Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2016, 01:22   #61
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Louvain-La-Neuve is even dichtbevolkt, maar minder bevuild door het plebs.
Ondanks het sorteren zie ik op het containerpark alleen maar afval.
Oud 21 juni 2016, 02:32   #62
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Toen ik naar het middelbaar (1970) ging mocht ik kiezen tussen Engels en Frans als tweede taal. Ik vind het niet te begrijpen dat men dat teruggedraaid heeft.
Ik heb een wetenschappelijke richting gekozen na het middelbaar en met de kennis van Engels als tweede taal had ik een immense voorsprong op studenten die tweede taal Frans genomen hadden, omdat de literatuur en de beste studieboeken allemaal Engels waren. Als er al Nederlandse vertalingen van die boeken bestonden waren die sterk ingekort.
Hier neemt de Franse gemeenschap de juiste beslissing (misschien om de verkeerde reden) en de Vlaamse de foute beslissing (zeker om de verkeerde reden).
Dankzij jullie geografische en culturele omgeving in dat deel van de West-Europese wereld is het vlot beheersen van 4 tot 6 talen een uitstekende zet voor de toekomst. Draai het zoals je wil maar engels en frans maken daar fundamenteel deel van uit.
Een belg met als basis een gemengde germaanse/romaanse taalopvoeding heeft een gegarandeerde voorsprong, zelfs al is het nederlands an sich minder belangrijk in de wereld.
De uitdaging blijven echt vreemde talen van kompleet andere origine zoals Z-O Asia, met name mandarijns, meer dan bvb cantonees of japans. Dat is een echte plus, zelfs indien ook in die regio engels een belangrijke en blijvende plaats heeft!

Het eeuwige gekanker over frans en nederlands bewijst enkel de onvolwassenheid en lokale misplaatste emoties.

Persoonlijk geniet ik zowel van de literaire inbreng van zowel De Strangers als Brel in Belgistan.
PLUS van de culinaire inbreng ten zuiden van Nederland tot de noordelijke oevers van de Med en de oostelijke oevers van de Atlantische nattigheid.
Oud 21 juni 2016, 09:31   #63
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Nog een klassieker :
Bijgevoegde afbeelding(e)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 09:37   #64
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Prayon heeft onlangs fors moeten saneren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 09:42   #65
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
En waar de KUL hoge toppen scheert in internationale rankings is de UCL een kleine prutsunief. Daar sta je dan met je edel franstalig volk: veel lullen maar eigenlijk niet capabel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 09:44   #66
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Goed nieuws!

Hoe minder we elkaar begrijpen hoe sneller Belgie zal barsten.
Dan heb ik slecht nieuws voor u.

Walen kiezen als tweede taal Engels. Gij wilt het Engels als tweede taal verplichten in Vlaanderen. OF toch minstens promoten.

Er ooit aan gedacht dat als zowel Vlamingen als Walen uitstekend in de Engelse taal communiceren het taalverschil geen probleem meer vormt, en we elkaar veel beter gaan begrijpen? Gij ondermijnt uw eigen doel. Uw natte droom van ene Belgische scheiding raakt verder af dan ooit. Flaminganten denken echt niet verder dan hun neus lang is.

Verder vergeet gij dat de Walen dan twee belangrijke talen in de wereld zullen spreken en de Vlamingen slechts één. Terwijl Vlamingen nu in de praktijk meestal minstens drietalig zijn.

Er zijn hier mensen die hun politieke doelen veel belangrijker vinden dan de welvaart van hun kinderen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 09:47   #67
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

Walen kiezen als tweede taal Engels. Gij wilt het Engels als tweede taal verplichten in Vlaanderen. OF toch minstens promoten.

Er ooit aan gedacht dat als zowel Vlamingen als Walen uitstekend in de Engelse taal communiceren het taalverschil geen probleem meer vormt, en we elkaar veel beter gaan begrijpen? Gij ondermijnt uw eigen doel. Uw natte droom van ene Belgische scheiding raakt verder af dan ooit. Flaminganten denken echt niet verder dan hun neus lang is.

Verder vergeet gij dat de Walen dan twee belangrijke talen in de wereld zullen spreken en de Vlamingen slechts één. Terwijl Vlamingen nu in de praktijk meestal minstens drietalig zijn.

