![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Natuurlijk ben ik mij er ter dege van bewust er te gast te zijn. Ik snap dus eigenlijk niet waar deze draad over gaat. Laatst gewijzigd door rroloff : 9 november 2004 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ga nu noet heel deze fadeno afwaffen om me te vermeien in allerlei engnationalistische overpeinzingen.. & Nee Pelgrimo ik ben zelfs geen Euronationalist,
alhoewel een zeker eŭronationalisme sommige geesten zeker geen kwaad zou doen. Herinner me een krantenbericht van enkele jaren geleden volgens hetwelk duitse ultranationalistische jongeren ergens op een aŭtostrade een belgische aŭto in de fik staken omdat ze het een zeer vreemde nummerplaat vonden. Van dat soort nationalisme moeten we duidelijk van af... 90 % van de bevolking in het noorden van Limburg/Antwerpen bestaat intussen uit redelijk begoede "Ollanders" of "Nederbelgen" & dat gaat nog zo door in het zuiden van West Vlaanderen krijgen we een fransche invasie van fiskusvluchtelingen... de grotere invasie van lobbyiusten, eŭrobeambten en hun aanhang in la région brŭelloise moet nog goed op gang komen. Wat mij doet denken aan een bezoek van het "Holländische Viertel" in Potsdam alwaar de plaatselijke nieŭwe (ex SED) middenstand zich opmaakte om de ambtenarij die verwacht werd naar aanleiding van het hervestigen van de hoofdstad in Berlijn gepast commercieel te verwelkomen. Zijn wij belgen even enthoesiast ? Of onverschillig(er) ? Door de démarches van onze "Michel" - ook weer een tijdje geleden - toen de grote broer van over de Atlantische oceaan dreigde sommige hoofdkwartieren weg te trekken uit ons kleine koninkrijkje - realizeerden sommigen dat hoofdkwartier en zo zijn ook economisch interessant is.. Ha Esperanto ! Ook weer een onderwerp(je) op deze draad - ik verwijs met graagte naar 10 bladzijden diskussie op het debatforum. Wat kregen we nu ? Esperanto een "links" fenomeen ?? Ja : ikzelf ben "Links", Pelgrimo is eerder nationalist, Jan Van den Berghe uitgesproken rechts.. (alledrie notoire Esperantisten op dit forum) & Inderdaad als we het wenselijk zouden vinden dat iedereen of zo talrijk mogelijk minstens 2-talig is is Esperanto een uitmuntende optie als 2de taal en wel hierom 1° Eenvoudig aan te leren 2° Neŭtraal in de zin dat er niemand door bevoordeeld wordt 3° Beproefd bestaat reeds meer dan 100 jaar Het enige nadeel is dat er slechts ca. 6 miljoen spekers zijn verspreid over de wereld en de taalop de Unsesco na geen enkele internationale erkenning heeft. Het is een uitdaging voor de esper-idealisten om hier voortdurend over te blijven berichten, zodat "men" begrip heeft voor deze optie en aanzetten doet om dit te realizeren. Nationalisten aller landen verenigt U (?)
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
goed dan
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
België: 'Vaderland' met grote letter, maar zonder inhoud. Dwaze belgische separatist! ![]()
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 10 november 2004 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als de Vlamingen 1 ding niet zijn, dan is het wel een Germaanse cultuur. Germanen hebben bv. een voorliefde voor het respecteren van wetten. Daar merk je in VL maar weinig van ![]()
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Germaans denken lijkt me echter wél gevaarlijk. Ik denk liever Nederlandisch, Groot-Nederlandisch om precies te zijn. Hoewel ik liever eerst Vlaanderen onafhankelijk zie. Al sterf ik voor dat gebeurt, ik blijf ernaar streven.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 10 november 2004 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind dat ik als Antwerpenaar vrij veel gemeen heb met een Brabander uit Noord-Brabant. Maar dan heb je wel, helaas, veel Noord-Brabanders die anti-Nederlands denken.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 10 november 2004 om 20:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#76 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat betekent in hemelsnaam " germaans" en wat versta je onder "germaanse culturen" en in hoeverre verschillen die dan zogenaamd van "romaanse culturen" behalve dan de linguistieke verschillen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Cultuur is iets van de mensen zelf, een concept vormgegeven in de gedachten van individuen. Het gaat erom wat het individu ziet als zijn cultuur, zijn volk, zijn gedachtegoed wat uiteindelijk bepalend is.
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() In de 19de eeŭw werd er nog zo over "volkeren" gedacht. Nu mag je er vanzelfsprekend zo over denken.. maar wat is de realiteit ? Leon Degrelle verzekerde
de hoogste Pangermaanse aŭtoriteiten dat "De Walen" een germaans volk zijn & hij had er bovendien bewijzen voor ! In 1585 zorgen de spanjolen ervoor dat de Antwerpenaren verlatinizeerd werden... Kort daarvoor was Antwerpen de wereldhandelshoofdstad : we werden vermulticulturalizeerd (dat dateert van toen , niet van nu...). Kom eens met jullie voetjes op de grond en zie de wereld zoals ze is : mogelijk woont er achter je hoek een terrorist, 2 straten verder krijgt een 16 jarig joch het in zijn hoofd om zijn grootmoeder te vermoorden omdat ze wat geld in huis heeft en hij nodig wat moet hebben om te scoren... Het volk van de machtigste democratie vind het nodig steden uit te vegen omdat er wat terroristen zitten, die op hun beŭrt van mening zijn dat God de wereld moet besturen.... & Op dit forum winden mensen zich op omdat er een paar mensen aan de overkant van de straat waar volgens paragraaf zoveel nederlands moet gesproken worden, gaan wonen en dat die zich niet aan dat regeltje willen houden omdat het hun vrijheid bedreigt ??? Bovendien wordt dit land wereldwijd geprezen om zijn verdraagzaamheid & als voorbeeld van het samenleven van verschillende kulturen ??? Nu ja misschien is het binnenkort wel zo dat de belgen van turkse afkomst eender of ze nu in Beringen, Brussel of Bierset wonen met elkaar kunnen praten (in het Turks..) terwijl de vlamingen en walen het niet (meer?) kunnen. Binnenkort zal de nationale voetbalploeg ten einde betere resultaten te behalen als voertaal voor intern gebruik het Lingala adopteren ...
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() & Waarom in 's hemelsnaam is er niemand voor het herstel van het Bourgondische rijk ?
Culinair zou het niet beter kunnen - hoofdstad Dijon & zo van die dinges...