Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Ben je voor of tegen de afschaffing van de erfbelasting beneden 1 miljoen?
Ja 11 57,89%
Neen 6 31,58%
Prins Laurent zal dat betalen 2 10,53%
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2019, 11:02   #61
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Denkfout.
Als jij dood bent betaal je niets. Maar je erven gaan dan in jouw hypothese 100% betalen op al wat je had.

Is dat de keuze die je wil maken ?

Je woning waar je hebt voor gewerkt, gaan je kinderen dan moeten verkopen om 100% van de verkoopprijs aan de overheid te moeten afgeven.
Iedereen moet dan maar werken voor zijn eigen huis,heb ik ook moeten doen.
Oud 3 november 2019, 11:12   #62
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Afgunst en jaloezie als motivatie wamt de anderen hebben iets meer gekregen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2019, 11:39   #63
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dat, plus een primeur : het is de allereerste keer dat ik iemand hardop hoor zeggen dat hij er zijn kloten van de Schoof aan veegt dat zijn kinderen hun erfenis aan hunne rekker hebben.

Blokkers, echt lollige gasten...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2019, 12:27   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En dan vinden ze natuurlijk allerlei achterpoortjes uit om de erfbelasting te ontlopen.
Nee, niet de kleine erflaters, maar de grote dynastieën, de kleine erflaters hebben niet de middelen om het één of ander te ontlopen.
Maar de grote, de grote die hebben geld en macht om constructies op te zetten, waardoor de fiscus bot vangt als ze de ogen sluiten.

Zelfs Herman Decroo heeft al het één en ander gereregeld.
Ik was eigenlijk gewoon aan het zeggen dat erfbelasting een communistische "jaloersheids"belasting is, en geen "we moeten de staatskas spijzen" belasting.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2019, 12:28   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen moet maar in een rolstoel zitten, ik zit er ook in.
Oud 3 november 2019, 14:27   #66
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Erfbelasting aan 100%,een goed idee.Je betaalt bijna geen belasting bij leven enkel wanneer je dood bent en het niet meer beseft.
Niemand verwerft nog een eigen woning.
Iedere cent wordt opgezopen.

De staat krijgt niets!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2019, 14:57   #67
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De staat krijgt niets!
Eigenlijk is de visie op bezit van deze Blokker die wel werkt perfect compatibel bij de grote groep van doppers die ze in hun rangen kennen : 'eigen Dop eerst' past perfect bij 'ze moeten er maar zelf voor werken'.

Warme en sociale boel is dat daar, in de Bruine club.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2019, 15:08   #68
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:

De staat krijgt niets!
Niemand gaat nog bier brouwen want de winsten worden op het einde van de rit toch afgepakt.

Zelf Rahowa zou zonder werk vallen, want waarom zou zijn werkgever moeite doen om kapitaal te vergaren als op het einde van de rit alles naar de staat gaat, fuck zal die denken, ik brouw alleen nog mijn eigen Bier en mijn werknemers kunnen de boom in.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 08:11   #69
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand gaat nog bier brouwen want de winsten worden op het einde van de rit toch afgepakt.

Zelf Rahowa zou zonder werk vallen, want waarom zou zijn werkgever moeite doen om kapitaal te vergaren als op het einde van de rit alles naar de staat gaat, fuck zal die denken, ik brouw alleen nog mijn eigen Bier en mijn werknemers kunnen de boom in.
Mensen moeten wel nog een inkomen hebben hé.
De bierbrouwers gaan nog steeds bier brouwen en de metsers gaan nog steeds metsen.
Oud 4 november 2019, 08:45   #70
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben voor een belasting van 99% als het gaat om erven of zelfs schenkingen.Het geld dat dit oplevert kan dan naar een belastingsvermindering gaan op loon en volledig gratis onderwijs.Zo krijg je een veel eerlijker maatschappij,iedereen begint dan een stuk gelijker aan zijn leven.

Ik zag in mijn familie een koppel dat een droom had om zelfstandige te worden,eerst 15 jaar keihard werken (de zondag werd door haar doorgebracht aan een kassa).Daarna hun huis verkopen om een krotje te huren en hopen dat waar ze al hun geld in haddebn gestoken zou slagen,wat gelukkig gebeurd is.

Aan de andere kant van de familie was er iemand die ook een dergelijke zaak heeft,tijdens zijn jeugd een losbol die aan drugs zat en niks van diploma haalde, maar wel het kapitaal aan zijn kant had en de zaak gewoon kreeg van papa (en bij wie mijn nicht 15 jaar op zondag aan de kassa mocht gaan zitten).

In een eerlijke maatschappij zou mijn nicht haar zaak gehad hebben na 5 of 8 jaar werken en was het kapitaaljongetje nu rekken aan het vullen bij haar.
Ondernemersschap fnuiken, topidee... Man man man, wat gaan we hier nog allemaal lezen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 09:22   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is het communistische dogma he. "de rijken" die moeten maar voor alles zorgen. Maar eens die gepluimd zijn, zijn die er niet meer natuurlijk.

Het gaat natuurlijk in laagjes: eerst die met een miljoen. Als die gepluimd zijn, die met 100 000 Euro. En zo gaat dat verder, tot men die gaat pluimen die 10 Euro heeft. En dan is perfecte gelijkheid bereikt.
Oud 4 november 2019, 09:23   #72
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Eigenlijk is de visie op bezit van deze Blokker die wel werkt perfect compatibel bij de grote groep van doppers die ze in hun rangen kennen : 'eigen Dop eerst' past perfect bij 'ze moeten er maar zelf voor werken'.

Warme en sociale boel is dat daar, in de Bruine club.
Het is eerder in de Rode Club dat zo gedacht wordt, he. En ja, de Bruine club heeft wat rode kantjes, maar het is niet zijn core value.
Oud 4 november 2019, 10:23   #73
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het gaat hier wel over de erfbelasting !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 10:37   #74
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is eerder in de Rode Club dat zo gedacht wordt, he. En ja, de Bruine club heeft wat rode kantjes, maar het is niet zijn core value.
In de bruine club zitten vooral ex-rode clubbers.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 11:52   #75
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Mensen met een kapitaal van 1 miljoen betalen geen of amper erfbelasting.

Ook bij ons in de familie wordt al het geld tijdig versluisd. Huizen worden doorgegeven aan het goedkoopste tarief, enkel vruchtgebruik wordt behouden. Zo geld dat ook niet als een tweede woning voor mij...
Oud 4 november 2019, 12:24   #76
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Mensen met een kapitaal van 1 miljoen betalen geen of amper erfbelasting.

Ook bij ons in de familie wordt al het geld tijdig versluisd. Huizen worden doorgegeven aan het goedkoopste tarief, enkel vruchtgebruik wordt behouden. Zo geld dat ook niet als een tweede woning voor mij...
Ik heb een huis en wel wat kapitaal staan. Dat kapitaal ga ik waarschijnlijk investeren in een 2e woonst. In totaal zit ik rond het miljoen. Wat doe ik om te vermijden dat mijn kinderen erfbelasing betalen en zodat ik ook nog mijn rusthuis kan betalen als ik 80 ben?

Eerlijk, ik weet het niet omdat ik nog niet bezig ben met mijn successieplanning.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 12:25   #77
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb een huis en wel wat kapitaal staan. Dat kapitaal ga ik waarschijnlijk investeren in een 2e woonst. In totaal zit ik rond het miljoen. Wat doe ik om te vermijden dat mijn kinderen erfbelasing betalen en zodat ik ook nog mijn rusthuis kan betalen als ik 80 ben?

Eerlijk, ik weet het niet omdat ik nog niet bezig ben met mijn successieplanning.
Misschien toch snel werk van maken.
Oud 4 november 2019, 12:40   #78
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

Awel, ge schenkt uw huis aan uw kinderen en behoudt het vruchtgebruik. Dan kunt ge der in wonen en als ge naar een rusthuis gaat kunt ge het verhuren en zijn de opbrengsten van u.

Ge moet het huis wel in schijven onder de 300.000€ geven, anders komt ge toch in de 9%. Op bovenstaande manier betaalt ge maar 3%.

Best gewoon eens langs een notaris gaan. Die kunnen dat van naaldje tot draadje uitleggen.
Oud 4 november 2019, 12:50   #79
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien toch snel werk van maken.
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 19:05   #80
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Ik geef toe dat er een stuk ergernis in zit hoor,mijn buren wonen in een kast van een villa die het dubbele waard is van mijn huis met een wagenpark dat 6x het mijne kost.En dat voor iemand die op haar 25 part-time winkelbediende is,en zo lui dat je haar schoenen kan afdoen terwijl ze wandelt, en een man die ook maar zijn 8 uurtjes klopt als arbeider.

Als ik dan ijver voor een gelijkere maatschappij is dat dus jaloezie?langs mijn vrouw haar kant staat ons nochtans een erfenis te wachten van een vakantiehuis in het buitenland,appartement en rijhuis.Ik zal dus een pak meer erven dan de gemiddelde Vlaming.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be