![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Van Grieken: modeontwerper. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 september 2016 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben jij dat van mening dat de politieke organisatie heden ten dage beter is dan vroeger ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb bedenkingen bij de uitlatingen van G. Bourgeois. In de 19° eeuw waren er ook Vlamingen. Die streefden toen minder naar onafhankelijkheid dan N-VA vandaag. Nu blijkt dat de dag van vandaag onafhankelijkheid niet hetzelfde betekent volgens G. Bourgeois. De conclusie die ik trek is dat Vlamingen het onafhankelijkstreven van N-VA altijd al genomen hebben voor wat het waard is.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 september 2016 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geen goed idee denk ik?
Zijn uitstraling geeft te veel aanleiding aan de fantasie van de jongens die er vast zitten....
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 20 september 2016 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet alle Vlamingen zijn van die tafelspringers. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, om te antwoorden op je vraag: er zijn meer domeinen waar het nu beter is dan vroeger, dan dat er domeinen zijn waar het nu slechter is dan vroeger. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat hebben we voldoende gemerkt aan de vele stakingen die ze op poten gezet hebben. Het was te verwachten maar het toont maar dat de "gevestigde (waarden?)" niet zo maar met zich laten spotten al moet het land de dieperik in. Van de NVA onthoud ik dat ook zij niet "echt" aan besparen gedacht hebben. Daar zat de VLD met De Croo korter op de bal, zeker als het over belastingverhogingen ging.
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
langer voor mogen werken ,om uiteindelijk minder te krijgen... Behalve hun eigen pensioen dan,daar geldt nog steeds de regel van gebaseerd op het laatste verdiende inkomen,en niet op de gehele loopbaan zoals hij voor de privé heeft doorgevoerd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar 't is niet hij die dat doorgevoerd heeft hoor. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "lamenielachen" ......
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of hij die nooit zondigde werpe de eerste steen ...... Ik zegde het reeds, ik ga zelfs niet gaan stemmen als het zo verder gaat maar in het land der blinden vond ik hem nog de klaarst ziende. Fils a papa ou non.
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Anderzijds met veel hogere levensverwachtingen en ouder eer je begint te werken is het normaal dat men niet met 50 op pensioen kan. Ik vind 45 jaar werken redelijk realistisch vandaag. Wat niet uitsluit dat dit ook voor parlementariërs moest gelden en dat de pensioenen in de privé en de overheid gelijk zouden moeten zijn. Iedereen gelijk voor de wet eenmaal op kosten van de maatschappij.
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zorgen alléén voor hun zelf ,mét ons geld.... De parasieten doen rustig verder,en halen eruit wat er uit te halen valt,ze maken immers de wetten toch zelf... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Geen idee wat al die ex-VB stemmers nu gaan doen. Want ik schat dat op zijn minst een derde tot de helft van de N-VA kiezers ex-vb stemmers zijn. En laten we wel wezen... wie op VB stemde deed dat om 1 of meerdere van volgende drie redenen: 1. De traditionele politiek uitspuwen. 2. Vlaams separatisme 3. Een radicale herziening van het migratiebeleid. Wat 1. betreft: N-VA is nu een traditionele partij 2. Van separatisme is al lamg geen sprake meer bij N-VA en zelfs een staatshervorming en wat meer bevoegdheden is geen uitgesproken doel. 3. Ik heb niet het idee dat er daar fundamenteel iets veranderd is... Geen idee wat die ex-VB stemmers gaan doen, maar een interessante vraag want er moeten er op dit forum toch zo wel een hoop zijn... Zijn ze ook bekeerd en blijven ze bij N-VA? Terugkeren naar VB? Gewoon opgeven en niet meer stemmen? Ik volg de belgische politiek ook absoluut niet meer in die mate dat ik er enig idee van heb of er een revival van VB te verwachten valt..
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog een klein beetje en we hebben een overtal die geen van allen nog 15 % halen.... Op naar 2019 dus,en uiteraard vol doorgaan voor een nieuw wereldrecord regeringsvorming... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() De Croo, de oude, op radio 1 : "Ik heb in mijn lange politieke loopbaan 3 éénmanspartijen meegemaakt nl Dillen, Van der Elst en Bourgeois. Dat is zoals een ascenseur ; die gaan naar boven maar die moeten altijd terug naar beneden komen".
|
![]() |
![]() |