Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2021, 23:02   #61
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waarom sleur je eigenlijk overal het begrip "nepnieuws" bij ?
Er wordt her en der overwogen om toegang te verlenen mits vaccinatie. Meer is dat niet.
En ik vraag mij af hoe lang het gaat duren vooraleer een onderscheid zal gemaakt worden tussen EU en niet-EU inwoners. Het Afrikaans continent heeft blijkbaar geen spuitjes in overschot.
Omdat halve waarheden verspreiden, insinuaties en een bepaalde indruk wekken allemaal NEPnieuws is zonder enige nieuwswaarde, enkel om te manipuleren.
Het publiek informeren door objectieve berichtgeving en enkel met geverifieerde FEITEN, bestaat niet meer.
Msm media is een beschamend vertoon van waarzeggerij, bedrog en een blaam voor de journalistiek geworden, totaal ongeloofwaardig.
Meer is dat niet?
Voor mij hoort het betalen voor een ticket om te reizen voldoende te zijn zonder de voorwaarde van een gedwongen, medische handeling tegen mijn wil.
Dat heet ordinaire afpersing en chantage.
Een vliegtuigmaatschappij heeft niet het recht om die beslissing te nemen in mijn plaats voor mijn gezondheid!
Zo hebben ook de werkgever, de staat en jan en pier zich niet te bemoeien met een beslissing aangaande mijn gezondheid, dat is mijn alleenrecht.

Het afrikaans continent heeft overigens ook geen mondmaskers, ontsmettingsgel en de lijst noodmaatregelen waarmee europeanen geteisterd worden!
Ergens normaal, zeker, want daar lijden ze ook nog honger en hebben ze zelfs geen drinkwater.
Oud 7 februari 2021, 23:13   #62
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik schreef het al eerder. Ze gaan je niet verplichten om je te laten vaccineren.
Ze gaan je gewoon verbieden om ergens naartoe te gaan indien je niet gevaccineerd bent, hieronder enkele voorbeelden waartoe een niet vaccinatie zou kunnen leiden.
Zonder vaccinatie:
  • Geen toegang tot de luchthaven.
  • Geen toegang tot het pretpark.
  • Geen toegang tot het openbaar vervoer.
  • Geen toegang tot festivals.
  • Geen toegang tot skigebieden.
  • Geen toegang tot ...

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...?ocid=msedgdhp

Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen vindt een EU-vaccinpaspoort voor toeristen “een goed idee”. Het idee wordt donderdag verder onderzocht door de regeringsleiders.

Het idee van een vaccinpaspoort werd niet toevallig gelanceerd door de Griekse premier Kyriakos Mitsotakis. De Grieken zien in zo’n certificaat dat bewijst dat je een coronavaccin gekregen hebt, een belangrijk middel om het toerisme in Griekenland en elders weer op gang te krijgen.

Tijdens een persconferentie met de Portugese premier Antonio Costa in Lissabon vrijdag verklaarde Europees Commissievoorzitter Von der Leyen gewonnen te zijn voor een vaccinpaspoort op EU-niveau.
Ik heb dit al veel langer voorspeld en mijn patiënten ook. Dit is wel degelijk verplichting. Het virus wordt misbruikt voor totalitaire doeleinden
Oud 8 februari 2021, 00:30   #63
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dan zul je toch eerst de mondmaskers moeten verbieden en de 1,5 meter afstandsregel strikt toepassen, anders werkt je gezichtsherkenning helemaal niet.
En wat met de mensen die geen smartphone bezitten of willen gebruiken? Dat kan niet verplicht worden.
Mogen die dan gediscrimineerd worden?
Klopt, je smartphone herkent blijkbaar je gezicht ook niet meer met mondmasker op.. maar alles kent kinderziektes hé.. idem betreffende het verliezen van een smartphone, daar vinden ze echt wel oplossingen voor.. maar goed, dat is voor de verdere toekomst.. de vierde industriële revolutie zoals omschreven door Schwab schakelt weldra een stapje hoger.. de technologie is voorhanden en de bevolking is er klaar voor.. hier en daar nog wat groepen bijschaven.. maar de stenen rollen; en er is slechts ene goeie nodig om een hele lawine te veroorzaken..

Ik weet ook wel dat zulke ideeën louter gedachtenspelerij zijn, maar ik zie zulke scenario's echt wel als mogelijk..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2021, 06:36   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Goed plan. Invoeren!
Ik zou daar wel tegenover willen zien staan dat gevaccineerden nooit nog aan enige vrijheidsbeperking om pandemische redenen kunnen onderworpen worden, dus geen avondklokken en dergelijke en geen grensbeperkingen moeten ondergaan - zelfs als zou blijken dat het vaccin niet effectief is.

Met andere woorden, eens gevaccineerd, zelfs al ben je ziek en besmettelijk, mag niemand U nog ergens de toegang weigeren. Voor wat hoort wat he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 februari 2021 om 06:37.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2021, 08:44   #65
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zou daar wel tegenover willen zien staan dat gevaccineerden nooit nog aan enige vrijheidsbeperking om pandemische redenen kunnen onderworpen worden, dus geen avondklokken en dergelijke en geen grensbeperkingen moeten ondergaan - zelfs als zou blijken dat het vaccin niet effectief is.

Met andere woorden, eens gevaccineerd, zelfs al ben je ziek en besmettelijk, mag niemand U nog ergens de toegang weigeren. Voor wat hoort wat he.
Ik zou dat uitbreiden met "eens iedereen, of op z'n minst de kwetsbaren, de kans hebben gekregen om zich te laten vaccineren".
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2021, 08:46   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou dat uitbreiden met "eens iedereen, of op z'n minst de kwetsbaren, de kans hebben gekregen om zich te laten vaccineren".
Nee. Een tekort is er wanneer mensen die het willen, het niet kunnen krijgen. In een vrije markt regelt de prijs dat, maar hier is dat het geval niet. Dus is er wel degelijk een tekort.

Dat tekort is even "hard" als bijvoorbeeld een tekort van bedden op reanimatie. Je hebt er zogezegd recht op, maar het is er niet.
Oud 8 februari 2021, 09:07   #67
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Mijn kans om aan corona te sterven is op dit ogenblik meer dan acceptabel. Mijn grootste probleem met corona opdoen zou het vervelende zijn van zwaar ziek te zijn, ziekenhuis opname en dergelijke, iets dat het plezier serieus bederft.

Maar stel dat mijn kans nadien om van corona te sterven 10 keer groter is, dan is dat risico veel minder acceptabel voor mij.

Als ik het corona vaccin neem, is dat zoals het griep vaccin, om mij te beschermen van het onaangename van zwaar ziek zijn. Dat is bij corona potentieel een stuk erger dan bij griep, maar het is niks anders dan een luxe overweging, om een onaangename tijd niet mee te maken. Bij griep is dat 10 dagen in uw bed zitten, bij corona is dat op reanimatie terechtkomen. Ik vind dat een meer dan goeie reden om U te vaccineren, als dat vaccin U tenminste daartegen beschermt.

Maar als de tegenprestatie zou zijn van corona veel dodelijker te maken achteraf, nee dank U.

Voor bejaarden maak ik mij geen zorgen: die zullen, als men dat ontdekt, wel snel een booster shot krijgen. Maar dat gaat niet op tijd lukken voor een groter deel van de bevolking. Het is de afwezigheid van garantie dat ik op tijd een boostershot kan krijgen dat mij terughoudend maakt.

Ik denk dat het in de praktijk niet zal uitmaken. Met die varianten ga ik mijn uitkomst kennen voor ik zelfs maar aan de beurt kom om een vaccin mogen te krijgen denk ik, ttz, ik denk dat we het al zullen weten ergens begin van de zomer.

Eerst dacht ik dat men moest wachten tot de nieuwe corona golf van het najaar, maar dat was voor ik wist dat er immuunontwijkende varianten in opmars waren.
Ik lees wel dat wie de eerste keer weigert de tweede keer achteraan in de rij moet aansluiten:

"Het wordt erg aanbevolen om je te laten vaccineren, maar het is niet verplicht. Je hebt het recht om je vaccinatie te weigeren. Je kan later aansluiten bij een volgend aanbod van vaccins, maar je komt achteraan in de rij te staan, na alle mensen die wel ingingen op hun uitnodiging."

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11...en-beantwoord/
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2021, 09:26   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik lees wel dat wie de eerste keer weigert de tweede keer achteraan in de rij moet aansluiten:

"Het wordt erg aanbevolen om je te laten vaccineren, maar het is niet verplicht. Je hebt het recht om je vaccinatie te weigeren. Je kan later aansluiten bij een volgend aanbod van vaccins, maar je komt achteraan in de rij te staan, na alle mensen die wel ingingen op hun uitnodiging."

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11...en-beantwoord/
Ah, want in Belgie werkt men met uitnodigingen ? Hier in Frankrijk moet je zelf het initiatief nemen om een afspraak te maken.

