Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2020, 21:43   #61
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vind het mooi van jou, en denk dat je zowat de enige separatist bent die eerlijk toegeeft dat N-VA gevlucht is uit de (eigen...) regering Michel omwille van de grote schrik voor het Vlaams Blok.

De meeste vendeliers hier doen alsof dat ab-so-luut niet waar is.

Jij moet eigenlijk niet veel zeggen hoor, want jij doet immers ook alsof het VB geen enkele invloed heeft.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 21:46   #62
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het mooi van jou, en denk dat je zowat de enige separatist bent die eerlijk toegeeft dat N-VA gevlucht is uit de (eigen...) regering Michel omwille van de grote schrik voor het Vlaams Blok.

Waar zegt fox dat ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 22:53   #63
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jij moet eigenlijk niet veel zeggen hoor, want jij doet immers ook alsof het VB geen enkele invloed heeft.
Met Vivaldi zal de invloed van het VB enorm gaan groeien,
Zo en zo zal het Vlaams nationalisme veel groter worden.
N-VA zal niet meer gaan voor een confederatie, maar voor een onafhankelijk Vlaanderen.
2024 Wordt een spannend jaar.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 05:48   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is idioot van dat willen te negeren, zoals je terecht zegt, want wat fox daar zegt is een triviaal juist feit, natuurlijk. Het VB richt veel meer schade aan het federale niveau aan dan je zou denken he, en dat grotendeels dank zij het cordon De N-VA op haar eigen wil het federale niveau redden, maar zit in de tang van het VB in zekere mate. Doodgewoon omwille van het Grote Spreidstand discours van de N-VA, natuurlijk: niet-separatistische onafhankelijkheidsstrijders.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 september 2020 om 05:49.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 05:50   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Oud 3 september 2020, 06:59   #66
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is idioot van dat willen te negeren, zoals je terecht zegt, want wat fox daar zegt is een triviaal juist feit, natuurlijk. Het VB richt veel meer schade aan het federale niveau aan dan je zou denken he, en dat grotendeels dank zij het cordon De N-VA op haar eigen wil het federale niveau redden, maar zit in de tang van het VB in zekere mate. Doodgewoon omwille van het Grote Spreidstand discours van de N-VA, natuurlijk: niet-separatistische onafhankelijkheidsstrijders.

niet-separatistische vrijheidsstrijders
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 08:58   #67
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar bent u dus heel erg fout in. Het VB heeft een gigantische invloed op de formatie. Dat u dit niet inziet is veelzeggend. Zonder het VB was

1. De regering Michel nooit gevallen.
2. Was men na 26 mei gewoon doorgegaan met Zweeds.
Dat was omdat ze bij de NVA in een Marrakech paniek sloegen: resultaat was dat de NVA nog meer kiezers verloor aan het VB.
Oud 3 september 2020, 09:01   #68
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat was omdat ze bij de NVA in een Marrakech paniek sloegen: resultaat was dat de NVA nog meer kiezers verloor aan het VB.
Dat NVA kiezers verliest aan het VB is eigenlijk helemaal niet zo erg. Het belangrijkste is dat ze CD&V en Open VLD verder blijven opeten en dat gaan die laatste 2 partijen blijkbaar nog wat gemakkelijker maken door in Vivaldi te stappen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 3 september 2020, 11:24   #69
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat NVA kiezers verliest aan het VB is eigenlijk helemaal niet zo erg. Het belangrijkste is dat ze CD&V en Open VLD verder blijven opeten en dat gaan die laatste 2 partijen blijkbaar nog wat gemakkelijker maken door in Vivaldi te stappen.
Dat zal zeker en vast jouw opinie weergeven, maar of N-VA daar iets mee bereikt is een heel ander verhaal.

Jij redeneert richting een utopie, namelijk dat het Blok en N-VA samen de revolutie gaan uitroepen.

IRL telt N-VA de verloren zetels die ze kwijtspeelden aan het Blok.
Oud 3 september 2020, 11:43   #70
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal zeker en vast jouw opinie weergeven, maar of N-VA daar iets mee bereikt is een heel ander verhaal.

Jij redeneert richting een utopie, namelijk dat het Blok en N-VA samen de revolutie gaan uitroepen.

Ik redeneer helemaal niet zo. Ik verwacht helemaal niet dat ze een revolutie gaan uitroepen. Maar elke zetel voor VB-NVA maakt de volgende federale formatie moeilijker. We zitten nu reeds aan 600 dagen. Wat zal het worden in 24?

Trouwens, een Vlaamse regering NVA-VB verwacht ik wel degelijk in 24 als ze de meerderheid halen. Dat zal als revolutie onthaald worden in het Zuiden van ons land.

Laatst gewijzigd door fox : 3 september 2020 om 11:44.
Oud 3 september 2020, 11:47   #71
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik redeneer helemaal niet zo. Ik verwacht helemaal niet dat ze een revolutie gaan uitroepen. Maar elke zetel voor VB-NVA maakt de volgende federale formatie moeilijker. We zitten nu reeds aan 600 dagen. Wat zal het worden in 24?

Trouwens, een Vlaamse regering NVA-VB verwacht ik wel degelijk in 24 als ze de meerderheid halen. Dat zal als revolutie onthaald worden in het Zuiden van ons land.
"Le bruit des bottes"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 13:03   #72
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens, een Vlaamse regering NVA-VB verwacht ik wel degelijk in 24 als ze de meerderheid halen.
Dat valt te bezien. De N-VA was toch wel een anti-VB partij in zekere zin. Geen anti-VB partij in de zin van "tegenovergestelde standpunten" (in tegendeel), maar wel "VB leegzuigen om een nieuw VB te worden". Maw, de quasi-perfecte "concurrentie". Nu het leegzuigen in de omgekeerde richting gaat, weet ik niet of het wel zo goed zal lukken om samen met de oer-concurrentie in een bootje te kruipen. Toch niet zolang BDW het voor het zeggen heeft.

Ik denk dat men bij N-VA de laatste keer heel blij was dat het "net niet kon".
Oud 3 september 2020, 14:06   #73
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het scenario dat N-VA een meerderheid zou vormen in Vlaanderen met het Blok is niet meer of niet minder dan de revolutie. Dan krijg je 5 jaar vecht-federalisme tegen de rest v/h land die hen collectief zal behandelen alsof het een Blok regering is. Wie bij de hond slaapt, vangt zijn vlooien. En dan gaat men in heel Vlaanderen bij de daaropvolgende gemeenteraadsverkiezingen anti-NVA coalities vormen.

Kort samengevat : ik geloof daar niet in
Oud 3 september 2020, 14:14   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
alsof het een Blok regering is.
Het zal dan ook een Blok regering zijn he: als 34% van het VB komt, en 16% van de N-VA, dan is dat dus wel degelijk een Blok regering met als kleine partner de N-VA.

Maar dat gaat niet gebeuren hoor. Dat is het allerlaatste wat de N-VA zou doen. Als ze dat doen is het er nadien mee gedaan, omdat die 16% dan gewoon allemaal VB kiezers worden.
Oud 3 september 2020, 14:16   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan gaat men in heel Vlaanderen bij de daaropvolgende gemeenteraadsverkiezingen anti-NVA coalities vormen.
Minderheidscoalities dan ?

Je kan je er aan verwachten dat wat zich op regionaal vlak aftekent, misschien ook lokaal aftekent he. Als in de meeste gemeenten ook N-VA + VB een meerderheid halen, hoe ga je dan anti-N-VA coalities vormen ? Met het VB ?

Nee, de reden waarom de N-VA niet met het VB op stap zal gaan is gewoon dat zij dan gewoon in het VB op zou gaan, terwijl de bedoeling van de N-VA het omgekeerde was.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 september 2020 om 14:17.
Oud 3 september 2020, 14:20   #76
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het scenario dat N-VA een meerderheid zou vormen in Vlaanderen met het Blok is niet meer of niet minder dan de revolutie. Dan krijg je 5 jaar vecht-federalisme tegen de rest v/h land die hen collectief zal behandelen alsof het een Blok regering is. Wie bij de hond slaapt, vangt zijn vlooien. En dan gaat men in heel Vlaanderen bij de daaropvolgende gemeenteraadsverkiezingen anti-NVA coalities vormen.

Kort samengevat : ik geloof daar niet in
Je moet daar niet in geloven, maar ze zullen niet anders kunnen. Nu hebben ze hun vel gered door te zeggen dat ze wel wilden maar dat ze geen 3e partner vonden. Dat excuus is weg in 24. Je moet goed weten dat de meerderheid van de NVA kiezers ook dat Cordon gewoon weg willen.
Oud 3 september 2020, 14:26   #77
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het zal dan ook een Blok regering zijn he: als 34% van het VB komt, en 16% van de N-VA, dan is dat dus wel degelijk een Blok regering met als kleine partner de N-VA.

Maar dat gaat niet gebeuren hoor. Dat is het allerlaatste wat de N-VA zou doen. Als ze dat doen is het er nadien mee gedaan, omdat die 16% dan gewoon allemaal VB kiezers worden.
Helemaal niet. Ik zie niet in waarom ik op het VB zou stemmen als ze plots een beleidspartij zou worden. Dan stem ik wel op een partij die een beleid voert waar ik achter sta. Ik overweeg enkel een VB stem als ze niet bruikbaar is in een coalitievorming (federaal). Als nu blijkt dat ze ook op Vlaams niveau achter het cordon blijven ondanks een meerderheid met NVA dan stem ik de volgende keer wel degelijk op het VB Vlaams.
Oud 3 september 2020, 14:32   #78
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik denk dat het Zuiden van het land niet echt verbaasd zal zijn als dit gebeurt. Ze moeten daaraan zich voorbereiden.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 14:40   #79
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Waar kan je de tekst van het PS/N-VA integraal lezen ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 15:33   #80
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Het is altijd een zaak van verschuiven in de politiek .
Ontevreden NV-A ' ers gaan naar het VB en de ontevreden VLD /CD&V ' ers gaan naar de NV-A.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be