Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2016, 15:28   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Bart De Wever is naast politicus ook historicus. Hij weet dat er in de Vlaamse beweging een ware cultus van het martelaarschap bestaat. Nooit ofte nimmer zal hij van Vuye en Wouters martelaars willen maken die dan buiten de N-VA de doctrinaire zuiverheid zullen verdedigen. Daarom dat Vuye en Wouters aan boord zullen blijven en zelfs voort zullen werken aan het hoofd van Objectief V. Met een berisping, nieuwe "goede" afspraken. En wellicht een loonsverhoging voor beiden.

Ik ben hier 100% zeker van. Geef me eens ongelijk
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  smiley-van-lol-21640164.jpg‎
Bekeken: 104
Grootte:  207,2 KB
ID: 104243  

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 22:06   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matonge Bekijk bericht
Persoonlijk denk ik het tegendeel. Persoonlijk denk ik dat grote leider zeer goed wist wat hij deed wanner hij uitschoof ergens in Franstalig België. Waar juist weet ik niet maar elders dan in zijn schoon vlaanderen iig. Klein detail echter.

Hem een beetje kennende, verdenk ik hem alleszins.
Als hij dat betrachtte, wil dat inderdaad zeggen dat de communautaire agenda in zijn strategie echt wel begraven moest worden. Dan hebben Vuye en Wouters meer dan overschot gelijk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2016, 20:12   #63
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Maar BDW verklaarde wel dat hij alles heeft gedaan, meer dan nodig, om beiden binnen de partij te houden.
Hij heeft er alle belang bij om dat inderdaad te verklaren, maar dat betekent nog niet dat het waar is, hé. Een politicus zegt zelden de waarheid, zeker niet als hij er heel veel belang bij heeft om te liegen!

Citaat:
Ja uiteraard had ik ongelijk.

Wat ik wilde zeggen, is dat ik er wel van overtuigd ben dat BDW ze ten allen prijze aan boord wou houden.
Waarom zou hij ze ten allen prijze aan boord willen houden? Hij moest ze het voldoende vroeg vóór de verkiezingen het zwijgen opleggen, en de enige manier om daar zeker van te zijn, was ze nu kalt te stellen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 24 september 2016 om 20:12.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2016, 20:13   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Waarom zou hij ze ten allen prijze aan boord willen houden? Hij moest ze het voldoende vroeg vóór de verkiezingen het zwijgen opleggen, en de enige manier om daar zeker van te zijn, was ze nu kalt te stellen.
Om welke reden moesten ze eigenlijk het zwijgen worden opgelegd?
Oud 24 september 2016, 20:37   #65
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Om welke reden moesten ze eigenlijk het zwijgen worden opgelegd?
Wellicht omdat ze de strategie van de Grote Leider doorkruisten. Die is er heilig van overtuigd dat de Franstalige partijen stamelend biddend en bedelend bij de Vlaamse poort zelf om confederalisme zullen vragen.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2016, 20:53   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hij heeft er alle belang bij om dat inderdaad te verklaren, maar dat betekent nog niet dat het waar is, hé. Een politicus zegt zelden de waarheid, zeker niet als hij er heel veel belang bij heeft om te liegen!

Nochtans spreken de feiten jou tegen. Vuye werd namelijk niet kalt gesteld. Hij nam zélf ontslag, en reken maar dat hij niet zal zwijgen.

Je bent geen ezel en weet evengoed als ik waarom er geprobeerd werd om Vuye aan boord te houden. Zelfs het vrijwillige ontslag van Vuye zal gevolgen hebben voor de N-VA. De volgende peiling zal het bewijzen.
Oud 24 september 2016, 20:59   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wellicht omdat ze de strategie van de Grote Leider doorkruisten. Die is er heilig van overtuigd dat de Franstalige partijen stamelend biddend en bedelend bij de Vlaamse poort zelf om confederalisme zullen vragen.
De PS heeft geen enkele reden om verdere federalisering of regionalisering van allerlei bevoegdheden te vragen.
Oud 24 september 2016, 23:09   #68
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Nochtans spreken de feiten jou tegen. Vuye werd namelijk niet kalt gesteld. Hij nam zélf ontslag, en reken maar dat hij niet zal zwijgen.

Je bent geen ezel en weet evengoed als ik waarom er geprobeerd werd om Vuye aan boord te houden. Zelfs het vrijwillige ontslag van Vuye zal gevolgen hebben voor de N-VA. De volgende peiling zal het bewijzen.
"Vrijwillig ontslag" na eerst uit het partijbestuur gezwierd en publiekelijk vernederd te zijn en dan in een vertrouwelijk gesprek het "aanbod" te hebben gekregen als gemuilkorfde te mogen terugkomen en zichzelf alzo nog wat dieper te vernederen...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2016, 23:53   #69
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De PS heeft geen enkele reden om verdere federalisering of regionalisering van allerlei bevoegdheden te vragen.
Toch wel. Een goed voorbeeld daarvan is Justitie. Dat legde die partij trouwens al in 2010 op tafel.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2016, 07:03   #70
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Deze brief zal meer dan waarschijnlijk nooit gepubliceerd worden in HBVL.

Via via kreeg ik deze brief in mijn mailbox.
Deze vrouw schrijft treffend waar het op neer komt.
Ze schreef hem aan de Kern van HBVL, maar ook aan verschillende parlementsleden.
Ik wil hem jullie alvast niet onthouden.

Verstuurd vanaf mijn iPad

Datum: 24 september 2016 17:35:18 CEST
Aan: [email protected]
Onderwerp: T.a.v. De Witte en Lambrix

Mevrouw De witte,

Uw bezorgdheid over de graad van "het Vlaamse gevoel", " van "Vlaams nationalisme " bij NVA, is "ontroerend!!!

Het is werkelijk hallucinant in uw opiniestuk te lezen hoe belangrijk Vlaanderen plots voor u is. Waar u en de ganse zogenaamde kwaliteitspers steeds ijvert om de beste te zijn wat betreft het schofferen van NVA, van Bart De Wever, kortom van Vlaams nationalisme, bent u nu plots verontwaardigd over "het gebrek eraan" !
De enige reden waarom u het nu meent te moeten opnemen voor Vuye en Wouters is uiteraard, dat weet u maar al te best, NVA en Bart De Wever beschadigen.

Maar wat het meest beschamend is in gans uw artikel, is uw manier van spreken: Bart De Wever " de grote leider" noemen is zonder meer schaamteloos, onbeschoft, respectloos.

Wij herinneren ons maar al te goed de tijd van " de heilige Stevaert " . Wat voor onzin hij ook uitkraamde, steeds weer werd hij door de linkse media opgehemeld, bijna heilig verklaard. Wat daarvan het gevolg is geweest en nog steeds, ondervinden we nog alle dagen, hij en zijn aanhang zoals o.a. Vandenbossche vader en dochter, Vandelanotte enz..., de PS, deden wat ze wilden. Nu is het zelfs zo ver gekomen dat aan Di Rupo de vraag nog niet meer gesteld word wie er uiteindelijk de laatste 30 jaar het beleid hier heeft gevoerd, de schulden opgebouwd. Zo "correct" zijn jullie!
Denkt u niet dat ons land er gans anders zou aan toe zijn, mochten jullie media de voorbije decennia op alle slakken zout gelegd hebben zoals nu bij NVA? Maar vooral: dat jullie de taak van kritische en correcte informatie uitvoerden, waar jullie uiteindelijk toch voor betaald worden, niet?

Het moet u allen bijzonder veel pijn doen dat de tijd van het ongelimiteerde profitariaat en mensen manipuleren stilaan ten einde komt. Mensen zijn gelukkig niet allemaal dom en kunnen zich perfect informeren via andere kanalen dan de linkse pers.