Er zijn hier mensen die hun politieke doelen veel belangrijker vinden dan de welvaart van hun kinderen.
Ja maar joske, een Waal die echt goed Engels spreekt , die kom je toch ook niet al te dikwijls tegen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 09:52   #68
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Louvain-la-neuve moet zowat de meest zielige "stad" zijn waar ik ooit geweest ben. Wat moet het steken bij de Waalse elite dat ze ooit buitengesmeten zijn door het plebs in het prachtige Leuven met de beste universiteit van het land.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 21 juni 2016 om 09:52.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 09:55   #69
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemde talen moeten keuzevakken worden.
Men kan pas een taal aanleren als men daar gemotiveerd voor is.
Als het daar van afhangt dan is er alle reden voor om het Engels overal in Vlaanderen als 2e taal naar voor te schuiven. Want nagenoeg alle jongeren zijn veel enthousiaster om Engels te leren dan Frans.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 10:00   #70
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemde talen moeten keuzevakken worden.
Men kan pas een taal aanleren als men daar gemotiveerd voor is.
Dat klopt volledig. Maar dan kan je nu al voorspellen dat het in Vlaanderen dezelfde richting zal uitgaan als in Wallonie. Minder en minder kinderen die zullen kiezen voor het Frans. Let op, ik vind dat terecht hoor, maar je moet ook beseffen dat taal een zeer groot bindmiddel is van een staat. We evolueren dus steeds verder van elkaar weg. Op termijn zal er ook meer en meer aan de sociale zekerheid gerommeld worden en dan valt ook dat bindmiddel weg. Dan zal er niks meer overschieten en dan rest alleen maar de vraag waarom we nog samen zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 10:26   #71
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja maar joske, een Waal die echt goed Engels spreekt , die kom je toch ook niet al te dikwijls tegen.
Neen, de vlaming en zeker de west-vleutse is daar stukken beter in:bron
Oud 21 juni 2016, 10:31   #72
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Goed nieuws!

Hoe minder we elkaar begrijpen hoe sneller Belgie zal barsten.
²

alle uitvluchten en middelen zijn voor die luiaarden goed om niet aan werk te raken natuurlijk ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 10:36   #73
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dankzij jullie geografische en culturele omgeving in dat deel van de West-Europese wereld is het vlot beheersen van 4 tot 6 talen een uitstekende zet voor de toekomst. Draai het zoals je wil maar engels en frans maken daar fundamenteel deel van uit.
Een belg met als basis een gemengde germaanse/romaanse taalopvoeding heeft een gegarandeerde voorsprong, zelfs al is het nederlands an sich minder belangrijk in de wereld.
De uitdaging blijven echt vreemde talen van kompleet andere origine zoals Z-O Asia, met name mandarijns, meer dan bvb cantonees of japans. Dat is een echte plus, zelfs indien ook in die regio engels een belangrijke en blijvende plaats heeft!

Het eeuwige gekanker over frans en nederlands bewijst enkel de onvolwassenheid en lokale misplaatste emoties.

Persoonlijk geniet ik zowel van de literaire inbreng van zowel De Strangers als Brel in Belgistan.
PLUS van de culinaire inbreng ten zuiden van Nederland tot de noordelijke oevers van de Med en de oostelijke oevers van de Atlantische nattigheid.
En draai en keer het gelijk ge wil, maar engels maakt er meer deel van uit dan frans. En het is niet door ons gebrek aan talenkennis dat ons land in een neerwaartse spiraal zit. Daar zijn wel andere reden voor.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 10:40   #74
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:

Charleroi : 200.000 inw

LLN : 10.000 inw

Grappig hoe de Walbaniërs zelf hun neus ophalen voor Charleroi

Trouwens, Charleroi is Unesco-werelderfgoed
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 10:41   #75
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En draai en keer het gelijk ge wil, maar engels maakt er meer deel van uit dan frans. En het is niet door ons gebrek aan talenkennis dat ons land in een neerwaartse spiraal zit. Daar zijn wel andere reden voor.
Schreef ik dat dan?
Oud 21 juni 2016, 11:23   #76
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ik zou eerder vragen waarom die haat tegenover Albanië. Die mensen moeten echt gedegouteerd zijn met die woordspeling.
Inderdaad, vergeleken bij de Walen zijn die mensen onschuldige lammetjes. Ik ken trouwens verschillende Albanezen, allemaal hardwerkende mensen, iets dat ik bij Walen nooit gezien heb.
Oud 21 juni 2016, 11:28   #77
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

Neen, je begrijpt mijn redenen in het geheel niet.
  1. Ik ben het principe toegedaan dat vrije mensen zelf kiezen welke taal ze leren. Zoals dat o.a. bij de Walen het geval is.
  2. Mijn politieke doelen bestaan om Vlaamse kinderen een kans te bieden op een betere toekomst, en Belgie staat daarbij moedwillig en profiterend van Vlaanderen in de weg.
Oud 21 juni 2016, 11:31   #78
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als het daar van afhangt dan is er alle reden voor om het Engels overal in Vlaanderen als 2e taal naar voor te schuiven. Want nagenoeg alle jongeren zijn veel enthousiaster om Engels te leren dan Frans.
Het zij zo.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 11:31   #79
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is geleden sinds Louis de Funès.

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 11:33   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, zoals Michel op CNN, pure standup comedy die man zijn Engels.

Dat is trouwens een van de redenen dat Vlamingen zich in het buitenland schamen als ze zich moeten identificeren als Belgisch.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be