Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2016, 20:15   #41
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Man toch, nog meer kindergeld voor grote gezinnen?
Waar haal je dat vandaan? Ik spreek over kindergeld omgekeerd progressief aan de middelen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 maart 2016 om 20:15.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 20:20   #42
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Waar haal je dat vandaan? Ik spreek over kindergeld omgekeerd progressief aan de middelen.
Hier:
Maak de uitkeringen omgekeerd progressief aan de inkomsten.
Het kindergeld bijvoorbeeld. Arme grote gezinnen moeten bijvoorbeeld meer krijgen dan rijke grote gezinnen
..
..
Vermits er niets mag "afgepakt" worden is de enige mogelijkheid de laagste inkomens meer te geven. Zo heb ik dat begrepen.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 20:21   #43
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK, je zegt menu weeral wat het "niet" is. Mijn vraag was, wat is het wel.
.. werken is niet wat yoleen van camp uitgevreten heeft tot nu toe .. vraagt u mij nog maar eens wat ik onder werken versta ..
Yoleen heeft de academische wereld nog geen vaarwel gezegd. Ze assisteert in de masteropleiding Verpleeg- en Vroedkunde en was tijdens haar doctoraat vertegenwoordiger in de Antwerpse Doctoraatsschool. Ze start jaarlijks verschillende studies op en ijvert ervoor dat er voldoende budget wordt vrijgemaakt voor wetenschappelijk onderzoek, innovatie en de omkadering van onderzoekers. Zelf verbleef ze zes weken aan de Universiteit van Arizona voor een buitenlands onderzoeksverblijf.

Verder heeft Yoleen een passie voor talen. Ze volgt sinds haar twaalf jaar avondschool, ze volgde Spaans, Russisch en Vlaamse Gebarentaal. Op sportief vlak gaat ze graag lopen, trouw vergezeld door haar hond.

.. gebarentaal ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 19 maart 2016 om 20:50.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 20:22   #44
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
OK, je zegt menu weeral wat het "niet" is. Mijn vraag was, wat is het wel.
Citaat:
merriam webster:
Simple Definition of work
• : a job or activity that you do regularly especially in order to earn money
Oud 19 maart 2016, 20:24   #45
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier:
Het kindergeld bijvoorbeeld. Arme grote gezinnen moeten bijvoorbeeld meer krijgen dan rijke grote gezinnen
..
..
Vermits er niets mag "afgepakt" worden is de enige mogelijkheid de laagste inkomens meer te geven. Zo heb ik dat begrepen.
Je bakt er niets van.

Ik zei:

Citaat:

Het kindergeld bijvoorbeeld. Arme grote gezinnen moeten bijvoorbeeld meer krijgen dan rijke grote gezinnen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 maart 2016 om 20:28.
Oud 19 maart 2016, 20:29   #46
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hallo. Alle mensen hebben recht van spreken, alleen jij niet, hier, waarschijnlijk.

Heeft hij iets gezegd?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 20:30   #47
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. werken is niet wat yoleen van camp uitgevreten heeft tot nu toe .. vraagt u mij nog maar eens wat ik onder werken versta ..

Yoleen heeft de academische wereld nog geen vaarwel gezegd. Ze assisteert in de masteropleiding Verpleeg- en Vroedkunde en was tijdens haar doctoraat vertegenwoordiger in de Antwerpse Doctoraatsschool. Ze start jaarlijks verschillende studies op en ijvert ervoor dat er voldoende budget wordt vrijgemaakt voor wetenschappelijk onderzoek, innovatie en de omkadering van onderzoekers. Zelf verbleef ze zes weken aan de Universiteit van Arizona voor een buitenlands onderzoeksverblijf.

