Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 20 februari 2016, 10:21   #61
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Tja, dat waren telkens blanken die moesten vertrekken hé... Stel je eens voor dat mensen met een donkere huidskleur dat zouden moeten doen...
En waarom niet? Zijn zij misschien beter dan blanken?
Sukkelaar is offline  
Oud 20 februari 2016, 10:23   #62
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb hier al verschillende keren gezegd dat we alle kernenergie moeten buitenzwieren omdat dat te gevaarlijk is ivm aanslagen.
Ik wordt telkens weggelachen.

Ze zitten anders wel met de poepers nu bij het Fanc.
Is het dan niet beter om alle islamisten buiten te zwieren. Die zijn volgens mij veel gevaarlijker ivm aanslagen.
Sukkelaar is offline  
Oud 20 februari 2016, 10:27   #63
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik2000 Bekijk bericht
Ik denk niet dat ze zullen proberen een kerncentrale te doen smelten, de kans dat dit hun lukt lijkt me vrij klein. En dat zullen de terroristen ook wel weten, dus zie ik ze daar niet onmiddellijk tijd, geld en mensen op inzetten. Een vuile bom daarentegen ... Veel gemakkelijker met tevens een zeer groot effect.

Dat ze 'alle' moslims nooit zullen buitenzetten, lijkt me aannemelijk. Ik denk wel dat indien er nog zware aanslagen komen dat de repressie naar moslims toe enorm zal toenemen en ook een wettelijk kader zal goedgekeurd worden die nu nog ondenkbaar is.

Ik ben overtuigd dat Europa zal zegevieren over de extremisten omdat ze zodanig gretig zijn om dood en vernieling te zaaien zodat ze zichzelf in een onmogelijke positie zullen duwen. En ze zijn per slot van rekening nog altijd een kleine minderheid. Wat uiteindelijk de menslijke, maatschappelijke en economische prijs zal zijn die wij zullen moeten betalen om door deze terreurperiode te raken is een andere zaak ...
Ik hoop dat je gelijk hebt.
Sukkelaar is offline  
Oud 20 februari 2016, 10:59   #64
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat er niet andere groepen bezig zijn om een aanval op een kerncentrale voor te bereiden?
Dit heeft men ook per toeval ontdekt (en zo lang mogelijk verzwegen).

Die isotopen kunnen ook elders gemaakt worden, zelfs een 'kleine' experimentele kernreactor is teveel van het goede in het dichtbevolkte België.
Alleen zit de kans er wel dik in dat men verbanden is gaan zoeken, die er geen zijn.
Eerst zouden de kerncentrales het doelwit zijn, toen bleek dat het een directeur was van het onderzoekcentrum in Mol, zou dit het doelwit zijn, en uiteindelijk zou de man zelf het doelwit zijn.
En gaan we de geneeskundige toepassingen van nucleaire straling stopzetten, omdat er terroristen rondlopen ?
Bob is offline  
Oud 20 februari 2016, 11:05   #65
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Laat ze een paar keer in een cesnatje rondtoeren, nadien vliegen ze perfect, bijna simultaan het WTC binnen.
Straffe gasten...
...en omdat ne portier hun de toegang ontzegt tot een druk bevolkt stadion in Parijs, laten ze zich maar eenzaam en alleen buiten dit stadion ontploffen...
Maw sommige dingen zijn nu eenmaal eenvoudiger dan anderen, en vliegen behoort nu blijkbaar tot de eenvoudige en ne portier passeren, behoort dan blijkbaar weer tot de moeilijke.
Bob is offline  
Oud 20 februari 2016, 11:11   #66
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Alleen zit de kans er wel dik in dat men verbanden is gaan zoeken, die er geen zijn.
Eerst zouden de kerncentrales het doelwit zijn, toen bleek dat het een directeur was van het onderzoekcentrum in Mol, zou dit het doelwit zijn, en uiteindelijk zou de man zelf het doelwit zijn.
En gaan we de geneeskundige toepassingen van nucleaire straling stopzetten, omdat er terroristen rondlopen ?
Dat is me ook opgevallen in de berichtgeving. Dat is typisch een geval van 'de bevolking geruststellen'.

Waarom zouden IS terroristen een directeur van het SCK 'persoonlijk' viseren? Omdat hij een sjiïet is?
Dadeemelee is offline  
Oud 20 februari 2016, 20:08   #67
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is me ook opgevallen in de berichtgeving. Dat is typisch een geval van 'de bevolking geruststellen'.

Waarom zouden IS terroristen een directeur van het SCK 'persoonlijk' viseren? Omdat hij een sjiïet is?
Het persoonlijk viseren komt mij ook nogal eigenaardig over. Maar het verband tussen een terroristische aanslag op een kerncentrale en een directeur van het SCK is wel op rekening van journalisten met een kernenergiefobie.
Bob is offline  
Oud 21 februari 2016, 00:57   #68
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De uitleg van Jambon kwam me nogal onduidelijk over of verzweeg hij iets?
Hij zei dat het niets te maken had met een mogelijke aanval op een kerncentrale maar even later voegde hij er aan toe dat hij een speciale groep ging samen stellen om kerncentrales beter te bewaken.
daiwa is offline  
Oud 21 februari 2016, 11:14   #69
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De uitleg van Jambon kwam me nogal onduidelijk over of verzweeg hij iets?
Hij zei dat het niets te maken had met een mogelijke aanval op een kerncentrale maar even later voegde hij er aan toe dat hij een speciale groep ging samen stellen om kerncentrales beter te bewaken.
Is dat zo eigenaardig. Men heeft er waarschijnlijk al langere tijd aan gedacht om kerncentrales beter te bewaken, lees de terroristen af te schrikken, en heeft bij deze gelegenheid dan de knoop eindelijk doorgehakt. Komt daarbij dat de politiek soms nogal eens paniekerig reageert.
Maar dat een directeur van het sck in de verste verte, niets te maken heeft met een kerncentrale is wel een feit.
Bob is offline  
Oud 21 februari 2016, 16:55   #70
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Het gestolen radioactief spul in Irak is terecht. Lag ergens nabij een benzinestation, weggegooid...
HIER
zonbron is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be