![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Veel monoculturen dus.
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, hij prijst dat soort samenleving luidop aan, maar woont zelf wel in een rijke, witte en vooral islamvrije buurt.
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Normaal, die zijn net zoals vele moslima's bezig met internetshoppen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan pas kan er een nieuwe cultuur groeien op de plaats waar de bestaande cultuur is vernietigd. Die nieuwe cultuur heeft pas kan op slagen als de oude cultuur is verdwenen. En die verdwijnen kan veroorzaakt worden door verval en laksheid. Dit kunnen terugvinden door de val van het Romeinse rijk te bestuderen. Maar dit kan ook gebeuren door verdrukking. En daarvoor moeten we niet zo ver terug gaan in de geschiedenis. Enkel de geschiedenis van het Amerikaanse continent bestuderen. En dan heb je nog een mogelijkheid, namelijk de gemeenschap van verzamelde monoculturen. En ook daar hebben we in de geschiedenis voorbeelden van. China, India, de USA, Rusland, En we kunnen ook daar zien dat die allemaal geëindigd zijn in bloedige oorlogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is een goei! Binnenkort staat Trump nog op de kieslijst van de N-VA. Jongens toch! En dat kom hier zeveren over politiek. Mocht ik leraar zijn in bepaalde scholen dan gaf ik de opdracht aan de jeugd om deel te nemen aan dit forum. Kunnen we nog harder lachen. Wie is eerste minister? Ahum; Napoleon zeker! Oh nee; het is Hitler. Nee zottin. Het is Ambiorix! Nu is het hier maar een droge bedoening. ![]() Goddank kunnen er hier nog lachen. Laatst gewijzigd door werkman : 11 november 2019 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De nva doet zo'n beloften pas als er concreter zicht is op de betaalbaarheid. Balans tussen ernst en populisme, om politiek te scoren ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind niet dat mijn straat multicultureel is omdat mijn benedenbuur een Marokkaan is, die zich wel zo goed geïntegreerd heeft, dat ik hem als volbloed Vlaming beschouw. Mijn buurt, mijn gemeente, mijn Vlaamse land moet Vlaams-cultureel blijven. Inbegrepen onze Vlaamse gastvrijheid die inwijkelingen toelaat en aanspoort om de Vlaamse cultuur te omarmen. Noem het desnoods zacht-multiculturalisme. Maar hou in het achterhoofd: iedere Vlaming moet zich thuis kunnen blijven voelen, in zijn directe en in zijn wijdere omgeving.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vlaanderen investeert recordbedrag van 2 miljard euro |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen moet de wetten van het land naleven, ook als de wetten van het land van herkomst anders zijn en in een andere benadering wortelen. En ze horen de taal te leren. Voor de rest: op het vlak van culturele en levensbeschouwelijke gebruiken is eenieder vrij. Ik weet dus niet of we het eens zijn maar mogelijk wel.
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga in Zuid-en Oost Europa kijken en je zal volledig andere toestanden te zien krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Dat zie ik niet gebeuren, er is ghettovorming, moslims klagen dat ze eigen scholen willen, scheiding tussen mannen en vrouwen (voor iedereen!), en als ik Guinevere lees die meisjes die niet aan haar achterlijke moslimnormen voldoen voor hoeren uitmaakt, dan kan ik alleen concluderen dat we niet in een multiculturele samenleving leven, wel in een samenleving waar moslims hun cultuur als de nieuwe monocultuur willen opdringen, daarin gesteund door linkse intellectuelen met een ongezonde dosis zelfhaat.
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() .
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 11 november 2019 om 12:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn buur, de Marokkaan, gedraagt zich als een Vlaming: vrij, niet gebonden door wat een Vlaamse boer denkt zijn houding te moeten zijn, of een Vlaamse universiteitsprof denkt dat zijn houding te moeten zijn ... bla bla ... Hij gedraagt zich als een perfecte gast. Maar hij is toch Vlaming aan het worden hoor. Zijn sportieve hobby, zijn vriendin, straks misschien zijn kleine ... (edit: in ieder geval heeft hij nog geen schaap geslacht op zijn balkon; en ik denk ook niet dat hij een schaap wilt kelen, en daarvoor zelfs naar Brussel wil gaan, omdat dat daar nog mag voorlopig ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 11 november 2019 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Polytheïstisch, Confucianisme/voorouderverering, Boeddhisme, Taoïsme, Jodendom, Christendom, Hindoeïsme, atheïsme leefde hier allemaal vreedzaam onder elkaar. Iedereen had respect voor iedereen. Wij hadden een gemengde culturele samenleving. Citaat:
Eens die hier binnen kwamen, kregen we een ghettocultuur. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En op de Joodse en Protestaanse scholen zijn ook ander denkend welkom een word de geloofsovertuiging niet opgedrongen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En nu ineens, nu blijkt dat ze vanaf het begin meer dan gelijk hadden... dank zij het laten begaan van onze linkse poco's, nu komen ze af met dat het een feit is en dat de Vlamingen zich maar eens heel vlug moeten aanpassen aan die situatie... Immigratie is één ding, massa-immigratie is een ander ding; maar het toppunt van slecht bestuur is die immigratie, zonder de minste leiding, zonder de minste controle, zonder de minste sturing het volk door zijn strot te jagen en daar zijn onze poco's crimineel in de fout gegaan... Nu afkomen van oh het is een feit pleit hen alleen de afgrond in... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |