![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verdomd. Dan heb ik hem gemist. Ik dacht juist twee kilo mosselen te bestellen en een volle bak kwallen. Hij heeft wel frisse waar. Recht uit de zee. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn inderdaad zeer solidaire mensen zolang ze meer krijgen dan geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn inderdaad zeer solidaire mensen zolang ze meer krijgen dan geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Hoe lang kan je nog een SZ in gang houden die ontaard is in een gigantische subsidie-machine voor iedereen? De belastingdruk op iemand die een beetje verdient, is nu al 50%.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zeker hulp gekregen in Montaigu? En was het bij U rode of witte wijn? Bij mij was het maar een democratisch pintje hoor. Crisis he man. Crisis!!! ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 20 maart 2016 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Geef iedereen 1000€, stellen economen voor.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Klopt.
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is precies waar ik al decennia tegenaanschop. Maak gedaan met het ongediscrimineerd uitdelen van belastinggeld aan wie het niet nodig heeft en de sociale zekerheid wordt terug betaalbaar. Maak de uitkeringen omgekeerd progressief aan de inkomsten. Het kindergeld bijvoorbeeld. Arme grote gezinnen moeten bijvoorbeeld meer krijgen dan rijke grote gezinnen. De woonbonus krijgt iedereen, dat kan ook aangepast worden. Die aftrek-van belasting- systemen wat betreft sociale voordelen, die zetten iedereen in de kou wie weinig verdient, die krijgt immers niets. Om nog maar niet te spreken over de lage pensioenen, bij de laagste in de EU, en zeker voor laagverdieners, die zitten rond de armoedegrens, voor wie rusthuizen onbetaalbaar blijven.[/quote] dat ze beginnen met de ambtenaren hetzelfde pensioen te geven als de privé. En gans het belgische begrotingsprobleem is in één snuk zonder dat iemand pijn voelt opgelost. Dat is precies wat politiek correct belgie altijd vergeet beprijpend lezen in die rapporten. Dan moeten ze nog gewoon de spoorwegsubsidies afschaffen, de post subsidies afschaffen, de VRT subsidies afschaffen, de cultuursubsidies afschaffen, de ziekenfondssubsidies afschaffen, de lijn subisidies afschaffen, dat is wat IMF precies aanhaalde van de subsidies aan 'privé bedrijven en dat is wat de meeste politicie niet begrijpend lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen men met kindergeld begonnen was overkwam het je wanneer je zwanger werd. Nu kies je daarvoor juist zoals je er voor kiest om een dure Mercedes te kopen in de plaats van een simpele Clio. Kies je voor die Mercedes moet je ook niet gaan bedelen bij de maatschappij om de maandelijkse aflossing te helpen betalen. Dus afschaffen is de boodschap en gebruik die middelen om overal gratis kinderopvang te organiseren, 24 op 24. Zo heeft er niemand nog de uitvlucht van niet te kunnen gaan werken omdat ze met de kindjes zitten. Laatst gewijzigd door Garry : 21 maart 2016 om 00:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bij de ziekenfondsen valt niets te besparen.Die doen hun werk efficiënt. Cultuur, daarin zou ik de barbaar niet gaan uithangen. Voor mij mag de overheid zulk aanbod stimuleren, hoeveel, dat moeten de politici maar beslissen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Netto financiers die enkel mogen fungeren als geld schijtende ezels, zonder meer, die worden al snel zero financiers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
15% van de bevolking zit onder of op de armoededrempel. De rest is netto financier. Gaan die snel zero-financiers worden? De toelagen voor mensen met middelen gaan nooit verdwijnen. Want dat s de manier waarop het beleid de burgers aanstuurt. Ze kunnen wel omgekeerd progressief gemaakt worden aan de middelen van de burgers. . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#75 | ||
Minister
|
![]() Dreigen is bijlange niet sterk genoeg. Actie is veel sterker
![]() Citaat:
Hoe snel je die top 10%/top 30% gaat hervormen naar zero-financiers, hangt af van je voorstellen. Des te sneller des te beter zou ik zeggen ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als iedereen hetzelfde inkomen heeft, zit er niemand onder 60% van het mediaan inkomen. Citaat:
Over nettobijdragers spreken is totaal nattevingerwerk. Je moet dat bijvoorbeeld ook zien over een hele levensloop. Wie gaat dat berekenen? Met onberekende clichés smijten is gemakkelijk, maar niet onderbouwd. Citaat:
de vele. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
|
![]() Citaat:
En dat vind jij een doel om naar te streven? Citaat:
Maar dan stuikt het hele geval in elkaar. Citaat:
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 21 maart 2016 om 13:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
Banneling
|
![]() Dat is helemaal niet wat je zei. Wat je zei was dit:
Citaat:
Citaat:
Je bedoelt dat iedereen evenveel verdient? Nee, langs geen kanten. Een doel om naar te streven is de lage uitkeringen op de armoedegrens te brengen. Citaat:
En inderdaad, de sociale zekerheid staat of valt met de algemene solidariteit. Dat weet iedereen. Ponzi is private enterprise gebaseerd op de influx van steeds meer gedupeerde beleggers. SZ is een gebudgetteerde staatsactiviteit in evenwicht. Het levert de vooropgezette prestaties. Al 70 jaar. Zonder om te vallen. En tenslotte: de rijkjes verzekeren zich toch allemaal extra. En zelfs de minder rijkjes doen dat. De middenklassen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||||||
|
![]() Citaat:
"Als iedereen hetzelfde inkomen heeft, zit er niemand onder 60% van het mediaan inkomen." Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Maw, ze zullen zichzelf dat pluimpje dan wel opspelden. Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overleden voor ze hem in de bak konden stoppen. Zijn schema loopt nog steeds door. ![]() Naast de privé verzekeringen voor de rijkjes. Laatst gewijzigd door eno2 : 22 maart 2016 om 23:14. |
|
![]() |
![]() |