![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een belg met als basis een gemengde germaanse/romaanse taalopvoeding heeft een gegarandeerde voorsprong, zelfs al is het nederlands an sich minder belangrijk in de wereld. De uitdaging blijven echt vreemde talen van kompleet andere origine zoals Z-O Asia, met name mandarijns, meer dan bvb cantonees of japans. Dat is een echte plus, zelfs indien ook in die regio engels een belangrijke en blijvende plaats heeft! Het eeuwige gekanker over frans en nederlands bewijst enkel de onvolwassenheid en lokale misplaatste emoties. Persoonlijk geniet ik zowel van de literaire inbreng van zowel De Strangers als Brel in Belgistan. PLUS van de culinaire inbreng ten zuiden van Nederland tot de noordelijke oevers van de Med en de oostelijke oevers van de Atlantische nattigheid.
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een klassieker :
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() En waar de KUL hoge toppen scheert in internationale rankings is de UCL een kleine prutsunief. Daar sta je dan met je edel franstalig volk: veel lullen maar eigenlijk niet capabel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Walen kiezen als tweede taal Engels. Gij wilt het Engels als tweede taal verplichten in Vlaanderen. OF toch minstens promoten. Er ooit aan gedacht dat als zowel Vlamingen als Walen uitstekend in de Engelse taal communiceren het taalverschil geen probleem meer vormt, en we elkaar veel beter gaan begrijpen? Gij ondermijnt uw eigen doel. Uw natte droom van ene Belgische scheiding raakt verder af dan ooit. Flaminganten denken echt niet verder dan hun neus lang is. Verder vergeet gij dat de Walen dan twee belangrijke talen in de wereld zullen spreken en de Vlamingen slechts één. Terwijl Vlamingen nu in de praktijk meestal minstens drietalig zijn. Er zijn hier mensen die hun politieke doelen veel belangrijker vinden dan de welvaart van hun kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Louvain-la-neuve moet zowat de meest zielige "stad" zijn waar ik ooit geweest ben. Wat moet het steken bij de Waalse elite dat ze ooit buitengesmeten zijn door het plebs in het prachtige Leuven met de beste universiteit van het land.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 21 juni 2016 om 09:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het daar van afhangt dan is er alle reden voor om het Engels overal in Vlaanderen als 2e taal naar voor te schuiven. Want nagenoeg alle jongeren zijn veel enthousiaster om Engels te leren dan Frans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt volledig. Maar dan kan je nu al voorspellen dat het in Vlaanderen dezelfde richting zal uitgaan als in Wallonie. Minder en minder kinderen die zullen kiezen voor het Frans. Let op, ik vind dat terecht hoor, maar je moet ook beseffen dat taal een zeer groot bindmiddel is van een staat. We evolueren dus steeds verder van elkaar weg. Op termijn zal er ook meer en meer aan de sociale zekerheid gerommeld worden en dan valt ook dat bindmiddel weg. Dan zal er niks meer overschieten en dan rest alleen maar de vraag waarom we nog samen zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schreef ik dat dan?
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, vergeleken bij de Walen zijn die mensen onschuldige lammetjes. Ik ken trouwens verschillende Albanezen, allemaal hardwerkende mensen, iets dat ik bij Walen nooit gezien heb.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is geleden sinds Louis de Funès.
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is trouwens een van de redenen dat Vlamingen zich in het buitenland schamen als ze zich moeten identificeren als Belgisch.
![]() |
![]() |