![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och, Frans wordt minder en minder belangrijk, en dat krijgen ze daar zelf ook wel door. Vroeger keken ze je al vies aan als je geen Frans sprak op hun skipistes en tegenwoordig spreken ze je standaard aan in het Engels. Dito in de rest van het land. Mij niet gelaten, ik ben drietalig, maar je moet al blind zijn om niet te zien dat Engels de taal van de toekomst zal worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ze lopen nog altijd achter op de rest van Europa, maar ze komen er wel. Ze krijgen nu toch al tenminste door dat Engels de toekomst-taal is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oprotten met uw Frans.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor men kritiek geeft op onze kennis van het Engels kan ik jullie toch aanraden om eerst eens naar de gemiddelde Brit te luisteren...of Schot. Alsof die perfect standaard Engels spreken...
You meek van a nest of mouses a flock of elefants. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegenvoorbeeld: er zijn voldoende Spanje-vakantiegangers die, hoewel vroeger vanzelfsprekend nooit Spaans geleerd op school, toch een behoorlijke graad van taalvaardigheid bereiken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tussendoortje: ik heb mijn eigen mening omtrent Fr/Eng eens doorgelicht van alle kanten, en ik kom terecht op een ambetante knoop:
onze jongeren, of toch veel van hen, lukken er zelfs niet in om zich in Verkavelingsvlaams uit te drukken op een wijze dat men hen verstaat van De Panne tot in Opgrimbie. Te zien aan de ondertitels, lukt dat iets beter voor Antwerpenaren dan voor anderen. (dat is van mijnentwege nu niet ernstig, maar gaat wel vuurwerk geven) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat hele taalgedoe.....Dat men eens in gans de wereld begint om als tweede taal Engels te onderwijzen. Binnen één generatie kan iedereen met iedereen communiceren. Wil men andere talen leren doet men dat dan maar op eigen initiatief. Iedereen zijn moedertaal en om te communiceren met anderen gewoon Engels voor iedereen. Waarom Engels...? Volgens mij sowieso al de meest verspreide taal en misschien wel de makkelijkste om snel aan te leren....en verder je moet nu éénmaal een keuze maken en dan vind ik Engels de meest verantwoorde. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 januari 2016 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Laten we allemaal maar bescheiden het grote voorbeeld van onze uitstekend meertalige ministers volgen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad zo. Er is een tijd geweest dat bij de Britten alleen het Engels uit het Z.O. van het land als "civilized" werd beschouwd. Nu hoor je op de BBC de meest uiteenlopende accenten. Zij maken zich daar weinig zorgen over. Persoonlijk ben ik nog steeds een enthousiaste aanhanger van het Brits Engels. Wat bij mij als pijnlijk ervaren wordt is het Engels van de Australiërs. De "a" klank (in het Brits Engels uitgesproken als "ei") wordt in de Australische kelen vervormd tot "aai".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wie moet ge als Belg dan volgen? PS de voertaal is daar Engels, behalve op de momenten dat Nederlands vereist/verplicht is als gevolg van overheidsbeslissingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Parlementslid
|
![]() Je kan bijvoorbeeld je kennis van het Engels demonstreren zoals op de VRT. Je interviewt een Duitse vrouw in het Engels, waarop die Duitse vrouw elke vraag die gesteld is in het Engels op haar beurt beantwoordt in het Duits. Het kan natuurlijk ook dat die presentator op die manier zijn onkunde wat betreft zijn kennis van de derde landstaal demonstreert.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 20 januari 2016 om 12:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gipsy : 20 januari 2016 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |