Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2016, 08:18   #61
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De flikken komen nu zelfs in de krant al met een brede smile stoefen met hun nieuwste high tech speelgoed om je portemonee leeg te halen : ziehier de superflitser Redflex NK7

Allemaal voor de veiligheid (van de boetes)

http://www.hln.be/plus/nieuws/nieuws...mixed-box-body
Big brother toestanden gewoon voor de poen en zij zitten ondertussen te slapen in hun wagen verderop. Want ze moeten dat geldmachien toch bewaken.
Daar heb je geen dure politiemensen voor nodig, een jobstudent kan dat ook en goedkoper.
Oud 22 juni 2016, 08:36   #62
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U mag niet overal 120, hoor. Weet u dat dan niet?
Op de E40 is het toevallig eens heel duidelijk 120 pu toch en daar sprak ik van.
Op gewestwegen is het een panaché van borden zodat ze "zeker" kunnen bekeuren.
Ik deed ooit de test uit nieuwsgierigheid.
Met 2 man in de auto terugkerend van Baarle Hertog naar Oostende.
De bijzitter lette mee op de verkeersborden en we wilden boetevrij rijden.
Gewoon onmogelijk, zelfs met 2 oplettende mensen.
30 / 50 / 70 /90 en de borden staan soms maar enkele meters achter mekaar.
Rijdt u wel eens met een auto? Ik doe nog gemiddeld rond de 30.000 km per jaar en kreeg nog nooit een bekeuring omdat ik minder dan 70 op de autoweg reed......
Oud 22 juni 2016, 08:46   #63
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De overheid moet daar dan maar strenger tegen optreden. Heel eenvoudig.
Dat is wat ik opper in de topic.
Maar aangezien ze gevaarlijke toestanden niet bekeuren maar achter parkeerboetes aanzitten wat gemakkelijker is en meer op brengt besluit ik terecht dat het enkel om het geld gaat.
Oud 22 juni 2016, 09:13   #64
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Waar heb ik dat beweerd? U ontgaat de kern van de discussie, zoals gewoonlijk.
Oud 22 juni 2016, 10:36   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De flikken komen nu zelfs in de krant al met een brede smile stoefen met hun nieuwste high tech speelgoed om je portemonee leeg te halen : ziehier de superflitser Redflex NK7

Allemaal voor de veiligheid (van de boetes)

http://www.hln.be/plus/nieuws/nieuws...mixed-box-body
Ik heb dat ook gezien in het nieuws op tv.
Dat was, als mijn herinnering goed was, voor Zaventem en Aalter.

Ik denk niet dat die burgemeesters de aankoop van dat toestel goedgekeurd hebben om geld in hun gemeentekas te krijgen, want die boetes worden federaal geïnd en dan oneerlijk scheef verdeeld naar het zuiden van het land.

In de gemeente waar ik woon, is geen nva-burgemeester, maar toch moet ik toegeven dat de snelheidscontroles altijd gelinkt worden aan plaatsen waar veel ongevallen gebeuren, of woonwijken waar de mensen zelf reclameren.

Allez, zeg het eens: hoe zit dat in jouw gemeente ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 10:49   #66
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Uw eigen woorden:
"Wat baten kaars en bril als den uil niet zien en wil" (Oud "Vlaamsch" spreekwoord)
Het gaat er over dat het niet om de veiligheid maar om de centen gaat en hier stop ik er mee .......
Iets uit zijn context rukken of rond de pot blijven draaien is niet mijn dada.
Oud 22 juni 2016, 11:58   #67
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Big brother toestanden gewoon voor de poen en zij zitten ondertussen te slapen in hun wagen verderop. Want ze moeten dat geldmachien toch bewaken.
Daar heb je geen dure politiemensen voor nodig, een jobstudent kan dat ook en goedkoper.
Bij ons in Ronse is dat de job van een hulpagent. Je weet wel, die pseudo-flikken zonder noemenswaardige opleiding en die zelfs geen wapen mogen dragen. Die moet twee dingen doen : 's morgens om kwart voor acht het verkeer regelen aan de ingang van een school, en de rest van de dag zit hij in zijn grijze peugeot break te flitsen. Soms al om 6u30, kwestie van de mensen die naar brussel rijden toch niet te vergeten.
Sinds het dreigingsniveau naar 3 is gegaan moet die trouwens ook een kogelvrije vest dragen. Kun je je dat zicht voorstellen ? Een hulpagentje in zijn flitsauto met zo een loodzware vest aan...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 12:14   #68
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb dat ook gezien in het nieuws op tv.
Dat was, als mijn herinnering goed was, voor Zaventem en Aalter.

Ik denk niet dat die burgemeesters de aankoop van dat toestel goedgekeurd hebben om geld in hun gemeentekas te krijgen, want die boetes worden federaal geïnd en dan oneerlijk scheef verdeeld naar het zuiden van het land.

In de gemeente waar ik woon, is geen nva-burgemeester, maar toch moet ik toegeven dat de snelheidscontroles altijd gelinkt worden aan plaatsen waar veel ongevallen gebeuren, of woonwijken waar de mensen zelf reclameren.

Allez, zeg het eens: hoe zit dat in jouw gemeente ?

.
Hier gaat het louter om pakkans. Vb : bij het buitenrijden van Ronse richting Brakel, ligt een internaat. Logisch dat men daar extreem streng gaat controleren zou men zeggen. Maar ze gaan liever 300 meter verder staan omdat ze goed weten dat iedereen die deze ingang voorbij is begint sneller te rijden maar de borden die dat toelaten pas een halve kilometer verder staan. Om half zeven 's morgens draait die kerel zijn kassa-kassa al op volle toeren. Of op de Glorieuxlaan (een ingang van een school) op zondagvoormiddag staan flitsen. Dolle pret ! Vooral omdat het zo een brede laan is en dit in zone 30 ligt.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 12:33   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier gaat het louter om pakkans. Vb : bij het buitenrijden van Ronse richting Brakel, ligt een internaat. Logisch dat men daar extreem streng gaat controleren zou men zeggen. Maar ze gaan liever 300 meter verder staan omdat ze goed weten dat iedereen die deze ingang voorbij is begint sneller te rijden maar de borden die dat toelaten pas een halve kilometer verder staan. Om half zeven 's morgens draait die kerel zijn kassa-kassa al op volle toeren. Of op de Glorieuxlaan (een ingang van een school) op zondagvoormiddag staan flitsen. Dolle pret ! Vooral omdat het zo een brede laan is en dit in zone 30 ligt.
Wat moeten dat toch domme mensen zijn die blijkbaar wel weten dat daar een flitstoestel staat maar zich toch laten vangen. Dag na dag.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be