![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het publiek informeren door objectieve berichtgeving en enkel met geverifieerde FEITEN, bestaat niet meer. Msm media is een beschamend vertoon van waarzeggerij, bedrog en een blaam voor de journalistiek geworden, totaal ongeloofwaardig. Meer is dat niet? Voor mij hoort het betalen voor een ticket om te reizen voldoende te zijn zonder de voorwaarde van een gedwongen, medische handeling tegen mijn wil. Dat heet ordinaire afpersing en chantage. Een vliegtuigmaatschappij heeft niet het recht om die beslissing te nemen in mijn plaats voor mijn gezondheid! Zo hebben ook de werkgever, de staat en jan en pier zich niet te bemoeien met een beslissing aangaande mijn gezondheid, dat is mijn alleenrecht. ![]() Het afrikaans continent heeft overigens ook geen mondmaskers, ontsmettingsgel en de lijst noodmaatregelen waarmee europeanen geteisterd worden! Ergens normaal, zeker, want daar lijden ze ook nog honger en hebben ze zelfs geen drinkwater. ![]()
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik weet ook wel dat zulke ideeën louter gedachtenspelerij zijn, maar ik zie zulke scenario's echt wel als mogelijk.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou daar wel tegenover willen zien staan dat gevaccineerden nooit nog aan enige vrijheidsbeperking om pandemische redenen kunnen onderworpen worden, dus geen avondklokken en dergelijke en geen grensbeperkingen moeten ondergaan - zelfs als zou blijken dat het vaccin niet effectief is.
Met andere woorden, eens gevaccineerd, zelfs al ben je ziek en besmettelijk, mag niemand U nog ergens de toegang weigeren. Voor wat hoort wat he. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 februari 2021 om 06:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat tekort is even "hard" als bijvoorbeeld een tekort van bedden op reanimatie. Je hebt er zogezegd recht op, maar het is er niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"Het wordt erg aanbevolen om je te laten vaccineren, maar het is niet verplicht. Je hebt het recht om je vaccinatie te weigeren. Je kan later aansluiten bij een volgend aanbod van vaccins, maar je komt achteraan in de rij te staan, na alle mensen die wel ingingen op hun uitnodiging." https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11...en-beantwoord/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog eens: zolang ik niet weet hoe herinfecties verlopen, neem ik dat vaccin niet. Eigenlijk zal ik dat pas nemen als het vrij te koop is, want dat wil zeggen dat de markt in evenwicht gekomen is. Zoniet is en blijft het een communistisch gedoe, daar doe ik niet aan mee. Omdat het gevaar bestaat dat men boostershots nodig heeft, en dat die niet ter beschikking zullen staan. Als natuurlijk heel duidelijk is dat het effect waar ik voor vrees, niet bestaat, dan neem ik uiteraard wel een vaccin, want dan is het "helpt het niet, het deert niet". Eerlijk gezegd denk ik dat de vaccins die ze nu geven, nog maar enkele maanden zinvol zijn, tegen de oude corona. Dat kan zinvol zijn voor bejaarden. Ik denk niet dat de vaccins die men nu zet, iets zullen doen tegen de corona van najaar 2021. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 februari 2021 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
PVD zegt overigens: "Vaccinoloog Pierre Van Damme bevestigt dat de antistoffen en de T-cel immuniteit die we kunnen ontwikkelen na een besmetting tijdelijk zijn, en dus opnieuw kunnen verdwijnen. Daar is de volgende verklaring voor: “We stellen vast dat het virus een aantal onderdelen van onze immuniteit aantast. Onder andere germinale cellen, die belangrijk zijn voor het rijpen van een aantal van onze cellen die we nodig hebben om antistoffen aan te maken. Dat is eigenlijk bijna een sleutelpositie van onze afweer die ook nog eens door het virus wordt aangetast.” Maar volgens Van Damme is dat anders bij een vaccin. “Vaccinatie gaat sterk inzetten op T-cel immuniteit en antistoffen, en gaat voor de rest eigenlijk onze immuniteit niet aantasten. Dat is een groot verschil. We verwachten dat de antistoffen langer zullen aanwezig zijn en dus ook langer bescherming geven, en hetzelfde geldt voor de T-cel immuniteit.” Voor alle duidelijkheid: dat is wat we op dit moment weten, verder onderzoek moet dat uitwijzen." Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 8 februari 2021 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat hij zegt is het volgende: "het virus tast het immuunsysteem aan (dus het beendermerg en de thymus)." Dat is niet onmogelijk, maar wat dan wel onmogelijk is, is dat men actieve B-cellen en T-cellen zou maken TIJDENS de infectie, want hij beweert juist dat die infectie dat systeem stuk maakt. Als dat zo is, dan zouden mensen GEEN immuniteit kunnen opbouwen tegen dat virus, en dat staat haaks op de waarnemingen waarbij men tot 8 maanden later een respons vindt. Het lijkt mij er heel hard op dat die kwiebus een of ander nepverhaaltje met een wetenschappelijk sausje wil naar voren brengen om proberen te stellen dat de vaccins op een magische manier beter zouden werken dan een infectie. Wat hij zegt is enkel mogelijk als men zou vaststellen dat mensen na een infectie geen immuniteit hebben. Bij HIV is dat zo. Maar hier niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook 'boeiend' is deze contradictorische tekst over kinderen: " "Ik durf niet te zeggen dat het coronavaccin niet nodig zal zijn voor kinderen”, aldus Levi Hoste, kinderarts in opleiding bij UZ Gent en lid van de COVID-19 taskforce van de Belgische pediaters. “Vroeg of laat zal het allicht nodig zijn om kinderen of een groep kinderen mee te nemen in de vaccinatiestrategie. We mogen niet vergeten dat sommige kinderen een risicoprofiel hebben. Tot nu toe konden we ouders altijd geruststellen. Hoewel het om een virale infectie gaat, is het overgrote deel van de kinderen niet ernstig ziek. Dat geldt ook voor kinderen met een chronische aandoening. We hebben weinig schrik dat zij een ernstige COVID-infectie zullen krijgen." " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, maar de risicofactor is: als je de eerste keer weigert, sta je dan achteraan in de rij. Dat betekent wellicht: pas een vaccin in de lente van 2022, als het niet meer nodig is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 8 februari 2021 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mochten we het tegen dan niet weten, of mocht er tegen dan een slecht teken zijn, dan is het beter van niet gevaccineerd te zijn, eerder dan een hoger risico te lopen. Als het zo is dat als je weer achteraan gaat staan, je pas in lente 2022 aan de beurt komt, wil dat ook zeggen dat boostershots pas tegen dan aan de beurt kunnen komen. Wel, dat is dan een goeie zaak van niet eerder gevaccineerd te zijn, he. Het is pas een goed idee (bij niet te hoog natuurlijk risico) om gevaccineerd te zijn als je weet dat er vaccins in overvloed zijn, zodat je op gelijk welk moment een booster kan krijgen. Zolang de markt gespannen is, is het beter om niet op de trein te springen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil dit weten, omdat ik zelf al corona heb gehad. Ben niet van plan een vaccin te nemen, terwijl ik al 'natuurlijke' immuniteit heb opgebouwd. Nogal dubbelop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |