![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() En zelfs met Diesel rijden is niet zo slecht voor het milieu, dankzij de filters die het fijne stof eruit halen & het lagere verbruik. Wat jullie vergeten zijn, is dat men in de Vs meer op gas rijdt dan in de Eu, alsjeblief, dank u wel.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Gouverneur
|
![]() Tom
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar allez, ervan uitgaande dat het mijn schuld is omdat ik verkeerd heb uitgelegd: Deel 1 praat over hoe de Europese wagens meer vervuilend zijn. Dwz dat ze op technologisch gebied minder vervuilingsbeperkende technologie aan boord hebben. Dit heeft niets met verbruik te maken. Deel 2 praat over hoe de Amerikanen liever een grotere motor/wagen hebben, wat uiteindelijk al die technologie teniet doet. Waarom 2 delen? Omdat deel 1 de slechte kant van Europa beschreef in zake milieubeheer en deel 2 de slechte kant van de VS. En dat was het enige dat moest aangetoond worden: Dat er verschillen zijn en dat beide kanten van de oceaan nog een weg af te leggen hebben. In die optiek maakt het zelfs niets uit of ik nu juist of fout ben over het Amerikaanse en Europese wagenpark. So eat my shorts. Een antwoord over de grond van de zaak is welkom ![]()
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Wat vind ge trouwens van mijn hondje dat ik over het week end heb toegevoegd aan mijn profiel?
![]() |
![]() |
#66 | ||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wij sorteren hier in de Verenigde Staten ook, een blauwe doos voor pet flessen en papier en een blauwe doos voor papier en karton. Die dozen worden dan apart opgehaald om naar hetzelfde stort gebracht te worden tot er een alternatief voorhanden is. Verder moet je chemish afval verzamelen en afgeven aan een speciale dienst tegen betaling. De meeste mensen die ik ken moffelen hun batterijen dan maar in hun gewone vuilzak. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een discussie a la: Ik ben voor oorlog, u bent tegen oorlog. U zegt mij dat er veel is gebeurd dat deze oorlog ongerechtvaardigd maakt. Goed : Hoe gaan we het systeem veranderen zodat u volgende keer tevreden bent. Ik vind trouwens dat u het systeem ook verkracht heeft, dus zo slecht zal een alternatief niet zijn zeker? Citaat:
Over vrije meningsuiting: Ik denk dat die VEEL groter is in de Verenigde Staten als in laat ons zeggen Belgie. Ik kan hier bijvoorbeeld gerust een politieke partij opzetten zoals het Vlaams Blok en zal hier, desondanks veel strengere racismewetten, nooit een probleem ondervinden. Ik zal wel zeer weinig stemmen halen, want de tolerantie voor andere rassen is hier ook hoger en over het algemeen is de veiligheid dat ook, er is hier namelijk al meer blauw op straat. Citaat:
Citaat:
De eerste stap hierin is het democratisch Dus laten we de dictaturen beginnen te verwijderen zodat de hele wereld democratisch kan worden! We zullen strategisch slim zijn en eerst die omverwerpen die gemakkelijk omver te werpen zijn en economisch veel zullen bijdragen tot de liga van democratische staten. (Irak?) Voor het laatst houden we die met kernwapens die niet zo belangrijk zijn economisch. (Noord Korea?) Citaat:
![]() |
![]() |
#67 |
Gouverneur
|
![]() Tomb om te beginnen is dat nu een tong of nen hond dat ge gebruikt als avator?
![]() Denk dat we min of meer overeenkomen wat het doel is enkel nog een meningsverschil over de middelen om dat doel te bereiken. Ik denk dan ook dat we in deze, leerzame & fijne, discussie een eindpunt bereikt hebben daar we anders in mierengeneuk vervallen & da's niet zo interessant tenzij jij nog verder wil van gedachten wisselen over een bepaald punt. Altijd leuk als je erin slaagt een deftige discussie op te zetten op een forum, wat zeker niet vanzelfsprekend is. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Laten we nu de manier bestuderen. Want tot nu toe heb ik enkel vernomen dat we Irak niet moeten binnenvallen omdat het onmenselijk is. Geef eens het alternatief dat hetzelfde doel zal bereiken zonder enig geweld.
![]() |
![]() |
#69 |
Gouverneur
|
![]() Het alternatief, althans, volgens mij was de weg volgen van de Vn-inspecties, die sinds '91 tot 95% van Saddam's arsenaal (onconventioneel) hebben vernietigd. Hen meer tijd geven om het 'zogehete' gevaar uit te schakelen, daarna het embargo opzetten & investeren in onderwijs, landbouw & gezondheid. Plus vrije verkiezingen organiseren onder Vn toezicht. Een oplossing die géén enkel mensenleven kost & democratisch is bovendien.
