Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > De Jürgen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

De Jürgen Topics over Jürgen Conings worden gegroepeerd in dit subforum

Bekijk resultaten enquête: Waar zit de Jürgen?
Hij is dood, zelfmoord, op een verborgen plek, onvindbaar 2 18,18%
Hij si dood, zelfmoord, kwestie van tijd om zijn lichaam aan te treffen 1 9,09%
Hij leeft nog ergens in de bossen 2 18,18%
Hij leeft nog, ergens bij vrienden in een schuilplaats in Vlaanderen 0 0%
t zelfde, maar een schuilplaats in de Ardennen 0 0%
't zelfde, maar een schuilplaats in het buitenland 6 54,55%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2021, 17:48   #61
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Hoe kan de Jürgen met een resem wagens wegrijden?

De 46-jarige Jürgen Conings uit Lanklaar verdween op 17 mei na zijn werk op de kazerne van Leopoldsburg. Hij reed er weg met een resem wagens en liet afscheidsbrieven achter waarin hij met een aanslag lijkt te dreigen. De Limburger, die als een terreurverdachte beschouwd wordt, is sindsdien de meest gezochte man van het land.

https://m.hbvl.be/cnt/dmf20210609_92065053
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 18:59   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het plezantste zou zijn dat de flikken de Jürgen konden pakken en hem naar het labo van de Ranzige brachten, om hem daar vast te klinken aan kettingen, om er als proefkonijn te dienen voor corona- en vele andere virussen.
In al die verhalen klopt de chronologie gewoon niet. Ze zouden hem pakken voor ze het wisten, zogezegd.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 18:59   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ziedewel wat voor ne gevaarlijke gast dat is he !
Oud 9 juni 2021, 19:00   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Even serieus nu: Als je nu 100% zou weten dat het iemand zijn "levensmissie" is om jou te vermoorden, en je weet je "toekomstige moordenaar" te verschalken door hem in een valstrik te lokken, wie van jullie zou er toe overgaan om hem te vermoorden zodat het gevaar voor eens en voor altijd geweken is?
Maar je moet dat wel doen voor je het weet, zogezegd.
Oud 9 juni 2021, 19:30   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht

De 46-jarige Jürgen Conings uit Lanklaar verdween op 17 mei na zijn werk op de kazerne van Leopoldsburg. Hij reed er weg met een resem wagens en liet afscheidsbrieven achter waarin hij met een aanslag lijkt te dreigen. De Limburger, die als een terreurverdachte beschouwd wordt, is sindsdien de meest gezochte man van het land.

https://m.hbvl.be/cnt/dmf20210609_92065053
Westfluten gebben problemen met de hee en de gaa.
Limburgers blijkbaar met de g en de p ...

Maar of zo'n tokfout de moeite is om een post van te maken: mijn kloten ja.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 19:45   #66
Victor Magnus
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar je moet dat wel doen voor je het weet, zogezegd.
Dit is niet bedoeld als grap maar een serieuze denkoefening:

Ik bedoel: MVR was getipt dat een "neonazi" hem op de korrel had en kijkt voortdurend door het raam. Het is boven alle twijfel verheven (althans in mijn visie) dat MVR een wapenvergunning had/heeft (gezien de non-stop jarenlange stroom aan doodsbedreigingen, waarover de media constant berichtte).

Het genie MVR ligt in een hinderlaag en in plaats van zijn deur te barricaderen (zoals ieder weldenkend mens zou doen) zet grote muil/wijsneus MVR de deur op een kier (wetende dat JC ieder moment kan opduiken), na eerst een Post-it met boodschap voor de postbode aan de deurbel te hebben gehangen: Beste postbode, deur staat op een kier, zet pakje gerust in de gang en trek dan de deur dicht aub...

JC komt langs, leest dit en denkt triomfantelijk: 'Wat een uilskuiken die MVR, dit is mijn kans om geruisloos binnen te sluipen, als een echte sluipschutter!' Wat JC echter volkomen uit het oog verloren was, is dat hij slechts een doodgewone korporaal is en MVR een regelrecht genie, type veldmaarschalk...

MVR zit al de hele namiddag in een donkere nis van zijn gang te wachten op de komst van zijn moordenaar en doorzeeft JC op het moment supreme met zes kogels van zijn pistool met geluidsdemper... En sleept het lijk vervolgens naar zijn kelder om dan te bellen naar de Gerechtelijke Politie om te zeggen dat hij instemt met een tijdelijk verblijf in een safehouse... waar hij iedereen in de maling neemt.

Vooraleer iemand gaat beweren dat dit scenario knettergek is en zeer surrealistisch: Mij is opgevallen dat MVR door de kranten liet optekenen dat hijzelf, op de dag dat JC daadwerkelijk aan zijn huis is gesignaleerd, voor het eerst in vele jaren zichzelf een halve dag verlof had cadeau gedaan en veel vroeger dan gebruikelijk naar huis was gegaan... Naar eigen zeggen namelijk kwam hij elke werkdag in zijn labo/tv studio's pas tussen 19.30 uur en 23.30 uur thuis...

Maar uitgerekend die ene dag dat JC aan zijn huis was gezien dus niet, en was hij al een halve dag thuis... Toeval??? Of had hij in het ziekenhuis net seintje gekregen van de politie en stoof hij naar huis om doelbewust zijn moordenaar op te wachten, net met het oogmerk om hém, JC, koelbloedig uit de weg te ruimen? Zie artikel:

https://www.nu.nl/coronavirus/613773...oeval-mis.html

Of is men de koelbloedigheid vergeten van het genie MVR? Toen men hem in Terzake confronteerde met het feit dat toediening van het Astrazeneca vaccin kan leiden tot de dood bij bepaalde risicogevallen noemde hij dat (als ik mij goed herinner) collateral damage. 'Je moet de voordelen tegen de nadelen opwegen' zei hij onverstoorbaar. Met andere woorden: wat hem betrof mochten de inentingen rustig blijven doorgaan, ook al vielen er doden links en rechts...

Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 9 juni 2021 om 19:57.
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 20:07   #67
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Vandaag hebben ze dus ook lijkhonden ingezet. Wil die speciale titel zeggen dat ze de rest van de tijd die honden nog niet hebben ingezet? Man, man, die roman wordt alsmaar beter en beter.

https://www.hln.be/genk/lijkhonden-i...soon~af31748f/
Oud 10 juni 2021, 05:11   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik bedoel: MVR was getipt dat een "neonazi" hem op de korrel had en kijkt voortdurend door het raam.
Hoe kon hij getipt zijn voor Jurgen zijn wapens en zo ging stelen en een brief ging schrijven ? En hoe kon MVR dat allemaal in scene zetten nadien ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 juni 2021 om 05:11.
Oud 10 juni 2021, 08:54   #69
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Wat heeft Jürgen nu gerealiseerd?

- Hij heeft Van Ranst en een aantal anderen geambeteerd met zijn brief.
- hij heeft het leger rode kaken bezorgd door vrij simpel met wapens ervandoor te gaan
- hij heeft (per ongeluk) ADIV rode kaken bezorgd doordat die op het cruciale moment zijn opgehouden hem te volgen
- hij heeft geen enkel van zijn dreigementen kunnen uitvoeren
- hij heeft zijn vriendin en kinderen zonder kostwinner gezet.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2021, 09:01   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wat heeft Jürgen nu gerealiseerd?

- Hij heeft Van Ranst en een aantal anderen geambeteerd met zijn brief.
- hij heeft het leger rode kaken bezorgd door vrij simpel met wapens ervandoor te gaan
- hij heeft (per ongeluk) ADIV rode kaken bezorgd doordat die op het cruciale moment zijn opgehouden hem te volgen
- hij heeft geen enkel van zijn dreigementen kunnen uitvoeren
- hij heeft zijn vriendin en kinderen zonder kostwinner gezet.
Dat is de TV Jurgen, en dat is behoorlijk wat he. De echte Jurgen, dat weet ik niet. Misschien weet die daar allemaal niks van en is allang afgemaakt. Maar indien het toch, tegen alle logica in, zo zou zijn dat de TV Jurgen de echte Jurgen is, dan vind ik dat een indrukwekkend palmares dat een bijna half zo groot standbeeld verdient als ikzelf.
Oud 10 juni 2021, 09:08   #71
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik bedoel: MVR was getipt dat een "neonazi" hem op de korrel had en kijkt voortdurend door het raam. Het is boven alle twijfel verheven (althans in mijn visie) dat MVR een wapenvergunning had/heeft (gezien de non-stop jarenlange stroom aan doodsbedreigingen, waarover de media constant berichtte).

