![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik geloof, dat deze oorlog te voorkomen was & dat het regime op een andere manier ten val kon worden gebracht & ja, dan zouden er minder mensen gestorven zijn, sowieso. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Mij lijkt het dat deze landen VEEL meer baat zouden hebben met een "bevrijding en wederopbouw"... Ach ja, maar die hebben geen olie ![]() Deze discussie vind ik nu echt wel zinloos...NIEMAND kan deze oorlog goedpraten (alhoewel TomB wél zijn best doet als Anglofiel..) Het kapitalisme spreekt altijd wel over welvaart, vooruitgang en democratie maar in de praktijk is het gewoon een iets subtielere vorm van dictatuur...winst is de heilige koe, en wie daar aan raakt wordt vernietigd, zo simpel is dat! Geen ethiek of morele waarden:als de verwachte winst hoog genoeg is zouden kapitalisten hun moeders verkopen! Wil je de schuldigen voor deze oorlog vinden? Volg het geld en je komt er wel! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Bruno,
200% akkoord met U. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Angola heeft net wel Olie ,en diamanten.Maar gebruikt die bodemschatten om de oorlog mee te financieren.
Somalië, daar hebben ze wel een interventie gedaan,maar doordat er geen centraal regime was wist men niet welke koppen te raken en is men er snel vandoor gegaan.(Black Hawk Down,iemand?)
![]() |
#68 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Vreemdeling
|
![]() Als ze een klinkende overwinning behaald hebben dan hebben ze ook bewezen dat deze oorlog illegaal is, en met valse motieven gevoerd is. Er zijn nog steeds geen 'weapons of mass destruction' gevonden.
Ze hebben ook een heel vreemde opvatting over nationalisme. Amerikaans nationalisme is goed, eerlijk en mag niet in vraag gesteld worden, maar als de Iraqi dezelfde nationalistische reflex vertonen en hun land verdedigen tegen de buitenlandse troepen die hun land binnentrekken, dan is dit plots een slechte reflex van misleide mensen die onder dwang handelen. Als de Iraakse media, en bij uitbreiding de Arabische media berichten over deze oorlog doen ze aan stemmingmakerij, en proberen ze de publieke opinie te misleiden. Maar als de Amerikanen de media misbruiken voor hun propaganda is er niets aan de hand. Zelfs als 'non-embedded' journalisten geïntimideerd, opgepakt, uitgewezen of neeschoten worden is dit ter bescherming van de geällieerde troepen. De vlaams blokkers die altijd zo over veiligheid leuteren zouden beter eens inzien dat het Saddam regime een toepassing van hun veiligheidsconcept was. Kriminaliteit werd er streng gestraft, en voor wie zich onthield van enige politieke kritiek was Irak een van de veiligste landen in de regio. Wat gebeurt er nu de ordehandhavers van Saddan verdwenen zijn en de orde zou moeten gehandhaafd worden door de geällieerde bezetter? Er wordt massaal geplunderd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Europees Commissaris
|
![]() Kiezel,
ik vind dat u een HELE goede ontleding hebt gegeven. Ik st adaar 100% Achter. Maar een klein vraagje, WAT KOMT HET VLAAMS BLOK daar bij doen. Ik weet alleen dat het Blok nog geen enkel komentaar heeft gegeven ![]() |
![]() |
![]() |