Nu ga jij, waarschijnlijk, zeggen dat dit nooit zal lukken & Saddam zo gewoon aan de macht blijft. Maar dan vergeet ik nog één belangrijk ding, namelijk geld. Hoeveel een 100 miljard Dollar? T zal er niet ver naast zijn, kost deze oorlog. Hoeveel denk je dat je nodig hebt om met dat geld erop toe te zien dat er vrije verkiezingen worden georganiseerd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Het heeft eigenlijk al veel te lang geduurd. De Amerikanen maken inderdaad fouten, ze hadden Saddam en zijn kliek daar in 1991 moeten buitenzwieren. Nu, na zoveel tijd, kies ik voor de korte pijn van de Iraakse bevolking, in een zo humaan mogelijke oorlog, zodat ik snel die embargos kan opheffen en aan de toekomst kan bouwen. Maar bon, dit is een hypothetische discussie, want we zitten er nu al en we zijn al aan het oorlogvoeren. Dus laat ons nu snel winnen, met de support van iedereen in de democratische wereld, want dat is de snelste en beste oplossing vanuit de situatie van vandaag.
![]() |
![]() |
#71 |
Gouverneur
|
![]() VS/IRAK:
Amerikanen schrijven VN niet af Jim Lobe WASHINGTON, 1 april (IPS) - Driekwart van de VS-burgers staat achter de oorlog tegen Irak, maar opvallend veel Amerikanen vinden dat hun president de VN ten onrechte links heeft laten liggen. Dat blijkt uit een opiniepeiling die tijdens de eerste vijf dagen van oorlog werd uitgevoerd door het Programme on International Policy Attitudes (PIPA) van de Universiteit van Maryland. Het argument van de Amerikaanse regering dat de VN zichzelf "irrelevant" hebben gemaakt door niet in te stemmen met de oorlog tegen Irak, lijkt niet aan te slaan bij de Amerikaanse bevolking. 23 procent van de respondenten in de PIPA-enquête spreekt zich uit tegen de oorlog én tegen de beslissing van de Amerikaanse president Bush om het oordeel van de VN-Veiligheidsraad te negeren. Nog eens 21 procent keurt het offensief wel goed, maar is het er niet mee eens dat de V-raad buitenspel werd gezet. Slechts 54 procent van de bevraagden is volledig overtuigd van de beslissing om ten strijde te trekken zonder het groene licht van de V-raad. Nog frappanter is het oordeel over de taak die in de toekomst voor de VN is weggelegd. 71 procent van de mensen in de PIPA-steekproef gelooft dat de VN na de oorlog tegen Irak een minstens even belangrijke rol zal spelen in internationale zaken dan ervoor. Maar een kwart van de bevraagden volgt het standpunt van de haviken in het Witte Huis dat de VS met het negeren van de Veiligheidsraad een precedent hebben geschapen en dat de VN een toontje lager moeten gaan zingen. Twee op drie respondenten vinden dat de Amerikaanse regering in de toekomst helemaal niet vrijer kan beslissen buiten zijn grenzen geweld in te zetten zonder toestemming van de VN. Driekwart is ook geen voorstander van sancties tegen de landen die de VS in de VN-Veiligheidsraad hebben gedwarsboomd bij de behandeling van de kwestie Irak. Een meerderheid van de bevraagde Amerikanen oordeelt dat de VS niet zonder de VN kunnen om hun toekomstige veiligheidsboontjes te doppen. 52 procent vindt dat een overgangsregering voor Irak best door de VN geleid wordt; slechts 30 procent spreekt zich uit voor een Amerikaans bestuur. 63 procent vindt dat de VN het best geplaatst zijn om ervoor te zorgen dat Iran geen kernwapens aanmaakt en de steun aan Palestijnen laat varen; om Noord-Korea te doen afzien van kernwapens verkiest zelfs 72 procent de inbreng van de VN. De PIPA-peilers schrijven de algemene steun voor de oorlog tegen Irak toe aan een 'rallying effect' - in tijden van oorlog is het normaal dat Amerikanen hun meningsverschillen begraven en zich om hun president scharen. Maar dat houdt in dat die steun kan beginnen af te brokkelen als de oorlog aansleept. Dat vermoeden wordt bevestigd door andere peilingen. Bij een onderzoek van het Pew Research Center for the People & the Press van vorige week stemde 72 procent van de bevraagden in met het gebruik van militair geweld tegen Irak, maar oordeelde slechts de helft van de steekproef dat dit "het beste is wat de VS kan doen." Slechts een minderheid van de Amerikanen gelooft de uitlatingen van de regering dat de oorlog tegen Irak de veiligheidssituatie van de VS zal verbeteren. Amper 14 procent van de PIPA-respondenten gelooft dat de oorlog de kans verkleint dat Noord-Korea kernwapens zal produceren; voor Iran stijgt dat aandeel tot 24 procent. 48 procent van de mensen in de steekproef denkt dat de VS het moeilijker zullen krijgen in de moslimwereld, en 51 procent ziet dat de kans van terroristische aanslagen tegen de VS toenemen. Da's al iets heel anders dan gewoon 71% van de Amerikanen steunen hun regering. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 |
Gouverneur
|
![]() Heb ik mij ooit ergens voor een boycot van Amerikaanse producten uitgesproken? Ik dacht van niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementslid