![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Energetische terugverdientijd heeft weinig te maken met productie en onderhoudskosten. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Jou ganse zonnepanelen verhaaltje is daar het perfecte voorbeeld van, alsof jij het afgeschreven hebt van een Nieuwe Vreemdelingen Alliantie foldertje of van een voordracht van het Antwerpse orakel ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ondertussen verkopen ze waarschijnlijk zelfs de stroomleidingen en de transformatoren om een budget in "evenwicht?" te hebben.
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe het zit met jou weet ik niet, maar ik loop geen enkele partij blind achterna. Ondanks de torenhoge dunk van jezelf sla je slag om slinger de bal mis. Zonder jou had ik niet eens geweten dat mijn "zonnepanelenverhaaltje" uit een foldertje lijkt te komen van de "Nieuwe Vreemdelingen Alliantie", of uit een voordracht van het "Antwerpse orakel". Jij hebt dat foldertje blijkbaar wél gelezen. Ofwel heb je het Antwerpse orakel vereerd met jouw aanwezigheid tijdens zijn voordracht. Dat kan ook. Wat het meehuilen met de wolven zonder te weten waarom betreft, eens te meer etaleer je je beperkte en door haat verblinde inzicht. Zelfs de N-VA-ers op dit forum kunnen getuigen dat ik ook hun partij op tijd en stond door de mangel haal. Ik mag dan (op een enkel uitzondering na) heel mijn leven VU en N-VA hebben gestemd, de volgende keer zal het op die "enkele uitzondering" zijn. Het Vlaams Belang. ![]() Ga jij nu maar gauw huilen met de wolven. Niet van hoehoeeeee, maar van "racist, racist". Waarom deed je je eigenlijk geen énkele moeite om mijn zonnepanelenverhaaltje te ontkrachten, vrijzinnige? Zo moeilijk moet dat toch niet zijn als het niet klopt? Mis je daar de nodige intelligentie voor, of vond je niks op het internet dat mijn zonnepanelenverhaaltje tegenspreekt?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 augustus 2016 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Op een bepaald moment moeten die centrales vervangen worden en dat gaat gepaard gaan met hogere prijzen dan we nu gewoon zijn, gelijk of dat nu om gascentrales, kerncentrales of windmolens gaat. Elke bron heeft zo zijn specifieke voor en nadelen. Men heeft een zekere hoeveelheid baseload nodig, maar het aandeel van hernieuwbare energie kan nog veel groter worden dan het huidige niveau zonder dat er zware investeringen in het net nodig zijn. Wat men denkt aan baseload nodig te hebben blijkt vele lager te zijn dan wat men daar zelfs enkele jaren geleden nog over dacht. Op vlak van kostprijs is windenergie erg interessant en dat gaat in de toekomst nog sterk verbeteren naarmate de industrie opschaalt. Een recent voorbeeld is die kerncentrale in Engeland (die er misschien toch niet gaat komen): om investeerders over de streep te trekken kwam de overheid af met een strike price van £92.50 (107.5EUR) per MWh. Voor windmolens in Vlaanderen zit men momenteel met certificaten van 90EUR per MWh. In het buitenland zie je dat het nog een stuk goedkoper kan, onder meer door slimmere subsidiesystemen waarbij men bedrijven tegen elkaar laat bieden om de laagste prijs te verkrijgen. In Nederland heeft men deze zomer zo'n tender uitgeschreven voor de bouw van een offshore park en men kwam uit op 72.7EUR per MWh. In de toekomstige energiemix gaan wind en zon een grote rol spelen, net omdat ze erg goedkoop gaan worden tegenover de traditionelere alternatieven. Laatst gewijzigd door Thomas- : 18 augustus 2016 om 16:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Op wereldniveau misschien. Maar in het Vlaamse gewest zijn de omstandigheden niet gunstig voor zonne- of windenergie. Tenzij men veel betere technieken zal onwikkelen dan nu voorhanden zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat de mensen interesseert is wat zij verwezenlijkt heeft. Kunt U de grote veranderingen opnoemen? Schuldafbouw, begrotingen met overschotten, industrie naar vlaanderen halen, voorzien in de stroombehoeften, grote infrastructuurwerken die de files oplossen, provisies voor de vergrijzing en pensioenen, Vlaamse autonomie, afschaffen transfers, ... Waar zijn die grote veranderingen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een modern land heeft industrie, ziekenhuizen, frigomagazijnen, ... en die hebben 24/7 stroom nodig. Uw wind en zon kan dat niet leveren : u moet ALTIJD parallel met uw wind en zoncentrales conventionele centrales laten meedraaien. DAAROM is uw wind en zon ONBETAALBAAR. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je niet met EEN link je bewering kan staven ben je een leugenachtige leugenaar.
Ik wacht..... Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Gij zijt nog nooit een facteur tegengekomen die na zijn ronde in het zwart vloeren gaat leggen of gras afrijden? Gij kent geen werknemer sanitair die in het weekend in het zwart gaat bijverdienen op eigen basis? Gij kent geen leraar houtbewerking die buiten zijn uren in het zwart keukens, trappen, deuren, of kasten maakt en plaatst? Gij weet niet dat die 'werknemers' de grootste concurrenten zijn van de echte zelfstandige omdat die 'werknemers' aan voor echte zelfstandige onbeconcureerbare lage zwarte prijzen kunnen werken? Niet zwanzen hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De belastingcontroleurs gaan er als vanzelfsprekend van uit dat zelfs kleine zelfstandigen frauderen. Ze lossen dat probleem op door eenvoudigweg te schatten hoeveel ze verkocht kunnen hebben en belasten hen daarop.
![]() |
#53 |
|
![]() Dat mag hij niet! Als hij het doet is dat fraude. Het is ,aan de belastingcontrole om dit te achterhalen bv door een vergelijking te maken met een gelijkaardige onderneming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat belastingen bepaald worden aan de hand van het geld dat je hebt verdient (en dus na aftrek van uw kosten) is niet meer dan normaal. Of vindt u dat wanneer men voor 80 euro goederen aankoopt en men deze goederen voor 100 euro verkoopt, er belast moet worden op 100 in plaats van op 20 (100-80)? En moet een bedrijf dat voor 100 euro goederen verkoopt maar 70 euro personeelskosten heeft, belast moet worden op 100 in plaats van op 30? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 augustus 2016 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als we groene stroomcertificaten buiten beschouwing laten, heb ik een terugverdientijd van ongeveer 8-9 jaar. De overige 11 jaar zijn profit. De IRR's zaten eigenlijk vrij goed. De kost van windenergie is afgelopen jaren ook fors gedaal, en ze zijn kwa kost/kWh echt competetief geworden. Ongeveer 0.04 euro/kWh op dit moment. Kolencentrales doen 0.05 euro/kWh en heel moderne gascentrals 0.037 euro/kWh, maar dat is sterk afhankelijk van de gasprijs...die laag is op dit moment. De daling van de kostprijs voor windenergie is vooral het gevolg van de daling in kostprijs/geinstalleerd vermogen. Windturbines zijn groter, efficienter voor dezelfde prijs of goedkoper geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Is niet helemaal waar : ik produceer met mijn zonnepanelen voldoende elektriciteit dan dat ik nodig heb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Machiels is echt niet dom hoor. Hij heeft gans Genk Zuid volgezet met windturbiens. Die verdient daar bakken geld aan.
|
![]() |
![]() |