Wij vinden het bijzonder jammer dat in dit land, buiten enkele zeer dun gezaaide uitzonderingen, geen media is die op een correcte en respectvolle manier, niet links, niet rechts, kritisch maar correct publiceert. Wat nu blijkbaar het hoofddoel van de pers is, is mensen tegen elkaar opzetten, polariseren. Net dat waar jullie anderen van beschuldigen.

Het lijkt ons dat er in dit land andere katten te geselen zijn, om maar iets te noemen: Optima, de rol van de linkse rode coryfeeën hierin, Arco, enz. DAT is uw taak.
Maar de achterliggende gedachte is wellicht net dat soort mensen en zaken zoveel mogelijk buiten de actualiteit houden. Beneden alle peil en onwaardig!

We gaan hoe dan ook ons abonnement herbekijken.

Mia Clijsters .
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2016, 07:04   #71
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat gaat de volgende peiling precies bewijzen?

Dat de Vlaamse??? pers in haar opzet geslaagd is?

Komaan Knuppel, u weet beter!
Oud 25 september 2016, 07:11   #72
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Dat de Vlaamse??? pers in haar opzet geslaagd is?

Komaan Knuppel, u weet beter!

Ondankbare...
Liesbeth van Impe en Van Cauwelaert hebben zo hard hun best gedaan om u de grote leider te krijgen waar hij nu is....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2016, 07:13   #73
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ondankbare...
Liesbeth van Impe en Van Cauwelaert hebben zo hard hun best gedaan om u de grote leider te krijgen waar hij nu is....
Dat was toen, we leven nu.
Oud 25 september 2016, 07:18   #74
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat was toen, we leven nu.
Ja, zo is dat.
La folie des grandeurs is voorbij...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2016, 07:30   #75
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, zo is dat.
La folie des grandeurs is voorbij...
Dat maakt u er van.
Uw goed recht, het zegt wel heel veel over u.
Oud 25 september 2016, 08:04   #76
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat de N-VA zakt in de peilingen.
Of de peilingen wel of niet kloppen, en in welke mate ze wel of niet kloppen, zullen de volgende verkiezingen uitwijzen.

In de peilingen was de N-VA al 10 gezakt vergeleken met de verkiezingsuitslag. Als de N-VA méér dan 10% zakt in de volgende peiling wijt ik dat aan haar dubbelhartige houding in verband met haar eerste partijstandpunt, alsook aan de wijze waarop ze de vertegenwoordiger van dat eerste partijstandpunt behandelde.

Je kan het er bezwaar tegen hebben dat ik er zo over denk, maar dat De Wever het broodnodig vond om het Vlaams-nationalisme van zijn partij te benadrukken pal nadat Vuye de pijp aan Maarten gaf is veelzeggend. Het is overbodig dat een partij haar belangrijkste standpunt met woorden benadrukt indien ze met daden heeft bewezen hoe belangrijk het is.
Oud 25 september 2016, 08:09   #77
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat de N-VA zakt in de peilingen.
Of de peilingen wel of niet kloppen, en in welke mate ze wel of niet kloppen, zullen de volgende verkiezingen uitwijzen.

In de peilingen was de N-VA al 10 gezakt vergeleken met de verkiezingsuitslag. Als de N-VA méér dan 10% zakt in de volgende peiling wijt ik dat aan haar dubbelhartige houding in verband met haar eerste partijstandpunt, alsook aan de wijze waarop ze de vertegenwoordiger van dat eerste partijstandpunt behandelde.

Je kan het er bezwaar tegen hebben dat ik er zo over denk, maar dat De Wever het broodnodig vond om het Vlaams-nationalisme van zijn partij te benadrukken pal nadat Vuye de pijp aan Maarten gaf is veelzeggend. Het is overbodig dat een partij haar belangrijkste standpunt met woorden benadrukt indien ze met daden heeft bewezen hoe belangrijk het is.
U antwoord niet op mijn vraag.
Of de N-VA in de peilingen zakt of niet, dat is niet mijn vraag.