Nog eens: zolang ik niet weet hoe herinfecties verlopen, neem ik dat vaccin niet. Eigenlijk zal ik dat pas nemen als het vrij te koop is, want dat wil zeggen dat de markt in evenwicht gekomen is. Zoniet is en blijft het een communistisch gedoe, daar doe ik niet aan mee. Omdat het gevaar bestaat dat men boostershots nodig heeft, en dat die niet ter beschikking zullen staan.

Als natuurlijk heel duidelijk is dat het effect waar ik voor vrees, niet bestaat, dan neem ik uiteraard wel een vaccin, want dan is het "helpt het niet, het deert niet".

Eerlijk gezegd denk ik dat de vaccins die ze nu geven, nog maar enkele maanden zinvol zijn, tegen de oude corona. Dat kan zinvol zijn voor bejaarden.

Ik denk niet dat de vaccins die men nu zet, iets zullen doen tegen de corona van najaar 2021.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 februari 2021 om 09:29.
Oud 8 februari 2021, 09:30   #69
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ah, want in Belgie werkt men met uitnodigingen ? Hier in Frankrijk moet je zelf het initiatief nemen om een afspraak te maken.

Nog eens: zolang ik niet weet hoe herinfecties verlopen, neem ik dat vaccin niet. Eigenlijk zal ik dat pas nemen als het vrij te koop is, want dat wil zeggen dat de markt in evenwicht gekomen is. Zoniet is en blijft het een communistisch gedoe, daar doe ik niet aan mee.
Dat zou dan in Belgie realistisch gezien betekenen dat je in het seizoen 2021-2022 zonder vaccinatie zou zijn, dus ook bij een eventuele gevaarlijkere variant. Niet dat ik een standpunt wil innemen, ik schets gewoon het dilemma.

PVD zegt overigens:

"Vaccinoloog Pierre Van Damme bevestigt dat de antistoffen en de T-cel immuniteit die we kunnen ontwikkelen na een besmetting tijdelijk zijn, en dus opnieuw kunnen verdwijnen. Daar is de volgende verklaring voor: “We stellen vast dat het virus een aantal onderdelen van onze immuniteit aantast. Onder andere germinale cellen, die belangrijk zijn voor het rijpen van een aantal van onze cellen die we nodig hebben om antistoffen aan te maken. Dat is eigenlijk bijna een sleutelpositie van onze afweer die ook nog eens door het virus wordt aangetast.”

Maar volgens Van Damme is dat anders bij een vaccin. “Vaccinatie gaat sterk inzetten op T-cel immuniteit en antistoffen, en gaat voor de rest eigenlijk onze immuniteit niet aantasten. Dat is een groot verschil. We verwachten dat de antistoffen langer zullen aanwezig zijn en dus ook langer bescherming geven, en hetzelfde geldt voor de T-cel immuniteit.” Voor alle duidelijkheid: dat is wat we op dit moment weten, verder onderzoek moet dat uitwijzen."

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 8 februari 2021 om 09:31.
Oud 8 februari 2021, 09:33   #70
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Alsof ge dat nog moeten tonen...

Ik zou toch maar eens kijken moest ik u zijn, gwn om mee te zijn.

https://lbry.tv/@vcr_timemachine:2/W...-OP-HET-SPEL:a
Precies zo iets als uit de serie "Person of interest"

Oud 8 februari 2021, 09:37   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou dan in Belgie realistisch gezien betekenen dat je in het seizoen 2021-2022 zonder vaccinatie zou zijn, dus ook bij een eventuele gevaarlijkere variant. Niet dat ik een standpunt wil innemen, ik schets gewoon het dilemma.

PVD zegt overigens:

"Vaccinoloog Pierre Van Damme bevestigt dat de antistoffen en de T-cel immuniteit die we kunnen ontwikkelen na een besmetting tijdelijk zijn, en dus opnieuw kunnen verdwijnen. Daar is de volgende verklaring voor: “We stellen vast dat het virus een aantal onderdelen van onze immuniteit aantast. Onder andere germinale cellen, die belangrijk zijn voor het rijpen van een aantal van onze cellen die we nodig hebben om antistoffen aan te maken. Dat is eigenlijk bijna een sleutelpositie van onze afweer die ook nog eens door het virus wordt aangetast.”