Het genie MVR ligt in een hinderlaag en in plaats van zijn deur te barricaderen (zoals ieder weldenkend mens zou doen) zet grote muil/wijsneus MVR de deur op een kier (wetende dat JC ieder moment kan opduiken), na eerst een Post-it met boodschap voor de postbode aan de deurbel te hebben gehangen: Beste postbode, deur staat op een kier, zet pakje gerust in de gang en trek dan de deur dicht aub...

JC komt langs, leest dit en denkt triomfantelijk: 'Wat een uilskuiken die MVR, dit is mijn kans om geruisloos binnen te sluipen, als een echte sluipschutter!' Wat JC echter volkomen uit het oog verloren was, is dat hij slechts een doodgewone korporaal is en MVR een regelrecht genie, type veldmaarschalk...

MVR zit al de hele namiddag in een donkere nis van zijn gang te wachten op de komst van zijn moordenaar en doorzeeft JC op het moment supreme met zes kogels van zijn pistool met geluidsdemper... En sleept het lijk vervolgens naar zijn kelder om dan te bellen naar de Gerechtelijke Politie om te zeggen dat hij instemt met een tijdelijk verblijf in een safehouse... waar hij iedereen in de maling neemt.

Vooraleer iemand gaat beweren dat dit scenario knettergek is en zeer surrealistisch: Mij is opgevallen dat MVR door de kranten liet optekenen dat hijzelf, op de dag dat JC daadwerkelijk aan zijn huis is gesignaleerd, voor het eerst in vele jaren zichzelf een halve dag verlof had cadeau gedaan en veel vroeger dan gebruikelijk naar huis was gegaan... Naar eigen zeggen namelijk kwam hij elke werkdag in zijn labo/tv studio's pas tussen 19.30 uur en 23.30 uur thuis...

Maar uitgerekend die ene dag dat JC aan zijn huis was gezien dus niet, en was hij al een halve dag thuis... Toeval??? Of had hij in het ziekenhuis net seintje gekregen van de politie en stoof hij naar huis om doelbewust zijn moordenaar op te wachten, net met het oogmerk om hém, JC, koelbloedig uit de weg te ruimen? Zie artikel:

https://www.nu.nl/coronavirus/613773...oeval-mis.html

Of is men de koelbloedigheid vergeten van het genie MVR? Toen men hem in Terzake confronteerde met het feit dat toediening van het Astrazeneca vaccin kan leiden tot de dood bij bepaalde risicogevallen noemde hij dat (als ik mij goed herinner) collateral damage. 'Je moet de voordelen tegen de nadelen opwegen' zei hij onverstoorbaar. Met andere woorden: wat hem betrof mochten de inentingen rustig blijven doorgaan, ook al vielen er doden links en rechts...
Ja Jan Verheijen zou je wel bereid kunnen vinden om zoiets te verfilmen, ...

alle gekheid op een stokje, het scenario met de geluidsdemper, ... je muur kan vol gaten zitten, overal zit bloed, kuis dat maar eens op.

MVR zie ik ook eerder het type die een gigantische lijmval plaatst en daarna zijn slachtoffer doodtreitert , ( op dat vlak lijken we wel wat op elkaar)

Pakt ge eens een dag verlof , is het om een zotte militair op te ruimen in uwe kelder, met bidons zuur sleuren, of hem naar een bevriende boer brengen met een grote varkensstal. kom ge zijt weer aan het werk.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2021, 09:14   #72
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is de TV Jurgen, en dat is behoorlijk wat he. De echte Jurgen, dat weet ik niet. Misschien weet die daar allemaal niks van en is allang afgemaakt. Maar indien het toch, tegen alle logica in, zo zou zijn dat de TV Jurgen de echte Jurgen is, dan vind ik dat een indrukwekkend palmares dat een bijna half zo groot standbeeld verdient als ikzelf.
Ik vind dat dat een nogal hoog 'Slag bij het Merelveld'-gehalte heeft. De Serviërs vieren ook een veldslag die ze verloren alsof het een legendarische prestatie was.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2021, 09:22   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat dat een nogal hoog 'Slag bij het Merelveld'-gehalte heeft. De Serviërs vieren ook een veldslag die ze verloren alsof het een legendarische prestatie was.
Ah, wel nee, het was gewoon een precedent he. Het einde van de onmogelijkheid om te beschouwen dat er wel eens iets kan voorvallen aan die virozotten.

