![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() Mooi blond meisje? 1 op 3, toch ook niet slecht.
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() Nee.
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Komaan. Als je met man en macht een kleine minderheid probeert tegen te houden, dan worden niet zowat alle ziekenhuizen leeggeroofd (rode kruis), dan gaan geen ministeries in vlammen op (Peter Arnett, BBCworld, alle cameraploegen), dan laat je de Duitse ambassade niet plunderen (BBCworld, met beelden), de centrale bank niet leeghalen, (idem)... "Freedom's untidy, and free people are free to make mistakes and commit crimes and do bad things", weet Rumsfeld daarop te zeggen. Sja...opvallend was dat hij meer dan de helft van de toespraak de plunderingen vergoeilijkte, en maar even benadrukte dat ze de plunderingen probeerden tegen te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() TomB gelooft niet dat ze in de US NIET ALLE beelden te zien krijgen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() mja pasop
http://www.foxnews.com/story/0,2933,83886,00.html en dat terwijl FOX geldt als één van de meest pro-Amerikaanse zenders in deze oorlog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Blij dat het kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Deze prentjes komen van de arabische versie. ![]() De engelstalige versie is helaas veel saaier. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik loop liever met die vaas dan, en geef bloemen aan de bezetter. Dan zal ik achteraf mischien een colaborateur genoemd worden EEN REVOLUTIE MOET VAN BINNEN UITKOMEN. En anders heeft men een anarchie. Kijk maar naar Kosovo, waar de Albanezen in en uit lopen om te plunderen en te stelen. Zie naar Afganistan waar het ook niet al paix en vree is. En wat de bevrijding aangaat!? En het enige departement dat niet in de vlammen is opgegaan, is het departement van OLIE. Moet er nog zand zijn? Bush-er mag men de neus van Verhofstadt geven! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() hmm
géén oorlog in Irak? |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() Op BBC world durven ze Rumsfeld nogal te kakken zetten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() Op CNN ook
titel van het stuk over zijn toespraak: Rumsfeld: "stuff happens" maar bij hen is dat waarschijnlijk niet de bedoeling ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Duitsland is door de geallieerden zelfs helemaal platgebombardeerd en werd daarna een economische reus. Als ik het goed heb is het dat wat de Amerikanen nu met Irak ook willen doen: van dit centraal gelegen land met zijn vele mogelijkheden een politieke en economische locomotief maken, dat een baken van voorspoed en stabiliteit moet worden dat als voorbeeld voor de omliggende landen moet dienen. Zie alles eens in perspectief. Omdat de dingen nu voor jullie in je luie zetel op TV gebracht worden, wil dat nog niet zeggen dat de mensen "in the field" plots in een film meespelen die je zoals in een videospelletje kan manipuleren. Peter Arnett beweerde enkele dagen geleden nog dat de Amerikanen zich zéér vegist hadden en dat de oorlog nu veel langer zou duren dan gedacht. Zo staat dat bvb in een interview met hem in de "Dag Allemaal" van 8 april te lezen. Op dit moment zijn we 11 april en de oorlog is virtueel beëindigd. Geef de mensen daar wat respijt zou ik zeggen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() Het regime is gevallen. Hoelang de oorlog nog zal duren durf ik niet te voorspellen. Ik blijf vrezen voor een burgeroorlog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het waren namelijk mensen van het gewapend verzet die direkt na het vertrek van 'den Duits' de macht in handen genomen hebben. Wat ze misdaan hebben, de zgn. repressie, is inderdaad een zwarte bladzijde in de Belgische geschiedenis. Zij hebben er mee voor gezorgd dat in sommige families vandaag de dag nog over 'zwarte' gesproken wordt. De échte helden van het verzet hebben zich nooit aan zoiets bezondigd. Wat u zwarte bladzijden in onze geschiedenis noemt, gebeurt vandaag in Irak, en is dat niet spijtig? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat kunnen de Coalitietroepen doen tegen deze plunderaars?
Ze tegenhouden met een vermanend vingertje?Of met bruut wapengeweld? In het eerste geval krijg je platgelopen soldaten, in het tweede geval een opstand van een hele hoop idioten die uiteindelijk toch een martelaar willen worden.(of niet stopten met plunderen) Dat ze het ministerie van olie bewaken is zeer duidelijk de Bushiaanse natuur.En 1 van de redenen voor deze oorlog.Maar dat iedere autochtoon daar die mobiel is alles probeert mee te graaien wat los ligt, en zelfs vastgenageld,dat verteld meer over de geestelijke gesteldheid van die mensen.Opgekweekt door -tig jaren Saddam, of net onderdrukt door.Daar laat ik me niet over uit. Tja,dat soort van grabbelen en graaien doet me denken aan een stel politiekers die nog maar 5 minuten ambtstermijn hebben.
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() Maddox,
het antwoord op Uw vraag is dat er niets van binnen uit gekomen is om de macht van Sadam te breken. Dus er is een machtsvacium. En dat zal men nooit kunnen opvullen met, (Ekonomisch gevluchte) oppositie vluchtelingen. En voor mij het voornaamste punt. De ma,taliteit van deze mansen kan U zeker niet vergelijken met de Duitse mentaliteit. U moet er gewerkt hebben onder de mensen. Dus niet de ontwikkelingshelpers. Want naar deze mensen luisteren ze. Kwestie van handje open houden, en laten vullen. Danke zeggen en dan toch doen wat ze willen. Saoudië zijn welstand heeft het te danken aan de BUITELANDSE werkkrachten. De oliedollars bouwen geen huizen, en paleizen. Het zijn de buitenlanders die de welstand uitbouwen AAN EEN KLEIN LOON. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de rijkere, niet democratische maar Westers bevoorraade en gesteunde oliestaten hun dollars/Euro's gebruiken om met buitenlandse semi slavenarbeid hun land laten draaien is geweten.
Maar dat doet niks af aan de gedragingen van een volk dat plotseling kan doen wat ze willen. We zien na een paar weken wel hoe het daar afkoelt. Ook is dit de meest georganiseerde chaos die ik tot nu toe heb gezien.Ik vermoed dat deze rellen en plunderingen meer doden kunnen veroorzaken dan 2 weken van geconcentreerde preciciebombardement en een moderne Blitzkrieg.
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maddox scheef:
Citaat:
Daar lukt het blijkbaar wel. |
|
![]() |
![]() |