Maar volgens Van Damme is dat anders bij een vaccin. “Vaccinatie gaat sterk inzetten op T-cel immuniteit en antistoffen, en gaat voor de rest eigenlijk onze immuniteit niet aantasten. Dat is een groot verschil. We verwachten dat de antistoffen langer zullen aanwezig zijn en dus ook langer bescherming geven, en hetzelfde geldt voor de T-cel immuniteit.” Voor alle duidelijkheid: dat is wat we op dit moment weten, verder onderzoek moet dat uitwijzen."
Amaai. Dat is wel nogal zever he. Ik begrijp niet dat een vaccinoloog zo een BS kan vertellen. Wat hij zegt is niet onmogelijk, maar dan hebben we uiteraard geen immuunreactie MOGELIJK bij een besmetting, en die is overal vastgesteld.

Wat hij zegt is het volgende: "het virus tast het immuunsysteem aan (dus het beendermerg en de thymus)." Dat is niet onmogelijk, maar wat dan wel onmogelijk is, is dat men actieve B-cellen en T-cellen zou maken TIJDENS de infectie, want hij beweert juist dat die infectie dat systeem stuk maakt. Als dat zo is, dan zouden mensen GEEN immuniteit kunnen opbouwen tegen dat virus, en dat staat haaks op de waarnemingen waarbij men tot 8 maanden later een respons vindt.

Het lijkt mij er heel hard op dat die kwiebus een of ander nepverhaaltje met een wetenschappelijk sausje wil naar voren brengen om proberen te stellen dat de vaccins op een magische manier beter zouden werken dan een infectie.

Wat hij zegt is enkel mogelijk als men zou vaststellen dat mensen na een infectie geen immuniteit hebben. Bij HIV is dat zo. Maar hier niet.
Oud 8 februari 2021, 09:40   #72
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(...)
Ik denk niet dat de vaccins die men nu zet, iets zullen doen tegen de corona van najaar 2021.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de huidige vaccins sowieso ongeveer 6 maanden bescherming bieden. Dus hervaccinatie in het najaar.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2021, 09:42   #73
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amaai. Dat is wel nogal zever he. Ik begrijp niet dat een vaccinoloog zo een BS kan vertellen. Wat hij zegt is niet onmogelijk, maar dan hebben we uiteraard geen immuunreactie MOGELIJK bij een besmetting, en die is overal vastgesteld.

Wat hij zegt is het volgende: "het virus tast het immuunsysteem aan (dus het beendermerg en de thymus)." Dat is niet onmogelijk, maar wat dan wel onmogelijk is, is dat men actieve B-cellen en T-cellen zou maken TIJDENS de infectie, want hij beweert juist dat die infectie dat systeem stuk maakt. Als dat zo is, dan zouden mensen GEEN immuniteit kunnen opbouwen tegen dat virus, en dat staat haaks op de waarnemingen waarbij men tot 8 maanden later een respons vindt.

Het lijkt mij er heel hard op dat die kwiebus een of ander nepverhaaltje met een wetenschappelijk sausje wil naar voren brengen om proberen te stellen dat de vaccins op een magische manier beter zouden werken dan een infectie.

Wat hij zegt is enkel mogelijk als men zou vaststellen dat mensen na een infectie geen immuniteit hebben. Bij HIV is dat zo. Maar hier niet.
Men heeft wel immuniteit, maar niet 95% zoals bij Pfizer.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2021, 09:45   #74
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Het was een antwoord op de vraag: "Bij sommige mensen verdwijnen de antistoffen na een besmetting snel, zal een vaccin dan wel werken?".

Ook 'boeiend' is deze contradictorische tekst over kinderen:

" "Ik durf niet te zeggen dat het coronavaccin niet nodig zal zijn voor kinderen”, aldus Levi Hoste, kinderarts in opleiding bij UZ Gent en lid van de COVID-19 taskforce van de Belgische pediaters. “Vroeg of laat zal het allicht nodig zijn om kinderen of een groep kinderen mee te nemen in de vaccinatiestrategie. We mogen niet vergeten dat sommige kinderen een risicoprofiel hebben. Tot nu toe konden we ouders altijd geruststellen. Hoewel het om een virale infectie gaat, is het overgrote deel van de kinderen niet ernstig ziek. Dat geldt ook voor kinderen met een chronische aandoening. We hebben weinig schrik dat zij een ernstige COVID-infectie zullen krijgen." "
Oud 8 februari 2021, 09:46   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Men heeft wel immuniteit, maar niet 95% zoals bij Pfizer.
https://www.medrxiv.org/content/10.1....03.21249162v1

Citaat:
Virus neutralization capacity was confirmed by microneutralization assay in 93% of study participants at least four months post infection.
Oud 8 februari 2021, 09:47   #76
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de huidige vaccins sowieso ongeveer 6 maanden bescherming bieden. Dus hervaccinatie in het najaar.
Ja, maar de risicofactor is: als je de eerste keer weigert, sta je dan achteraan in de rij. Dat betekent wellicht: pas een vaccin in de lente van 2022, als het niet meer nodig is.
Oud 8 februari 2021, 09:47   #77
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was een antwoord op de vraag: "Bij sommige mensen verdwijnen de antistoffen na een besmetting snel, zal een vaccin dan wel werken?".

Ook 'boeiend' is deze contradictorische tekst over kinderen:

" "Ik durf niet te zeggen dat het coronavaccin niet nodig zal zijn voor kinderen”, aldus Levi Hoste, kinderarts in opleiding bij UZ Gent en lid van de COVID-19 taskforce van de Belgische pediaters. “Vroeg of laat zal het allicht nodig zijn om kinderen of een groep kinderen mee te nemen in de vaccinatiestrategie. We mogen niet vergeten dat sommige kinderen een risicoprofiel hebben. Tot nu toe konden we ouders altijd geruststellen. Hoewel het om een virale infectie gaat, is het overgrote deel van de kinderen niet ernstig ziek. Dat geldt ook voor kinderen met een chronische aandoening.We hebben weinig schrik dat zij een ernstige COVID-infectie zullen krijgen." "

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 februari 2021 om 09:51.
Oud 8 februari 2021, 09:51   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar de risicofactor is: als je de eerste keer weigert, sta je dan achteraan in de rij. Dat betekent wellicht: pas een vaccin in de lente van 2022, als het niet meer nodig is.
Dat gaat ervan uit dat het vaccin dat men U zet, zou beschermen tegen de golf van najaar 2021. Ik geloof dat niet. Tenzij men ondertussen al een aangepast vaccin zou gemaakt hebben OF zou blijken dat het vaccin een herinfectie milder maakt, maar dat gaan we veel en veel sneller weten nu.

Mochten we het tegen dan niet weten, of mocht er tegen dan een slecht teken zijn, dan is het beter van niet gevaccineerd te zijn, eerder dan een hoger risico te lopen. Als het zo is dat als je weer achteraan gaat staan, je pas in lente 2022 aan de beurt komt, wil dat ook zeggen dat boostershots pas tegen dan aan de beurt kunnen komen. Wel, dat is dan een goeie zaak van niet eerder gevaccineerd te zijn, he.

Het is pas een goed idee (bij niet te hoog natuurlijk risico) om gevaccineerd te zijn als je weet dat er vaccins in overvloed zijn, zodat je op gelijk welk moment een booster kan krijgen. Zolang de markt gespannen is, is het beter om niet op de trein te springen.
Oud 8 februari 2021, 09:53   #79
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lekker vaag weer. Voor 'maanden'. Dat kan dus van 2 tot 8 maanden.

Ik wil dit weten, omdat ik zelf al corona heb gehad. Ben niet van plan een vaccin te nemen, terwijl ik al 'natuurlijke' immuniteit heb opgebouwd. Nogal dubbelop.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2021, 09:56   #80
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat gaat ervan uit dat het vaccin dat men U zet, zou beschermen tegen de golf van najaar 2021. Ik geloof dat niet. Tenzij men ondertussen al een aangepast vaccin zou gemaakt hebben OF zou blijken dat het vaccin een herinfectie milder maakt, maar dat gaan we veel en veel sneller weten nu.

Mochten we het tegen dan niet weten, of mocht er tegen dan een slecht teken zijn, dan is het beter van niet gevaccineerd te zijn, eerder dan een hoger risico te lopen. Als het zo is dat als je weer achteraan gaat staan, je pas in lente 2022 aan de beurt komt, wil dat ook zeggen dat boostershots pas tegen dan aan de beurt kunnen komen. Wel, dat is dan een goeie zaak van niet eerder gevaccineerd te zijn, he.

Het is pas een goed idee (bij niet te hoog natuurlijk risico) om gevaccineerd te zijn als je weet dat er vaccins in overvloed zijn, zodat je op gelijk welk moment een booster kan krijgen. Zolang de markt gespannen is, is het beter om niet op de trein te springen.
Het geval waaraan ik dacht, was: plots duikt een erg gevaarlijke variant op maar met de mrna-methode kan er snel een vaccin tegen worden gemaakt. Bij de verdeling daarvan zou je dan ook achteraan staan.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be