Verder heeft Yoleen een passie voor talen. Ze volgt sinds haar twaalf jaar avondschool, ze volgde Spaans, Russisch en Vlaamse Gebarentaal. Op sportief vlak gaat ze graag lopen, trouw vergezeld door haar hond.
Man ge probeerd met mijn kl.ten te spelen en dat laat ik niemand toe.
Dus mijn eindconclusie. Je weet niet wat werken is omdat je in je hele leven nog nooit een klop gedaan hebt. Je bent jaloers op andere mensen die meer inkomen hebben dan gij omdat zij er iets voor gedaan hebben en dat dat bij blijkbaar het geval niet geweest is.
Of mijn redenering strookt met de werkelijkheid weet ik niet en ik moet het niet weten ook.
Oud 19 maart 2016, 20:36   #48
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Man ge probeerd met mijn kl.ten te spelen en dat laat ik niemand toe.
Dus mijn eindconclusie. Je weet niet wat werken is omdat je in je hele leven nog nooit een klop gedaan hebt. Je bent jaloers op andere mensen die meer inkomen hebben dan gij omdat zij er iets voor gedaan hebben en dat dat bij blijkbaar het geval niet geweest is.
Of mijn redenering strookt met de werkelijkheid weet ik niet en ik moet het niet weten ook.
.. welneen .. hierna volgt wat ik niet onder werken versta .. peter buysrogge carrotier eerste klas en vlaemsch nazionaal volksvertegewoordiger .. de vlaemsch nazionale webstek is merkwaardig karig met commentaar over peters ervaringen in zowel de bedrijfs- als academische wereld .. afijn .. de vlaemsch nazionaaltjes laten ons weten : peter denkt na én gelooft .. .. vraagt u mij nog maar eens wat ik onder werken versta ..

Peter deed op Vlaams niveau heel wat ervaring op, als N-VA-fractiesecretaris in het Vlaams Parlement en woordvoerder van Vlaams minister van Bestuurszaken Geert Bourgeois. Een domein dat hij zelf in de praktijk brengt als schepen van Personeel in de stad Sint-Niklaas. Dit betekent: nadenken over de organisatiestructuur, dienstverlening en klantgerichtheid centraal stellen, inzetten op informatisering, geloven in goede evaluatiesystemen, …. Op al deze vlakken kan het federale niveau nog heel wat leren van de lokale besturen en de Vlaamse overheid.

Oud 19 maart 2016, 20:37   #49
eno2
Banneling

Standaard

Khil-scheldkreetjes worden niet geapprecieerd, ook al zijn ze generiek.

One liners brengen in het algemeen niet veel bij aan de discussie, of niets.
Oud 19 maart 2016, 20:40   #50
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je bakt er niets van.

Ik zei:
Ik had begrepen dat je bedoelde om de hoge inkomens minder kindergeld te geven en de lage inkomens meer.
Indien dit niet zo was, sorry.
Oud 19 maart 2016, 20:40   #51
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En daarom is het goed en hebben ze het recht?????
Het recht hebben ze zeker.
Of het goed is hangt er van af welke richting ze daarmee de maatschappij opsturen en welke subjectieve opvatting of appreciatie je daarvan hebt. Elk bewind stuurt het zijn geprefereerde richting uit natuurlijk.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 maart 2016 om 20:41.
Oud 19 maart 2016, 20:44   #52
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Dan moet voor die Imam uit de buurt met zijn hoop kinderen neuken hard werken zijn.
a job or activity that you do regularly especially in order to earn money

Laatst gewijzigd door TREBRON : 19 maart 2016 om 20:45.
Oud 19 maart 2016, 20:47   #53
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan moet voor die Imam uit de buurt met zijn hoop kinderen neuken hard werken zijn.
a job or activity that you do regularly especially in order to earn money
.. especially .. erg leuk .. dit is wat wat ik niet versta onder werken .. voor de vlaemsch nazionaaltjes onder ons : rara wie is deze zakkenwasser ? rijft ze binnen met hopen sinds 2001 ..
Hij is licentiaat Pedagogische Wetenschappen. Hij is in 2001 afgestudeerd aan de Katholieke Universiteit Leuven.

Hij was vanaf 2001 actief als wetenschappelijk medewerker in de N-VA-fractie van het Vlaams Parlement. Van 2009 tot 2010 was hij adjunct-kabinetschef van Vlaams viceminister-president Geert Bourgeois, specifiek voor de beleidsdomeinen van inburgering en de Vlaamse Rand.

Oud 19 maart 2016, 20:48   #54
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Juist gelezen: kindergeld
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...nenlandsnieuws

Laatst gewijzigd door TREBRON : 19 maart 2016 om 20:48.
Oud 19 maart 2016, 22:28   #55
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.. welneen .. hierna volgt wat ik niet onder werken versta .. peter buysrogge carrotier eerste klas en vlaemsch nazionaal volksvertegewoordiger .. de vlaemsch nazionale webstek is merkwaardig karig met commentaar over peters ervaringen in zowel de bedrijfs- als academische wereld .. afijn .. de vlaemsch nazionaaltjes laten ons weten : peter denkt na én gelooft .. .. vraagt u mij nog maar eens wat ik onder werken versta ..
Ga je gang. Ik vind het wel vermakelijk.
De karottentrekkers worden dus op hun eigen terrein geklopt. Hé, het zijn tenslotte pro's.
En zeggen dat nog een paar meer het hele systeem kunnen doen vallen.
Oud 19 maart 2016, 23:39   #56
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
De karottentrekkers worden dus op hun eigen terrein geklopt. Hé, het zijn tenslotte pro's.

Ben je er weer met je systeem?
Als ik je daarstraks goed begrepen heb betalen de rijken dus teveel en de armen dus te weinig? Logisch toch zekers. Die armen zijn allemaal hangmatters. Maar die hebben geen PC om de hele dag op dit forum mee te werken tot ze doodziek worden. Van het werken natuurlijk. Wat dacht je?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2016, 07:17   #57
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
.. vermakelijk ? ik had de tijd van mijn leven gisteren bij het lezen van de curricula van de vlaemsch nazionale vertegenwoordigers des volk .. de grootste critici van het overheidsbeslag en de - op dit forum beruchte hangmatters - blijken bijna allen van kindsbeen af al aan de overheidsuier te hangen (zie infra D) of hebben gehangmat bij nonkel Heert of bobonne Berbère .. mocht ik joachim pohlman zijn ik haalde de vlaemsch nazionale webstek sofort uit de lucht ..

joachim is het prototype van een hangmatter. Bij de verkiezingen van 1995 vroeg de 14-jarige Joachim Pohlmann aan de lokale afdelingsvoorzitter of hij pamfletjes van de Volksunie mocht helpen uitdelen. Bijna twintig jaar later doet Joachim nog steeds hetzelfde. Al zijn de pamfletjes wat gesofisticeerder geworden. Daarvoor werkte hij op de studiedienst van de N-VA. Hij legde zich er toe op de domeinen cultuur, gemeenschap en identiteit. Hij schreef er onder meer de speeches voor de partijvoorzitter, van wie hij ook medewerker was.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 20 maart 2016 om 07:27.
Oud 20 maart 2016, 10:16   #58
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ben je er weer met je systeem?
Als ik je daarstraks goed begrepen heb betalen de rijken dus teveel en de armen dus te weinig? Logisch toch zekers. Die armen zijn allemaal hangmatters. Maar die hebben geen PC om de hele dag op dit forum mee te werken tot ze doodziek worden. Van het werken natuurlijk. Wat dacht je?
Neen, de betere verdieners betalen teveel voor wat ze in ruil krijgen.
Die worden langs beide kanten bestolen.

En dan nog claimen diegenen die er meer uitsleuren dan ze erin stoppen dat zij de warme solidaire medemens zijn.
Oud 20 maart 2016, 10:17   #59
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.. vermakelijk ? ik had de tijd van mijn leven gisteren bij het lezen van de curricula van de vlaemsch nazionale vertegenwoordigers des volk .. de grootste critici van het overheidsbeslag en de - op dit forum beruchte hangmatters - blijken bijna allen van kindsbeen af al aan de overheidsuier te hangen (zie infra D) of hebben gehangmat bij nonkel Heert of bobonne Berbère .. mocht ik joachim pohlman zijn ik haalde de vlaemsch nazionale webstek sofort uit de lucht ..
Hoeveel van die uiertrekkers mogen er nog bijkomen?
Oud 20 maart 2016, 16:32   #60
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, de betere verdieners betalen teveel voor wat ze in ruil krijgen.
Die worden langs beide kanten bestolen.

En dan nog claimen diegenen die er meer uitsleuren dan ze erin stoppen dat zij de warme solidaire medemens zijn.
Jij bent hoofd van de afdeling "nettobijdragers" van het Rekenhof?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be