![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() Waarom zouden wij voor zon en offshore wind slechter af zijn dan Nederland?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De vennootschap betaalt in beide gevallen 100% van de energiekosten; de staat/fiscus/maatschappij betaalt welgeteld 0,0 van die energiekost. Het enige verschil zit hem tussen een belasting op winst of een belasting op omzet en de geldhonger die een staat kan etaleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de vraag is hoe we het op de goedkoopste, ecologisch verdedigbare, manier kunnen doen. En hier moeten we wel het hele plaatje in rekening brengen (bvb bij wind en zonneenergie, rekening houden dat er ook installaties moeten voorzien worden om energie te leveren tijdens de windstille en zonnearme periodes). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 augustus 2016 om 10:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Drosamadaris: Ik besef nu inderdaad dat ik me in mijn oorspronkelijk post op pagina 1 verkeerd heb uitgedrukt. Ik liet mijn rekenvoorbeeld mee de (weliswaar foute) redenering van vrijzinnige volgen.
Uw opmerking was dus terecht. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 augustus 2016 om 10:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Thuis opslag dmv batterijen kan ons net fors ontlasten en er voor zorgen dat we veel minder "stand by" capaciteit moeten hebben. Microgrids in nieuwe wijken zijn hier ook een oplossing. Vergeet niet dat de meeste mensen slechts 1.5 -2 kW per uur nodig hebben, en een batterij van 10 kWh kan dus gemakkelijk de avond overbruggen, om dan de dag erna terug op te laden. En dat is niet onrealistisch, zelfs bij matige bewolking. De overheid zou van de lage rente gebruik kunnen maken om nu massaal te investeren in deze technologie. Dat is nu eens lenen voor een goed doel (ipv lonen te betalen) want hier is er wel degelijk een ROI. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En....het verschil met een witte uitvoerder is steeds kleiner aan het worden, door de verlaging van de BTW naar 6% en voor sommige werkjes is er ook nog een certificaat nodig voor de brandverzekering, denk maar aan het kuisen van een CV ketel. En dan heb ik het nog niet over het risico voor beide partijen in geval van betrapping, wat bij zelfstandigen onbestaande is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() De belastingcontroleurs zijn verstopte werklozen die mensen die voor echte welvaart zorgen komen pluimen om in hun inkomen te voorzien. Zij hebben zich door de tijd steeds beter gesoigneerd en steeds meer gepluimd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat betreft prijsverschil: voor gelijk netto uurloon: zwartwerkende werknemer 100% = zelfstandige 100% +33% (gemiddelde belastingen) = 133% + sociale bijdragen is afgerond 150% waarop die 6% BTW moet tellen. Dat geeft 159%. Een zelfstandige is moet dus ongeveer (minimum) 60% meer tellen om hetzelfde over te houden/concurrentieel te zijn. Betrapping onbestaande? Mijnheer gij het die en die onkosten gedaan: bewijs uw inkomsten. Hoeveel werknemers die in het zwart werken krijgen controle over hun inkomsten en uitgaven, zowel zakelijk en privé? Kent gij één werknemer die bij aankoop van een auto of woning controle gehad heeft over de oorsprong van zijn inkomsten? Laatst gewijzigd door pajoske : 19 augustus 2016 om 11:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk is veel mogelijk, en zal er in de toekomst nog veel veranderen. Alleen is het maar de vraag, welk prijskaartje er gaat aanhangen. Een nucleaire/klassieke kwh kost tegenwoordig een 4ct/kwh. En tel daarbij de reele netkosten van 2ct/kwh, dan komt men aan een kostprijs, thuis geleverd, van 6ct/kwh. Wie kan met zonnepanelen, plus een batterijinstallatie, dit voor die prijs doen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 19 augustus 2016 om 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() Je stelt voor dat we bestaande, afgeschreven kerncentrales gaan bijbouwen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want wat ik wil zeggen is, dat die verhalen mij ook wel bekend zijn, net zoals de verhalen over de frauderende zelfstandigen ![]() ![]() ![]() Want de hele discussie is eigenlijk begonnen over jou elektriciteitsrekening, en jou vraag of ik die zou betalen ! Waarop ik antwoorde, dat jij die elektriciteit factuur als zelfstandige ook nog eens kan aftrekken van je belastingen als beroepsonkosten, ook al reken jij als zelfstandige die elektriciteitsprijs reeds door aan je klanten ! Dus twee keer langs de kassa ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |