![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waarom anders werd een CVP kopstuk tot baron verheven omdat die de persoonlijk stem bij verkiezing van mensen die leven op Vlaamse bodem in volume liet dalen ten aanzien van de persoonlijke stem van Franstaligen! Om zo de meerderheid van mensen die leven op Vlaamse bodem te kelderen. Wat de PS nu nog wil verergeren door niet de persoonlijke stem belangrijk te maken bij verkiezingen maar de oppervlakte van Vlaanderen of sjoemel Brussel-Wallon. Corrupte boel ja waar ze ons voor de toekomst willen ketenen als hun werk slaven. En CD&V, Open VLD, sp.a stond en staat er bij, kijkt er naar. Erger maakt NVA en VB steeds weer slecht, omdat dat ze mensen die leven op Vlaamse bodem willen verdedigen. Open VLD Judas die ooit om de PS geld te bezorgen om te verkwisten >> onze strategische kerncentrales eigendom van het volk aan Frankrijk verkocht. Kerncentrales eigendom van het volk die meer dan waarschijnlijk betaald weren met meerderheid van Vlaamse bijdrage! Die bende Willen nu vermoedelijk schaamteloos weer PS en hun kiesvee gelukkig maken ten koste van mensen die leven op Vlaamse bodem…..Bovendien zal van uit EU de MR er ook alles aan doen om er ons onder te houden. Cordon tegen VB...neen tegen gans Vlaanderen ja!!!!! Dat kan alleen maar omdat zo gezegde Vlaamse Judas particratie partijen mensen die leven op Vlaamse bodem steeds weer, al decennia verkopen aan de Franstaligen. Dan nog aan PS dictators die weigeren te praten met Vlaanderen, alleen via sjoemel en vooral ondemocratisch hun wil opdringen. Franstaligen maken blok tegen Vlaanderen, pas als de regering en feit is verdelen ze de zetels wetende dat mensen die leven op Vlaamse bodem hun verzuchtingen betalen. Dat goede huisvaders/moeders zowel verplicht worden om te kiezen voor het splitsen van dit sjoemel merk België. Om dar de roofbouw van uit Franstalig België op mensen die leven op Vlaamse bodem steeds groter word. De sociale zekerheid bijdrage volledig op gesoupeerd word aan gunsten voor kiesvee. Met als resultaat Dat goede huisvaders/moeders beschuldigt worden van nazi's enz. Vlaamse Judas particratie partijen laten al decennia lang alle mensen van wat strekking ook, die leven op Vlaamse bodem discrimineren, stikken en vooral financieel pluimen. En dan zijn ze verwonderd dat goede huisvaders/moeders extreem gaan kiezen! ![]() ![]()
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 2 december 2019 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar zelfs na de vorming van de Vlaamse regering kan het nog als Dewever voor één keer een dreigement in realiteit omzet: een majeur politiek probleem creeren in Vlaanderen. Belangrijk is wel dat Dewever CD&V mee krijgt. Met CD&V is NVA incontournable in Vlaanderen. Paars groen kan daar met de communisten erbij zelfs geen meerderheid vormen. Daarom ook dat een minderheidskabinet CD&V/NVA zeer moeilijk of onmogelijk in een latere fase kan worden afgezet. Vlaams Belang zal nooit meestemmen met paars groen voor een links-progressieve regering te vormen. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 december 2019 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tom Van Grieken toont wat er dient te gebeuren:
https://twitter.com/tomvangrieken/st...62062221840384 |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik walg enorm van deze zet van de VLD.
Maar het is eveneens de N-VA hun verdiende loon. Ik geniet ervan eigenlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat zijn ze zeker en als het over tegen de Vlamingen of afscheiding gaat trekken ze aan 1 zeel de Vlaming niet, blablabla maar vooral de postjes gaan voor.
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hij heeft de Vlamingen al overtuigd iets te doen. Ik schreef het al. Onderschat Magnette niet
De Vlaams nationalisten willen nu ook enkel nog elektrische bedrijfswagens. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191203_04748541 |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is eerder een kwestie van de Vlaamse traditionele partijen niet te overschatten...
Laatst gewijzigd door Hypochonder : 3 december 2019 om 09:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dag nadien stelt NVA elektrische bedrijfswagens aan te porren, maar wel onder voorwaarden… dat het gebruik er van moet mogelijk zijn! Men kan het zien als bijdraaien naar PS of bijdraaien naar de Franstalige Liberalen om Open VLD zo terug op spoor te krijgen. Daar Open VLD steeds stelt dat ze een familie zijn! Open VLD dat samen werkt met PS is toch tegen de schenen schoppen van familielid MR. Feit is: als Open VLD effectief in zee gaat met PS en co, zal dit Judasen en collaboratie gedrag zeer moeilijk te verteren zijn voor mensen die leven of Vlaamse bodem en evenzeer voor hun"Franstalige Familie" en mes in de rug zijn. En dat allemaal voor persoonlijk "genot" van en bijna afgeschreven partij voorzitter?
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 3 december 2019 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
- In Hun jarenlang Judas collaboratie gedrag met de Franstaligen, - Of nu eindelijk omdat ze bijna geen kiezers meer over hebben nu even standvastig been stijf houden om mensen die leven op Vlaamse boden die onder andere ook voor hen gekozen hebben voor een keer te ondersteunen tegen Franstalige dictators gedrag / gewoonte.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De volgende zet:
“Inhoud, inhoud, inhoud”, was gisteren het mantra op en na het partijbureau van Open Vld. De Vlaamse liberalen hamerden erop dat ze de voorstellen van informateur Magnette enkel daarop zouden beoordelen. Politieke spelletjes over wie er dan allemaal in de regering zou zitten en wie welke post zou krijgen, waren helemaal niet aan de orde, klonk het vastberaden. Lees ook Onze opinie. Informateur De Wever voor paars-geel of formateur Rutten voor paars-groen? En, zo susten liberale toppers, Magnette werkt zijn oorspronkelijke nota die eerder al uitlekte voortdurend bij om er extra liberale accenten aan toe te voegen. Dat was ook nodig, want die eerste nota was voor Open Vld “imbuvable” of ondrinkbaar, zo brandde Kamerfractieleider Egbert Lachaert hem af. Een nieuwe versie van de nota, die dateert van 27 november, ligt ondertussen eveneens op de straatstenen. In het werkstuk zitten wel enkele extra blauwe accenten zoals een plan dat het voor kmo’s gemakkelijker moet maken personeel aan te werven. Maar echte liberale topprioriteiten ontbreken nog altijd, schreef ook De Tijd vanmiddag. Zo is er geen sprake van ambitieuze arbeidsmarkthervormingen om de werkzaamheidsgraad verder te verhogen: over het inperken van de werkloosheidsuitkeringen zwijgt Magnette, net als over het sneller laten dalen ervan. Ook de afschaffing van het brugpensioen staat er niets in de nota. In tegenstelling tot in de eerste nota is er geen sprake meer van een minimumloon van 14 euro. Wel wordt er gestreefd naar een verhoging van de lage lonen “met respect voor de autonomie van de sociale partners wat betreft het vastleggen van de lonen”. Sociale uitgaven Daartegenover staan een reeks extra sociale uitgaven zonder dat daar financiering voor voorzien is, zoals een minimumpensioen van 1.500 euro voor een volledige loopbaan en een extra verhoging van de uitgaven in de gezondheidszorg. Bovendien zou Magnette ook een aantal hervormingen van de vorige regering, zoals die van de loonwet, willen terugdraaien. Morgen zou Magnette de partijen meer inzicht geven over hoe hij het begrotingstraject van de komende jaren ziet. Zoals bekend is het gat in de begroting opgelopen tot 11 miljard euro. Magnette zou zijn plannen wel willen financieren met “een derde nieuwe besparingen, een derde nieuwe belastingen, en een derde andere oplossingen”. Wat dat concreet betekent, is onduidelijk, behalve dat de belastingen dus wel degelijk zouden stijgen, wat voor veel liberalen nog altijd “imbuvable” zal zijn. Zo zou er een vliegtaks komen. Over de bedrijfswagens streeft Magnette naar een “progressieve overgang” naar elektrische voertuigen, maar “zonder impact op het netto salaris van wie nu” al een bedrijfswagens heeft. Regularisatie Nog een opvallende passage in de nota: de nieuwe regering zou volgens Magnette moeten onderzoeken of er een regularisatie kan komen van werknemers - zonder strafblad - die vandaag geen geldige arbeids- of verblijfsdocumenten hebben. Dat moet de “sociale fraude” tegengaan en een antwoord bieden op de vraag om extra arbeidskrachten, aldus Magnette. Op ethisch vlak trekt Magnette volop de progressieve paars-groene kaart met een uitbreiding van de mogelijkheden voor abortus en euthanasie. Doel is dat ons land “een pionier blijft op het vlak van ethische kwesties en in de strijd tegen discriminatie”. “De zorginstellingen die publieke financiering genieten moeten wettelijk verantwoordelijk worden voor het respect op waardig sterven en voor het respect op praktijken zoals abortus, voor alle patiënten”, schrijft de informateur. “Dat betekent dat de zorginstelling in kwestie de wettelijke verplichting zal hebben positief te reageren op een vraag tot levenseinde die conform de wet is gesteld, door te zorgen dat een arts - of die nu aan de instelling is verbonden of niet - kan opgeroepen worden de daad zelf uit te voeren.” CD&V-kandidaat-voorzitter Sammy Mahdi reageert vooral op dat laatste bijzonder boos op Twitter. “De vrije wil voor iedereen, behalve de zorgverlener. Hallucinant”, klinkt het. Andere maatregelen doen Mahdi naar eigen zeggen ook denken aan 1999, het jaar waarin de eerste paars-groene regering-Verhofstadt aan de macht kwam. Magnette zou ook willen vasthouden aan vastgelegde uitstap uit kernenergie tegen 2025. Voorts komen er maatregelen om de renovatie en isolatie van huizen te versnellen via een verlaging van de btw naar 6 procent op renovatiewerken, en een veralgemeende btw-verlaging voor de sloop en heropbouw van oude gebouwen.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Ik vrees dat die nieuwe regularisatie opnieuw een aanzuigeffect zal creeren. Ik ben ook benieuwd naar de "andere oplossingen" benevens belastingen en besparingen waarmee Magnette hoopt zijn plannen te financieren. Artsen verplichten abortus uit te voeren vind ik discutabel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Herlees het artiekel dat vrijheideerst gepost heeft, en nu aandachtig. |
|
![]() |
![]() |