![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daar heb je geen dure politiemensen voor nodig, een jobstudent kan dat ook en goedkoper.
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Op gewestwegen is het een panaché van borden zodat ze "zeker" kunnen bekeuren. Ik deed ooit de test uit nieuwsgierigheid. Met 2 man in de auto terugkerend van Baarle Hertog naar Oostende. De bijzitter lette mee op de verkeersborden en we wilden boetevrij rijden. Gewoon onmogelijk, zelfs met 2 oplettende mensen. 30 / 50 / 70 /90 en de borden staan soms maar enkele meters achter mekaar. Rijdt u wel eens met een auto? Ik doe nog gemiddeld rond de 30.000 km per jaar en kreeg nog nooit een bekeuring omdat ik minder dan 70 op de autoweg reed......
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar aangezien ze gevaarlijke toestanden niet bekeuren maar achter parkeerboetes aanzitten wat gemakkelijker is en meer op brengt besluit ik terecht dat het enkel om het geld gaat.
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was, als mijn herinnering goed was, voor Zaventem en Aalter. Ik denk niet dat die burgemeesters de aankoop van dat toestel goedgekeurd hebben om geld in hun gemeentekas te krijgen, want die boetes worden federaal geïnd en dan oneerlijk scheef verdeeld naar het zuiden van het land. In de gemeente waar ik woon, is geen nva-burgemeester, maar toch moet ik toegeven dat de snelheidscontroles altijd gelinkt worden aan plaatsen waar veel ongevallen gebeuren, of woonwijken waar de mensen zelf reclameren. Allez, zeg het eens: hoe zit dat in jouw gemeente ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "Wat baten kaars en bril als den uil niet zien en wil" (Oud "Vlaamsch" spreekwoord)
Het gaat er over dat het niet om de veiligheid maar om de centen gaat en hier stop ik er mee ....... Iets uit zijn context rukken of rond de pot blijven draaien is niet mijn dada.
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds het dreigingsniveau naar 3 is gegaan moet die trouwens ook een kogelvrije vest dragen. Kun je je dat zicht voorstellen ? Een hulpagentje in zijn flitsauto met zo een loodzware vest aan... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |