn nek

http://www.oldtimerweb.be/informatie...oldtimers.aspx

Man, die auto van mij verbruikt zo'n slordige 25 liter per 100 km, super 98 wel te verstaan. Alleen al daarom is het onmogelijk om er elke dag mee te rijden.

Enne, mijn restauratie heeft bovenop mijn aankoop van indertijd € 8000 ook nog eens zo'n 35.000 gekost (louter onderdelen/schilderwerk want het werk deed ik zelf).

Wat denk je nu zelf.

Ik durf je zelfs zweren dat die oldtimer voor die enkele kilometers mij gemakkelijk 5000 per jaar kost. Dat is meer dan wat mijn dagelijkse auto mij kost.

Ma voor mij allemaal goed zenne, schaf het oldtimerstatuut af en ik zet hem wel onder het zeil. 5000 per jaar meer gespaard en als het moet geraak ik die in de States wel kwijt. Daar zijn ze momenteel evenveel of meer waard dan hier.
Als ze niet weten hoe het komt dat de economie niet marcheert en de mensen niet meer kopen : voil�*, keuterboerkesmentaliteit.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 16 januari 2016 om 15:51.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2016, 16:37   #74
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De normale werkende Belg levert intussen zwaar in via het pensioensparen door het kelderen van de beurs
Is moeten inleveren bij pensioensparen niet impliciet?
Waarom heeft het regime van de dievenbende gekend als "overheid" het indertijd gepusht?
En later quasi afgedwongen, door loonsverhogingen in die vorm "door te voeren"?
En het deel dat de werkgever in die zogenaamde "pot" moest steken, de gepasseerde 15 jaar stelselmatig afgebouwd?
Eigenlijk is dat pensioensparen daar gewoon uitgesteld loon. Zijnde een deel van je loon dat je in plaats van zelf sparen, in de handen laat van overheid en haar institutionele meeheulers. In basis is het zelfs geen belofte meer want overheid zit dwangmatig aan de parameters te prutsen. Je ziet zo aankomen dat tegen de tijd dat de eerste generatie die zogenaamde "spaarsom" wettelijk (lees: zonder dikke boete die alle pseudovoordelen tenietdoet en zelfs nadeel is) kan aanspreken, dat enkel nadeel nog kan overblijven, en daar zit de regimemedia zelfs nu al reeds hints toe te geven, opdat de benadeelden het verlies reeds zouden zien aankomen en "gewoon" geraakt zouden zijn.
Waar verschilt pensioensparen en "bankrekeningsparen" eigenlijk? Het eerste is, de facto (zie boven) niet op te vragen, het tweede nog wel, en overheid heeft liever controle op, stuurt graag de momenten van opvraging. Buiten dit is er geen zak verschil. Bankrekeningsparen wordt ook gemanipuleerd middels parameters (rente, heffingen).
Spaarboekjes hebben eigenlijk, in reele termen, vrijwel nooit "opgebracht". De rentevergoeding compenseerde prijsstijgingen (zie huizen - vaak de grootste, meest doorwegende, kost van uw "normale werkende Belg") maar deels.
Om net dezelfde reden poogt overheid te pushen naar aandelen. Vooral op momenten waar haar institutionelen de prijzen / koersen hebben opgedreven.
En inzake dit laatste, om nog eens te herhalen: uw "intussen" geldt maar voor diegenen die kochten aan de piek vorig jaar. Wat is een "keldering"? Ik zou het eerder definieren als een koers die een op 10 jaar termijn bodem bereikt. Op dit moment heerst het tegendeel nog steeds.
Een regime gaat maar tenonder met haar financien. Daarom ziet ze de bestrijding van speculatie van prioritair belang. Heel de santekraam van European Central Bank, European Investment Bank, European Investment Fund, International Monetary Fund, en het systeem van honderden banken waarlangs het haar diefstal "stuurt", heeft enkel dit ene doel: speculatie tegen gaan.
Enkel speculanten die als gehele groep netto slimmer worden dan kopen / verkopen foute zaken en / of op foute momenten kopen, kunnen dit systeem, en impliciet overheid / regime / beurs doen kelderen.
Een beurs is, op een vrije markt, een positief element. Het is eigenlijk gewoon uitdrukkelijke risico acceptatie: je leent voor later gespaard geld uit aan bepaalden, met het (al dan niet fout blijkende) idee dat de lener je geld, en een bonus voor het genomen risico, terugbetaalt.
Maar de beurs heden ten dage, is gewoon onderdeel van een diefstalsysteem. De groep speculanten, als geheel, is netto gedoemd te verliezen. Want zero markt en frontrunnen domineert, en de dieven beschikken over alle gegevens van elke transactie van speculanten, wisselen die quasi live onderling uit, om gezamenlijk te reageren en tegenzetten te bedisselen.
De "normale werkende Belg", is met een overheid, altijd gedoemd tot ophoesten van het leeuwendeel van de diefstal. Eigenlijk krak hetzelfde als belastingen. Die vloeien ook altijd van een grote groep gedupeerden naar een minderheid bevoordeelden.