Mijn vraag is gewoon wat deze peilingen bewijzen!

Is de "Vlaamse" pers in haar opdracht geslaagd of niet, daar gaat het om.
Oud 25 september 2016, 11:36   #78
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
-Bart De Wever, zelf een historicus, denkt dat er binnen dertig jaar niet veel meer zal overblijven van het incident Vuye-Wouters.-

“Ik denk eerlijk gezegd dat dat verhaal niet veel meer zal worden dan een voetnoot in de geschiedenis. Er gebeuren momenteel wel belangrijkere dingen.”

(tsjeins, is't echt?!)

Verder heeft hij het nog over een twijfelaar te zijn, een late pubertijd en suïcidale neigingen. Hij komt nu eenmaal niet uit een "erg affectief of emotioneel gezin".

Geruststellende wat dat betreft. Die man is gek geworden. Allemaal op zondag, geheel in de lijn van verwachting.
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160925_0...kschot-gegeven

Hier het hela artikel

HBVL: 25-09-2016

De Wever: “Als ik een stalinist was, had ik jaar geleden al een nekschot gegeven”

De voorbije politieke week stond vooral in het teken van de interne discussies bij de N-VA over ‘de communautaire agenda’. Bij Friedl’ Lesage op Radio 1 kwam N-VA-voorzitter Bart De Wever nog even terug op het incident met Hendrik Vuye en Veerle Wouters. Hij vertelde daarbij een erg persoonlijk verhaal.

Bart De Wever, zelf een historicus, denkt dat er binnen dertig jaar niet veel meer zal overblijven van het incident Vuye-Wouters. “Ik denk eerlijk gezegd dat dat verhaal niet veel meer zal worden dan een voetnoot in de geschiedenis. Er gebeuren momenteel wel belangrijkere dingen.”

DeN-VA-voorzitter kreeg de afgelopen week wel wat kritiek over zich heen, zo zou hij “een stalinist” zijn. “Was dat maar waar. Ik ben een enorme twijfelaar, ik trek mij alles nogal hard aan, waardoor ik moeilijk hard kan zijn tegen iemand. Zij die erbij betrokken zijn, weten dat heel dit verhaal al een jaar aansleept. Als ik een stalinist was, dan had ik een jaar geleden al een nekschot gegeven.”

Of De Wever hier slechter uitgekomen is? “Dat is onvermijdelijk als je de kranten leest. Het heeft geen zin om nu te gaan zeggen dat het niet mijn schuld was. Op het moment dat de klappen vallen, moet je die opvangen. Leiden is ook een soort lijden.”

Heeft hij heimwee naar de tijd dat alles goed ging? “Ik ben nog niet dood hé. Het is niet omdat er even iets slecht gaat, dat alles slecht zal gaan. Ik lig van heel andere dingen wakker, dit verhaal is wat mij betreft achter de rug. Ik ben niet in de politiek gegaan om iets te worden, maar om iets te doen.”

Donkere gedachten

Volgens De Wever heeft hij nooit een zorgeloze tijd gekend, zelfs niet tijdens zijn jeugd. “Ik ben altijd bezorgd geweest. Ik heb een late pubertijd gehad en heb me lang niet goed in mijn vel gevoeld. Ik had donkere, zelfs suïcidale gedachten. Over die gedachten spreken thuis was niet aan de orde. Ik kom niet uit een erg affectief of emotioneel gezin.”

Uiteindelijk is De Wever toch zelf uit die periode ‘geklommen’. “Op een gegeven moment vind je een lief en een bestemming in het leven.”
Oud 25 september 2016, 11:41   #79
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is altijd nog hoop dus ^^

Ik zou bijna beginnen wenen.
Wij houden u niet tegen, laat u maar eens flink gaan!
Oud 25 september 2016, 11:41   #80
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is altijd nog hoop dus ^^

Ik zou bijna beginnen wenen.
Wij houden u niet tegen, laat u maar eens flink gaan!
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be