Een beetje zoals na de eerste moslim zelfmoord aanslag, zelfs al was het mislukt: nu kan het overal gebeuren. Het kan door gelijk wie, op gelijk welk moment, navolging krijgen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 juni 2021 om 09:23.
Oud 10 juni 2021, 09:51   #74
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Politieke moorden hebben zelden het gewenste effect...

Mislukkingen hebben vaak een effect, waarvan je achteraf zegt, ...hmmm nog zo slecht niet.

Dit is het zelfde geval. had het hem gelukt MVR te vermoorden, heel slechte publiciteit.

Nu is het hem niet gelukt, maar staat het regime met de broek op de schoenen. (tel uit uw winst)
Oud 10 juni 2021, 09:55   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Politieke moorden hebben zelden het gewenste effect...

Mislukkingen hebben vaak een effect, waarvan je achteraf zegt, ...hmmm nog zo slecht niet.

Dit is het zelfde geval. had het hem gelukt MVR te vermoorden, heel slechte publiciteit.

Nu is het hem niet gelukt, maar staat het regime met de broek op de schoenen. (tel uit uw winst)
Inderdaad. De vraag is echter in welke mate er echt een intentie zou geweest zijn om MVR om te leggen, en in welke mate dat een volledige construct is van het regime, van een of andere groepering, van een geheime dienst of weet ik veel.
Oud 10 juni 2021, 10:03   #76
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad. De vraag is echter in welke mate er echt een intentie zou geweest zijn om MVR om te leggen, en in welke mate dat een volledige construct is van het regime, van een of andere groepering, van een geheime dienst of weet ik veel.
Het show gehalte die gepaard ging met die zoektocht, lijkt mij erop dat het allemaal een doel had. Daarbovenop alle andere dingen die gebeurd zijn de laatste weken. Iemand die nu kritiek durft te uiten op de viruswaanzin wordt onmiddellijk als extreem rechts bestempeld. En ik denk dat dat het uiteindelijke doel was.

Ondertussen wordt er ook veel minder gesproken over andere heikele punten die de politiek niet in zo een goed daglicht stelden.
Oud 10 juni 2021, 12:15   #77
Incognito
Vreemdeling

Standaard

Na dat ze daar al 5x zijn gaan zoeken in het Dilserbos, hebben ze gisteren opeens een rugzak met munitie gevonden in de buurt vd auto...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06...tocht-conings/

Dit verhaal stonk al van in het begin maar dit is gewoon te belachelijk voor woorden.
Incognito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2021, 12:46   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Incognito Bekijk bericht
Na dat ze daar al 5x zijn gaan zoeken in het Dilserbos, hebben ze gisteren opeens een rugzak met munitie gevonden in de buurt vd auto...

Dit verhaal stonk al van in het begin maar dit is gewoon te belachelijk voor woorden.

Wedden dat er veel daar nog gaan in trappen ook...

Lag waarschijnlijk op de passagiers zetel, maar ze hadden die niet gezien, onder die brief verstopt

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 juni 2021 om 12:47.
Oud 10 juni 2021, 13:06   #79
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Incognito Bekijk bericht

Er zit dan nog niet eens FN 5.7 in die rugzak, dat is dat gene wat ge in ne P90 nodig hebt.
Oud 10 juni 2021, 13:07   #80
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wedden dat er veel daar nog gaan in trappen ook...

Lag waarschijnlijk op de passagiers zetel, maar ze hadden die niet gezien, onder die brief verstopt
Gaan ze al onder het reserve wiel gekeken hebben ? misschien zit de Jurgen daar wel onder verstopt.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be