Er is ook zoiets als winst "op papier".
Kijk naar de onderwerptitel.
13.5% winst in 2015.
Voor diegenen die 1) kochten in het begin van 2015.
EN OOK 2) verkochten in het begin van 2016.
En dat is het.
GEEN 2015 - 13.5% winst voor diegenen die 2) nalieten.
Met hoge uitzondering (futures markt, dan nog een hedging omgeving, winst is daar niet eens het doel, want de kost van je indekken betekent ook impliciet het weggeven van eventuele winst) materialiseert winst pas bij handelen.
En dat is hier bij aandelen dan nog enkel in euro termen.
Diegenen die inderdaad verkochten, en die extra 13.5% nu hebben staan als euro's op bankrekening, wel als prijzen van wat ze wilden kopen meer stijgen dan de gegeven rente, dan taant die 13.5% alweer weg. Om dat te vermijden zijn ze genoopt om de euro's op een gegeven moment weer te wisselen voor aandelen of iets anders in het algemeen dat op een lage koers zit. En daarvoor hebben ze dan weer sukkels nodig die bereid zijn aan die lage koers te verkopen.
Om maar te zeggen, toestanden "op papier" betekenen in de realiteit eigenlijk bitter weinig.
Het is het handelen, niet het "hebben", dat betekenis geeft.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2016, 17:02   #75
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Man, die auto van mij verbruikt zo'n slordige 25 liter per 100 km, super 98 wel te verstaan. Alleen al daarom is het onmogelijk om er elke dag mee te rijden.

Enne, mijn restauratie heeft bovenop mijn aankoop van indertijd € 8000 ook nog eens zo'n 35.000 gekost (louter onderdelen/schilderwerk want het werk deed ik zelf).

Wat denk je nu zelf.

Ik durf je zelfs zweren dat die oldtimer voor die enkele kilometers mij gemakkelijk 5000 per jaar kost. Dat is meer dan wat mijn dagelijkse auto mij kost.

Ma voor mij allemaal goed zenne, schaf het oldtimerstatuut af en ik zet hem wel onder het zeil. 5000 per jaar meer gespaard en als het moet geraak ik die in de States wel kwijt. Daar zijn ze momenteel evenveel of meer waard dan hier.
Als ze niet weten hoe het komt dat de economie niet marcheert en de mensen niet meer kopen : voil�*, keuterboerkesmentaliteit.
Heel juist.

Ik doe zelf restauraties in opdracht en het kan behoorlijk oplopen.

Men zou deze markt beter wat tegemoet komen.
Op werk en onderdelen zal er meer te verdienen zijn dan aan taks wanneer ze gewoon weer onder zeil zullen gaan hiermee.

Want het is nu niet dat er in België werk teveel is momenteel.

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 januari 2016 om 17:04.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2016, 20:33   #76
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat denk je nu zelf.

Allez komaan, ik geloof dat je een echte oldtimer hebt.
Maar je moet toch toegeven dat de wet momenteel belachelijk is. Ik zie regelmatig auto's (productiejaar 2e helft '80) met O platen.
Oud 16 januari 2016, 21:55   #77
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

koetjes en kalfjes
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2016, 21:58   #78
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Allez komaan, ik geloof dat je een echte oldtimer hebt.
Maar je moet toch toegeven dat de wet momenteel belachelijk is. Ik zie regelmatig auto's (productiejaar 2e helft '80) met O platen.
Tja, 25 jaar is 25 jaar. Overigens moeten die wagens gekeurd worden wanneer ze ingeschreven zijn.

Maar waar het op neer gaat komen is de Duitse mentaliteit : alles moet tot op het laatste schroefje nog origineel zijn of hij komt voor het statuut niet meer in aanmerking.

Laatst een gesprek gehad met iemand met een BMW. Carburator serieus kapot en nieuwe nodig. Niet te krijgen, heeft uiteindelijk gekozen voor een Weber. Ieder normaal mens weet dat een carburator alleen niet meer vermogen oplevert. Maar als de Duitse regeling er door komt is hij af gekeurd. En weet je wat het probleem is : die man vind geen andere carburator en zal hem dan moeten verschroten.

Toch leuk allemaal dat soort gedoe.
Oud 16 januari 2016, 22:00   #79
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht

koetjes en kalfjes
Hm, oldtimers zijn momenteel een beleggingsproduct geworden (hetgeen de markt aan het kapot maken is maar soit) en gaat in de toekomst een fiscale melkkoe worden.
Oud 17 januari 2016, 13:28   #80
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, 25 jaar is 25 jaar. Overigens moeten die wagens gekeurd worden wanneer ze ingeschreven zijn.

Maar waar het op neer gaat komen is de Duitse mentaliteit : alles moet tot op het laatste schroefje nog origineel zijn of hij komt voor het statuut niet meer in aanmerking.

Laatst een gesprek gehad met iemand met een BMW. Carburator serieus kapot en nieuwe nodig. Niet te krijgen, heeft uiteindelijk gekozen voor een Weber. Ieder normaal mens weet dat een carburator alleen niet meer vermogen oplevert. Maar als de Duitse regeling er door komt is hij af gekeurd. En weet je wat het probleem is : die man vind geen andere carburator en zal hem dan moeten verschroten.

Toch leuk allemaal dat soort gedoe.
Dat is ook weer typisch: van het ene uiterste in het andere. Het is wel logisch dat je als je er een andere motor insteekt of de ophanging drastisch wijzigt dat je er dan zomaar niet mee op straat mag, maar dat alle onderdelen origineel moeten zijn is natuurlijk van het 'goede' teveel.

Eigenlijk was de oude regeling waarbij het gebruik beperkt werd vrij goed.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be