Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2019, 21:45   #61
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Blijf maar zitten. De blauwe garde trekt ten oorlog. Van verzuring gesproken.
Is mijn oordeel over jou ook te hard aangekomen?
Geen idee, meestal lees ik zulke "oordelen" niet, wegens tl;dr
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2019, 21:45   #62
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Vreemd dat je fantaseert over panda's met erecties...
Mag alleen Panda fantaseren over mijn sexleven?
En die schotelvod weet er ook weer alles over zeker ?
Pak een Rennie-pilletje ventjes tegen het maagzuur en ga slapen.
Ga ik ook doen. Bezwaren? Leg het maar uit waarom. Bendevorming door dappere Gallieërs dus. Fantastisch. Eindelijk eendracht onder de Belgen.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2019, 21:47   #63
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Mag alleen Panda fantaseren over mijn sexleven?
En die schotelvod weet er ook weer alles over zeker ?
Pak een Rennie-pilletje ventjes tegen het maagzuur en ga slapen.
Ga ik ook doen. Bezwaren? Leg het maar uit waarom. Bendevorming door dappere Gallieërs dus. Fantastisch. Eindelijk eendracht onder de Belgen.
Oud 31 augustus 2019, 21:48   #64
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Geen idee, meestal lees ik zulke "oordelen" niet, wegens tl;dr

En jij vindt dat belangrijk om te melden op een forum wat je niet leest?
Tja vent; ik beklaag U!
Oud 31 augustus 2019, 21:52   #65
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij vindt dat belangrijk om te melden op een forum wat je niet leest?
Tja vent; ik beklaag U!
Ik weet het, ik wou dat ik ook met de slakken kon racen & neuken gelijk een panda.
Oud 31 augustus 2019, 21:56   #66
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijf maar zitten. De blauwe garde trekt ten oorlog. Van verzuring gesproken.
Is mijn oordeel over jou ook te hard aangekomen?
Citaat:
Ik weet het, ik wou dat ik ook met de slakken kon racen & neuken gelijk een panda.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 08:55   #67
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht

Is dit nog een debatforum?
Arrivisten pogen hier anderen belachelijk te komen maken en als het niet lukt dan gaan ze zelfs over tot het produceren van leugens en verzonnen vuiligheid.
Het stoort mij niet. Wat mij wel stoort is het feit dat er ofwel een hele hoop op dit forum zit die ook een grote bek opzetten maar nederig in hun hol kruipen tot ook zij geconfronteerd worden met dezelfde vuiligheid. Hun beurt komt nog wel. Mijn conclusie is duidelijk. Dit is geen debatforum meer.
Feitelijk is het meelijwekkend. Hun partijen kalven af en toch doet dergelijk gespuis er alles aan om het vlugger te veroorzaken. Mij niet gelaten hoor.
Ze doen maar. Een grote bek opzetten op dit forum veroorzaakt niet meer nog minder als een tantalus-overwinning voor henzelf maar dit vooral ten koste van hun partij.
Ze zijn zo slim; denken ze toch; dat ze nog altijd niet weten dat men met azijn geen vliegen vangt. Met diplomatie en minder leugens misschien wel.
En voor de rest breken ze ieder debat in elke topic gewoon af uit grootheidswaanzin. Of maken er een ordinair slagveld van.
Ik huiver bij de gedachte mochten er parlementaire verkozenen tussen zitten. Zij maken van het parlement een leugenpaleis.
Verkozen zogezegd door het volk (leugens!) maar niet werkend voor het volk. Dat is het trieste eindresultaat.
En voor de rest kunnen een grote hoop onder jullie mijn rug op.
Hopelijk is dit duidelijk? En jullie weten waarom ik dit zo zie.
Klachten? Foert! Schrijf maar : "TL-DR". De apen op dit forum smachten naar het oordeel van mijnheer. Zwijgen ze weer een tijdje.

Laatst gewijzigd door werkman : 1 september 2019 om 08:57.
Oud 1 september 2019, 09:02   #68
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Arrivisten pogen hier anderen belachelijk te komen maken en als het niet lukt dan gaan ze zelfs over tot het produceren van leugens en verzonnen vuiligheid.
Het stoort mij niet. Wat mij wel stoort is het feit dat er ofwel een hele hoop op dit forum zit die ook een grote bek opzetten maar nederig in hun hol kruipen tot ook zij geconfronteerd worden met dezelfde vuiligheid. Hun beurt komt nog wel. Mijn conclusie is duidelijk. Dit is geen debatforum meer.
Feitelijk is het meelijwekkend. Hun partijen kalven af en toch doet dergelijk gespuis er alles aan om het vlugger te veroorzaken. Mij niet gelaten hoor.
Ze doen maar. Een grote bek opzetten op dit forum veroorzaakt niet meer nog minder als een tantalus-overwinning voor henzelf maar dit vooral ten koste van hun partij.
Ze zijn zo slim; denken ze toch; dat ze nog altijd niet weten dat men met azijn geen vliegen vangt. Met diplomatie en minder leugens misschien wel.
En voor de rest breken ze ieder debat in elke topic gewoon af uit grootheidswaanzin. Of maken er een ordinair slagveld van.
Ik huiver bij de gedachte mochten er parlementaire verkozenen tussen zitten. Zij maken van het parlement een leugenpaleis.
Verkozen zogezegd door het volk (leugens!) maar niet werkend voor het volk. Dat is het trieste eindresultaat.
Klachten? Foert! Schrijf maar : "TL-DR". De apen op dit forum smachten naar het oordeel van mijnheer. Zwijgen ze weer een tijdje.
'Kok weeral horen fluiten zonder de lepel te weten hangen?' Tss...
Oud 1 september 2019, 09:12   #69
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
'Kok weeral horen fluiten zonder de lepel te weten hangen?' Tss...
Je spreekt over jezelf??? Is in ieder geval niet de eerste keer...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 09:16   #70
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
De leerkrachten in mijn familie zeggen allemaal hetzelfde. Het probleem is de planlast en de enorm ver doorgeschoten opgedragen administratie.

Leerkrachten moeten zich kunnen focussen op hun hoofdtaak: lesgeven, kennis overdragen.

Ik vraag mij af wat de toegevoegde waarde is van al dat papierwerk ? Zou het een probleem zijn mochten leerkrachten er mee stoppen en terug zoals vroeger gaan werken ?
Dat zou inderdaad een heel groot probleem zijn voor de zogenaamde controleurs van de leerkrachten die verkiezen dat alles braaf op papier staat, dat ze toch niet lezen, maar dat wel een indruk van werken geeft...
Of het goed werken is, daar zijn de meeste niet bekwaam voor om dat te zien; maar in ieder geval indien er ooit problemen komen zijn zijzelf ingedekt en hoeven ze maar hun paraplu van de paperassenrij open te trekken...
Alvorens een rechter die hele soep doorgenomen heeft is de pudding al in elkaar gezakt en gaat het middelwaardige werk verder...
Oud 1 september 2019, 09:22   #71
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat een oeverloos gezeik...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 09:26   #72
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Goede denkpiste maar wie let er op de kinderen als de ouders gaan werken zijn dat doen de scholen nu?
Bijkomend zullen armere kinderen het nog moeilijker krijgen maar misschien geraken we dan terug aan een stielman?
Waarom zouden we de middelbare scholen niet meer inrichten als universiteiten....
Eén school per grotere centra met alle materiaal ter beschikking, waar de leerlingen op eigen initiatief kunnen gaan werken en met een vooropgesteld programma van lesuren waar diegene die het nodig heeft bijkomende uitleg kan vragen aan de prof...
Toponderwijs voor de betere; zijzelf bepalen hun ritme en de minder begaafden staan zo ook niet in de kou...
Neem het aanleren van talen; hoe kan men dat beter dan met persoonlijke computerprogramma's die ieder op zijn eigen niveau kan laten aflopen, herhalen en herhalen indien nodig, verder gaan indien onder de knie...
En ik denk dat er in deze tijd van digitale kennis er ook geen enkel probleem zou zijn dat die leerlingen, indien zij wensen, zich van thuis uit kunnen aansluiten op de programma's van de school..., ten minste daar waar zij geen bijkomende instrumentarium, zoals een labo of zo, nodig hebben.

Laatst gewijzigd door marie daenen : 1 september 2019 om 09:27.
Oud 1 september 2019, 09:28   #73
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Laag, heel laag, inderdaad op het niveau van Pandabeer... Goed uitgebeeld...
Oud 1 september 2019, 09:30   #74
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
wat een oeverloos gezeik...
Maar daar ben jij toch zo sterk in; erken je jezelf daar dan niet in of is het misschien te oprecht om van jou te kunnen komen???
Oud 1 september 2019, 09:34   #75
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Goede denkpiste maar wie let er op de kinderen als de ouders gaan werken zijn dat doen de scholen nu?
Bijkomend zullen armere kinderen het nog moeilijker krijgen maar misschien geraken we dan terug aan een stielman?
Ik stel voor dat de lagere school de lagere school blijft, maar eens op de middelbare school zijn de meeste kinderen toch zeflstandig genoeg om alleen te kunnen blijven en zijn ze het nog niet dat moeten ze maar een zevende klas invoeren bij de lagere school voor die elementen...
Oud 1 september 2019, 09:49   #76
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er lig blijkbaar iets op uw maag.
Neen,neen ik vraag geen verduidelijking !
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 09:50   #77
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Zou het een probleem zijn mochten leerkrachten er mee stoppen en terug zoals vroeger gaan werken ?
Lijkt me dat dat één van de weinige dingen is die gedaan kunnen worden. Het werkte toen en de resultaten waren navenant met het Vlaamse onderwijs dat consistent in de top van rangschikkingen naar boven kwam, waarom zou het nu niet meer kunnen werken.

Al die pedagogen buiten, al die ervaringsloze beleidsmakers buiten en terug naar kennis-onderwijs zoals dat voordien gegeven werd.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 09:52   #78
marie daenen
Banneling

Standaard

Ik herhaal, want ik vind dit wel het overpeinzen waard en zou graag jullie gedacht daarover horen:

Waarom zouden we de middelbare scholen niet meer inrichten als universiteiten....
Eén school per grotere centra met alle materiaal ter beschikking, waar de leerlingen op eigen initiatief kunnen gaan werken en met een vooropgesteld programma van lesuren waar diegene die het nodig heeft bijkomende uitleg kan vragen aan de prof...
Toponderwijs voor de betere; zijzelf bepalen hun ritme en de minder begaafden staan zo ook niet in de kou...
Neem het aanleren van talen; hoe kan men dat beter dan met persoonlijke computerprogramma's die ieder op zijn eigen niveau kan laten aflopen, herhalen en herhalen indien nodig, verder gaan indien onder de knie...
En ik denk dat er in deze tijd van digitale kennis er ook geen enkel probleem zou zijn dat die leerlingen, indien zij wensen, zich van thuis uit kunnen aansluiten op de programma's van de school..., ten minste daar waar zij geen bijkomende instrumentarium, zoals een labo of zo, nodig hebben.
Oud 1 september 2019, 10:46   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Infrastructuur
Digitaal lesmateriaal
Verwarming
...
minuskuul, he. Hoe denk je dat zich de kostprijs verhoudt van 8 uur per dag te werken in een lokaal, met de kostprijs van dat lokaal (zeg maar, "huur") en de kostprijs van dat lokaal te verwarmen ?

Maw, bedenk het volgende: zou een werknemer, met zijn loonkost (= bruto loon + patronale bijdrage) IN STAAT ZIJN om een lokaal te huren en dat te verwarmen, of niet ?

Indien ja, is het duidelijk dat zijn verloning een goed stuk hoger zal zijn dan die kost, niewaar ?

Dat is helemaal anders in een fabriek. Vraag U af of de 10 arbeiders die in een fabriek met veel machines werken, in staat zouden zijn om de kost van de infrastructuur met hun loon te betalen. Waarschijnlijk niet. Dan zien we dat de kapitaalskost veel hoger is dan de arbeidskost.

Maar qua lesgeven heb je als kapitaalskost een lokaal en wat verwarming en nog wat prutsen nodig. Dat is MINUSKUUL in vergelijking met de loonkost, natuurlijk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 11:00   #80
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
minuskuul, he. Hoe denk je dat zich de kostprijs verhoudt van 8 uur per dag te werken in een lokaal, met de kostprijs van dat lokaal (zeg maar, "huur") en de kostprijs van dat lokaal te verwarmen ?

Maw, bedenk het volgende: zou een werknemer, met zijn loonkost (= bruto loon + patronale bijdrage) IN STAAT ZIJN om een lokaal te huren en dat te verwarmen, of niet ?

Indien ja, is het duidelijk dat zijn verloning een goed stuk hoger zal zijn dan die kost, niewaar ?

Dat is helemaal anders in een fabriek. Vraag U af of de 10 arbeiders die in een fabriek met veel machines werken, in staat zouden zijn om de kost van de infrastructuur met hun loon te betalen. Waarschijnlijk niet. Dan zien we dat de kapitaalskost veel hoger is dan de arbeidskost.

Maar qua lesgeven heb je als kapitaalskost een lokaal en wat verwarming en nog wat prutsen nodig. Dat is MINUSKUUL in vergelijking met de loonkost, natuurlijk.
Er bestaat ook nog zoiets als praktisch onderwijs. In het middelbaar vooral het technisch en beroepsonderwijs. En ook aan sommige onderzoeksafdelingen van de hoge scholen en universiteiten gebruikt men veel en dure machines. Ik verschiet dan toch wel van zo'n hoog percentage dat naar loon gaat. Of worden daar de pensioenen bij gerekend zoals wanneer men het heeft over de loonkost bij de NMBS en sommige hospitaalgroepen of gemeentelijke administraties ?

In de meltingpot gaat alles kapot.

Laatst gewijzigd door Vlad : 1 september 2019 om 11:01.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be